Het gaat nog niet bergafwaarts met Anky van Grunsven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Het gaat nog niet bergafwaarts met Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:50

Heel leuk stuk van Anky :)
Anky is echt een geweldig mens hihi
Mijn moeder is helemaal in de ban van Totilas en ik heb de kur op muziek in windsor opgenomen en ze zegt: "Ja na Totilas is Anky toch echt een stuk minder goed". dat is natuurlijk niet zo maar Salinero mist gewoon de kwaliteit die Totilas wél heeft. maar dat wil mijn moeder niet geloven.. (zuchtzucht)
ik denk dat niemand het haar zo snel na doet die hele reeks overwinningen weer te winnen die zij heeft gewonnen!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:59

MMmmm. Ik heb nog nooit een stukje gelezen van Anky welke ik niet oprecht vond. Maar in dit stuk staan dingen waarin ze zich behoorlijk tegenspreekt. Als ze een heel goed paard zou krijgen, dan zou ze het nog een keer willen proberen voor de OS 2012. Nu zegt ze dat ze Totilas niet zou willen hebben vanwege de kinderen. Komt wel heeeeeeeeeeel erg ongeloofwaardig over.
Ook over het volgende stukje heb ik mijn bedenkingen: "Ik rij alleen maar voor mezelf. Ik geef zelfs helemaal niets om wat anderen van mij denken." Ik ben nog geen mens tegen gekomen die het werkelijk niets kan schelen wat anderen over haar zeggen. Ze zegt tenslotte ook zelf in het stuk dat ze het er heel moeilijk mee heeft. Wat is het nu, kan het je niets schelen of heb je het er heel moeilijk mee.
Ik kan het even niet volgen. Vooral omdat ze altijd zo oprecht overkomt. Waarom praat ze zichzelf nu telkens tegen? Moet ze zich wapenen? Zoekt ze nog steeds rechtvaardiging voor het feit dat anderen haar voorbijstreven? Wat is dat?
Ik vind het haar geen recht doen. Zonde. |(

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:37

Zo zie je maar Vur .............. neem dit stuk maar met een grote korrel zout.
Je kunt de pers van alles wijsmaken :+

Deze uitspraak vond ik ook wel grappig :+ Nee joh, ze kwam juist om te winnen.
Citaat:
Winnen is nooit mijn ambitie geweest. Ik wil gewoon goed rijden, maar ik ga ook weer niet voor de veertigste plaats

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:32

Ik snap goed waarom ze zegt dat ze niet komt om te winnen. Dat heeft met sportspychologie te maken. Als je hardop zegt dat je gaat om te winnen, dan ga je rijden voor het resultaat en dat beinvloed je prestatie, omdat je dan niet meer geconcentreerd bent op het goede rijden. Althans, dat heb ik me laten vertellen en volgens mij werkt dat ook wel een beetje zo. Maar ja, het stukje in de hoefslag met het interview met Anky en Adelinde vind ik ook opvallend. De tendens is er 1 van dat Anky het allemaal beter weet dan Adelinde. Tuurlijk heeft Anky veel meer ervaring, maar dat wil niet zeggen dat Adelinde haar manier niet goed is en voor Adelinde heel goed kan werken. Een beetje flauw interview ook. |(

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:27

Ulissa schreef:
Zo zie je maar Vur .............. neem dit stuk maar met een grote korrel zout.
Je kunt de pers van alles wijsmaken :+

Deze uitspraak vond ik ook wel grappig :+ Nee joh, ze kwam juist om te winnen.
Citaat:
Winnen is nooit mijn ambitie geweest. Ik wil gewoon goed rijden, maar ik ga ook weer niet voor de veertigste plaats


haha! je lan de pers inderdaat van alles wijsmaken!! ;)

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:24

iedereen vergeet wel dat dankzij haar in nederland de dressuur groot geworden is!!! dat zij wel lekker drie x op een rij indv. OLymp. goud gewonnen heeft!!! en nog veel andere dingen ..... petje af voor Anky!!!

_RV_
Berichten: 23
Geregistreerd: 30-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:25

Mooi stuk om te lezen :)

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:26

Vind het wel een mooi stukje. Zo begrijp je haar beter, dan wanneer je een bot nieuwsstukje ziet waarin alleen staat dat ze zogenaamd weer niet goed genoeg was om te winnen.

Sommige dingen in dit stukje zoals in het berichtje boven me vraag ik me wel van af of het echt waar is, maar toch, het blijft een mooi stuk.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Het gaat nog niet bergafwaarts met Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:42

Heel erg leuk stuk weer!

_Pien_

Berichten: 633
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Aldeboarn Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:08

Leuk stukje, ze blijft voor mij altjd nog de topper van de dressuursport!! na 3x olmp goud met 2 verschillende paarden en vergeet niet bij WIE (?)
al deze mensen trainen die haar nu voorbij streven.....volgens mij is dat ook bij hun (anky sjef)??
Of ze nu wint of niet haar leerlingen doen dat dan wel voor haar.
En als zij toch nog eens zo'n paard als Toti krijgt, rijd ze ze gewoon weer allemaal plat hoor, koekje eitje.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:19

Citaat:
Paardenmagazine de Hoefslag plaatste haar als zevende in de lijst van meest belangrijke Nederlandse ruiters van 2009. "Dressuurkoningin Anky van Grunsven zag in 2009 haar onverslaanbaarheid verkruimelen en miste verschillende individuele overwinningen in alle grote competities," aldus het tijdschrift over haar lage plaatsing


Zo gaat Nederland dus met onze helden om.. Ik heb geen specifieke sympathie voor deze amazone - of voor welke andere ruiter dan ook - maar om de belangrijkste dressuur-amazone van de laatste decennia met zo 'n bits commentaartje af te doen, vind ik toch wel pijnlijk.
Persoonlijk had ik ervoor gekozen haar hors concours als 'paardenvrouw van het jaar' te benoemen.

DafneH

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-04-09
Woonplaats: in twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:59

Ik vind Anky echt supergoed, maar zo gaat het in de paardensport, als het even wat minder gaat, ben je meteen niet meer de favoriet. Dan is er wel weer iemand anders die het op dat moment goed doet. Daar moet je als ruiter/amazone echt proberen boven te staan.. Ik hoop dat Anky binnenkort weer schitterd in de ring en bovenaan staat, vind haar echt de beste :) En natuurlijk is Edward Gal met Totilas op dit moment ook heel erg goed. Het is ook heel belangrijk dat je het juiste paard op het juiste moment onder je kont krijgt. Anky heeft wel erg goed bewezen dat zij met meerdere paarden op het hoogste niveau succesvol kan rijden, dat moeten er veel nog maar laten zien ;)

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Het gaat nog niet bergafwaarts met Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:46

Anky hoeft ook niet altijd te winnen, ik gun het die andere nederlanders net zo goed

ManUun
Berichten: 34
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:34

Mooii stukje..
Anky is de Queen van de dressage ;)
maar sommige weten het altijd wel beter ( denken ze)

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:28

ManUun schreef:
Mooii stukje..
Anky is de Queen van de dressage ;)
maar sommige weten het altijd wel beter ( denken ze)

héhé goe gezegd ;)