Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:15

Super van Imke, het moet haar een goed gevoel gegeven hebben dat ze Isabel er af gereden heeft!

Zoveel anders dan het gevoel van Adelinde... werk aan de winkel!

malibu4ever
Berichten: 95
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:31

Echt heel goed van Imke! Ik vond de comeback van Isabell trouwens ook wel erg sterk, ze is er natuurlijk wel een poos uitgeweest. Het bericht van de KNHS site over de proef van Adelinde klinkt erg logisch, dit kan gebeuren. Misschien door de spanning, ik had gehoord dat Parzival nogal kijkerig was. Dan kun je twijfelen of je verder rijdt of stopt. Stoppen betekent geen wereldbekerpunten en zolang je nog redelijk fatsoenlijk verder kunt rijden heeft het volgens mij ook weinig zin om te stoppen, is het paard daarbij gebaat? Een zeer gespannen paard zoals toen bij Edward is een ander verhaal. Tevens lees ik nergens dat de tong van Parzival blauw werd, er zijn wel meer paarden die af en toe met de tong buiten boord lopen.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:33

Parzival zag er niet erg kijkerig uit, hij was trouwens supernetjes begonnen. Hij is nergens geschrokken of zoiets. Natuurlijk kan er wat stress geweest zijn, maar toch geen spoken gezien denk ik, zag hem toch niet echt kijken?

malibu4ever
Berichten: 95
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:36

Ik was er niet zelf, heb wel van iemand die er was gehoord dat hij erg met de handrem erop liep en erg kijkerig was. Adelinde probeert hem natuurlijk wel zo goed mogelijk overal langs te loodsen maar dat kan wel veel druk van voor veroorzaken, misschien liep hij daarom met de tong buiten de mond.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:49

Parzival was afgezien van de tong erg braaf. Ik denk dat ze idd achteraf gezien nog het beste even haar teugels helemaal had losgegooid en dan maar een onderdeel 'vergeten' uit de kur. Had ze voor de rest nog punten gehad. Nu is ze op vrijwel elk onderdeel een punt kwijt geraakt (en wellicht meer gezien de score). Maar dat is achteraf, omdat we ook zagen dat zodra ze aan de lange teugel stapte de tong gelijk terug in de mond ging. Wat op dat moment het wijste is, is maar de vraag natuurlijk.

Van ons had Carola Koppelman nog wel iets hoger moger scoren, was een fijne kur om naar te kijken vonden wij. Aat van Essen heeft echt een fijn paard aan Premier maar zo zonde dat hij hem niet met wat meer openheid aan de voorkant voorstelt. We hebben ook met veel plezier naar Catherine Haddad gekeken.

Het niveau van de Inter kur vond ik zelf niet zo best, eerlijk gezegd niet de moeite om vroeger voor te komen zelfs, daar hebben we bepaald wel eens een sterkere deelnemerslijst gezien. Hier geen fan van de winnares. Persoonlijk begrepen wij niet helemaal waarom Fanny Verliefden zo ver naar onder werd geplaatst, die liet toch fijne stukken zien met een paard wat er enorm fijn, tot op de millimeter afgericht aanstond. Johan reed ook degelijk.

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:50

Izzy19 schreef:
Parzival zag er niet erg kijkerig uit, hij was trouwens supernetjes begonnen. Hij is nergens geschrokken of zoiets. Natuurlijk kan er wat stress geweest zijn, maar toch geen spoken gezien denk ik, zag hem toch niet echt kijken?

er was wel effe een moment waarop je kon zien dat Parzival eventjes weer spoken zag idem als gisteren in de hoek tussen A en F ik vind dat een amazone als Adelinde dit niet verdiend om zo af gebroken te worden wie het beter kan en wel dat ze het eens voor doen !!!!!
naar veel menigte is ze wel zwaar afgetraft en over de proef van Claudia en johan heeft ieder zijn mening maar hier ook hoor je de meeste positief over claudia haar proef en dan ook de verdiende winnaar van de lichte toer!!!!

NelsonG
Berichten: 44
Geregistreerd: 24-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:56

Ben net terug uit Mechelen en heb de proef van adelinde ook gezien. Parzival leek mij niet echt gespannen en het is mij ook niet opgevallen dat hij ergens van is geschrokken. Zelfs toen hij met zijn tong eruit liep, gaf mij dat niet het gevoel dat adelinde controle kwijt was. Het zag er alleen niet uit.
Isabell had mooie stukken in de proef maar ook wat onregelmatigheden.
Sunrise was bij het binnenkomen bij A even gespannen. Er was wat rumoer op de tribune in die hoek. Je kon aan de reactie van Imke merken dat ze daar even last van hadden. Sunrise stond ook niet stil bij binnenkomen. Gelukkig was het daarna weer over. Mooie proef maar ik heb de kur wel ooit expressiever gezien.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:59

Wij dachten persoonlijk dat Imke expres behoudend reed. Immers met de storinkjes bij Isabell en de tong over het bit van Parcival kon Imke daar winnen mits ze geen fouten zou maken. Met expressief rijden had ze een monsterscore kunnen hebben, ze zou ook fouten kunnen maken en zo haar eerste prijs verspelen. Dus voor ons zou het ook een begrijpelijke keuze zijn geweest, mocht dit idd haar overweging zijn geweest.

NelsonG
Berichten: 44
Geregistreerd: 24-07-09

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:04

Kan me inderdaad voorstellen dat ze expres behoudend gereden heeft. Deze punten heeft ze mooi te pakken. De volgende wereldbekerwedstrijd is alweer over 4 weken en dan moet ze er weer staan!

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:34

Ik denk niet dat ik Adelinde ergens afbreek :) En ja de jury moet dat nu eenmaal afstraffen. Dat is denk ik op die moment heel moeilijk om de juiste beslissing te nemen, maar tong uit de mond wordt als verzet gezien, ook al deed Parzival zijn oefeningen echt nog wel goed. Zoiets kan je in geen enkel niveau goedkeuren. Het is een heel jammer voorval, maar Imke heeft het ook meegemaakt, zij is er toen ook op afgestraft en gelukkig heeft ze zich helemaal herpakt. Ik denk dat dat met Adelinde ook wel goed komt. Ik veronderstel ook dat zij het wel rechtmatig vond van de jury dat hierdoor punten zijn afgetrokken?

En ja Inter, ik vond het niveau ook niet super, heb weinig correcte pirouettes gezien, heel veel paarden liepen ook weinig verzameld (zowel draf als galopwerk). Johan & Claudia waren duidelijk de besten, en ja smaak speelt ook een rol zeker :)

Luckystory
Berichten: 3468
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:49

Ik heb ook niks tegen Adelinde. Ik vond het zelfs heel jammer want ik had gehoopt een mooie proef te zien van haar.
En Parzival deed inderdaad nog braaf zijn oefeningen.
Maar hoe je het ook draait en keert, het was niet om aan te zien. :o

Izzy19 schreef:
En ja Inter, ik vond het niveau ook niet super, heb weinig correcte pirouettes gezien, heel veel paarden liepen ook weinig verzameld (zowel draf als galopwerk). Johan & Claudia waren duidelijk de besten, en ja smaak speelt ook een rol zeker :)


Haha, ik vond dat paard ook gewoon heel leuk. Dat zal zeker meegespeeld hebben dat ik het leuk vond om naar te kijken. :P Maar ik ben dan ook geen jury, dus ik mag dat vinden. ;)

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:03

Adelinde vond i een goeie proef rijden, maar tja, tong eruit is zware puntenaftrek, niet meer dan logisch.
Mooie en terechte overwinning van Imke, Werth reed met meer lef en panache, maar had enkele kleine foutjes en daardoor een verdiende overwinning.

Mooie 5de plaats van Jeroen (m'n trainer btw), maar ik zie hem liever met meer lef rijden zoals vroeger, maar dit zal nog wel komen, Apollo is nog steeds erg groen natuurlijk!
Ook blij verrast door Philippe Jorissen, al is Le Beau nog te traag vanachter en was z'n muziek... hevig laten we zeggen :p

Al bij al mooie sport gezien, spijtig van Adelinde en van de afwezigheid van Katarina Mylczarek en haar machtige beestje Ekwador!

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:04

Ah ja, en die Louis Le Bon, wat een machtig chique beest!

Diortje_vds

Berichten: 561
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:31

Citaat:
Dan heeft Jan Peeters imo correct gejureerd. Niet vanwege een Fries, maar omdat Cas vrijwel de hele proef enorm kort in de hals liep. Geen prettige proef om naar te kijken en jij kent Peter vast beter dan ik :+ maar ik kan me niet voorstellen dat hij zelf heel blij was met zijn proef. Overigens reed hij hem niet zo zeer zelf kort in de hals als dat het paard zichzelf enorm opkrulde, bijna tegen zijn eigen boeg op. Zonde zonde zonde.

Overigens vond ik de jurering in het algemeen ook niet echt te volgen. Patrik Kittel liet Scandic de hele proef te laag ingesteld lopen en kreeg de hengst niet weer omhoog. Jeroen Devroe liet zelf een fijn stuk rijwerk zien, maar Apollo bleef zo stijf in het spronggewricht dat hij achteraan bijna slofte.
Jeanette heeft prima gereden, jammer dat Nartan weer een keer schrok maar fijn dat het deze keer bij een keer bleef. Dit keer geen storingen in de wissels, heel netjes.
Imke liet ook zien de goede lijn weer gevonden te hebben met een nette kur en iets behoudend rijden.
Isabell had fijne stukken maar had met name veel balansfoutjes.


had het niet beter kunnen verwoorden, exact wat ik gezien heb!!

SoraYa_X3

Berichten: 55
Geregistreerd: 06-12-08
Woonplaats: Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:17

Parzival zijn toch hing eruit :')
Kan ook eens gebeuren bij een sterruiter, het moet niet altijd bij de pony's, juniors of young riders zijn xP
62% was te weinig maar die van 70% en meer waren erover tussen de 65 en 67% zou het wel goed zijn geweest ;)

Palsgraaf

Berichten: 101
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 03:40

s0173957 schreef:
Ah ja, en die Louis Le Bon, wat een machtig chique beest!


Van een meer dan terechte opmerking gesproken..

De muziek van Philippe Jorissen... Het had iets, ik ben er nog niet helemaal uit wat..

DeKoning
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 04:48

Ik zag net een filmpje van de prijsuitreiking en ereronde in Stockholm en daar liep Parzival ook met zijn tong eruit.

Naar ik stellig hoop kan Adelinde dit probleem binnen de proporties houden, want iedereen begint nu al te roepen dat dit
door de training van Sjef Janssen komt.

RolandHitze

Berichten: 1330
Geregistreerd: 08-04-08
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 07:58

DeKoning schreef:
Ik zag net een filmpje van de prijsuitreiking en ereronde in Stockholm en daar liep Parzival ook met zijn tong eruit.

Naar ik stellig hoop kan Adelinde dit probleem binnen de proporties houden, want iedereen begint nu al te roepen dat dit
door de training van Sjef Janssen komt.


En wie is iedereen??? :+

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:40

Palsgraaf schreef:
s0173957 schreef:
Ah ja, en die Louis Le Bon, wat een machtig chique beest!


Van een meer dan terechte opmerking gesproken..

De muziek van Philippe Jorissen... Het had iets, ik ben er nog niet helemaal uit wat..



Potentieel misschien? ;)
Op zich een kür met mogelijkheden, maar nu was ze toch iets té vond ik persoonlijk :)

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:55

De muziek van Philippe Jorissen paste niet helemaal bij zijn paard. Dat is muziek voor een paard dat heel veel power uitstraalt, bij kalibers zoals Totilas zou dat misschien nog werken, maar Le Beau is te frêle daarvoor. Dat was toch mijn gedacht :)

Popkjen

Berichten: 372
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: sint-truiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:36

Luckystory schreef:
Van enkele 'correcties' van Jeroen Devroe ben ik trouwens ook geschrokken. We zaten net achter de C-jury en vlak voor onze neus (en die van de jury) trok hij Apollo even hardhandig bij de les. Zoiets moet toch niet kunnen?


Wel iedereen is dan toch zo gechoqueerd over die tong van Parzival waar de ruiter verder gewoon vriendelijk rijdt en het paard braaf zijn oefeningen uitvoert. Maar over Jeroen Devroe was het publiek oh zo enthousiast, dat snap ik niet hoor. Als er één iemand onvriendelijk reed en hard was in de mond was hij het wel, niet even maar bijna continu kreeg Apollo rukken in zijn mond. Sorry maar daar kan ik geen applaus voor geven. Als dat de trots van België moet zijn?
Ik vind al bij al gisteren een meer dan verdiende overwinning voor Imke!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:37

Popkjen schreef:
Luckystory schreef:
Van enkele 'correcties' van Jeroen Devroe ben ik trouwens ook geschrokken. We zaten net achter de C-jury en vlak voor onze neus (en die van de jury) trok hij Apollo even hardhandig bij de les. Zoiets moet toch niet kunnen?


Wel iedereen is dan toch zo gechoqueerd over die tong van Parzival waar de ruiter verder gewoon vriendelijk rijdt en het paard braaf zijn oefeningen uitvoert. Maar over Jeroen Devroe was het publiek oh zo enthousiast, dat snap ik niet hoor. Als er één iemand onvriendelijk reed en hard was in de mond was hij het wel, niet even maar bijna continu kreeg Apollo rukken in zijn mond. Sorry maar daar kan ik geen applaus voor geven. Als dat de trots van België moet zijn?
Ik vind al bij al gisteren een meer dan verdiende overwinning voor Imke!


Amen _/-\o_

Luckystory
Berichten: 3468
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:48

Popkjen schreef:
Luckystory schreef:
Van enkele 'correcties' van Jeroen Devroe ben ik trouwens ook geschrokken. We zaten net achter de C-jury en vlak voor onze neus (en die van de jury) trok hij Apollo even hardhandig bij de les. Zoiets moet toch niet kunnen?


Wel iedereen is dan toch zo gechoqueerd over die tong van Parzival waar de ruiter verder gewoon vriendelijk rijdt en het paard braaf zijn oefeningen uitvoert. Maar over Jeroen Devroe was het publiek oh zo enthousiast, dat snap ik niet hoor. Als er één iemand onvriendelijk reed en hard was in de mond was hij het wel, niet even maar bijna continu kreeg Apollo rukken in zijn mond. Sorry maar daar kan ik geen applaus voor geven. Als dat de trots van België moet zijn?
Ik vind al bij al gisteren een meer dan verdiende overwinning voor Imke!


Ik denk dat niemand daar nog van schrikt? Zijn rijstijl is niet bepaald een geheim.
Ik rijd zelf ook een paard dat een half jaar door hem is gereden. Je wilt het niet weten. :o

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:02

DeKoning schreef:
Ik zag net een filmpje van de prijsuitreiking en ereronde in Stockholm en daar liep Parzival ook met zijn tong eruit.

Naar ik stellig hoop kan Adelinde dit probleem binnen de proporties houden, want iedereen begint nu al te roepen dat dit
door de training van Sjef Janssen komt.

dus alle paarden die met de tong uit de mond aan het rijden zijn zijn op training bij Sjef geweest?

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:03

Luckystory schreef:
Ik denk dat niemand daar nog van schrikt? Zijn rijstijl is niet bepaald een geheim.
Ik rijd zelf ook een paard dat een half jaar door hem is gereden. Je wilt het niet weten. :o

wie A zegt mag ook wel B zeggen