Vandaag arresledenwedstrijden in Stadspark Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110729
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Vandaag arresledenwedstrijden in Stadspark Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 09:43

http://www.groningergezinsbode.nl


Afbeelding

De arrensledenwedstrijden in het Groninger Stadspark gaan definitief door. Zaterdag rond het middaguur is daartoe door de organisator, de Koninklijke Vereeniging voor Volksvermaken te Groningen, besloten. De wedstrijden beginnen zondag om 12.00 uur en de entree is gratis.

De arrensledenwedstrijden worden mede mogelijk gemaakt door de Werkmaatschappij Kardinge van de dienst OCSW van de gemeente Groningen.

Samen met de Club van Rijden en Glijden Noord-Nederland heeft Volksvermaken een vijftiental aanspanningen uit de noordelijke drie provincies uitgenodigd voor dit evenement. Het gaat voornamelijk om enkelspannen en er zullen naar verwachting ook een paar tweespannen aan de start verschijnen.

De deelnemers rijden om verschillende ereprijzen. De wedstrijden bestaan uit het zo snel mogelijk afleggen van een parcours van zo’n 200 meter. Bij de wedstrijden vindt steeds een "vliegende start" plaats. De combinaties rijden op en bij het passeren van de startlijn gaan de paarden voluit. Een kamprechter zal beoordelen of de paarden in draf blijven lopen. Halverwege zullen de combinaties moeten keren. Er zal in paren worden gereden. Na een eerste ronde vinden vervolgens een B- en daarna een A-finale plaats. Voorafgaand aan deze hardarrenwedstrijd wordt bovendien een keuring voor het "schoonste geheel" gehouden, waarvoor de organisatie een vakkundige jury heeft samengesteld. Na de keuring zullen alle combinaties in defilé over het parcours rijden.

De wedstrijden vinden plaats tussen 12.00 uur en circa 15.00 uur. De drafbaan is toegankelijk voor het publiek vanaf 11.30 uur. Voor automobilisten is de toegang tot het Stadspark eerder dit jaar verplaatst naar de rotonde langs de A7 ter hoogte van Maupertuus, afslag Stadspark. Automobilisten zullen overigens zoveel mogelijk een parkeerplaats buiten het Stadspark moeten vinden. De organisatie adviseert het publiek te voet of per fiets te komen.

Actuele informatie is te vinden op http://www.feestinstad.nl.

isverwijderd
Berichten: 2709
Geregistreerd: 03-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:51

Leuk idee! Jammer dat het zover weg is! Gaat er nog iemand naar toe om te kijken?

dian_fiona

Berichten: 63
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:53

ik denk als ik nog even tijd heb dat ik dan nog wel even kom kijken :D!
het is toch maar een halfuurtje rijden, en het lijkt me best leuk om het weer te zien ;)

_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:55

Ik ga er denk ik ook even heen om wat plaatjes te schieten *-:)

Liekelianne

Berichten: 347
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vandaag arresledenwedstrijden in Stadspark Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:02

wat een super leuk idee!! jammer idd dat het zo ver weg is en zeker nu met die nieuwe sneeuw op de wegen..

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:03

leuk!!

alleen hoop ik dat de wegen in het noorden er beter uitzien dan hier in het midden van het land, anders vrees ik dat er niet veel mensen met een trailer de weg op gaan.

mijn auto is compleet ingesneeuwd 8-)

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:15

Ooh wat gaaf en opzich best dichtbij.... Maarja zoals het weer nu is, ga ik echt niet lopen reizen.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:27

Alleen al de foto bij het bericht: hardstikke knap! 8-)
Helaas is Groningen vandaag geen optie, echt te ver weg met de nieuwe sneeuwval erbij.
_likepink_ : mogen wij dan meegenieten met jouw foto's?

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:28

Er staat bij dat het doorgaat maar als ik zo naar buiten kijk zou ik mijn paarden niet vervoeren, het sneeuwt hier wel behoorlijk er is alweer ongeveer een cm of 6/10 gevallen.

dian_fiona

Berichten: 63
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:32

jah er ligt inderdaad wel erg veel sneeuw jah om met de trailer op pad te gaaan maarjah ik denk dat ik wel gewoon even ga kijken ze zeggen dat het door gaat dus daar moet ik maar op hopen;)!

Fjorden007

Berichten: 950
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:34

Hier in het Noorden is het het ergst met de sneeuwval van de afgelopen dagen, woon zelf maar 20 min van Groningen af, maar ga de weg niet op !

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Vandaag arresledenwedstrijden in Stadspark Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:37

T sneeuwt als een malle hier, dus k betwijfel of t wel doorgaat.. Treinen rijden geloof k nog wel, dus misschien ga ik er wel heen :)

Sanneh14
Berichten: 1806
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: ---

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:40

wauw, zal wel een geweldig gezicht zijn!
Ik woon zelf in het centrum van Groningen.. Maar ehm.. Het is hier écht chaos. Ik zou idd mijn paarden ook niet vervoeren. Het lijkt erop dat ze alle strooiwagens de grote wegen op hebben gestuurd, want hier (zelfs bij het ziekenhuis en de europaweg) zijn niet gestrooid. Neem aan dat dat dan bij de Paterswoldseweg (stadspark e.o.) ook niets gebeurd is..
Is voor mij niet erg want ik moet toch heel erg hard leren.. Anders was het een mooi excuus voor studieontwijkend gedrag..

@ Willemijn, ik heb de radio op 3fm, en kreeg net in het nieuws te horen dat het hele treinverkeer tussen leeuwarden en grunn helemaal niet meer rijden. Busverkeer lijkt ook plat te liggen...

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Vandaag arresledenwedstrijden in Stadspark Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:43

Ik wilde ook heen maar met dit weer ga ik de weg niet op. Ga niet solliciteren naar iets wat niemand wil.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:44

Oh echt vanmorgen reden ze nog! Nouja dan wordt t helemaal niks, dan moet k mn huis maar gaan opruimen ofzo :P

_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Vandaag arresledenwedstrijden in Stadspark Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:46

MarvanTom ik kijk wat voor weer het straks is.Het sneeuwt hier echt keihard,en er rijden haast geen auto's hier!

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:48

nahaj ik denk dat de grote wegen wel sneeuwvrij zijn, maar de binnenwegen zijn idnerdaad goed volgesneeuwd weer...

SLover

Berichten: 150
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:49

Jammer, ik ben nu wel heel ver weg! Volgende week ga ik wel naar groningen! :D

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Vandaag arresledenwedstrijden in Stadspark Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:51

Ook de grote wegen zijn nu niet vrij te houden/krijgen. Het sneeuwt en waait zo hard dat als de schuiver/strooier weg is het binnen no time weer net zo is.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:52

Hoorde net van mijn man die naar Zuidbroek moet om te werken dat de A7 er ook niet echt netjes bij ligt! Nog minder dan donderdag!! Dus dat wordt zo voorzichtig richting de manege om les te geven, brbrbrb

Aline_

Berichten: 97
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:52

Hé wat leuk, ik wist niet dat dit vandaag in mijn achtertuin is! Ik kan er lopend/glijdend heen maar betwijfel of het nog door gaat? Momenteel sneeuwt en waait het keihard hier. En de wegen waren al zeer slecht begaanbaar (ook de grote wegen, vind ik niet erg schoon)..

_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Re: Vandaag arresledenwedstrijden in Stadspark Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:55

Mijn vriend zegt: trailer laten staan en gewoon met de arreslee komen.

delfa

Berichten: 969
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Vandaag arresledenwedstrijden in Stadspark Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:59

ik woon er 2 á 3 km van af, kan er dis makkelijk heen. zie wel even, lijkt me opzich wel leuk (maar het weer op dit moment is ehh niet veel soeps met die sneewustormen)

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:06

_likepink_ schreef:
MarvanTom ik kijk wat voor weer het straks is.Het sneeuwt hier echt keihard,en er rijden haast geen auto's hier!


Hier kijk ik ook tegen een sneeuwstorm aan en heb nog geen 1 auto op de dijk gezien...
Veiligheid voorop, hoor! En foto's met alleen sneeuwvlokken erop schiet niet echt op! :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110729
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 11:09

delfa schreef:
ik woon er 2 á 3 km van af, kan er dis makkelijk heen. zie wel even, lijkt me opzich wel leuk (maar het weer op dit moment is ehh niet veel soeps met die sneewustormen)


Nou is dat voor de arresleden juist leuk en goed :+
Maar voor het overige verkeer minder natuurlijk :)

Als er mensen met camera's op pad gaan, laat het dan even weten! *-:)