Hartziekte zorgt voor grote paniek op Belgische manege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_horselover

Berichten: 102
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:34

zitake schreef:
je zou haast denken dat er iets/iemand anders in het spel is, niet zozeer een ziekte, mss iemand met kwade bedoelingen?

ik geloof niet dat ze dat daar zouden doen.. ;)
Ik heb er gereden (rijd er nu zinds augustus niet meer)


x

spicenspan
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 03:21

_horselover schreef:
Op die manege reed ik :(
vond het ook verschrikkelijk als ik het een paar weken geleden hoorde. Er zou een bacterie in het hooi gezeten hebben hebben ze mij verteld..


Ondertussen is een vierde pony gestorven, en staan alle paarden op beperkte inspanning 'enkel stappen" om meer ellende te voorkomen, tot alle resultaten bekend zijn

Nillie

Berichten: 196
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:53

O, wat erg!!! Hopelijk blijft 't bij vier dieren... ;(

charly2
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:08

Hoi, weet iemand al wat het precies is geweest?
Ik ben heel benieuwd, mijn pony staat dichtbij en komt regelmatig in aanraking met pony's die daar gestald staan;
Wat erg. Weet iemand ook welke dieren gestorven zijn. Mijn dochter heeft ook op deze manege gereden. Dus wij kennen de meesten.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:14

Er is nog niets bekend, de labs zijn dicht geweest met de feestdagen. Van alle paarden is ondertussen bloed afgenomen en dat wordt deze week getest. Er is een kans dat alle paarden daarna naar de kliniek moeten voor verdere tests maar dat is nog even afwachten.

Er zijn ondertussen nog 2 pony's naar de kliniek gebracht ;(

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:15

Gestorven zijn: Caprice, Blacky, Winowa en Snowy

charly2
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-10-08

Re: Hartziekte zorgt voor grote paniek op Belgische manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:26

Weet je ook iets van Petunia, want mijn dochter heeft gehoord van een vriendinnetje dat deze ook ziek is?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:31

Die staat idd nog steeds in de kliniek. Toestand is stabiel maar eerlijk is eerlijk, het gaat niet goed. Ze zal nooit meer kunnen werken. Haar eigenaren staan continu in contact met de doktoren en hebben ook aangegeven dat zolang er geen pijn is er onderzocht mag worden maar anders laten ze haar inslapen. Het is voor de doktoren ook een raadsel wat er aan de hand is en er wordt alles in het werk gesteld om te achterhalen hoe of wat. Zolang er geen zekerheid is, doen ze echter geen uitspraken.

Maarrre.... ken ik jou ook? :-)

charly2
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-10-08

Re: Hartziekte zorgt voor grote paniek op Belgische manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:38

Mijn dochtertje heeft een tijdje halve stal gedaan met Petunia. Wij hebben echter vrij snel een eigen pony gekocht. Deze staat niet gestald bij de Stapelheijde Zij heeft ook een half jaar les bij Ivo en Pascal gevolgd, maar rijdt nu bij de LRV

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:40

Dan heb ik je misschien wel eens gezien maar ik kan het me eerlijk gezegd niet herinneren dat Petunia op halve stal was :o

KN2011
Berichten: 448
Geregistreerd: 03-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:41

Getsie... T zal je maar gebeuren ;(

spicenspan
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:40

tja ondertussen, zijn er reeds zes slachtoffers: snowy, blacky, caprice, winowa, petunia en sanka. Nu staat fanny, marre, umiek nog in Merelbeke. Het blijft nog steeds bizar, de laatste twee hebben op het einde vooral problemen met de zenuwbanen van de achterhand gehad. Nu worden alle paarden nog cardiologisch onderzocht voordat ze terug in arbeid zouden gaan.
Het is allemaal nog bang afwachten, maar we hopen dat het kwaadste nu toch achter de rug is.