Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44222
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:59

youngster schreef:
Hulde voor Imke!! Gefeliciteerd! :j

Parzival zal wel bang geweest zijn. Sneu dat het niet lukte vandaag :(:)

Parzival toonde een goed proef maar had bijna de gehele proef de tong uit de mond hangen. En niet een klein stukje tong maar bijna de hele tong. Ding wapperde er soms echt bij. Zonder die tong had ze Isabelle en Imke heel moeilijk gemaakt. Al vond ik Isabelle eigenlijk beter dan Imke.

petraaken

Berichten: 44222
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:23

sommige muziekstukken vond ik ook niet mijn smaak al kon ik bij iemand dat stukje muziek van de oude Black Beauty reeks enorm smaken. Jammer dat het paard niet zwart was maar bruin. :P

De jury's kon ik af en toe inderdaad ook niet volgen. De een kreeg volgens ons wat punten teveel en een ander had dan wat hoger mogen scoren.

En verder heb ik mij groen en geel geërgerd aan het vrijspringen. :(

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:00

Popkjen schreef:
Als Belg zijnde ben ik veel fierder op een combinatie als Peter Spahn en Cas. Waarom wordt daar zo weinig over gesproken in België? Die start internationale proeven met een paard dat door de meeste mensen omschreven wordt als een koetspaard, een paard dat dan ook nog maar 9 jaar is en dan misschien af en toe wat kort in de hals is (hoewel ik persoonlijk vond dat dat best meeviel) maar verder netjes alle oefeningen heeft laten zien. Bovendien is Peter een heel vriendelijke ruiter, die netjes en met respect omgaat met zijn paarden. Dus ook al stond hij op de slechtste plaats van de drie Belgen toch was ik als Belg het meest fier op hem!


Alsjeblieft zeg, hebben wij naar een andere proef zitten kijken ofzo :wow:
Paard krulde zo op dat hij met zijn kop tegen zijn eigen boeg kwam, Peter zat erop alsof hij op het voorterrein een keer hard van zijn paard gedonderd was en had zijn teugels bijpassend kort (wel losjes, maar ze hadden zo 10 cm langer gemogen).
Kan best zijn dat het een hele fijne sympathiek rijdende jongen is, kan best zijn dat de GPproef wel fijn ging, maar wat hij in de kur liet zien was gewoon een aanfluiting. Als mijn paarden in de basissport zo opkrullen kan ik met hopelijk net geen verliespunt naar huis. En terecht.

Popkjen

Berichten: 372
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: sint-truiden

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:01

Het is ook dat wat ik bedoel. Dat ik meer fier ben dat Peter Belg is omdat hij tenminste op een vriendelijke manier rijdt dan op sommige andere die ik niet vriendelijk vind rijden. Het paard van Peter blijft zowiezo nog maar 9 jaar, dus qua ontspanning is er nog veel vooruitgang mogelijk lijkt me zo. Maar jullie moeten mij dus verder niet verkeerd begrijpen, ik beweer niet dat ik vind dat Peter vooraan moest staan.

alissamia
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:19

Misschien moet adelinde toch maar weer naar johan hamminga toe.
Bij hem is het probleem ooit opgelost!!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:06

webster543 schreef:
Ik ben eigenlijk teleurgesteld van het optreden van onze Belgische ruiters. Peter had een tikkende tijdbom onder zijn kont. Cas liep enorm gespannen, Peter zat de hele tijd bijna in verlichte zit en dat gaf een heel slecht beeld. Hij was eigenlijk al blij dat hij mee mocht doen, gezien hij niet heeft deelgenomen aan het BK dit jaar ofschoon hij een GP-paard klaar had.
Jeroen zijn proef was niet spectaculair maar, Apollo is nog niet sterk genoeg vanachter en telkens als hij iets lager kwam met zijn hoofd, volgde al een rukje met de hand. Spijtig, maar toch.
Philippe zijn proef, bwa. Verkeerde muziekkeuze ook al. De gemiddelde leeftijd van de jury's ligt toch boven de 45jaar. Hij kegde ook teveel nadruk op zijn uitgestrekte gangen en explosief. Het fijne, technische afwerken van de oefeningen ging een beetje verloren.
Isabell heeft een goede comeback gehad. Hannes was een beetje spooky, maar ze heeft hem goed gereden. Voor nog geen 2 maanden geleden te zijn bevallen!
Sunrise was gewoon een droom om naar te kijken!
Spijtig van Parcival, volgens wat ik zag, was het net bij het teugels opnemen na de stap dat hij zijn tong buiten stak.
Nog een paar jaartjes, en dan hoop ik ook te kunnen mee doen :+ (Als ik een goede sponsor vind, wat meedoen is al een kostelijk grapje)


Volgens mij zeg je hier iets wat niet helemaal juist is. Peter heeft niet deelgenomen aan BK omdat hij op dat moment op vraag van de Federatie in het buitenland reed met dat Grand Prix paard!

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:38

Jeroen is ooit niet in Aken mogen starten omdat het terzelfdertijd BK was, dus ik betwijfel of dit klopt...

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:07

s0173957 schreef:
Jeroen is ooit niet in Aken mogen starten omdat het terzelfdertijd BK was, dus ik betwijfel of dit klopt...


Peter heeft in die periode in samenspraak met de Federatie deelgenomen aan de internationale wedstrijd in Polen omdat hij daar bij een O-jurylid zijn kwalificatie-eis voor Kentucky kon halen.
Hij heeft die eis toen ook gehaald trouwens, dus missie geslaagd!

Maar als jij je opmerking baseert op feiten in plaats van veronderstellingen, dan graag die feiten noemen ipv suggereren dat iets niet klopt.

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:18

Ik vond het alleen vreemd dat dit dan nu opeens wel kon en in het verleden niet. Maar als je zegt dat dit toch zo is geloof ik u best...

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:49

s0173957 schreef:
Ik vond het alleen vreemd dat dit dan nu opeens wel kon en in het verleden niet. Maar als je zegt dat dit toch zo is geloof ik u best...


Elke situatie is anders en ik denk dat ze bij de Federatie heel goed beseffen dat als ze ooit een team voor Kentucky of elders bij elkaar willen krijgen, ze dan ruiters de kans moeten geven in ieder geval aan de kwalificatie-eisen te voldoen. Jeroen hoefde dat toen niet meer en dan ligt de zaak dus anders.