Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:06

Vreselijk ;( ...

angell81
Berichten: 362
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:17

Oh wat erg!
Kan mij niet eens voorstellen hoe het eruit heeft moeten zien.
Veel sterkte voor beide partijen toegewenst :(:)

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:30

bah! wat een vreselijke tragedie.

sterkte voor de ruiter, automobilist, brandweer en andere betrokkenen.

Tutchi
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-11-07

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:34

Brrrrr... Dit is toch één van je ergste nachtmerries??

Sterkte voor alle betrokkenen inderdaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:41

hyppolyte schreef:
Wat een vreselijk naar bericht, op de site van het artikel staan trouwens ook een paar vreselijk lompe opmerkingen. Ik moet zeggen dat ik het verhaal van de automobilist wel ietwat vreemd vind klinken, maar het wordt ook een beetje raar verteld. Ik neem aan dat ze gewoon probeerde om uit de weg te gaan, maar per ongeluk het tegenovergestelde deed, mensen doen vreemde dingen in stress-situaties. Je hoort ook vaak genoeg dat mensen het gas intrappen i.p.v. de rem. Om daar nu over te gaan speculeren en zelfs beschuldigen lijkt me in dit geval zeer ongepast.

Mocht de ruiter op bokt zitten, heel veel sterkte met dit verlies :(:)

Inderdaad, je moet soms in een split second iets doen en dan kan het verkeerd gaan. Je weet soms niet meer in welke versnelling je zit of als je een automaat hebt, gaat het ook makkelijk mis. Het gaat om de oorspronkelijke intentie en die was goed. Je kunt het ook van de anderen kant bekijken en je afvragen in wat voor een situatie ruiter en paard waren gekomen als ze nog verder waren gerend? Het is zo al erg genoeg als het is, ik wens de betrokkenen veel sterkte.

daisjuh
Berichten: 79
Geregistreerd: 23-11-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 08:47

je hoort dit helas steeds vaker ;(

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:05

Bah, wat een verschrikkelijk verhaal en ongeluk...........

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:18

Lovely schreef:
[..]
Inderdaad, je moet soms in een split second iets doen en dan kan het verkeerd gaan. Je weet soms niet meer in welke versnelling je zit of als je een automaat hebt, gaat het ook makkelijk mis. Het gaat om de oorspronkelijke intentie en die was goed. Je kunt het ook van de anderen kant bekijken en je afvragen in wat voor een situatie ruiter en paard waren gekomen als ze nog verder waren gerend? Het is zo al erg genoeg als het is, ik wens de betrokkenen veel sterkte.


Idd nu is het iig nog voor de ruiter goed afgelopen.

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:48

Sterkte voor alle betrokkenen om dit trauma te verwerken. :(:)

Rozebottel

Berichten: 273
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:54

Ik heb het zelf ook eens meegemaakt. Ik reed achteruit een erf af en zag dat om de bocht een auto met trailer achteruit mijn kant op kwam. Ik snel schakelen en flink gasgegeven. En rij alsnog achteruit tegen de (lege) trailer aan... Het ging zo snel dat ik toch de verkeerde versnelling had gekozen. Ben ook erg geschrokken dat ik dus in zo'n stress-situatie een schakelfout maakte. Dat had ik nooit van mezelf verwacht. Gelukkig in mijn geval alleen blikschade... (aan mijn eigen auto)...
Dus zeg nooit nooit, het kan je zomaar overkomen in een stresssituatie!

Sterkte voor alle betrokkenen. Het is verschrikkelijk om dit mee te maken... :(:)
Laatst bijgewerkt door Rozebottel op 16-12-09 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:00

Ik heb zelf lang in de Beemster gewoond en ken de Jisperweg goed. Het is niet echt een fijne weg voor een buitenrit. En dat het dan zo mis gaat, echt vreselijk. Ik wil alle betrokkenen heel veel sterkte wensen!

Caesar
Berichten: 9313
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:48

Jeetje, weer met je neus op de feiten gedrukt. Al de zoveelste keer dat er een paard dodelijk verongelukt, en dan op zo'n nare manier. Ik wil de amazone heel veel sterkte wensen met het verlies van haar paardenvriend.

Anoniem

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:49

Wat een vreselijk ongeluk zeg ;( Heel veel sterkte voor de amazone...

cocktail

Berichten: 3023
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:57

Wat een naar nieuws, veel sterkte toegewenst

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:57

Verschrikkelijk! Sterkte voor alle betrokkenen.

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:24

Ik hoorde van mijn college inderdaad dat het paard niet meer te redden was..

Sterkte voor de amazone en de automobiliste!

kimmie88

Berichten: 8307
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Geen idee even

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:38

Verschrikkelijk. Dit gun je werkelijk niemand.
Heel veel sterkte aan iedereen

EvelynZ
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:23

Ach wat een naar bericht :(
Ik wens dit meisje veel sterkte de komende tijd!

Plaisir

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: beemster

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:27

Verschrikkelijk, heel veel sterkte voor de betrokkenen.

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:43

jeetje dat is echt heel naar!!!
het is letterlijk 1staat verder dan waar Boni staat, best dicht bij!
ik rij vaak met haar over de betreffende straat

Emma27
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:50

Ohh wat vreselijk! :(

vwmissy

Berichten: 1484
Geregistreerd: 21-09-06
Woonplaats: dordrecht

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:53


DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 01:03

Wat een vreselijk verhaal en dit zou je in je ergste nachtmerries nog niet kunnen verzinnen.
Sterkte aan iedereen die er mee te maken heeft. Vreselijk om zo je paard te verliezen maar ik denk dat de eigenaresse alle scenario's voorbij heeft zien komen.

Anoniem

Re: Paard afgemaakt na ongeluk in de Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 01:37

wat verschrikkelijk zeg! Voor de eigenaar, voor dr vriendin die erop zat! Voor haar tante ( automobiliste ) Oh bah..

ik wens ze veel sterkte

Nicolien84

Berichten: 336
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:56

Er is een nieuwe reactie op webregio:

Katinka Stoop (Woensdag 16 December 2009 22:28 uur)
Nu komt mijn reactie wat er precies gebeurt is: het moet in 4 of 5 stukken verdeeld worden want me tekst past er niet op: Het was mijn paard die overleden is, ik zat er zelf niet op maar een vriendin van mij die nog al bang is voor paarden maar die er toch op durfde te gaan. ik wilde naar de bak toe rijden met haar maar ja ik heb zelf thuis geen bak dus ik moet 5 min over de weg lopen. ik had haar er al meteen opgezet dat ze meteen ook went van hoe zij is. Ik hield der eerst vast. later vroeg ik gaat alles goed. Toen zei ze ja: dus ik liet me paardje los. Ik keek me paard in ze ogen en ik zag dat ze opeens gespannen werd, voordat ik het wist was het te laat om haar te pakken. Er kwam een vrachtwagen recht op ons afgereden. en me vriendin der vriend zei nog schrikt hij daar niet van. Nee dat doet ze normaal nooit zei ik ze is 10000% verkeersmak, maar zij vond het eng dus ik denk dat ze die angst gevoelt heeft van de gene die der bovenop zat.

me paard die sprong gelijk over in de galop en wilde een erf op rennen. dat lukte niet want er kwam een hond rennend op me paardje af. Maar we waren die vrachtwagen vergeten. die reed ook nog recht op ons af die remde niet nee hij reed door. tot dat me paard recht op die vrachtwagen afstormde en ze vlak langs de zijkant van de vrachtwagen ging. Me vriendin vond het dood eng en ja uit natuurlijke reactie ga je gillen. Waardoor (ik denk) dat zij dacht er is gevaar want me baasje gild dus ik moet rennen. En ja ik had een paard wat niet zo makkelijk is met vreemde maar dat is een verhaal van wat er vroeger met haar gebeurd is. dus me pony bleef maar rennen en rennen. Ik zei nog tegen de vriend van me vriendin ja hoor die stop dat doet ze namelijk altijd als ze ergens van schrikt dat stopt ze... maar omdat de ruiter zo erg in paniek was stopte ze niet. ze bleef maar rennen. maar ja ik ken er niet achteraan rennen dat hou ik nooit bij. De gene die in de auto zat was me tante ( Ja ik weet het stom toeval )...

me tante was haar kinderen aan het inladen bij school voor. ze had der auto bij iemand op het erf neer gezet en de kinderen ingeladen en wilde keren.. ze had tegen mij gezegd dat ze me pony wel zag aankomen rennen maar ze zei ja er klopte iets niet een andere ruiter en (mira) de pony die was der eigen niet.. en dat klopt ook me pony was zo in paniek dat ze alleen maar weg wilde... en me tante zei nog ja ze was ver weg maar voor ze die draai met der auto kon nemen zat ze der al in. Ja je hoort het goed in die achterkant van de auto. Ik ben er zelf niet bij geweest, maar verhalen gehoord want ik stond nog op de kruizing bij de oosthuizenweg. en me pony was al bij de kerk. nou ja binnen 2 sec was ze daar dus je kan nagaan hoe hard dat beesie gerent heeft. we denken zelf ong 65 km.. en met die snelheid is ze ook tegen de auto aan geknald. Waardoor ze helemaal van voor openligt ja der borst der hals tot bot aan toe. en der boven been tot bot aan toe. en der hoofdader was ook geraakt.. toen ik daar aankwam zag ik me pony op de grond liggen ze werd overeind getrokken door me tante. Ik sprong de auto uit van wie k de lift kreeg

( ja hij reed ong nog 50 km per uur) Ik begon keihard te roepen MIRAAAA en te huilen.. Me pony herkende me nog maar ze was in shok.. ze wilde naar me toe komen maar dat kon ze niet meer want ze heeft der been om 2 plaatsen gebroken. en natuurlijk die wond. ik zag al dat bloed rond spuiten en ik zag dat dat beest zoveel pijn had... ze stond daar naar te trillen en ik kon niks doen. ik drufde niet eens naar der toe te gaan.. ik zag in die blik van me pony al dit gaat ze niet halen. het enigste wat ik kon doen is gillen en schreeuwen me pony gaat dood me pony gaat dood. ik moest even rustig worden maar dat lukte niet echt. een politie vrouw heeft me flink door elkaar moeten schudden. voordat ik weer beetje helder was. ik mocht niet eens bij me pony zijn toen ze werd ingeslapen.. :( dat vind ik nog het ergste je eigen beest waar je zoveel om geef en dat is der niet meer... Me oom was der ook bij die wilde al een pistool pakken om dat beest uit zijn pijn te verlossen, ik kreeg verhalen te horen van dat beest heeft het eigenlijk niet eens meer meegemaakt.. omdat zij al zoveel bloed verloren was en die shok dat ze tegen die auto geknald was... der ogen die zo aan het trillen waren... toen ze

eenmaal die spuit gehad had mocht ik eindelijk naar der toe. ze lag daar op de grond en met zoveel bloed en alles en ik zag die ogen van der en ik hing over der heen.. en ik voelde door me handen al het bloed en die hartslag langzaam weg gaan.. ze knipperde nog en toen was ze weg... ik kon alleen maar zeggen het spijt me zo en het spijt me zo ik had dit kunnen weten.. ja er schijnt nog tegen me gepraat te zijn ook.. ik weet nergens van ik schijn dingen gezegd te hebben al sla je me dood wat... Dit is er precies gebeurt en wat er in de tekst staat over 19 jarig meisje uit de rijp dat klopt niet. het is een 19 jarig meisje uit Alkmaar. Ja ik kom uit de rijp maar ik zat er niet op. en dat dat meisje licht verwond is klopt ook niet: ze heeft der rechter enkel gebroken en der linker pols. Ik hoop voor jullie dat het verhaal zo duidelijk genoeg is.