Russel November lijkt klaar voor Prix D'Amerique in Parijs

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110853
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Russel November lijkt klaar voor Prix D'Amerique in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:30

www.dehoefslag.nl


Ter voorbereiding op zijn start in de met één miljoen euro gedoteerde Prix d’Amérique (31 januari, Parijs), heeft de Nederlandse topdraver Russel November twee testkoersen gelopen op het hippodroom Vincennes. Het is een zeldzaamheid dat er namens ons land een deelnemer is in de zwaarste draverij ter wereld. Afgelopen zondag bleef de hengst ongeplaatst in de Prix de Belgique, maar zijn omgeving was er allerminst ontevreden mee. ‘Russel liep een sterke laatste kilometer en is nog steeds in optimale conditie.

In de Prix d’Amérique starten de deelnemers van gelijk af, dat is een voordeel voor hem.’ Ook de favoriet van de Prix d’Amérique, titelverdediger Meaulnes du Corta, bleef ongeplaatst. Stal Langeweg is met zes paarden in Frankrijk vanwege het barre winterweer in eigen land, waar de paardenkoersen ook voor komend weekend werden afgelast. Die situatie biedt het NDR-bestuur mooi de gelegenheid om voor de baan in Wolvega een nieuwe eigenaar te zoeken. De Friese locatie wordt nog altijd bedreigd met sluiting.

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Russel November lijkt klaar voor Prix D'Amerique in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:32

Hopen dat hij opvalt!
Het zou een boost voor de Nederlandse drafsport kunnen zijn. :)

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:34

Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen! Het is toch een kunst om een paard precies op het goede moment te laten pieken en dan zijn er altijd nog dingen die je niet in de hand hebt.

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Russel November lijkt klaar voor Prix D'Amerique in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:29

Wat leuk nieuws. Had het er laatst nog met iemand over. Dat het leuk zou zijn als NL hierin een topper zou hebben, nou en tadaa! Hopelijk loopt hij een mooie cours

mellaniek
Berichten: 33
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:42

Neerlands trots!

RUSSEL NOVEMBER

Afbeelding

maaikj

Berichten: 664
Geregistreerd: 03-10-08

Re: Russel November lijkt klaar voor Prix D'Amerique in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:22

zou wel top zijn :D
vind Russel persoonlijk een beetje tegenvallen de laatste tijd,, maar zou wel een flinke boost voor de Nederlandse Drafsport zijn..

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:23

Succes Russel. Heb hem de giganten zien winnen en meerdere koersen op de andere banen. Blijft een geweldenaar, hope dat hij kan vlammen in de Amerique!!

mellaniek
Berichten: 33
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:52

maaikj schreef:
zou wel top zijn :D
vind Russel persoonlijk een beetje tegenvallen de laatste tijd,, maar zou wel een flinke boost voor de Nederlandse Drafsport zijn..



Dat zal waarscheinlijk komen door dat Russel nu echt tegen de top loopt. EN.....Russel is geen winterpaard.

maaikj

Berichten: 664
Geregistreerd: 03-10-08

Re: Russel November lijkt klaar voor Prix D'Amerique in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:13

tja,, hoezo dan de Prix d'Amerique,, als het geen winterpaard is..

Kunnen ze beter naar zweden toe in juni ;)

draverr
Berichten: 434
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:15

.

Kirsjee1997

Berichten: 21
Geregistreerd: 14-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:27

ik heb hem zelf niet gezien maar mijn vader zei dat hij 5e was in de serie. heel jammer. want anders had hij zeker heel goed kunnen eindigen:). ik vind hem jammer genoeg de laatste tijd erg tegenvallen. in Duitsland loopt hij natuurlijk boven de rest uit maar die paarden zijn tegenover hem maar een zooitje bij elkaar :o. ik zou hem wel weer eens tegen goede paarden van zweden en zo zien lopen en dan VOORIN zien eindigen. ook vond ik het jammer dat Loqeneu ( ik kan die naam niet schrijven(A)) hem niet zeer geweldig reed, anders had hij verder kunnen komen ( in Belgie/Frankrijk)

Maar het blijft een toppaard!!!! <3
xx<3

Kirsjee1997

Berichten: 21
Geregistreerd: 14-06-10

Re: Russel November lijkt klaar voor Prix D'Amerique in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:28

Mellaniek: ja maar Russel November HOORT ook in de TOP;) en inderdaad je kunt hem dan beter in zweden laten lopen als hij inderdaad geen winterpaard is;)