Imke: 'Trots op de 9,5 voor Harmony between rider and horse'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110799
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Imke: 'Trots op de 9,5 voor Harmony between rider and horse'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 08:44

http://www.academybartels.nl


Afbeelding
Imke met Bart en Eline tijdens Horse Event 2009.
foto: www.amandafotografie.nl

Wow! Wie had dat gedacht! Na de overwinning in Frankfurt nog een wereldbekeroverwinning op onze naam! Na gisteren de Grand Prix, was ik meer dan ooit gebrand om goed te rijden. Ik was wel tweede maar niet optimaal tevreden. Hunter Douglas Sunrise was gisteren al in vorm, maar ik was teleurgesteld in mezelf. Ik was te behoudend, te voorzichtig. Toen ik de video terug zag, vond ik Sun toch heel mooi in de aanleuning en los, maar doordat ik niet echt aanvallend reed, mistte ze de sprankeling die ze normaal wel kan hebben. Ook mam vond na de proef dat ik niet goed genoeg gereden had. "Daar zit meer in", zei ze tegen me, "en dat moet jij eruit halen."

Ik moest rijden na Adelinde en Isabell. Adelinde kwam met 68 procent de ring uit. Toen ik dat hoorde, geloofde ik het eerst niet. Maar toen ik het aan Adelinde vroeg, legde ze kort uit, dat ze een tongprobleem had gehad. Shit dus, en mij wel bekend…

Isabel daarentegen reed (hoorde ik achteraf) een proef om te winnen. Haar score hoorde ik tijdens het losrijden. Ruim 81 procent. Toen dacht ik, ik heb bewezen dat ik dat ook kan, dus dat moet vandaag nog maar eens lukken. En zeker in de vorm waarin Hunter Douglas Sunrise nu was. Vanaf het moment dat ik opstapte voelde het goed. En zelfs toen het eerste halthouden in de ring niet helemaal o.k. was, voelde ik dat ik deze energie nodig had om de rest van de proef af te kunnen maken, zoals dat uiteindelijk ook lukte.

Het voelde goed. De muziek, het ritme, naarmate de proef vorderde werd het steeds beter. Met als hoogtepunt toch weer de eners, die exact in de muziek pasten. Als het klopt zoals vandaag is het echt een genot om op de muziek van Wibi Soerjadi (i.s.m. Joost Peters) de kür te rijden. Ik kreeg zelfs een 10 voor “Music and interpretation of the Music” van een jury. Ook was ik trots op een 9,5 die ik kreeg voor ‘Harmony between rider and horse’, want dat voelde vandaag echt optimaal! Ik was zo trots op Sun!

Ik was erg blij dat ook de eigenaren van Hunter Douglas Sunrise, mijnheer en mevrouw Smarius, er vandaag bijwaren. In Frankfurt waren ze er, vanwege omstandigheden, helaas niet bij. Op dat moment besefte ik niet, dat ik nog een wereldbekerkwalificatie zou kunnen winnen, dus vond het heel jammer dat ze er niet waren. Maar gelukkig waren ze er vandaag en konden ze de fantastische rit van Sun en mij live meemaken.

Tenslotte bedank ik onze goede vriend (en topfotograaf) Dirk Caremans voor de foto's die hij me direct na afloop van onze overwinning mailde. Hier zie je een aantal van zijn foto's.

Kus, Imke.

Verwant artikel:

[VN] Schellekens en Sunrise winnen ook Kür op Muziek Mechelen

Elisa2

Berichten: 37561
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Imke: 'Trots op de 9,5 voor Harmony between rider and horse'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:50

Super leuk! ook die 9.5 voor harmony

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Imke: 'Trots op de 9,5 voor Harmony between rider and horse'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:56

Toppie! Wat een leuk verhaal om te lezen en het is ze gegund.

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Imke: 'Trots op de 9,5 voor Harmony between rider and horse'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:57

Top van Imke :D

elisa007
Berichten: 165
Geregistreerd: 03-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:37

Heb de proef gezien, was echt schitterend!!!! Heb er enorm van genoten :D
De eners waren idd het beste!!
Vond het heel jammer van Adelinde. Had best hoge verwachtingen van haar, zeker nu ik haar eindelijk 'live' kon zien...

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Imke: 'Trots op de 9,5 voor Harmony between rider and horse'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:43

Het is haar gegunt na alle problemen van afgelopen jaar.

Wel heel zuur van Adelinde, laten we hopen dat het een eenmalige gebeurtenis was.

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:14

Ontzettend goed! De kür van Imke blijft mij toch altijd favoriet (moet toch ook wel, als pianofan ;) ). :j

ThUnDeRtIeJ

Berichten: 438
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: in t boerengat!

Re: Imke: 'Trots op de 9,5 voor Harmony between rider and horse'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:47

im je bent een goud wijf! die er helemaal voor gaat dus dit is zeer zeker dik verdiend! jullie zijn een heerlijk stel! succes verder!

DeKoning
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:29

Filmpje van de winnende rit van Imke en Sunrise