Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:22

Mmmm... daar sprintte mijn college dus naartoe (brandweer)..vreselijk...

Stekkie

Berichten: 558
Geregistreerd: 19-03-05
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:24

supersneu zeg...
ben benieuwd of het iemand van bokt is!
heeeeeel veel sterkte gewenst voor iedereen die er wat mee te maken heeft!

Stekkie

Berichten: 558
Geregistreerd: 19-03-05
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:25

Noorwijdenes schreef:
Mmmm... daar sprintte mijn college dus naartoe (brandweer)..vreselijk...



he bah.... :n
maar goed dat jij als paardenfan er niet bij was..
t is sneu genoeg, voor t meisje helemaal..

Nicolien84

Berichten: 336
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:40

Oh een van de reacties op webregio:

karin (Dinsdag 15 December 2009 20:27 uur)
Dit artikel klopt niet helemaal! Het gaat om het paard van mijn beste vriendin! Het paard hebben ze niets voor niets in laten slapen, had zijn voorpoot op 2 plekken gebroken en zijn hoofdader bij de borst was gescheurd, waardoor het paard veel bloed verloor en in shock is geraakt, de enige oplossing was het paard laten inslapen.

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:43

Het zal je paard maar wezen :7 echt erg..

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:47

sjemig da's vlak bij ons!
echt erg

en ook trouwens het idee dat je een paard zegmaar doodgereden hebt moet ook vreselijk zijn....

gelukzoeker
Berichten: 197
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:53

dit gun je niemand, ik wens het meisje heel veel sterkte met het verwerken!

quintusgl

Berichten: 4454
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:00

Vreselijk ongeluk voor alle betrokkenen. Veel sterkte de komende tijd.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:02

Wat erg voor het paard en de amazone zeg, echt heel triest om op deze manier je paard te moeten verliezen. Heel veel sterkte aan haar toegewenst. En jeetje... wat een verschrikkelijke actie van de automobiliste dat ze de auto in de achteruit zette.
Laatst bijgewerkt door Storm op 15-12-09 23:15, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: tekst iets aangepast.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:07

VValar schreef:
Wat erg voor het paard en de amazone zeg, echt heel triest om op deze manier je paard te moeten verliezen. Heel veel sterkte aan haar toegewenst. En jeetje... wat een verschrikkelijke actie van de automobiliste dat ze de auto in de achteruit zette.


Verschrikkelijk dat het gebeurt is, maar de automobiliste kun je toch niets kwalijk nemen? Hoezo een verschrikkelijke actie van de automobiliste? Het paard met ruiter sloeg op hol.... Ik denk dat je je dood schrikt als je een paard met ruiter in volle galop op je af ziet stuiven. Gelukkig dat de automobiliste niets heeft, die had ook slecht weg kunnen komen hoor!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:09

En dan in je achteruit zetten? Sorry hoor, je kan heel hard schrikken, dat zal iedereen wel doen. Maar om hem dan in je achteruit te zetten, tja laten we het erop houden dat ze niet bepaald stressbestendig is! En gelukkig zijn beide personen in kwestie er 'goed' vanaf gekomen. Het had veel erger kunnen zijn. Maar jammer genoeg voor het paard waren de omgevingsfactoren ten tijde van het ongeluk hem minder gunstig gezind.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:13

De automobiliste valt helemaal niets te verwijten. Van schrik kun je rare dingen gaan doen, en dat paard hoorde daar om te beginnen al helemaal niet te rennen.

Voor de amazone en de automobiliste (die waarschijnlijk met heel veel schade zit te kijken) heel veel sterkte.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:17

er kunnen wel veel vingers gewezen gaan worden (wat op de site zelf ook gebeurd) maar of het nou het rennende paard is of de ietwat vreemde reactie's van de automobiliste....

het is en blijft gewoon een vervelend ongeluk

dikke vette pech
verkeerde plaats ,verkeerde tijd

niks aan te doen :n

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:21

VValar schreef:
En dan in je achteruit zetten? Sorry hoor, je kan heel hard schrikken, dat zal iedereen wel doen. Maar om hem dan in je achteruit te zetten, tja laten we het erop houden dat ze niet bepaald stressbestendig is! En gelukkig zijn beide personen in kwestie er 'goed' vanaf gekomen. Het had veel erger kunnen zijn. Maar jammer genoeg voor het paard waren de omgevingsfactoren ten tijde van het ongeluk hem minder gunstig gezind.


Nee, natuurlijk is het niet slim nee. Maar net wat iemand al zei: dat paard hoort daar niet te rennen. Ik denk dat niemand in zo'n situatie écht stressbestendig is. Gelukkig zijn ze er beide goed vanaf gekomen ja.
Waar staat trouwens dat ze hem in z'n achteruit had gezet?? Ik begreep er uit dat ze op trok in een verkeerde versnelling en daardoor stil viel voor het paard.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 15-12-09 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:25

Vreselijk zeg, denk je lekker een buitenritje te maken, gebeurt dit.
Nachtmerrie van ons allemaal denk ik

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:35

Van mij wel in ieder geval.....

Storm

Berichten: 20874
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:43

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd. Ook is het heel erg wat er gebeurd is, je zult geen schuldige aan kunnen wijzen. het is zeker niet de schuld van de automobiliste. Op dit soort momenten weet je niet hoe je zal reageren, dus ik zie hier liever geen uitspraken over. Het is een afschuwelijk ongeluk en de betrokkenen zullen ditnog lang op hun netvlies hebben staan vrees ik.

Janine1990

Berichten: 43852
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:03

Delphi schreef:
VValar schreef:
En dan in je achteruit zetten? Sorry hoor, je kan heel hard schrikken, dat zal iedereen wel doen. Maar om hem dan in je achteruit te zetten, tja laten we het erop houden dat ze niet bepaald stressbestendig is! En gelukkig zijn beide personen in kwestie er 'goed' vanaf gekomen. Het had veel erger kunnen zijn. Maar jammer genoeg voor het paard waren de omgevingsfactoren ten tijde van het ongeluk hem minder gunstig gezind.


Nee, natuurlijk is het niet slim nee. Maar net wat iemand al zei: dat paard hoort daar niet te rennen. Ik denk dat niemand in zo'n situatie écht stressbestendig is. Gelukkig zijn ze er beide goed vanaf gekomen ja.
Waar staat trouwens dat ze hem in z'n achteruit had gezet?? Ik begreep er uit dat ze op trok in een verkeerde versnelling en daardoor stil viel voor het paard.


Tsjah, bij VW bijvoorbeeld, zitten de 1 en de achteruit vrijwel op dezelfde plaats, verschil is dat je 'm moet indrukken wil je daadwerkelijk terug, en dat is geen lastige actie hoor.

Sterkte voor de amazone, lijkt me verschrikkelijk om zoiets mee te moeten maken.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:08

Als het paard op hol was geslagen had er verderop ook iets kunnen gebeuren met een auto of wat dan ook.
Voor de eigenaar en alle betrokkenen heel veel sterkte, dit is de nachtmerrie van iedereen...

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:31

Wat een vreselijk naar bericht, op de site van het artikel staan trouwens ook een paar vreselijk lompe opmerkingen. Ik moet zeggen dat ik het verhaal van de automobilist wel ietwat vreemd vind klinken, maar het wordt ook een beetje raar verteld. Ik neem aan dat ze gewoon probeerde om uit de weg te gaan, maar per ongeluk het tegenovergestelde deed, mensen doen vreemde dingen in stress-situaties. Je hoort ook vaak genoeg dat mensen het gas intrappen i.p.v. de rem. Om daar nu over te gaan speculeren en zelfs beschuldigen lijkt me in dit geval zeer ongepast.

Mocht de ruiter op bokt zitten, heel veel sterkte met dit verlies :(:)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:32

hyppolyte schreef:
Wat een vreselijk naar bericht, op de site van het artikel staan trouwens ook een paar vreselijk lompe opmerkingen. Ik moet zeggen dat ik het verhaal van de automobilist wel ietwat vreemd vind klinken, maar het wordt ook een beetje raar verteld. Ik neem aan dat ze gewoon probeerde om uit de weg te gaan, maar per ongeluk het tegenovergestelde deed, mensen doen vreemde dingen in stress-situaties. Je hoort ook vaak genoeg dat mensen het gas intrappen i.p.v. de rem. Om daar nu over te gaan speculeren en zelfs beschuldigen lijkt me in dit geval zeer ongepast.

Mocht de ruiter op bokt zitten, heel veel sterkte met dit verlies :(:)

idd tenenkrommend gewoon :\

Elisa2

Berichten: 37629
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:43

Wat erg zeg!

MeMar

Berichten: 739
Geregistreerd: 21-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:57

Dit is idd schrikken geblazen voor alle betrokkenen.. bah..
Wens ze veel sterkte toe! :(:)

Sorry maar zou het iemand in zijn hoofd op komen om expres de verkeerde kant op te rijden??
Mij toch niet gezien hoor... Zoiets is zo gebeurd in een schrikreactie, niks raars..

lucienne

Berichten: 388
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:57

Wat verschrikkelijk om je maatje op deze manier kwijt te raken.
Gelukkig maken de amazone en de automobiliste het naar omstandigheden goed. Sterkte voor ze allebei!

Nouvel

Berichten: 28575
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:04

zo maak je een ritje en zo ben je ineens je paard kwijt...
wat gruwelijk zeg...

heel veel sterkte voor betrokkenen inderdaad...