Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:53

Hoe moet de stang volgens jou staan dan?
Bij mijn weten wordt over het algemeen 45° aangehouden.. Beetje groter maakt IMO niet uit (kinketting die losser is kan maken dat ie sneller door slaat zonder dat er extreem veel druk op staat enz) maar deze stang zit bijna op 90° ;) Sowieso zie je aan haar hele houding en aan die van Parzival dat het niet "als vanzelf" ging. Het is niet de gemakkelijke uitstraling die ze normaal hebben.

vlooike
Berichten: 198
Geregistreerd: 31-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:57

pharagirlke schreef:
Dat zijn dan ook meteen de enige foto's waarop ze los zijn ;) Bovendien betwijfel ik of ze los zijn, volgens mij volgen ze gewoon de buiging van de hals maar de copyright staat er door dus kan niet zien hoe het met de stang zit.

Trensteugel is los, stangteugel is aangespannen in de pirouette.

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:00

daar gaat het niet om,wat ik vind, het gaat om het feit dat jij het niks vind (ik zag al rel-topic "adelinde rijd met doorgeslagen stang,moet daar geen fei ondezoek naar??"voor me :(:) en daar hou ik niet zo van. tis de nr 2 van de wereld momenteel,absoluut prachtig wat ze kan met dit geweldige paard,en die stang zit prima. anders zal de jury, bondscoach,wedstrijdsteward,teamveterinair ,whatever wel wat van zeggen. laten wij er maar vooral veel respect voor hebben. ;)

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:01

deess schreef:
daar gaat het niet om,wat ik vind, het gaat om het feit dat jij het niks vind (ik zag al rel-topic "adelinde rijd met doorgeslagen stang,moet daar geen fei ondezoek naar??"voor me :(:) en daar hou ik niet zo van. tis de nr 2 van de wereld momenteel,absoluut prachtig wat ze kan met dit geweldige paard,en die stang zit prima. anders zal de jury, bondscoach,wedstrijdsteward,teamveterinair ,whatever er wel wat van zeggen. laten wij er maar vooral veel respect voor hebben. ;)

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:01

oei ben ik ff handig :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:03

deess: Ik ben fan van Adelinde hoor, vind haar over het algemeen erg vriendelijk rijden... Maar ik ben niet blind. ;) Die stang is te ver doorgeslagen. Meer kan ik er echt niet van maken. En je volgende argument slaat nergens op, ik heb een hoop dingen gezien die echt echt echt niet door de beugel konden maar waar geen kat wat van zei :x Zo simpel ligt het helaas niet. Laten we wel realistisch blijven. Tuurlijk rijd ze super, anders zat ze niet op dit niveau, maar dat betekent niet dat ze geen fouten kan maken of dat Parzival niet eens een k*tdag kan hebben waarbij ze eventjes de stang er meer bij pakt zodat ie iig een degelijke proef neer zet.

Floortje: Dat idee had ik ook al maar goed, zoals ik al zei: ik kan de stang niet goed zien met die copyright enz dus daar durf ik niet zeker van te zijn.

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:14

we zijn het niet eens. maar laatst dat filmpje van patrick kittel ligt me nog vers in gedachten en daarom begon ik nu maar meteen met dit argument, daar zijn mensen genoeg voor die er verstand van hebben om dat in de gaten te houden. niks makkelijker dan om vanachter je pc anderen te veroordelen,een rel topic is zo geboren en net wat ik zei,daar houd ik niet van. bokt is machtig en kijk alsjeblieft uit met wijzen naar wie dan ook, voor je het weet gaan we het beter weten als de wereldtop..
(en ook ik vind dat copyright niet echt bevorderlijk indd)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:18

We zijn het niet eens maar ik ben de enige die onderbouwd en die zelfs nog zegt dat enigszins doorslaan kan verklaart worden door....

Dat topic van patrick kittel zat ik niet in dus dat hoef je op mij niet toe te passen. Waarom ben je het niet met me eens?
En dit is niet om je neer te halen oid, ik ben gewoon echt geïnteresseerd in je mening en vervolgens word ik het bos in gestuurd met "joh ze weten wel wat ze doen, wat je zegt is onzin"..

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:34

ik heb de fotoos bekeken,een paar x en ze heeft de stang er aan,en niet doorgeslagen. de ene x mis wat losser zoals in de pirouette,de andere x er aan.en in vrije stap volgens mij normaal.meer kan ik er niet van maken hoor.en wil ook niet zeggen dat je in dat vorige topic zat, maar je hebt vast wel meegekregen hoe dat ging allemaal en daar ben ik gewoon huiverig voor.
zeker als je op dat niveau rijd,maar ook op welk niveau dan ook,rijd je in een proef voor wat je waard bent. de africhting van je paard is cruciaal in een proef,en bij adelinde is er denk ik een prachtige aanleuning die natuurlijk erg op de proef gesteld wordt in een wereldbeker wedstrijd/entourage zoals mechelen,londen etc. we kennen allemaal parzival wel denk ik.mocht er soms wat meer lossigheid of luchtigheid aan de voorkant zijn,dan is dat niet meer als logisch. spanning,kijkerigheid,ik noem maar wat issues van een wedstrijd,het dier is geen machine. dus soms is er vast wel eens wat meer ingrijpen nodig als anders.maar gebaseerd op deze fotoos kan ik er niet echt een mindere proef ofzo van maken. ze heeft wel eens beter gescoord,dat wel.maar gelukkig haperde hij dit x niet,pff dat was echt schrikken de vorige x.misschien dat hij daarom nu op jou een minder fijne indruk maakt,parzival moet mis weer wat vertrouwen krijgen ofzo en krijgt daarom mis wat minder "vrij"als anders?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:40

Nee heb daar eigenlijk maar weinig van mee gekregen omdat dat me niet zo interesseert. Ben over het algemeen van dezelfde mening als jou en ik wil haar echt niet afbreken... Echt, Adelinde is een super fijne amazone en ze heeft hem toch maar aan het lopen gekregen... Dat an sich is al een hoop respect waard! :) En tuurlijk kan hij een slechte dag gehad hebben. Dat zeg ik ook... Maar dan mag je daar ook niet omheen kijken en zeggen "nee het is super"... Het is niet super, ze lost het super op maar daarmee is de situatie niet super. Wat wel respect waard is, is dat ze het zo kan oplossen.. Echt ik doe het haar niet na. :) Mocht ik willen, heb nl een kleine mini parzival op stal staan :') (die is vast niet half zo vurig maar ze vertoont in haar mate van heetheid wel dezelfde kuren als Parzival vroegah zeg ma) en ik krijg het niet zo opgelost hoor :D Dus heb een heilig respect voor hoe ze dit paard, met 10x zoveel temperament en kracht zo door de baan kan sturen... En over de aanleuning enz ben ik het wel geheel met je eens :j Als eentje haar paard goed en correct voor mekaar heeft, dan is het deze dame wel...

Sowieso is dit een "eenmalig" iets voor Adelinde (iig ik zie het echt niet vaak voor komen bij haar) vergeleken met andere ruiters... :)

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:44

jij ook succes met je 'parzival",mis ook naar sjef? ;) adelinde heeft enorm veel van johan hamminga geleerd,maar de controle over parzival zn kijkerigheid/enorme vooruitgang van zijn vertrouwen in haar heeft ze echt aan sjef janssen te danken...wel knap he indd :D
trusten hoor,groetjes deess

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:45

Ik betwijfel of Sjef zo'n hopeloos geval als mij onder zijn hoede wil eerlijk gezegd :') Ja, echt... alleen al daar voor vind ik haar ver weg de beste ruiter :o

Truste!

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:50

haha, adelinde is nu in je buurt, waag je kans?? heb les van haar gehad tot ze naar de olympische spelen ging, en ze geeft net zo goed les als dat ze rijd :D
nu ga ik echt slapen,morgen vroeg om kwart over 9 les (:) over tot de orde van de dag na deze feestdagen,kijken of ik mijn parzival door de hoek bij de kantine krijg :+
groetjes! deess

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:58

Ik wil sowieso eens gaan lessen daar zo als het terug beter weer wordt :j Tegen dan is mijn merrie ook weer opgebouwd!

Ben benieuwd of mijn parzival me uberhaupt gaat laten zitten.. .Die staat al sinds eind mei stil :=

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:07

Nog ff reageren...
toon mij eens waar ik gezegd heb dat België gaat concurreren met de toplanden?
Want ik heb net het tegenovergestelde gezegd. Ik heb enkel gezegd dat we tegen de OS (in de zomer van 2012, dichter bij 3 dan bij 2 jaar verder) dan een serieuze stap voorwaarts gaan gezet hebben.
Trouwens, in mijn ogen is een Painted Black in het lange niet van het niveau van de huidige toppaarden in Nederland...
Nederland ervaart nu een hoogconjuctuur, maar Duitsland heeft zo'n sterke basis waarop ze kunnen terugvallen qua paarden, ruiters en kapitaal dat die zeker zo sterk terugkomen volgens mij...

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:42

Even over Adelinde/Parzival, ze had idd de stang er nu meer bij dan op buitenwedstrijden. Als je ooit in Mechelen bent geweest weet je hoe dicht het publiek op de ring zit, en voor een paard als Parzival kan ik me dan goed voorstellen dat je hem iets meer opsluit om zeker te zijn dat hij niet plotseling andersom staat. Dat is heel goed gelukt. Je kunt wel uitgaan van de ideale situatie, maar dat is Mechelen niet bepaald en dus doe je als ruiter dingen die misschien minder ideaal zijn maar wel nodig op dat moment.

Wat betreft talent in België, dat is gebaseerd op zo weinig paarden en ruiters dat juist daar maar één hoeft weg te vallen en er blijft zelfs geen team meer over. Ontwikkeling is iets wat aan alle kanten ontbreekt, als ik lees dat bepaalde ruiters al meedoen aan wereldbekers en in een artikel zegggen "ik moet toch eens les gaan nemen" dan vraag ik me af hoe zij bezig zijn met hun sport. Dan neem je jezelf en je sport toch niet serieus?
Nederland heeft een heel grote aanwas van talentvolle paarden en die staan ook nog eens bij de juiste ruiters op stal. Duitsland heeft helemaal geen sterke basis momenteel, die hebben jarenlang al hun jonge toppaarden voor veel geld verkocht en lopen daar nu keihard tegenaan. En om dat weer aan te vullen heb je meer dan een paar jaar nodig dus zo snel zal deze tendens niet veranderen.

sologirl

Berichten: 2718
Geregistreerd: 25-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:03

Je paard meer opsluiten doe je toch met je zit en benen? De stang staat er niet strak aan, maar zeeeeer strak. Vind ik niet netjes, ben ik ook echt niet gewend van Adelinde.

Ik vraag me af of Isabell misschien in respect -van de jury's- heeft verloren na de dopingaffaire? Wel leuk voor d'r dat ze er meteen een 70 procent uitgooit!

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:18

sologirl schreef:
Je paard meer opsluiten doe je toch met je zit en benen? De stang staat er niet strak aan, maar zeeeeer strak. Vind ik niet netjes, ben ik ook echt niet gewend van Adelinde.

Ik vraag me af of Isabell misschien in respect -van de jury's- heeft verloren na de dopingaffaire? Wel leuk voor d'r dat ze er meteen een 70 procent uitgooit!

Zulke ruiters (dopingzondaars) maken de paardensport kapot.

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:21

Zaken zeggen waarvan je de kern van de zaak niet kent is nutteloos...
Je mag nota bene nog geen aspirientje geven aan een paard, maakt dat de sport dan niet meer kapot?

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:23

s0173957 schreef:
Zaken zeggen waarvan je de kern van de zaak niet kent is nutteloos...
Je mag nota bene nog geen aspirientje geven aan een paard, maakt dat de sport dan niet meer kapot?

Dat is een aanname. En daarbij mag er wel het één en ander hoor. Je wordt niet voor niets gestraft.

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:24

Dus m'n aanname is niet correct? Jij bent op de hoogte van het hele dossier en alles errond?

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:33

horseyfries schreef:
Even over Adelinde/Parzival, ze had idd de stang er nu meer bij dan op buitenwedstrijden. Als je ooit in Mechelen bent geweest weet je hoe dicht het publiek op de ring zit, en voor een paard als Parzival kan ik me dan goed voorstellen dat je hem iets meer opsluit om zeker te zijn dat hij niet plotseling andersom staat. Dat is heel goed gelukt.


Ik heb de foto's in die link ook bekeken, maar ik vind dat hij gruwelijk achter de loodlijn loopt. En ik vind het echt niet mooi sorry... :n

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Nederlanders zijn Isabell Werth de baas tijdens rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:55

Ik vind het beeld van Parzival niet zo slecht, idd wat teveel stang , maar nu ook niet zo verschikkelijk veel.
Dit beeld heb je bij anky zo vaak.

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:11

echt sneu hoe isabell door haar eigen land in de steek is gelaten toen met dat doping gedoe,'doping' in de paardensport is haast altijd geeneens doping,maar door de nul-optie komen de ruiters gegarandeerd in de problemen.je moet je paard scheren en hij flipt dus moet verdoofd worden. hij heeft een kleine infectie ofwatdan ook,maar mag niks hebben? logisch dat er mensen zoals isabell gepakt worden,maar ik vind t geen doping wat er bij haar paard gevonden is,wat de standaard ook is. niet voor niets is er nu onderzoek naar,en komen er nieuwe regels. de huidige werken niet.als iemand een paard wat geeft waardoor hij hoger springt,geen pijn voelt maar het eigenlijk wel heeft, beter volhoud terwijl zn lichaam dat niet aan kan,dat vind ik doping. en isabell heeft dat niet gedaan. het is een super sportvrouw die gek is met haar paarden en ze dat nooit aan zou doen.zelfs het nederlandse kamp kwam voor haar op! dus ik heb respect voor haar en deze punten, die best knap zijn na zo'n rustperiode. niet iedereen scoort meteen dik in de 80% zoals adelinde moest doen-en deed na parzival zn blessure... dat was helemaal super knap. groetjes deess

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:58

s0173957 schreef:
Zaken zeggen waarvan je de kern van de zaak niet kent is nutteloos...
Je mag nota bene nog geen aspirientje geven aan een paard, maakt dat de sport dan niet meer kapot?

Dat mag je wel, je moet hem dan alleen niet op wedstrijd uitbrengen ;)

Verder heeft Duitsland helemaal geen sterke basis, Op het EK zaten ze toch ook met "miserie" omdat hun beste ruiters uitgevallen waren? ;)

Nederland daarentegen heeft nog een hoop talent op stal staan... Painted Black zou ons wel eens versteld kunnen doen staan. Sowieso heeft Painted meer kwaliteit dan Apollo en dat is voor het moment toch echt ons beste Belgische paard vrees ik.

België heeft voorlopig niemand op dit niveau die het zal kunnen bijhouden en ook niet de juiste paarden. Apollo is al beter dan Paganini maar lang niet goed genoeg.