Anky: 'Als je een mening hebt, moet je daar voor uitkomen'

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Anky: 'Als je een mening hebt, moet je daar voor uitkomen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 09:00

http://www.telegraaf.nl


Ik kan me niet heugen dat ik met Kerst thuis ben geweest. Rond deze tijd rijd ik normaliter het indoorconcours van Mechelen. Vanwege een plotseling koortsvirus bij IPS Painted Black moet ik dit jaar de planning omgooien. We hebben Painted medicijnen moeten toedienen, waardoor hij een aantal weken niet kan starten vanwege het dopingprotocol. Hij is nu weer licht in training en erg fit. Voor het eerst sinds lange tijd zat ik tijdens Kerst met de familie om de boom.

Ren ik het oude jaar dus normaliter nogal gehaast uit, nu kan ik het 2009 iets rustiger evalueren. Het is een jaar geweest van gemengde gevoelens. Er waren mooie en mindere momenten. Ik wist natuurlijk van tevoren dat ik 2008 met geen mogelijkheid kon evenaren. Dat was een ongelofelijk topjaar. Maar dit jaar kende zijn eigen pieken.

Ik ben heel tevreden over mijn eigen paardrijden. Ik heb mezelf toch weer verbeterd en ik ben nog steeds superfanatiek. Ik merk dat ook bij mijn eigen leerlingen. Ik denk voortdurend met ze mee om verder te komen. Daarnaast is de verbouwing op stal bijna klaar. Deze week heb ik voor de eerste keer in de binnenbak gereden. Zo leuk. In februari verwacht ik dat het helemaal af is.

Ook met de Nederlandse dressuur in zijn geheel is het dit jaar heel goed gegaan. We hebben het EK gedomineerd en deze winter kenden alle vijf wereldbekerwedstrijden een Nederlandse winnaar. De top wordt steeds breder en sterker bij ons.

Verder heb ik de afgelopen maand ook weer heel duidelijk geleerd, dat als je ergens een mening over hebt, je daar gewoon voor uit moet komen. Ik doel dan natuurlijk op het Sportgala. Ik was blij dat ik vooraf mijn stem heb laten horen en ik ben heel benieuwd hoe ze volgend jaar het format van het Gala gaan aanpassen.

Ondanks de nodige frustraties ben ik ook altijd in gesprek gebleven met de internationale hippische federatie. Vooral de trainingsmethodes blijven een heet hangijzer, maar door onze stem blijvend te laten horen, hopen we dat de bond in de toekomst een duidelijke, maar ook rechtvaardige stelling gaat innemen.

Want als ik iets minder vond het afgelopen jaar, dan was het toch de rol van de FEI. Teveel zaken blijven momenteel troebel, de sporters zijn veel te weinig gebaat bij de beslissingen die worden genomen. Dat is voor velen een doorn in het oog.

Naast het terugblikken, kijk je in deze tijd natuurlijk ook vooruit. Daar kan ik kort over zijn. Ik zie wel hoe de dingen lopen. Ik ben zeker niet de onbetwiste nummer één van Nederland van dit moment. Ook weer een nieuwe gewaarwording. Komend jaar staan de wereldbekerfinale en het WK in Kentucky op de rol. Twee grote en uitdagende toernooien, waar ik best graag wil rijden. Maar niet meer ten kostte van alles. Of Salinero of Painted Black lopen of niet, het gaat me erom dat ze het met plezier en goede gezondheid kunnen doen. Je weet het nooit met paarden, dus we gaan wel naar deze evenementen toewerken, maar hoe het uitpakt, dat laat ik nog even in het midden.

Rest mij slechts om de lezers een gezond en uitdagend 2010 te wensen!

Anky van Grunsven.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:13

Ik blijf het een lekker nuchter wijf vinden, alleen jammer van painted black.
Maar een kerst om de kerstboom is ook weer eens leuk.

Hier ook iedereen: unne gooje roetsj en een gezond 2010.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Anky: 'Als je een mening hebt, moet je daar voor uitkomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:40

Wat een mooi en duidelijk stuk :)
Heel sympathiek!

xAmazone
Berichten: 82
Geregistreerd: 13-01-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:16

goed stuk.
heel duidelijk.
van die medicijnen vind ik wel sunt voor hun.
maarja het is zo.

Chernique

Berichten: 3661
Geregistreerd: 16-10-08

Re: Anky: 'Als je een mening hebt, moet je daar voor uitkomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:23

Erg goed stuk! :)

Idd wel jammer van Painted Black!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Anky: 'Als je een mening hebt, moet je daar voor uitkomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:30

Heerlijk om te lezen dat ze er niet zo zwaar aan tilt over het feit dat ze niet meer onbetwistte nummer 1 is, en dat ze niet kostte wat het kost meer wil rijden. Hulde daarvoor!

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Anky: 'Als je een mening hebt, moet je daar voor uitkomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:09

Absoluut Cassidy, maar kan me voorstellen dat het mooi is als je eigen leerlingen dat van je overnemen.
Dan ben je niet alleen een hele goede ruiter maar ook een hele goede trainer..

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Anky: 'Als je een mening hebt, moet je daar voor uitkomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:44

Heerlijk mens is het toch! Super dat ze er zo onder is!

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: 'Als je een mening hebt, moet je daar voor uitkomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:09

Gooo Anky! *\o/*

Sonador

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Anky: 'Als je een mening hebt, moet je daar voor uitkomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:15

Prachtig gesproken, ik vindt het een sportvrouw pur sang!
Fantastisch om keer op keer te lezen, dat er mensen zo gepassioneerd zijn.

Iedereen een fijne jaarwisseling toe gewenst, en mag 2010 heel veel paardeplezier brengen!

cocktail

Berichten: 3023
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Almere

Re: Anky: 'Als je een mening hebt, moet je daar voor uitkomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:27

Heerlijk nuchter en helder stukje, denk dat de kindjes het wel fijn vonden dat mama thuis was.

Tammy_lover_

Berichten: 306
Geregistreerd: 27-12-09
Woonplaats: Bergen op Zoom (In Tammy's stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:17

Wel fijn dat ze met kerst thuis kon zijn! ;)