Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 13:55

http://www.horsetalk.co.nz / Nieuwsredactie


Een zeventienjarige jongen in aangehouden in verband met de zaak rond de merrie die geraakt werd door verschillende jachtpijlen.

Jeremy Ryan Richardson zal morgen in de rechtbank moeten verschijnen. De eigenaren van de merrie hebben een feestje gehouden om de aanhouding van de jongen te vieren.

Misty werd ruim vier uur lang geopereerd om drie pijlen te verwijderen. Een van deze pijlen had haar sinusopeningen vernield en een ander verbrijzelde haar schoft. De derde pijl ging dwars door haar nek heen.

"We zijn ontzettend blij," aldus eigenaresse Nancy Padavo. "We vieren dat er in ieder geval iemand is opgepakt. Ik heb op dit moment het huis vol zitten met vrienden. Ik hoop dat het recht zal zegevieren."

De aangehouden jongen woonde bij de buren op de hoek. Ze had hem nog nooit persoonlijk ontmoet, maar zag hem wel verschillende keren voorbij rijden in zijn auto. De verdachte werd gisteren ondervraagd. Hij kwam met zijn ouders het politiebureau binnen en gaf zichzelf aan. Ze hebben hem weer vrij gelaten, maar blijkbaar is er toch weer nieuw bewijs gevonden want hij werd vanmorgen opnieuw aangehouden.

De jongen wordt het opzettelijk letsel aanbrengen bij een dier ten laste gelegd. Ook zal hij worden berecht wegens het illegaal doden van herten in de omgeving.

Met de merrie gaat het ondertussen redelijk goed. Volgens de eigenaresse voelt ze zich een stuk beter maar is nog wel bang voor mensen. Misty is inmiddels weer in de wei geweest.

Verwant artikel:

[VN] Amerikaanse merrie met jachtpijlen doorzeefd in paddock

Anoniem

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:58

Wauw, wat een goed nieuws!
Nou maar hopen dat ze daar wat minder beroerd berechten dan in Nederland.. :j

Rhinoooow
Berichten: 334
Geregistreerd: 16-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:59

wat scheelt er met die jongen dat hij op dieren schiet? gelukkig heeft hij zichzelf aangegeven (mmm, mss dat de ouders daar iets mee te maken dus of dat helemaal vrijwillig is van hem uit...)

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:00

Beetje raar iets om een feestje voor te gaan bouwen...
Persoonlijk zou ik het in en in triest blijven vanwege het feit dat er mensen zijn die dit doen...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:01

Tussen iets vieren en een feestje bouwen zit wel een verschil hoor :)

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:03

Het hele huis vol vrienden??? Vind ik nogal een feest... In ieder geval gezellig.

Ik zou opgelucht zijn, ja, maar feesten? Nee... :n

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:04

Het zou wel super goed zijn als de dader al gepakt is! Laat hem maar een flinke straf krijgen!

Janine ik denk dat de eigenaresse het nog steeds bijzonder triest vindt en het er moeilijk mee heeft dat dit haar paardje aangedaan is. Als er dan iemand wordt aangehouden die mogelijk de dader is ben je natuurlijk wel heel erg blij dat er iemand gepakt is die daarvoor gestraft kan worden.

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:05

Ik zal hem eens wat pijlen in zn kont schieten... Wat een ontzettend achterlijk joch zeg, zachtjes uitgedrukt i.v.m. censuur, ben echt over de rooie namelijk! :(

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:06

ik weet ook niet wat ik zou doen, aan de ene kant ben je hartstikkke blij dat er schot in de zaak zit, maar aan de andere kant ben je boos en bezorgt.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:09

Daan_Ordeal schreef:
Het zou wel super goed zijn als de dader al gepakt is! Laat hem maar een flinke straf krijgen!

Janine ik denk dat de eigenaresse het nog steeds bijzonder triest vindt en het er moeilijk mee heeft dat dit haar paardje aangedaan is. Als er dan iemand wordt aangehouden die mogelijk de dader is ben je natuurlijk wel heel erg blij dat er iemand gepakt is die daarvoor gestraft kan worden.


Uiteraard ben je blij/opgelucht, zou ik ook zijn. Maar ik zou niet al m'n vrienden uitnodigen :P En er een borrel op drinken...
Dat bedoel ik ;) Er lopen vast nog veel meer gekken rond op de wereld...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:11

Dat is gewoon een keuze die deze mensen hebben gemaakt. Om daar nou een heel punt van te maken :+
Ik kan me goed voorstellen dat ze blij zijn en het op hun eigen manier willen vieren dat ze niet meer bang hoeven te zijn dat hetzelfde opnieuw kan gebeuren.

winnietje3

Berichten: 663
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:13

Heel hard straffen zo iemand!
Maar 17 jaar, en rondrijden in zijn auto?

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:15

winnietje3 schreef:
Heel hard straffen zo iemand!
Maar 17 jaar, en rondrijden in zijn auto?


Amerika he???? ;)

winnietje3

Berichten: 663
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:16

Janine1990 schreef:
winnietje3 schreef:
Heel hard straffen zo iemand!
Maar 17 jaar, en rondrijden in zijn auto?


Amerika he???? ;)

Oh pardon, niet opgelet.

xCarolaa

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:19

Nouja ;O, wat dom van die jongen zeg.
Gelukkig is ie opgepakt!

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:48

Rare mensen die Amerikanen :o

Een feestje vieren omdat die gozer is opgepakt? Merrie is nog niet hersteld en al reden voor feest, er kunnen nog altijd complicaties voordoen.

Ik snap wel dat je blij bent dat er een dader is, maar om een feest te gaan vieren??? :? Daarmee zullen de wonden etc niet herstellen lijkt me :o


Ach ja blij dat er een dader is opgepakt, ik zou echter de tijd beter besteden en aandacht geven aan het arme dier ipv met vrienden aan de borrel te gaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:50

Heel netjes van de jongen dat hij zichzelf heeft aangegeven, of dit uit hemzelf kwam of na druk van de ouders of de gemeenschap weet je natuurlijk niet....je vraagt je alleen af wat hem heeft bezielt om met pijl en boog op herten en op dit paard te schieten.

Dat de eigenaren hun blijdschap willen delen met vrienden...iedereen gaat met vreugde (of met verdriet) op hun eigen manier om, daar kan en mag niemand een oordeel over vellen.

Voor het paard is het heel fijn dat het goed door de operaties heen is gekomen. Ze zal er blijvende gevolgen aan overhouden, en dat is heel erg sneu voor het dier. Ik hoop voor de merrie dat ze redelijk pijnvrij verder door het leven kan gaan...

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:06

Ik weet niet triester is... dat die jongen een paard heeft geschoten (die nu nog leeft en hij heeft zichzelf aangegeven) of dat die mensen een feestje!! vieren omdattie is opgepakt...

iig blij dat de pony weer afentoe de wei op kan :)

Lisan_viet

Berichten: 12
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:09

dat mensen zo ziek kunnen zijn..
Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen...

sighthound
Berichten: 79
Geregistreerd: 20-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:10

Helaas lopen bij ons in nederland ook dit "soort mensen" rond. Ik noem het achterlijk volk.
Vuurwerk in een kat stoppen bijvoorbeeld. Daar wordt je toch beroerd van.
Opsluiten en de sleutel weggooien, met gelijke munt betalen mag geloof ik niet he? :(

Natuurlijk zijn die mensen blij dat de dader is opgepakt, tussen feest vieren en feest vieren zit echt wel verschil. Ze zullen heus de vlag niet uitgestoken hebben.

Elisa2

Berichten: 37364
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:19

sighthound schreef:
Helaas lopen bij ons in nederland ook dit "soort mensen" rond. Ik noem het achterlijk volk.
Vuurwerk in een kat stoppen bijvoorbeeld. Daar wordt je toch beroerd van.
Opsluiten en de sleutel weggooien, met gelijke munt betalen mag geloof ik niet he? :(

Natuurlijk zijn die mensen blij dat de dader is opgepakt, tussen feest vieren en feest vieren zit echt wel verschil. Ze zullen heus de vlag niet uitgestoken hebben.


En als ze het wel gedaan hadden dan is het nog hun goed recht vind ik,als ze mijn paard zo beschoten hadden zou ik ook dolblij zijn als ze de dader te pakken hadden.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:21

Elisa, natuurlijk ben je blij, maar heerst er niet de angst dat wanneer er 1 zo'n gek is, er misschien ook wel 2, 3, 4 of meer gekken rondlopen??? Dat zou mijn angst zijn...

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:21

toevallig dacht ik er anmiddag aan , zouden ze de dader ooit vinden? En ja hoor, echt top, ik zou ook een feestje houden

Bonny
Berichten: 4731
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Twente

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:31

Gelukkig dat er iemand is opgepakt en ik hoop dat hij een flinke straf krijgt! Kan me goed voorstellen hoe blij de eigenaren zullen zijn! Dat is denk ik gewoon opluchting

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:56

God weet hoezeer die mensen (en mensen in de omgeving met dieren) zich zorgen hebben gemaakt en in de stress hebben gezeten met de angst dat het nog een keer zal gebeuren.

Als dan de schuldige wordt gepakt en je bent van die stress af dan kan ik me voorstellen dat dat zó'n opluchting is dat je dat inderdaad viert ja.

Misschien kunnen ze nu voor het eerst sinds tijden weer slapen. Weten wij veel.