Trein tussen Zwolle en Kampen botst op twee paarden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riiankaa
Berichten: 31
Geregistreerd: 19-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:12

van de week ook al 1 op de snelweg, super zielig! ;(

xCarolaa

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-07-09

Re: Trein tussen Zwolle en Kampen botst op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:48

Pfoeh, kom er op wedstrijd achter dat het paarden zijn van mensen die ik ken ;s.

Ze zouden volgens mij vandaag nog gestart worden ;(.
Echt heel veel medelijden met ze, het waren hele mooie paardjes

salsaentango

Berichten: 2195
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: woldendorp

Re: Trein tussen Zwolle en Kampen botst op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:07

jeetje zeg.. arme beestjes..
Maar niet alleen de dieren, ook de eigenaren + de mensen in de trein die zullen ook wel heel erg geschrokken zijn :(

williejanne

Berichten: 1250
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:07

Ben ik blij dat ik niet in die trein zat :=
Ben dan gelukkig net op tijd met school gestopt blijkbaar.
Ga altijd met de trein van kampen naar zwolle.

DinoBanani

Berichten: 551
Geregistreerd: 22-12-07
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:04

Ik ken de pony's en de meisjes die ze rijden, pony's rijden ze voor een ander. Vandaag zouden ze starten op een dressuurwedstrijd maar ze zijn niet gegaan, er hing zo'n rare sfeer daar..

Echt jammer van deze mooie pony's

r.i.p. Kijkcijfer en Kyra

Aurelle_

Berichten: 891
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Utrecht/Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:37

Adil18 schreef:
Ariebren schreef:
Eigenlijk moeten de eigenaren van die pony's opdraaien voor de schade die ze aangericht hebben.


Als we nou even allemaal eens rustig blijven...

Ergens snap ik Ariebren ook wel hoor...Als ik een paard op mijn motorkap zou krijgen en het diertje zou ook nog eens sterven zou ik dat vreselijk vinden en ik zou er zekeer een hele tijd niet door kunnen slapen...maar ik zou wel mijn auto vergoed willen hebben door de eigenaren van het paard.

Aan de andere kant is dat vooor de eigenaren iets wat nu niet aan de orde is, en dat is ook heel normaal. En wanneer de dieren netjes verzekerd zijn komt het allemaal wel goed...! (wij hebben er ook voor gezorgd dat we voor een enorm bedrag gedakt zijn (miljoenen....) mocht ons paard ergens schade aanrichten...)


Volgens mij heeft ariebren ook nergens geschreven dat het de schuld van de eigenaren is. Alleen dat ze waarschijnlijk een schadeclaim kunnen verwachten. En ja, dat zal (helaas voor hun) ook wel zo zijn.

Veel sterkte voor de eigenaren!

eilleen333

Berichten: 12852
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Trein tussen Zwolle en Kampen botst op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:45

Het is altijd triest als zoiets gebeurd. Ik vind het niet direct de schuld van de eigenaar dat paarden los kunnen breken. Mijn paardje die echt nooit vrijwillig door een draad zou gaan, was afgelopen nacht toch ontsnapt. Hekken zaten dicht, maar er was een draad stuk. Misschien eentje per ongeluk in blijven hangen, metaal moeheid van de draad of het potje... Who knows?
Gelukkig is bij ons de schade te overzien. Ja, Mone's dieet is naar de knoppen en de hooiberg is een chaos. Wij hebben mazzel dat onze paarden niet zo snel naar de spoorlijn lopen, maar het voer op het erf opzoeken.

Wat ik me wel afvraag... Ik reis regelmatig naar Utrecht met de trein. Op veel plekken (vooral binnen de bebouwde kom) staan stevige metalen hekken langs het spoor. In het bos idem dito. Waarom staan die niet ook langs de weilanden langs het spoor? Dan zouden dit soort ongelukken voorkomen kunnen worden.

Helaas lopen er ook (te) vaak paarden los op de weg. Ik denk dat er in veel gevallen niemand schuld heeft als het misgaat. Maar toch vraag ik me keer op keer weer af hoe het kan dat paarden over de weg struinen, en de eerste die ze tegenkomen ze aanrijdt. Rijden die mensen dan zo hard? Staan de paarden precies in die onoverzichtelijke bocht? Ik weet het niet, maar ik vind het triest dat ik zo vaak van dit soort berichten op bokt moet lezen. Zonde van het leven van de paarden en erg sneu voor de eigenaren. Om maar niet te spreken over de persoon die de paarden aanrijdt...

Arabier17

Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-07
Woonplaats: klimmen

Re: Trein tussen Zwolle en Kampen botst op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 08:09

echt erg! hoop niet dat mijn paard ooit erover denkt het spoor op te rennen.
ze wil ook nog wel eens ontsnappe wat we ook doen ze weet alle poorten uiteindelijk toch open te krijgen en ze staat in de buurt vn het spoor

zou er niet aan moete denken

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:44

Ik weet niet of het al gezegd is, maar ProRail gaat dus wél alle schade verhalen op de eigenaren...

Love_apollo

Berichten: 193
Geregistreerd: 16-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:16

ik was op dit moment in zwolle.. zag allemaal politie staan en hoorde dat de treinen naar Kampen
niet reden, vanwege een aanrijding.. geen idee dat dit paarden waren! :n
toen mijn trein net vertrok reden de treinen naar kampen ook weer.. lijkt me ook vreselijk om zo'n dier dan onder de trein weg
te moeten halen zo zeg!
wat supererg zeg..zou er niet aan moeten denken dat het mijn paarden overkwam..
ook heel veel sterkte voor de eigenaar natuurlijk! :(:)
Laatst bijgewerkt door Winged op 28-01-10 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: cursief verwijderd

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Trein tussen Zwolle en Kampen botst op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:04

Moderatoropmerking:
Ik heb een heleboel oneliners en offtopic geklets verwijderd. Graag terug ontopic met meer inhoudelijke reacties

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:09

-edit- had nog niet alles gelezen :+

Srtha

Berichten: 591
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:32

Het was zo prachtige pony die dood is gegaan. Echt een mooie wedstrijdpony liep ook erg goed. Arme Bodo, Ik had alleen gehoord dat hij niet op slag dood was maar af isgemaakt. Maar de eigenaaren mogen wel blij zijn dat de 2 van de 3 nog leven ondanks de ene ernstig gewond is. (de derde is na huis gerend)

DinoBanani

Berichten: 551
Geregistreerd: 22-12-07
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:42

@ Srtha: het was niet Bodo, zo heet zn vader maar die pony was het ook niet:D

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Re: Trein tussen Zwolle en Kampen botst op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:23

Bij ons op stal is laatst ook een pony verongelukt, ze schrok, trok zich los en rende in blinde paniek de weg op. Het meisje dat haar vast had kon haar écht niet houden, de pony was écht helemaal in paniek. Het was donker, dus ze was niet goed te zien en werd vervolgens aangereden door een auto.

Geloof me: dit soort dingen gun je je ergste vijand niet. Mijn paard is ook een keer in paniek de weg opgerend (op zijn vorige stal) maar dat liep gelukkig goed af. Als je dan zoiets van dichtbij meemaakt weet je weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit, en dat het echt niet altijd onoplettendheid van de eigenaar hoeft te zijn...

Voor de eigenaren en andere betrokkenen: heel veel sterkte.