Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:14

unlimited1 schreef:
DeKoning schreef:
Ik zag net een filmpje van de prijsuitreiking en ereronde in Stockholm en daar liep Parzival ook met zijn tong eruit.

Naar ik stellig hoop kan Adelinde dit probleem binnen de proporties houden, want iedereen begint nu al te roepen dat dit
door de training van Sjef Janssen komt.

dus alle paarden die met de tong uit de mond aan het rijden zijn zijn op training bij Sjef geweest?


Idd een hele kromme beredenering

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:24

Damn, ik ZEI het nog tegen de vriendin die mee was! Scandic, Sunrise, Parcival... nu ga je ze op Bokt wel horen over Sjef! Heb ik nog gelijk ook :+

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:31

Luckystory schreef:
Ik denk dat niemand daar nog van schrikt? Zijn rijstijl is niet bepaald een geheim.
Ik rijd zelf ook een paard dat een half jaar door hem is gereden. Je wilt het niet weten. :o



Ik rijd een paard dat bij hem is zadelmak gemaakt, ik train daar al meer dan 10 jaar, en nee, Jeroen pakt ze niet met de fluwelen handschoentjes aan, maar als jij een paard dat door hem gereden is niet kan rijden ligt dat enkel en alleen aan jou... want diegene die ik gereden heb waar hij mee gereden heeft liepen subliem...

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:34

s0173957 schreef:
Luckystory schreef:
Ik denk dat niemand daar nog van schrikt? Zijn rijstijl is niet bepaald een geheim.
Ik rijd zelf ook een paard dat een half jaar door hem is gereden. Je wilt het niet weten. :o



Ik rijd een paard dat bij hem is zadelmak gemaakt, ik train daar al meer dan 10 jaar, en nee, Jeroen pakt ze niet met de fluwelen handschoentjes aan, maar als jij een paard dat door hem gereden is niet kan rijden ligt dat enkel en alleen aan jou... want diegene die ik gereden heb waar hij mee gereden heeft liepen subliem...


Dat is kort door de bocht. Ik ken vele goede ruiters in zowel de federatie als lrv circuit en bijna allemaal dezelfde verhalen over hem. Ach mijn ideale ruiter is het niet

Anoniem

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:52

Wat een onzin dat dit door Sjef komt :n Op haar site kan je een nieuwsbericht lezen waarin duidelijk staat dat dit een oude kwaal van Parzival is. Vroeger deed ie het ook, maar ze had het redelijk onder controle.

Robby_

Berichten: 1002
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Waregem ( Belgie)

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:15

' K heb de proef gisteren gezien en ik vondt het best een nette proef van Adelinde! Maar het was jammer en wel storend van die tong!
Veel paarden schrokken in de hal , zeker 3 paarden sprongen weg in hun proef , ik weet niet hoe het anders zit op zo'n evenementen in de dressuur...

Diortje_vds

Berichten: 561
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:39

Persoonlijk vond ik Philippe Jorissen zijn muziek op zich leuk, maar niet goed gemixt, en zoals iemand hier voorheen al zei, niet echt passend bij het paard, doordat de muziek zo krachtig en heftig was leek het paard eens zo flets, ik denk dat het meer een soort paard is voor fijnere muziek. In de Inter vond ik Wipsy een paard met potentieel, helaas énorm kijkerig, denk dat het niet evident was die rond te krijgen.

Diortje_vds

Berichten: 561
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:42

Louis Le Bon kon me ook wel charmeren, maar denk dat de combinatie ruiter-paard niet volledig klikt, misschien is het nog een nieuwe combinatie? Dat weet ik niet...prachtige hengst met veel uitstraling!

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:46

Prachtige hengst Louis le Bon maar... denk een hele lastige om te rijden! Alle respect voor de amazone.
Philippe Jorissen leek me ook goed bezig, jammer van de strakheid in de bovenlijn. Als hij dat beter voor elkaar krijgt gaat het percentage ook wel een eind stijgen.

Luckystory
Berichten: 3469
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:38

unlimited1 schreef:
wie A zegt mag ook wel B zeggen


Tja, hij rijd met erg veel druk en heeft niet bepaald zachte handjes.
Ik kende de verhalen over hem wel natuurlijk, maar was gisteren toch redelijk onbevooroordeeld gaan kijken.
Jammer dus dat ik die verhalen met eigen ogen bevestigd zag worden.
En ik moet zeggen dat er toch wel meer dan één puzzelstukje op z'n plek viel mbt dat paard dat ik rijd.
Kort gezegd is dat een paard wat alleen lijkt te functioneren met enorm veel druk en als je hem dat niet aanbiedt, weet hij geen blijf met zichzelf.

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:50

Geef hem dat dan?
Problem solved, zou ik zeggen...

Zonder druk geen expressie...
En wie zegt dat Apollo in Mechelen onder druk stond heeft denk ik z'n ogen niet goed open gedaan. Dat z'n handen niet constant waren geef ik grif toe, ik vind het alleen maar erg dat het weer typische Belgische fenomeen van landgenoten bekritiseren hier de kop opsteekt... Wees blij dat er eindelijk een combinatie is die zo scoort op Internationaal niveau?

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:55

s0173957 schreef:
Geef hem dat dan?
Problem solved, zou ik zeggen...

Zonder druk geen expressie...
En wie zegt dat Apollo in Mechelen onder druk stond heeft denk ik z'n ogen niet goed open gedaan. Dat z'n handen niet constant waren geef ik grif toe, ik vind het alleen maar erg dat het weer typische Belgische fenomeen van landgenoten bekritiseren hier de kop opsteekt... Wees blij dat er eindelijk een combinatie is die zo scoort op Internationaal niveau?


Sow wat zeg jij nu, zonder druk geen expressie :+ . Vind die apollo dan met druk ook weinig expressie hebben, met achter gewoon slecht en vaak onregelmatig in pi en pa.

En ja kritiek mag e, ons clubje zogenaamde gp ruiters stellen weinig voor.
Als je ze dan nog zo zwaar moet zien doorkomen met de hand, mogen er terecht bedenkingen gesteld worden

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:58

Zoals gezegd, Apollo wordt toch met amper druk gereden, Jeroen rijdt hem 'op save' om geen fouten te maken en vertrouwen te kweken (beestje is 9 jaar!).

En moet jij mij eens tonen welk paard in een proef (op niveau) zonder druk expressie kan tonen doorheen z'n volledige proef? Of denk je dat Sunrise, Totilas, Nartan,... zonder druk gereden worden?

Trouwens, niet iedereen kan om met ieder paard, dus om het op een GP ruiter te steken dat je zelf niet om kan met je paard...

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:09

s0173957 schreef:
Zoals gezegd, Apollo wordt toch met amper druk gereden, Jeroen rijdt hem 'op save' om geen fouten te maken en vertrouwen te kweken (beestje is 9 jaar!).

En moet jij mij eens tonen welk paard in een proef (op niveau) zonder druk expressie kan tonen doorheen z'n volledige proef? Of denk je dat Sunrise, Totilas, Nartan,... zonder druk gereden worden?

Trouwens, niet iedereen kan om met ieder paard, dus om het op een GP ruiter te steken dat je zelf niet om kan met je paard...


Ja als jij vindt dat apollo met amper druk gereden wordt, stopt het.
Dat het je trainer is ok, maar we zijn niet blind :D

En jeroen kan zeker niet om met ieder paard, maken of kraken en dat is dan wel letterlijk op te vatten. Als jij dat paardrijden vindt kom je jezelf nog wel tegen.

Dat de ander combi's spelen met het spel van spanning ontspanning is een feit.
Maar kijk eens naar die paarden hun achterhand, die komen ook van de grond achter, gebruiken heel hun lichaam en niet enkel de beentjes met een strakke rug.

En Jeroen een paard sparen??? deze combi start nu toch al het 2e jaar op GP niveau in Mechelen. Dus vertrouwen kweken, denk als je zijn agenda nakijkt dat hij al wel meer pistes gezien heeft dan Mechelen.

Sorry maar ken de figuur een beetje te goed om zomaar naar wat verbloemingen te luisteren voor iets dat anderen terecht opgemerkt hebben en niet een 'one time event' is

Luckystory
Berichten: 3469
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:12

My God, nu ben ik helemaal geshokeerd.
Hoeveel kilo (in je handen) vind jij aanvaardbaar om een paard een simpele cirkel te laten draven? En dan heb ik het gewoon over een cirkeltje draven, geen GP-toestanden.
Voorwaarts is dat paard genoeg en ondertussen heb ik hem zover dat ik hem heel lang en laag met een losse teugel redelijk kan rondsturen. (Kon ie niet! Hij wist zich geen blijf met al die ruimte.) Maar als je het in je hoofd haalt je teugel op te nemen kan je beter maar ineens 50 kilo in z'n bek hangen. Want een licht contact daar doet ie niet aan.
Kijk, de druk die dit paard 'zoekt' kan ik hem niet eens bieden, mocht ik dat wel willen. Daar ben ik simpelweg niet zwaar genoeg voor. Ik ben geen man van 85 kilo.

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:16

Alé man, staat Apollo op ontploffen?
Iedereen die ik zag na z'n proef zei: 'Jeroen reed wel erg braaf, mag gerust wat meer druk en lef in de proef zitten.' Dus wees gerust, ik was niet alleen 'blind'.

En dat niet elke ruiter met elk paard omkan heb ik dan ook duidelijk aangehaald, dit geldt voor mij, voor u, voor Jeroen, voor Edward Gal (en ja, daar weet ik voorbeelden van), voor iedereen buiten HP (die kan met alles om :p).

Mor soit, hier stop ik m'n betoog, want tegen iemand met vooroordelen over 'een figuur' en geen zin om ook maar iets van z'n standpunt af te wijken kan ik niet verder discussiëren.

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:18

Luckystory schreef:
Ik ben geen man van 85 kilo.


Jeroen is mss net 1m75, dus 85kg weegt die ook niet...

Luckystory
Berichten: 3469
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:23

s0173957 schreef:
Luckystory schreef:
Ik ben geen man van 85 kilo.


Jeroen is mss net 1m75, dus 85kg weegt die ook niet...


Waarmee je bedoelt dat ik dan maar wat powertraining moet gaan doen ofzo?
En ik maar denken dat paardrijden over lichtheid en subtiliteit gaat. :o?

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:33

s0173957 schreef:
Alé man, staat Apollo op ontploffen?
Iedereen die ik zag na z'n proef zei: 'Jeroen reed wel erg braaf, mag gerust wat meer druk en lef in de proef zitten.' Dus wees gerust, ik was niet alleen 'blind'.

En dat niet elke ruiter met elk paard omkan heb ik dan ook duidelijk aangehaald, dit geldt voor mij, voor u, voor Jeroen, voor Edward Gal (en ja, daar weet ik voorbeelden van), voor iedereen buiten HP (die kan met alles om :p).

Mor soit, hier stop ik m'n betoog, want tegen iemand met vooroordelen over 'een figuur' en geen zin om ook maar iets van z'n standpunt af te wijken kan ik niet verder discussiëren.


jij haalt aan dat er druk nodig is om expressie erin te rijden. Ik zeg daarop enkel dat Apollo dan ondanks zijn druk wel erg weinig expressie vertoond. Of moet je daarvoor rammelen in de paardenmond (mss dat het knopje daar ergens zit :D ) en komt de expressie dan mss tevoorschijn?
Ik heb Jeroen nog met geen enkel paard echt expressief zien rijden. Paganinni kon leuk pi en pa maar daar was het mee gezegd. Pirouettes nooit goed geweest, en drafwerk ook maar simpel. Deze kan de pirouettes wel beter, maar pi en pa zijn slecht en niet enkel tijdens mechelen (youtube wat filmpjes bekijken en dan loopt die achter gewoonweg komisch, stijf en onregelmatig)

De nederlanders zijn enkel wel zo eerlijk van vlakaf te zeggen; dat paard past niet in mijn systeem. hoe omstreden dat ldr of flexen ook mag zijn, met een flegmatieke of niet sterk bewegend paard heeft dat geen zin. En dan sta je als ruiter mss wel even met een mond vol tanden, maar weet je wel waar je aantoe bent. Ipv dat ze er toch maar wat op gaan sleutelen.

ik wacht stil af tot er eens nieuwe talentvolle belgische combinaties aan de start komen op Gp niveau.
Want talent en kwaliteit is er wel in Belgie, enkel moet je door die barricade van de 'gevestigde waarden' geraken om al te mogen meedingen. En dat betekent voor jan modaal met je paard praktisch overal starten en ja dat moet je als eigenaar ook maar willen en moet alles lukken

Charlie1708

Berichten: 223
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Melsele, België

Re: Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:29

Ik ben zaterdag en zondag gaan kijken in Mechelen en naar mijn mening had Claudia best de 2 dagen mogen winnen. Zowel de St.Georges als de Inter zagen er het onstpannendste uit. Het ging als vanzelf (in mijn ogen :-) ) Echt verdiend dus die overwinning in de kur!

In de zware tour vond ik Le Bo een erg aangename verschijning om naar te kijken! Erg leuk paard.. Philippe heeft me eigenlijk verrast met zijn vooruitgang maar het was dan ook al een tijdje geleden dat ik het paard zag lopen. Natuurlijk zijn er nog verbeterpunten! Ik was ook erg blij met Isabel terug te zien! Naar mijn mening heeft ze ook beter gereden in de kur hoewel er nog onregelmatigheden te zien waren..

Op naar volgend jaar!! :P

Popkjen

Berichten: 372
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: sint-truiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:09

s0173957 schreef:
Dat z'n handen niet constant waren geef ik grif toe, ik vind het alleen maar erg dat het weer typische Belgische fenomeen van landgenoten bekritiseren hier de kop opsteekt... Wees blij dat er eindelijk een combinatie is die zo scoort op Internationaal niveau?


Als Belg zijnde ben ik veel fierder op een combinatie als Peter Spahn en Cas. Waarom wordt daar zo weinig over gesproken in België? Die start internationale proeven met een paard dat door de meeste mensen omschreven wordt als een koetspaard, een paard dat dan ook nog maar 9 jaar is en dan misschien af en toe wat kort in de hals is (hoewel ik persoonlijk vond dat dat best meeviel) maar verder netjes alle oefeningen heeft laten zien. Bovendien is Peter een heel vriendelijke ruiter, die netjes en met respect omgaat met zijn paarden. Dus ook al stond hij op de slechtste plaats van de drie Belgen toch was ik als Belg het meest fier op hem!

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:30

Heeft er uiteraard ook mee te maken dat je zelf met Friezen omgaat?

Ik blijf het nog steeds vreemd vinden, een Fries in de ring, maar uiteindelijk kunnen die paarden dat net zo goed als warmbloeden, en Cas zelfs beter als heel veel GP warmbloeden. Maar dat hij daardoor meer respect moet krijgen als een ander is een andere zaak...

macke
Berichten: 552
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:37

horseyfries schreef:
macke schreef:
Imke gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jammer voor Peter vind hem zeer aardig en goed rijden en ja Cas wil weleens kort worden in de hals bij spanning. Waarom startte Mike niet ??


Randon had verkeerd gereageerd op een koelgel.

dank je ik had mike nog niet gesproken vandaar

Popkjen

Berichten: 372
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: sint-truiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:37

Het gaat mij niet alleen om de Friezen. Doordat ik met Friezen omga heb ik hem inderdaad wel al vaker zien rijden. Ik vind zijn rijstijl gewoon de vriendelijkste manier als ik moet kiezen tussen de 3 Belgen die we gisteren in de Grand Prix hebben mogen bewonderen. Verder vind ik Apollo ook een prachtig paard maar ik had gisteren echt medelijden met hem. Ook Philippe rijdt naar mijn smaak zijn paarden met te veel druk. Dus ik val niet enkel Jeroen aan hoor...

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:16

Ik ben eigenlijk teleurgesteld van het optreden van onze Belgische ruiters. Peter had een tikkende tijdbom onder zijn kont. Cas liep enorm gespannen, Peter zat de hele tijd bijna in verlichte zit en dat gaf een heel slecht beeld. Hij was eigenlijk al blij dat hij mee mocht doen, gezien hij niet heeft deelgenomen aan het BK dit jaar ofschoon hij een GP-paard klaar had.
Jeroen zijn proef was niet spectaculair maar, Apollo is nog niet sterk genoeg vanachter en telkens als hij iets lager kwam met zijn hoofd, volgde al een rukje met de hand. Spijtig, maar toch.
Philippe zijn proef, bwa. Verkeerde muziekkeuze ook al. De gemiddelde leeftijd van de jury's ligt toch boven de 45jaar. Hij kegde ook teveel nadruk op zijn uitgestrekte gangen en explosief. Het fijne, technische afwerken van de oefeningen ging een beetje verloren.
Isabell heeft een goede comeback gehad. Hannes was een beetje spooky, maar ze heeft hem goed gereden. Voor nog geen 2 maanden geleden te zijn bevallen!
Sunrise was gewoon een droom om naar te kijken!
Spijtig van Parcival, volgens wat ik zag, was het net bij het teugels opnemen na de stap dat hij zijn tong buiten stak.
Nog een paar jaartjes, en dan hoop ik ook te kunnen mee doen :+ (Als ik een goede sponsor vind, wat meedoen is al een kostelijk grapje)