Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthiaaapje

Berichten: 1927
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Overschild

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:26

Jippie.. Eindelijk iemand aangehouden :D

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:33

Wat super dat ze een aanhouding hebben gemaak, ben benieuwd overigens in welke mate het de persoonlijke keuze van de jongen was zichzelf aan te geven. Hopen dat hij ook daadwerkelijk veroordeeld wordt.

Wat me dan weer tegen de borst stoot is dat er serieus mensen zijn die gaan zitten muggeziften over het feit dat de eigenaars een feest hebben gegeven. Hebben ze daar het recht niet toe, lijkt me van wel. Wil wel eens zien hoe jullie zouden reageren als hetzelfde met jullie paard zou gebeuren.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:58

gelukkig dat er een aanhouding is geweest.
Arm paard, hopelijk word die knul goed gestrafd want dat paard heeft nog behoorlijk mazzel gehad.

angell81
Berichten: 362
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:01

Gelukkig dat er iemand aangehouden is.
Hoop dat het paard verder goed herstelt zonder complicaties.
Ook ik, hoop dat ze in Amerika niet zo mild met de straf zullen zijn zoals in Nederland het geval is :Y) .

Tammy_lover_

Berichten: 306
Geregistreerd: 27-12-09
Woonplaats: Bergen op Zoom (In Tammy's stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:09

Phew ben ik nog blij dat ze de dader gevonden hebben!En ik zou trouwens ook een feestje hebben gegeven als iemand zoiets bij mijn paard (die ik niet heb) had aangedaan!

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:50

wat een *** **** *** jong zeg!!! :(
wel goed dat ie is oopgepakt

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:11

Wat heb je toch ook een zieke mensen rond lopen. Een paard beschieten met jachtpijlen, gewoon voor de lol! Wat een idioot, hoop dat hij een flinke straf krijgt.
Iedereen verwerkt blijdschap en stress op een eigen manier. Wij mogen niet oordelen over die mensen.

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:16

Vreselijk hoe die merrie eruitzag! (zag foto's vorige topic)
Goed dat ze hem gepakt hebben, dat er zulke mensen rondlopen bah! die zijn echt ziek in hun hoofd :n

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:17

Barbara88 schreef:
Wat heb je toch ook een zieke mensen rond lopen. Een paard beschieten met jachtpijlen, gewoon voor de lol! Wat een idioot, hoop dat hij een flinke straf krijgt.
Iedereen verwerkt blijdschap en stress op een eigen manier. Wij mogen niet oordelen over die mensen.

helemaal mee eens. :j

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:52

spitenmazz schreef:
Barbara88 schreef:
Wat heb je toch ook een zieke mensen rond lopen. Een paard beschieten met jachtpijlen, gewoon voor de lol! Wat een idioot, hoop dat hij een flinke straf krijgt.
Iedereen verwerkt blijdschap en stress op een eigen manier. Wij mogen niet oordelen over die mensen.

helemaal mee eens. :j



Alsnog zou ik die tijd en energie in verstandigere zaken steken zoals verzorging van de merrie, wat dacht je van vertrouwen winnen :o nee ik zie het nut van een feestje niet in. De merrie zou bij mij op 1e plek staan en daar staan vrienden en kennisen toch op een andere plek als belangrijke dingen in het leven.

Ben blij voor ze dat de dader gepakt is, en hoe ze dat verwerken kan misschien hun manier zijn maar het is niet DE manier.

marialva
Berichten: 1257
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:30

dat is super goed nieuws! maar wat bezielt sommige mensen toch een joch van 17 jaar!!! wat moet er van hem wel niet terecht komen laten? van mij mag die flink gestraft worden!!

waar gaat dit toch allemaal naar toe in deze wereld??(ik snap echt niet waarom mensen zich afreageren op onschuldige dieren, dat snap ik gewoon echt niet!!!

ps en nu hoop ik ook dat ze de dader van de poes(puck) die van achteren is opgeblazen gevonden wordt!

kissmeB

Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: ergens in gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:52

ik kan me wel voorstellen dat ze een feestje vieren..
voor hetzelfde geld kom je er nooit achter wie het heeft gedaan blijf je angst houden!
fijn dat het met de merrie weer wat beterder gaat!

zwelgje27
Berichten: 621
Geregistreerd: 08-06-08

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:04

Bah wat verschrikkelijk dit! Kon het niet laten de foto's te bekijken maar kreeg er echt de rillingen van !!
Kan hier heeel boos om worden, wat een idioot zeg!

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:13

Ik zou zelf ook echt wel een feestje willen vieren als dit mij was gebeurt, het is toch verschrikkelijk als je met het idee gaat slapen dat de dader gewoon vrij rond loopt? Ik denk wel dat er nu een enorme last van hun schouders valt. Reden voor een feestje! Nu hopen dat de dader ook echt gestraft word en er niet zo makkelijk vanaf komt....

Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:44

RhealLover schreef:
Ach ja blij dat er een dader is opgepakt, ik zou echter de tijd beter besteden en aandacht geven aan het arme dier ipv met vrienden aan de borrel te gaan.

Wie zegt dat ze er niet ongelovelijk veel tijd in steken? Het een sluit het ander niet uit.. :?

Ben blij voor de mensen dat de dader gepakt is, moet een hele opluchting zijn

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:09

RhealLover schreef:
Alsnog zou ik die tijd en energie in verstandigere zaken steken zoals verzorging van de merrie, wat dacht je van vertrouwen winnen nee ik zie het nut van een feestje niet in. De merrie zou bij mij op 1e plek staan en daar staan vrienden en kennisen toch op een andere plek als belangrijke dingen in het leven.

Ben blij voor ze dat de dader gepakt is, en hoe ze dat verwerken kan misschien hun manier zijn maar het is niet DE manier.

Waar lees jij dat de merrie niet op de 1e plek staat? Die mensen hoeven toch niet 24/7 direct naast haar te staan? Ik denk niet dat je dat paard er een plezier mee doet als je constant aan haar staat te frutten om haar vertrouwen te winnen.

Ik zou zelf misschien ook mijn vrienden uitnodigen. Je leeft toch in spanning als je weet dat er zo'n gek rondloopt. Ik zou doodsangsten uitstaan elke keer als ze op de wei staat. Als er dan iemand gearresteerd wordt dan heb je een soort van closure. Toch juist mooi als je je blijdschap met je vrienden en familie kan delen?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:11

Heel eerlijk? Als ik die foto's van die arme merrie zie kan ik me meer dan voorstellen dat de eigenaren een feestje bouwen als de dader is opgepakt.

Alleen het echte feest kan pas beginnen als 1. de merrie volledig hersteld is 2. de jongen ook veroordeeld en 3. de dader alle kosten mag betalen!

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 06:18

angell81 schreef:
.
Ook ik, hoop dat ze in Amerika niet zo mild met de straf zullen zijn zoals in Nederland het geval is :Y) .


In amerika word een mens die een dier mishandeld of verwaarloosd zwaar berecht, deze jongen kan, omdat het met opzet is gebeurt een gevangenisstraf krijgen van 4 tot 6 jaar + een onwijs hoge boete, en dat de dierenarts kosten vergoed moeten worden. ( Dit weet ik op basis van het programma animal cops in amerika)

ook ik zal zeker opgelucht zijn en veel vrienden uit nodigen, voor een feestje als ik zal weten wie de dader is en wat hem waarschijnlijk te wachten staat. opsluiten die handel. Ook word een 17 jarige als een volwassen persoon berecht.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:59

RhealLover schreef:
Alsnog zou ik die tijd en energie in verstandigere zaken steken zoals verzorging van de merrie, wat dacht je van vertrouwen winnen :o nee ik zie het nut van een feestje niet in. De merrie zou bij mij op 1e plek staan en daar staan vrienden en kennisen toch op een andere plek als belangrijke dingen in het leven.

Ben blij voor ze dat de dader gepakt is, en hoe ze dat verwerken kan misschien hun manier zijn maar het is niet DE manier.



Het is niet JOU manier, dus dan meteen ook niet DE manier?????????? Mensenkinderen, ik begrijp ineens weer waarom ik bijna nooit meer op bokt kom. Wat een betweterige, ikweethetbeter en iederanderdoethetverkeerd cultuur hangt hier toch, BAH!!!!! Wat iemand ook doet, het is NOOIT goed. Deze mensen hebben ervoor gekozen hun merrie te redden, steken geld in lange kostbare operaties, hebben er alle tijd en geld voor over om de merrie te laten revalideren, dus ga niet zeggen dat ze hun merrie niet op nummer 1 zetten zeg, belachelijke uitspraak. Denk je dat zo'n merrie er blij van wordt als ze 24 uur per dag een mens om zich heen heeft hangen???? Tsss, dat kunnen alleen mensen bedenken 8)7 Zij hebben alle recht om hun blijdschap te vieren met de mensen van wie ze houden. Hun merrie heeft deze aanslag immers overleeft, ze reageert goed op de behandeling èn de vermoedelijke dader is gepakt. Allemaal redenen om blij van te worden denk ik. Als vrienden en kennissen dan langs komen om deze mensen (die een enorme rottijd achter de rug hebben) even een hart onder de riem te steken, moeten ze doe dus maar wegsturen. Want neeeeeeeeee, van de mensen die alles beter weten mag je niet meer blij zijn om dit soort dingen en moet je je verdere leven jankend en vloekend doorbrengen, DAN pas ben je goed voor je paard, DAN pas ben je volgens de kritische bokkers een ECHT paardenmens. En als zìj dat vinden, nounou, dan kun je pas trots zijn op jezelf, dan doe je namelijk echt àlles goed!!!!

Jis_

Berichten: 11650
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:48

kan me goed voorstellen dat ze een feestje vieren, in heel veel gevallen komt de dader er mee weg. als je dan ook nog eens heel afgelegen woont (vorige bericht) ga je er, lijkt mij, al wel van uit dat er geen getuige zijn en het een onopgelost misdrijf blijft.........denk dat de ouders al een vermoedde hadden dat hun zoon dat gedaan had........petje af dat ze hem aan hebben gegeven, teminste, daar ga ik na het lezen van dit bericht vanuit.

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:08

Ophelia schreef:
RhealLover schreef:
Alsnog zou ik die tijd en energie in verstandigere zaken steken zoals verzorging van de merrie, wat dacht je van vertrouwen winnen :o nee ik zie het nut van een feestje niet in. De merrie zou bij mij op 1e plek staan en daar staan vrienden en kennisen toch op een andere plek als belangrijke dingen in het leven.

Ben blij voor ze dat de dader gepakt is, en hoe ze dat verwerken kan misschien hun manier zijn maar het is niet DE manier.



Het is niet JOU manier, dus dan meteen ook niet DE manier?????????? Mensenkinderen, ik begrijp ineens weer waarom ik bijna nooit meer op bokt kom. Wat een betweterige, ikweethetbeter en iederanderdoethetverkeerd cultuur hangt hier toch, BAH!!!!! Wat iemand ook doet, het is NOOIT goed. Deze mensen hebben ervoor gekozen hun merrie te redden, steken geld in lange kostbare operaties, hebben er alle tijd en geld voor over om de merrie te laten revalideren, dus ga niet zeggen dat ze hun merrie niet op nummer 1 zetten zeg, belachelijke uitspraak. Denk je dat zo'n merrie er blij van wordt als ze 24 uur per dag een mens om zich heen heeft hangen???? Tsss, dat kunnen alleen mensen bedenken 8)7 Zij hebben alle recht om hun blijdschap te vieren met de mensen van wie ze houden. Hun merrie heeft deze aanslag immers overleeft, ze reageert goed op de behandeling èn de vermoedelijke dader is gepakt. Allemaal redenen om blij van te worden denk ik. Als vrienden en kennissen dan langs komen om deze mensen (die een enorme rottijd achter de rug hebben) even een hart onder de riem te steken, moeten ze doe dus maar wegsturen. Want neeeeeeeeee, van de mensen die alles beter weten mag je niet meer blij zijn om dit soort dingen en moet je je verdere leven jankend en vloekend doorbrengen, DAN pas ben je goed voor je paard, DAN pas ben je volgens de kritische bokkers een ECHT paardenmens. En als zìj dat vinden, nounou, dan kun je pas trots zijn op jezelf, dan doe je namelijk echt àlles goed!!!!


wat doe je hier dan nog :o de ene betweter zegt het tegen de ander, nee ik verander niet van mening. Ik kan toch nergens lezen dat ik zeg dat ze 24u pd MOETEN besteden aan dat dier.

Ach zinloos om met een blinde in discussie te gaan, mijn mening mijn idee erover en ik kom er gewoon voor uit....

Evine

Berichten: 234
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Nieuw-Bijerland

Re: Aanhouding in zaak van met jachtpijlen beschoten merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:10

Wat geweldig dat hij gepakt is! ik las het artikel een paar dagen geleden en ik vond het zoo erg!! egt een feestje waard dat ie is opgepakt!

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:49

RhealLover schreef:
wat doe je hier dan nog :o de ene betweter zegt het tegen de ander, nee ik verander niet van mening. Ik kan toch nergens lezen dat ik zeg dat ze 24u pd MOETEN besteden aan dat dier.

Ach zinloos om met een blinde in discussie te gaan, mijn mening mijn idee erover en ik kom er gewoon voor uit....


Precies ook mijn mening, aan een feestje zou ik nog niet toe zijn... Feestje is bij mij pas na de stappen 1, 2 en 3 van Buitenzorg!

Maarja, dit zal wel iets typisch Amerikaans zijn..

Edit: En dan nog zou het geen groot feest zijn, want wie zegt dat er niet nog meer van die idioten rondlopen?

Solitude197
Berichten: 11
Geregistreerd: 31-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:34

Gelukkig is de dader gepakt! Hopelijk krijgt die een straf die als voorbeeld kan dienen en halen anderen zich niet zo een zieke daad in hun hoofd!

_Nikkii
Berichten: 211
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:58

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 21-10-23 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt