Is dat extra blits gekleurde setje eigenlijk wel nodig?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49464
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:11

santotje schreef:
maar wat ik me nou altijd al afvraag hoe spreek je brooke uit :o ?


Eeeh, zoals broek. ;)

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:19

Brooke is mijn favoriete goede doel, zij doen zo'n ontzettend goed en noodzakelijk werk, en ze helpen er de lokale bevolking ook nog eens mee, mens en dier profiteren ervan. Ondanks dat ik heeeeeel krap bij kas zit, heb ik ook afgelopen jaar weer een extraatje overgeslagen zodat ik, al is het maar 10 euro, wat kan doneren aan Brooke. Ik zou het heeeel leuk vinden als er weer een grote Bokt-actie op touw wordt gezet, BVA was geweldig en hartverwarmend. Wat zouden wij bokkers samen een smak geld kunnen ophalen voor Brooke en daarmee zoveel ezeltjes, paardjes en mensen helpen *droomt verder*

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:25

Citaat:
Citaat:
randie schreef:
zouden ze daar inderdaad niet blij zijn met paarden spullen..? ik heb nog een hoop liggen wat niet echt de moeite is om te verkopen maar wel allemaal in hele goede staat...? Als dat mogelijk is : Im in



Dat vroeg ik mij ook al af. Heb nog behoorlijk wat spul ongebruikt liggen en kan er prima zonder.

precies, ik denk dat er ook zat eigenaars van die arme dieren zijn die die spullen kunnen gebruiken.
En wat betreft het geld, ik heb het zelf hard nodig ben helaas maar een arme student :o . Dus ik zou liever
een bijdrage geven in spullen dan in geld.

sannnnee

Berichten: 642
Geregistreerd: 09-07-09
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:37

wow echt super,
als ik spulletjes over heb ga ik ze daarnaartoe brengen,
wat een arme beessies.

Mercedes1969
Berichten: 65
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:46

(:) Wij zijn al jaren donateur van Brooke.
Vindt dat ze het super doen!!

Bij Brooke komt je geld/spullen echt
op de goede plaats terecht .

Als je hun boekje altijd krijgt staan daar erg
schrijnende foto's in,maar de foto's nadat
Brooke zich over de dieren heeft ontfermt,
kun je zien waar je het voordoet,super!!

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:52

mooie stuk cayenne, complimenten!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:07

Dank je wel Michael :+ :D

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:07

mooi geschreven, ben zelf al jaren donateur van Brooke´s en heb ook geld opgehaald op de manege waar dochter toendertijd reed en met mijn afscheid van mijn laatste werk heb ik geld gevraagd voor goede doelen, o.a een leuk bedrag voor Brooke´s opgehaald. Maar we kunnen niet genoeg geven...

xShellie
Berichten: 1416
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:08

ik ben al jaren donateur van brooke :)
zo geweldig wat die mensen doen!

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:17

Sammie schreef:
Dank je wel Michael :+ :D



ehhhhhhh excuses!!!! schaam schaam

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:27

Michael1104 schreef:
Sammie schreef:
Dank je wel Michael :+ :D



ehhhhhhh excuses!!!! schaam schaam


_O- haha, geweldig!
Je mag mij altijd complimentjes geven hoor :D :D
Nou ja, ik heb in ieder geval de foto erbij geplaatst, dat telt toch ook? O:)

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:28

Ik weet nog goed de dag dat ik de eerste keer een reportage van Brooke op de tv zag .
Het was zondag morgen , ik zat lekker in bed een broodje te eten ...die me bij die beelden
ook prompt in mijn hals bleven steken , en de tranen over mijn wangen liepen .
Dit is nu denk ik zo´n 10 jaar geleden , en sindsdien doneer ik trouw 2 x per jaar .
Als de Brooke Nieuws in de bus zit , dan weet ik weer dat het zover is .

Helaas zijn deze beelden de realiteit voor mens en dier daar , en we kunnen blij zij , IK ben blij
dat Brooke er is met hun geweldige medewerkers , die al heel veel hebben veranderd .
En er is nog heel veel te doen .

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:32

Cayenne schreef:
_O- haha, geweldig!
Je mag mij altijd complimentjes geven hoor :D :D
Nou ja, ik heb in ieder geval de foto erbij geplaatst, dat telt toch ook? O:)


dan geef ik jou wel complimenten bij een volgende tekst van jou ok hahaha. (svp niet verwijderen, al is het heeel off topic :) )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Is dat extra blits gekleurde setje eigenlijk wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:38

Thanks! :D
Het is inderdaad een goed geschreven tekst van Sammie, en de boodschap komt heel krachtig over.
Ik ga zometeen in ieder geval even doneren aan Brooke. De boodschap is hier zeker over gekomen :j

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:19


Charaz

Berichten: 24356
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Is dat extra blits gekleurde setje eigenlijk wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:25

De bokt voor Azie actie was inderdaad geweldig, zou heel mooi zijn als we nu zoiets voor Brooke konden doen.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:27

Ook ik ben al jaren donateur van Brooke (en de Dierenbescherming). Nog een ideetje om (veel) geld voor Brooke te verwerven. De Nederlandse Dierenbescherming zou een paar posters en kostbare spotjes minder voor de campagne om de paarden niet solitair en met meer weidegang te houden, kunnen produceren en dit geld aan Brooke overmaken. Het lijkt toch dat die paarden in de Brooke landen onze hulp harder nodig hebben. Dit neemt overigens niet weg dat de DB goed werk doet door het opsporen en opvangen van verwaarloosde paarden in Nederland maar dat zijn incidenten terwijl de slechte behandling van paarden en ezels in India en Egypte daar een structureel probleem is.

Diesel_09

Berichten: 378
Geregistreerd: 24-11-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Is dat extra blits gekleurde setje eigenlijk wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:39

Ik ben ook al jaren donateur van Brooke , een super organisatie die echt goed werk doet en waar je centjes niet verdwijnen aan dure directeuren enz.

Kunnen we dan geen spijkers met koppen slaan en een bankrekening openen waar elke bokker bv een bedrag op kan storten?
Hoeveel bokkers zijn er in totaal? Als je ervan uitgaat dat 70% regelmatig bokt bezoekt en bv 2 euro zou doneren, op hoeveel geld zitten we dan?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:41

Caira schreef:
Ik stem voor een BOKT voor BROOKE. Net als we een aantal jaren terug gedaan hebben voor Azie. Dat was rond dezelfde tijd en ik denk dat het het WIJ gevoel van bokt een behoorlijke boost kan geven. Tijd om weer eens te laten zien wat WIJ samen kunnen.



goed idee lon! =:)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:43

Diesel_09 schreef:
Kunnen we dan geen spijkers met koppen slaan en een bankrekening openen waar elke bokker bv een bedrag op kan storten?
Hoeveel bokkers zijn er in totaal? Als je ervan uitgaat dat 70% regelmatig bokt bezoekt en bv 2 euro zou doneren, op hoeveel geld zitten we dan?


Waarom wil je dat perse op een aparte rekening hebben? Deze donatie kan ook direct aan Brooke, met een opmerking dat het van een bokker komt...

Diesel_09

Berichten: 378
Geregistreerd: 24-11-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Is dat extra blits gekleurde setje eigenlijk wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:47

ja dat kan natuurlijk ook maar als je een aparte rekening opent en hier een grote actie aanhangt wat (met behulp van bokt) op de voorpagina blijft staan dan denk ik dat je meer kunt ophalen .

Je kunt dan bv denken aan een sluitingstermijn waarop dan het totale bedrag bekend wordt gemaakt (of je vermeld om de dag wat de stand is) .
Op deze manier wordt het een grote bokt actie en motiveert mensen nog meer om te doneren

draver170

Berichten: 251
Geregistreerd: 06-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:55

Idd gewoon direct aan brooke doneren en wellicht op je stal en bij familie om bijdragen vragen en dit storten op rekening van brooke? En zou het een optie zijn om eventueel ruitershops en mensen op stal te vragen of ze spullen willen doneren? Weet niet wat ze allemaal kunnen gebruiken maar bv halsters, borstels hoevenkrabbers en dekens ed? Hoe meer mensen zich inzetten hoe meer er voor die arme dieren gedaan kan worden. Ik ga op mijn nieuwe stal in iedergeval een potje neerzetten. Alle kleine beetjes helpen en dit stort ik op rekening van brooke.

Diesel_09

Berichten: 378
Geregistreerd: 24-11-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Is dat extra blits gekleurde setje eigenlijk wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:59

Brooke heeft helaas niets aan het doneren van spullen. Dit is omdat het teveel geld kost om het op de juiste plaatsen te krijgen en omdat ze juist de plaatselijke bevolking willen leren om zelf tuig ed te maken.
Geld is beter !

Charaz

Berichten: 24356
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:00

De bokt voor Azie actie werden echt ook hele leuk dingen ter veiling aangeboden met als klapper denk ik toch wel het rijden op het paard van Thirza.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:05

Girl In The Mirror schreef:
Misschien is het ook een idee om dit topic in het artikel op te nemen: [LZP] Wie kan ik blij maken????


Thanks!

Vandaar dat het opeens zo hard gaat!
Op pagina 14 staat een laatste update!

Wij hadden ook aan Brooke gedacht maar die hebben liever een financiële bijdrage!

Daar konden wij niet voor zorgen!