Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110825
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 12:58

http://www.hoefnet.nl


Afbeelding
Jacques Poppen.
foto: http://www.paard-in-portret.nl

Regerend Wereldkampioen para equestrian mennen Jacques Poppen heeft zijn sleutelbeen gebroken. Tijdens de demonstratiewedstrijd op de menavond van Hippisch Hengelo kiepte Poppen om en kwam hij hard op zijn schouder terecht.

“Ik kreeg ineens een black out,” vertelt Poppen. “Ik was onderweg naar poort nummer vier toen ik in een keer dacht dat ik de marathonhindernis in moest. Ik keerde gelijk om, maar mijn groom hing natuurlijk nog aan de goede kant.” Poppen kon er gelukkig achteraf wel om lachen: “Het is pas de tweede keer dat me dit overkomt. Ik had de snelsluiting van mijn gordel op mijn nieuwe koets nog niet uitgetest en dat is mijn eigen fout. Maar beter dat het hier gebeurt dan op het WK in Breda in september.”

Poppen startte samen met zijn collega’s Adriaan Struyk en Jan Ranzijn in een speciale rubriek op de menavond in Hengelo om het publiek te laten zien hoe het is om met een handicap te rijden. Tijdens de ritten van Struyk en Ranzijn gaf Poppen uitgebreid uitleg aan de in grote getale aanwezige toeschouwers en maakte hij hen enthousiast voor het WK, dat gelijktijdig met de internationale vierspanwedstrijd in Breda van 2 tot en met 5 september 2010 gehouden wordt.

JoyCiej007

Berichten: 17426
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:06

Ik was er bij en heb het voor mijn neus zien gebeuren.... het was écht een vreselijk gezicht; wagen sloeg om en hij zat nog vast in zijn bokkussen. Het idee dat hij ook nog eens een dwarsleasie had maakte het extra eng. Paard werd eventjes bang en sleepte de omgeslagen wagen met hem er nog in een eindje voort; hij knalde daarbij met zijn helm tegen een bloembak die tegen een paal aan stond. Gelukkig heeft hij de paal op een haartje na gemist.

Bah, het was echt geen fijn gezicht om te zien; iedereen was ineens ook doodstil.

Jammer om achteraf te moeten horen dat hij er toch nog letsel heeft overgehouden!

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:20

Lijkt me inderdaad naar op te zien joyciej!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:48

He Jakkes, klinkt heel eng, maar gelukkig valt de schade mee.

Beterschap Jacques!!!

JoyCiej007

Berichten: 17426
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:56

Wat trouwens dan wel weer enigzins komisch was, hij 'lag' daar dus en zijn rolstoel werd voorgereden. Toen zei hij nog; 'goh dat is wel heel verdacht dat mijn rolstoel zo dichtbij is', die rolstoel werd namelijk nogal snel de bak ingereden.
Vervolgens werd hij de rolstoel ingehezen, maar toen ze hem wegreden viel hij bijna uit de rolstoel omdat ze door een hobbel in de bak gingen....

HouvanPonys

Berichten: 1069
Geregistreerd: 11-10-07

Re: Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:05

Ik heb het ook gezien, echt verschrikkelijk, zie het nog zo voor me... Maar in de 'ereronde' stapte hij weer in de wagen en reed een rondje en hij reed nog even met zijn rolstoel verder, wat zou hij een pijn hebben gehad..

Ik dacht : gelukkig, alles is goed gegaan. Jammer dat hij dan toch zijn sleutelbeen heeft gebroken.

lienepien610

Berichten: 453
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Brummen

Re: Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:23

Ik heb het ook gezien, vond het een naar gezicht..
Ik zie hem ook nog zo vallen, en dan met name met het idee dat hij zich ook niet kon afzetten, waardoor zijn benen zo onder de wagen konden komen. Gelukkig is hem dat bespaard gebleven.

Wel een erg braaf beessie hoor..!
Vond het ook erg indrukwekkend hoe hij zichzelf, zonder enige hulp, weer in het bokkussen hees..!

HouvanPonys

Berichten: 1069
Geregistreerd: 11-10-07

Re: Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:24

Idd! Erg braaf dier, het vond het ook heel erg dat de headset nog aanstond, je hoorde echt de klap en je hoorde hem echt zo rustig tegen zijn paard praten.

Heel veel beterschap Jacques!

matteonot
Berichten: 16
Geregistreerd: 29-11-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:34

hopelijk snel weer beter.
lijkt mij echter ook niet fijn om te zien

AddWork
Berichten: 77
Geregistreerd: 14-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:33

HouvanPonys schreef:
Idd! Erg braaf dier, het vond het ook heel erg dat de headset nog aanstond, je hoorde echt de klap en je hoorde hem echt zo rustig tegen zijn paard praten.


Heb je ook gehoord wat ie zei? Ben wel benieuwd !

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:53

Wel erg heftig. Maar gelukkig gaat het goed komen.
Dacht dat dit brave beestje in het begin niet het meest rustige paard was. Als dat hetzelfde paard is dan is dit echt een teken dat er sprake is van een echt team.
Met zo´n band zijn er al vaker ongelukken gebeurd in de reguliere marathon sport. Toch is het soms wel nodig. Ik groomde bij iemand met een spastisch been en die kon zich bij een hobbel of brug niet schap zetten. Dan moest ik haar blouse vasthouden of ze had een halstertouw om haar middel. Alleen nooit aan de kar vastgemaakt. Ook een groom die hem vast houdt kan link zijn omdat deze zich in een nare situatie toch wilt vasthouden.

Wel super promotie van de sport. Mensen die niet alleen in de parasport goed presteren maar die ook in de reguliere sport meetellen.

HouvanPonys

Berichten: 1069
Geregistreerd: 11-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:53

AddWork schreef:
HouvanPonys schreef:
Idd! Erg braaf dier, het vond het ook heel erg dat de headset nog aanstond, je hoorde echt de klap en je hoorde hem echt zo rustig tegen zijn paard praten.


Heb je ook gehoord wat ie zei? Ben wel benieuwd !


Nou... niet veel, haha. Je hoorde een harde klap, oef, een kreun-achtig iets "hooo beauty, hoooo " en toen ging die uit.

Later ging de headset weer aan en begon hij gewoon te lachen, echt top!

JoyCiej007

Berichten: 17426
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:54

Wel heel fijn om te horen dat hij aan het eind van de avond nog weer even op de wagen is geweest.... helaas hebben wij na de 1ste manche van Ysbrand Chardon moeten afhaken, omdat we anders de laatste trein zouden missen.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:07

Jeetje schrik me rot.
Gelukkig kan hij er toch wel om lachen maar wel balen van het sleutelbeen..beterschap!!

merle1

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:21

ik was d'r bij me moeder zat zo goed als boven op haar voorganger :+ wat ik wel heel mooi vond was dat de mensen er zo snel bij waren en dat 't paard niet heel hard ging rennen enz.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:32

Ooooh, het was dus Beauty voor de wagen.
Is een toppertje +:)+ Zij was (bij gebrek aan fitte Tinkers :D ) afgelopen september mee op Grote Meiden Tinker Ponykamp.
Lekker pittig ding, maar o zo braaf.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:11

AddWork schreef:
HouvanPonys schreef:
Idd! Erg braaf dier, het vond het ook heel erg dat de headset nog aanstond, je hoorde echt de klap en je hoorde hem echt zo rustig tegen zijn paard praten.


Heb je ook gehoord wat ie zei? Ben wel benieuwd !

Ja, daar ben jij vast heel benieuwd naar }:) O:) ;)

AddWork
Berichten: 77
Geregistreerd: 14-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:22

[/quote]

Heb je ook gehoord wat ie zei? Ben wel benieuwd ![/quote]
Ja, daar ben jij vast heel benieuwd naar }:) O:) ;)[/quote]
;) Ik weet t echt niet meer hoor, ben denk ik een stukje kwijt :z

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:29

AddWork schreef:
HouvanPonys schreef:
Idd! Erg braaf dier, het vond het ook heel erg dat de headset nog aanstond, je hoorde echt de klap en je hoorde hem echt zo rustig tegen zijn paard praten.


Heb je ook gehoord wat ie zei? Ben wel benieuwd !



}:) }:) jij monster!

Hij zei zeker "hoal op rutbok!" :+ :P

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:03

oeps foutje :o verkeert gekwoot

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:06

AddWork schreef:
Heb je ook gehoord wat ie zei? Ben wel benieuwd !
Ja, daar ben jij vast heel benieuwd naar }:) O:) ;)
;) Ik weet t echt niet meer hoor, ben denk ik een stukje kwijt :z

>;) :=

Maarre...hoe gaat het nu? aan de paracetamolletjes???

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:27

hahah Anne.... :+
Jac, je kunt nog wel typen gelukkig ;) Wat een pech zeg. Sterkte met alles, ook voor Eva :(:)

AddWork
Berichten: 77
Geregistreerd: 14-04-05

Re: Wereldkampioen Jacques Poppen breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:15

Heb nog wel last ja! Stomme fout gemaakt en Jan kon er niets aan doen. Beauty was top en braaf! Het klopt dat ze goed luisterde en ze was super scherp aan de stem! Geweldig, alleen als ik ineens een ingeving krijg dat ik fout rijd, vervolgens Beauty de andere kant opstuur dan gepland....tja dan houdt alles op! DOMDOMDOM! Gelukkig geen letsel bij haar, de ego's van, zowel JAn als mij, behoorlijk gekrenkt! Daarnaast een lichte hersenschudding en het sleutelbeen (plus schouderspier) kapot. t Had erger gekund.

Limpia
Berichten: 101
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Westerhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:08

Dat is even schrikken. Dat wordt dus even rust houden en de volgende demo zal wel komen te vervallen zeker? Wilde nog wel speciaal komen kijken. Veel beterschap gewenst vanuit het zuiden.

JoyCiej007

Berichten: 17426
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:12

Wat ik trouwens wel heel knap vond, AddWork :P was dat je, na dat je weer in de rolstoel was gehezen, eigenlijk gewoon verder ging met de hele uitleg en begeleiding van de demo, alleen dan vanuit de rolstoel.

Die menner met spierdystrofie vond ik trouwens ook erg mooi om te zien rijden, wat ontzéttend knap zeg! Heb ik het nou goed gezien dat hij eigenlijk stuurde door zijn handen/armen naar boven en beneden te bewegen?