Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110841
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 15:06

http://www.dehoefslag.nl / http://www.jumpingmechelen.com


Isabell Werth heeft na een half jaar schorsing inclusief een zwangerschapsperiode haar rentree gemaakt tijdens Jumping Mechelen. In de Grand Prix, de opwarmer voor de wereldbekerkür, moest het Duitse dressuuricoon genoegen nemen met plek drie achter de Nederlandse amazones Adelinde Cornelissen en Imke Schellekens-Bartels.

Cornelissen zette de rubriek ijzersterk naar haar hand door met Parzival 78,68% te scoren. Adelinde Cornelissen zegt: "Ik was tevreden met mijn rit, het is een kijkerige piste maar Parzival was veel beter bij de les dan in London. Ik kon er voor rijden, hij bleef echt bij mij. Morgen ga ik er natuurlijk voor in de Kür." Schellekens volgde op bescheiden achterstand en kwam met Hunter Douglas Sunrise uit op 72,17%.

Voor Werth, die tweede troef Warum Nicht startte, restte 71,70%. Jeannette Haazen kwam met Nartan uit op een sterke vierde plaats (70,17%).Vierde Nederlander Aat van Essen stelde met Premier teleur op plek elf (64,60%). Isabell zegt: "Kerstmis is natuurlijk heel belangrijk. Ik ga nu naar het hotel met mijn familie een late kerst vieren en als we na het concours terug thuis zijn kunnen we verder vieren. Het is de eerste keer dat ik in Mechelen start en het valt echt mee. Warum Nicht heeft zich niet druk gemaakt door de omgeving, de fouten die in de proef slopen zijn voor mijn rekening. Twee weken voor de bevalling ben ik gestopt met rijden en twee weken erna ben ik terug begonnen. Ik kan echt niet zonder rijden, het is een verslaving. Tijdens de vier weken die ik niet kon rijden heeft mijn stalruiter mijn paarden gereden, en het is ook dankzij het fantastische team dat ik rond mij heb dat ik hier nu al terug sta. Ik doe niet zomaar mee om mee te doen, natuurlijk moeten we nog wat competitieritme opdoen, maar ik ga er echt voor en probeer zoveel mogelijk Wereldbekerpunten te halen morgen in de Kür."

Morgenmiddag wordt de Kür tellend voor de werelbeker gereden. De aftrap in de Nekkerhal is om 15:00 uur.

Het evenement is niet live te volgen.

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:11

Wat een gat tussen Adelinde en Imke,
had van Imke eerlijk gezegd wel wat meer verwacht dan 72%.

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:14

Veel Nederlanders! :Y)

Ik had ook wel een hogere score van Imke verwacht..

Maar ik vind het netjes van Isabell, zeker als ze al zo lang niet is gestart.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110841
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 15:41

Thomas schreef:
Wat een gat tussen Adelinde en Imke,
had van Imke eerlijk gezegd wel wat meer verwacht dan 72%.


Sunrise is pas weer een paar weken in training.
en je weet niet hoe de proef gegaan is, dus dat lijkt me wat moeilijk oordelen :)

Diortje_vds

Berichten: 561
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:52

Ik ga morgen kijken, hopelijk wordt het nog spannend!!

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:52

@Cayenne,

Imke had hoge verwachtingen volgens mij,
het ging de vorige wedstrijd erg lekker dus misschien kan je beter de academybartels site in de gaten houden :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110841
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 15:53

Die hoef ik daar voor niet in de gaten te houden.... :D
Ze ging zonder verwachtingen heen. Volgens haar zou het leuk zijn om te winnen, maar ze wist ook dat Adelinde ging en die is ook in topvorm.
Sunrise moet nog ritme opbouwen, dus lijkt me vrij logisch deze uitslag..

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:43

Nee hoor heb een bericht gelezen, dat ze er vol tegen aan ging,
Sunrise was weer top, en ze kon er nu aan blijven rijden.. ach ja :P Jij je zin, heb het zelf gelezen :P

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:57

ben net thuis van Jumping Mechelen en heb het gezien en vond dat Imke goed reed vond dat wel hogere punten had mogen krijgen

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:03

Netjes gedaan! Jammer dat ze het niet live uitzenden :(

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:08

Punten worden door een jury gegeven, Thomas. Niet door de ruiter zelf. Het kan dus best dat het voor haar gevoel goed ging, maar dat de jury om verschillende redenen niet meer punten kwijt kon dan dat ze niet gegeven hebben. Wat voor de één 'goed' is kan voor een ander wel 'middelmatig' zijn. ;)

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:08

Thomas schreef:
Nee hoor heb een bericht gelezen, dat ze er vol tegen aan ging,
Sunrise was weer top, en ze kon er nu aan blijven rijden.. ach ja :P Jij je zin, heb het zelf gelezen :P

volgens mij heeft iemand vd nieuwsredactie zo haar bronnen om aan info te komen ;)

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:19

top dat isa haar rentree weer gemaakt heeft en helemaal niet slecht na zo'n lange periode komt wel goed. En thomas een hoge verwachtingen na een blessure is niet altijd winnen.

Amika123
Berichten: 276
Geregistreerd: 30-10-09
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:00

Toch leuk dat de nederlanders allemaal zo netjes rijden!

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:22

Nederland is idd baas in de dressuur de laatste seizoenen, en dit zal zo nog wel eventjes duren. Maar ff een kanttekening, buiten paarden als Totilas en Tango, hoeveel aankomende jonge GP paarden zijn er in Nederland? Het team dat er nu is is gebouwd op oudere paarden! Parzival en Escapado worden 16, Sunrise, Nadine en Salinero 15,... Tegen 2012 zijn geen van deze er nog bij en verwacht ik de Duitsers enorm sterk en ons Belgjes toch ook al een pak verder (maar nog niet in de buurt van de toplanden, uiteraard).

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:31

Parzival kan nog tijd mee hoor, beest is nog maar 12 jaar :D.
En er zijn nog genoeg opkomende tallenten. Die zich nu aan het ontwikkelen zijn. En welke toppers heeft belgie dan? Als ze er hebben om te beginnen.
Je hebt er 3 nodig, Painted Black, totilas, parzival.


voor de rest super gedaan van de nederlanders. Wat blijft die adelinde toch scoren.

annemik
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Rumst, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:32

En weet iemand toevallig waar Patrick Kittel is geëindigd? :D

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:33

wat leuk! Hopenlijk gaan de andere proeven ook goed!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:43

Met Scandic zesde (69.659)

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:52

deess schreef:
Thomas schreef:
Nee hoor heb een bericht gelezen, dat ze er vol tegen aan ging,
Sunrise was weer top, en ze kon er nu aan blijven rijden.. ach ja :P Jij je zin, heb het zelf gelezen :P

volgens mij heeft iemand vd nieuwsredactie zo haar bronnen om aan info te komen ;)



nou als hun eigen site anders zegt... maar goed, mooi dat adelinde gewonnen heeft. Morgen de kur winnen en ze is ook zeker van den bosch.

Getup

Berichten: 8343
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:06

Is toch niet slecht, 3e na een pauze? Al weet ik niet of iemand unerhaupt ooit tegen een Totilas en Parzival op kan, en Imke is dus ook weer op de goede weg. En we hebben Anky nog....Isabell ( en alle anderen) zullen er hard aan moeten rijden.

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:52

Getup schreef:
Is toch niet slecht, 3e na een pauze? Al weet ik niet of iemand unerhaupt ooit tegen een Totilas en Parzival op kan, en Imke is dus ook weer op de goede weg. En we hebben Anky nog....Isabell ( en alle anderen) zullen er hard aan moeten rijden.


Inderdaad! Ben erg nieuwschierig hoe het over bijv. een jaar is.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:03

super gedaan van de nederlands hopen dat het zo blijft

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:10

Sammie schreef:
Met Scandic zesde (69.659)


Dit was de enige die duidelijk te weinig had gekregen naar mijn bescheiden mening, hij reed een geweldige proef, heel vrij en blij, Scandic ook alweer mooier in houding. Imke had Sunrise er heel fijn aan het lopen maar had een paar kostbare foutjes en die tellen dan gelijk zwaar door. Ik vond het verschil met haar en Isabell te klein. Isabell reed een voor haar doen slordige proef met veel communicatiefoutjes. Van mij had Patrick voor Isabell moeten staan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58038
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:14

s0173957 schreef:
Nederland is idd baas in de dressuur de laatste seizoenen, en dit zal zo nog wel eventjes duren. Maar ff een kanttekening, buiten paarden als Totilas en Tango, hoeveel aankomende jonge GP paarden zijn er in Nederland? Het team dat er nu is is gebouwd op oudere paarden! Parzival en Escapado worden 16, Sunrise, Nadine en Salinero 15,... Tegen 2012 zijn geen van deze er nog bij en verwacht ik de Duitsers enorm sterk en ons Belgjes toch ook al een pak verder (maar nog niet in de buurt van de toplanden, uiteraard).

:= Nu nog effe de leeftijden juist krijgen... Denk dat dat met die Belgen nog wel kan tegen vallen ook trouwens...