Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110805
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 10:16

Nieuwsredactie / http://www.horsetalk.co.nz


Een man uit het Amerikaanse Nebraska die zijn ranch promoot als een rustoord voor Mustangs, is schuldig bevonden aan 145 gevallen van dierenmishandeling.

Jason Meduna werd door de jury schuldig bevonden en krijgt zijn straf op 23 februari te horen.
Meduna heeft een ranch genaamd 3-Strikes Ranch. De website van de ranch praat over "een leefomgeving voor honderden Mustangs uit heel Amerika. Een natuurlijke omgeving voor wilde paarden om over de open prairie te rennen."

De autoriteiten en paardenwelzijnsorganisaties verwijderden afgelopen april meer dan 200 paarden van de ranch. De nationale dierenwelzijnsorganisatie van Amerika is erg blij met de uitspraak van de jury.
"Dit was een van de ergste mishandelingen en verwaarlozingszaken bij paarden die we ooit hebben gezien," aldus Keith Dane, directeur van de organisatie.

"Alhoewel deze uitspraak de gruwelen die deze paarden hebben meegemaakt niet kan terugdraaien, zijn we blij dat de jury het met ons eens is dat Meduna deze paarden ernstig leed heeft aangedaan. Hopelijk geeft deze uitspraak aan dat wij geen dierenmishandeling tolereren."

In april 2009 werden meer dan 215 Mustangs aangetroffen op het terrein. Zij moesten in kleine, overbevolkte paddocks leven. De paarden waren ernstig vermagerd en hadden last van overgroeide hoeven en andere onbehandelde medische zaken.
In totaal werden er 75 dode paarden aangetroffen.

Meduna had de mustangs overgekocht van het Bureau van Land Management, een organisatie die wilde mustangs vangt in overbevolkte gebieden. Voor sommige paarden betaalde hij slechts $10.

De in beslag genomen paarden worden nu opgevangen door verschillende paardenwelzijnsorganisaties verspreid over heel Amerika.
De man kan een gevangenisstraf van tenminste 5 jaar krijgen, plus boetes voor ieder geval van mishandeling of verwaarlozing.

Ossie96
Berichten: 884
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Noord Holland

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:40

Echt onmenselijk dat je zoiets kunt doen........!!

Lisan_viet

Berichten: 12
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:46

Cayenne schreef:
De man kan een gevangenisstraf van tenminste 5 jaar krijgen, plus boetes voor ieder geval van mishandeling of verwaarlozing.


Wat is 5 jaar nou... afschuwelijk zulke dingen!

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:50

Daar krijgen ze tenminste nog gevangenisstraf... Hier hooguit een boete...
Maar goed, ik vind 5 jaar ook nog steeds te weinig...

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:52

hier wordt je toch stil van?

Bijinn

Berichten: 1796
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:02

Zo te zien is het die man gewoon boven het hoofd gegroeid... Waarom vraagt hij dan niet hulp ofzo? Ik snap niet dan die mensen dat blijven kopen.. Hoewel ook dat een ziekte kan zijn natuurlijk...

Ik vraag me wel af waar die paarden nu staan en hoe het ermee gaat. Het 'after' verhaal lees je bijna nooit, je ziet alleen de foto's van de situatie waarin ze de paarden aantreffen.

Nog een filmpje gevonden trouwens: klik hier. Let op: er zitten enigzins schokkende beelden tussen.

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:06

boete is wel 1000 dollar per dier...

tengeltje11
Berichten: 7164
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:49

wat ik me ook af vraag....paarden verkopen voor maat $10 is toch ergens ook bijna vragen om problemen?iedereen kan dan een paard kopen,of je er nu kan voor zorgen of niet...


daarnaast veronderstel ik dat "het Bureau van Land Management" toch wel een grote organisatie is,want om het vangen van die mustangs heb je toch wat bevoegdheden nodig(veronderstel ik)...hoe kan het dan dat zo'n organisatie niet eens nagaat waar die paarden heen gaan?

ik vind dat die organisatie ook in de fout ging hoor!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:54

als ze nou eens 1 jaar straf doen voor elk paard dat ie heeft mishandeld, dat lijkt me toch beter! Ik snap idd niet waarom die organisatie dit niet beter heeft geconrtoleerd..

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:08

Is toch echt te erg voor woorden dit :n Paarden voor maar $10...dat snap je toch ook niet?

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:29

Ach, wáánzínnig dit! :( Echt niet normaal meer...

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:33

Poeh heftig hoor.
5 jaar dat krijg je in nl echt niet. flinke zit.
en terecht natuurlijk

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:47

maar ze hebben het wel over minimaal 5 jaar he....het is aan de rechter om te bepalen hoeveel het er uiteindelijk worden..

ik meenden dat het in amerika 1 jaar cel of 1000 dollar boete per dier is...

nou,1000 dollar x 145 dieren...denk dat het dan toch uiteindelijk een flinke celstraf word...

Devillicious

Berichten: 417
Geregistreerd: 24-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:49

Van mij mag ie wel levenslang krijgen!!
Als iets onmenselijk is doen ze dat tog ook..
maar als het om dieren gaat is de straf altijd minder!!

Hoe hebben ze daarnaast trouwens die man zoveel paarden kunnen laten mishandelen??

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:54

hoop dat ze hier in Nederland net zo streng worden als in Amerika.
op youtube staan nog veel meer filmpjes van de ranch.

Anoniem

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:28

wat triets zeg! ze zouden hem op een te kleine kamer moeten houden met maar net genoeg eten om niet van te sterven...

JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:45

Gatverdamme zeg, 't houdt ook niet op he. Welke idioot denkt nou even meer dan 200 (op inet en youtube spreekt men er zelfs van dat het er eerder 300 waren, en nu 175 en dat de rest een vreselijke dood gestorven is) mustangs aan zo'n vent te kunnen geven? dat gaat toch nooit goed, wie heeft er nu de middelen om 200 paarden voer, water, ruimte en medische zorg te geven? Heb ook filmpjes op youtube gezien inderdaad..... paarden en ezels met compleet vergroeide hoeven, totaal uitgemergeld. Bah!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:58

je moet echt ziek in je hoofd zijn op dit te doen! :(
en dan krijgtie maar 5 jaar cel.
dat is 0,03 jaar per dier (klinkt een beetje raar, maar goed. ik ben niet zo goed in wiskunde...).
vind het in ieder geval veel te weinig... :n

LecyTinker

Berichten: 6578
Geregistreerd: 05-03-05
Woonplaats: Op een bergje in België

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:07

ben ik dan de enigste die het op een andere manier leest?
"De man KAN een gevangenisstraf van 5 jaar krijgen"
Dus dat zal zeer waarschijnlijk niet gebeuren.
Hij zal er wel met een boete vanaf komen en vermindering als hij zijn paarden overdraagd... Zal wel met een soort van sisser aflopen, dat doen bijna al die zaken.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:10

Ik lees juist; als hij schuldig wordt bevonden krijgt hij een gevangenisstraf van minimaal 5 jaar (dus kan ook meer zijn), PLUS nog die boete, een bepaald bedrag per paard, dus dat kan ook nog in de tonnen oplopen :)

Lisan_viet

Berichten: 12
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:17

er staat tenminste 5 jaar. dus hopen op hoger natuurlijk ;)

Tammy_lover_

Berichten: 306
Geregistreerd: 27-12-09
Woonplaats: Bergen op Zoom (In Tammy's stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:31

Ik ben het met iedereen eens 5 jaar is veeeeeeeeeeeel te weinig
Je bent gek als je dit doet,gek als je in een paard zijn ogen niet eens ziet hoe hij lijdt!!!
:(

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:49

tengeltje11 schreef:
wat ik me ook af vraag....paarden verkopen voor maat $10 is toch ergens ook bijna vragen om problemen?iedereen kan dan een paard kopen,of je er nu kan voor zorgen of niet...


daarnaast veronderstel ik dat "het Bureau van Land Management" toch wel een grote organisatie is,want om het vangen van die mustangs heb je toch wat bevoegdheden nodig(veronderstel ik)...hoe kan het dan dat zo'n organisatie niet eens nagaat waar die paarden heen gaan?

ik vind dat die organisatie ook in de fout ging hoor!



er worden honderden zo niet 1000-en paarden per jaar gevangen( vershild per gebied). Die worden geveild vanaf meestal 100 dollar, dus hoe hij aan 10 dollar per paard komt is al apart.
Het enigste wat je moet doen is foto's laten zien waar de paarden komen en je moet met een goeie trailer komen.
verder komen ze soms wel eens kijken, maar lang niet overal.
Dat is ook bijna niet te doen omdat ze niet door heel de VS zitten en de VS is erg groot

het is echt vreselijk....maar zo zijn er nog meer gevallen, bij ons in de buurt in KY hebben ze 45 quarters in beslag genomen en staan nu ter adoptie aangeboden, voor 100 dollar heb je een drachtige merrie :-(

gelukkig zijn de straffen zwaarder dan hier, maar de omvang is vaak veel groter en ernstiger daar, zeker nu het is verboden paarden te slachten in USA, paarden gaan nu op transport naar Canada en mexico dat is net zo erg als die gruwelritten van hier naar Italie........dierenleed het is echt vre-se-lijk!!!!!!

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Man schuldig bevonden voor 145 gevallen van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:54

Dat is echt niet normaal hé!

Ik hoop dat hij een goede straf krijgt en hem geen dieren meer laten houden! Een diervriendelijke rechter zou hem een hoge straf moeten geven!

Equiine

Berichten: 463
Geregistreerd: 06-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:52

Tja,veel mensen weten nou eenmaal niet wat ze doen en zijn gek in hun hoofd... :( Ik vind idd. minimaal 5 jaar ook slecht,minimaal 15 jaar(en dan hopen dat het nog langer word...).Maarja,of het echt gaat gebeuren dat hij gevangenisstraf krijgt weet ik niet zeker,misschien hebben ze wel ''betere'' dingen te doen... :Z
:(