Terugblik op 1 april!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Terugblik op 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 15:15

http://www.bokt.nl :D


We leven begin maart 2014...... De Bokkers vragen zich af waarmee ze dit jaar op 1 april in de maling genomen zullen worden :D . Veel goede ideeën passeren in dit topic de revue (waarvoor dank namens het team, we zullen ze opslaan en bewaren voor een volgende keer }> ) en uiteraard is men achter de schermen hieraan al druk bezig.

En dan volgt 1 april!

[VN] Onbeperkt tomaten gooien naar de teammies!
Bokkers die minimaal een maand lid zijn mogen gratis en voor niks hun frustraties en ongenoegen op het team uiten door ongegeneerd, legaal en zinvol geweld te gebruiken door ze te bekogelen met tomaten!
De teamleden schrikken zich een hoedje bij het ontvangen van zoveel tomaten :oo .

Er worden soms erg goede scores behaald :j . Goed in spelletjes? Fanatiek? Of toch veel appeltjes (tomaatjes) te schillen met het team???

enefde schreef:
hahaha mijn poging 2, vanmorgen 1085. nu:

Afbeelding

Lay_D schreef:
Leuk tijdverdrijf!
Zojuist ook een nieuw record neergezet:

Afbeelding

Maar....... we hebben een winnaar *\o/* !
BartVB schreef:
Ik had dit: O:)

Afbeelding

Hmmm, waarom vreest het team dat we nu zelf in de maling worden genomen door onze eigen Bart -O- ?


[VN] [HK] Doe mee en win met de Bokt-tombola!
Om te laten zien hoeveel het Boktteam van onze leden houdt, is er een heuse Bokt Tombola geopend. Altijd prijs!!! Dus wie waagt en de voorwaarden gelezen heeft....... drukt op de grote rode knop :):) .

De prijzen vallen in goede smaak, er is van alles te winnen: Avatars, onderschriften, ondertitels en gekleurde namen. Maar ook boeken, kalenders, Meet & Greet's met teamleden, usb-sticks, een eigen VN - topic, een eigen keuze voor Uitgelicht, een Bokt-pet en als heuse hoofdprijzen: kaartjes voor het aankomende Horse Event in september, waar Bokt weer aanwezig zal zijn met een lounge.
En dan misschien nog wel de meest unieke prijs: de kans om een maand lang moderator worden! Iris82 is de gelukkige winnares, die uiteraard de powertools uitprobeert!
Iris82 schreef:
Moderatoropmerking:
Iedereen bij Muurp kijken, die was stout dus die heb ik gebanned!!



Ook was er een prijs waarbij je je favoriete topic roze mocht kleuren. En hoe hilarisch..... :')

Afbeelding

Hieronder is de verdeling van de prijzen te zien:

Eerste trekking
1 HK-topic aanwijzen dat roze wordt
1 banner voor goed doel
5 Meet & Greet met een teammie
5 ban van een week
1 Boktpetje
15 krijgt een dagban
10 krijgt een HK-verbod
25% avatar
25% onderschrift
25% gele gebruikersnaam
25% ondertitel

Tweede trekking:
1 Moderator voor een maand
1 Boktpetje
1 smiley uitzoeken
5 Meet & Greet met een teammie
5 tomatenzaadjes
10 een dagban
25 ondertitel naar keuze
25% avatar
25% ondertitel
25% roze naam
25% onderschrift

derde trekking:
25 tomatenzaadjes
1 banner voor goed doel
5 groentesoep-pakket
5 boek Leandro van Marjan Tulp
5 USB sticks
5 setje HE-toegang (2 kaartjes per winnaar)
5 topic aanwijzen voor uitgelicht
1 FB-onderwerp aanwijzen
1 deelnemer komt op VN
10 Meet & Greet
1 Boktpetje
10 ondertitel naar keuze
4% avatar1
4% avatar2
4% avatar3
4% avatar4
4% avatar5
4% avatar6
4% avatar7
25% babyblauwe naam
5% onderschrift1
5% onderschrift2
5% onderschrift3
5% onderschrift4
5% onderschrift5
22% ondertitel

Om de 1 april grap compleet te maken werden er diverse ban's verloot. Er zijn dagban's, 2-daags en 3-daags ban's te winnen! Tevens kon de toegang tot de huiskamer je ontzegd worden. Fijn! Lekker tijd om onkruid te wieden in de tuin, je paard uitgebreid te poetsen of de Penny te lezen :) .
Het team kan zich toch wel voorstellen dat je liever op Bokt zit en bood daarom aan de ban af te kopen met een gedicht of verhaal van een minimaal aantal woorden, afhankelijk van de lengte van de ban. Om het iets moeilijker te maken, moeten een aantal woorden verplicht gebruikt worden.

Dit waren de volgende woorden: Teammies, Bokt, Geweldig, Tweaker, I Love you, hottentottententententoonstelling, tomatensoep, Nieuw-Zeeland, koeien en Paardjuh.

Hieronder volgen de verhalen van de Ban-Ontwijkers op volgorde van binnenkomst :D :

Ban-Ontwijker 1
Citaat:
1 april de dag van de grappen
Eens kijken waar Bokt nu weer mee aan komt pappen

Ongeduldig zit ik 31 maart met mijn Tweaker op de bank,
Nog steeds verdoofd van de drank.

Sla ik om 0;01 mijn laptop open,
Om mijn geest in de grap te dopen.

"Druk op de knop en win een prijs"
Geweldig, de Teammies zijn niet goed wijs.

Een hottentottententententoonstelling in de dop,
Een ban? Ik verhuis liever naar Nieuw-Zeeland met koeien, m'n paardjuh en een pop.

Gelukkig kan ik mijn frustraties kwijt in een spel,
We beginnen een heuse "Gooi tomatensoep op een teammie" rel

I Love You Bokt!!


Ban-Ontwijker 2
Citaat:
Beste Teammies van Bokt,
jullie hebben mij vorig jaar in een rampzalige valkuil gelokt.
Geweldig eindelijk een datingsplek,
dat was echt te gek.

Een tweaker zei tegen mij boe,
En ik zei toen I love you.
Al snel volgde er een date,
Naar de hottentottentoonstelling was was dat heet.

Afsluitend gingen we dineren met tomatensoep,
En nam ik die tweaker eens goed onder de loep.
De vraag voor een 2e date schoof ik niet aan de kant.
Hij nam mij mee naar Nieuw-Zeeland.

Daar bekeken we prachtige koeien,
die bleken hem enorm veel te boeien.
Nachten lang maakte hij geluiden als een koe,
het maakte mij totaal levensmoe.

Gelukkig kwam daar mijn Paardjuh,
en zette ik het op een vaartje.
Nu in Nederland weer aangekomen,
een gebroken hart was niet te voorkomen.



Ban-Ontwijker 3
Citaat:
1 April 2014. Al dagen druk bezig met verzinnen wat alle teammies dit jaar weer voor ons hebben verzonnen. De hints dit jaar hebben mij weer slapenloze nachten bezorgd. Gaan we echt tomaten gooien? Of komt Pokemon terug en wordt nu in plaats van groentesoep tomatensoep aangeraden? Komt K3 op bezoek? Gaan we verschillende landen bezoeken? Wat betekenen de kleuren? Waar moeten wij deze aan binden? O we moeten de landen maar snel vergeten? En dan komt er een mod die zegt dat iemand wel heel dichtbij zat en ze even begonnen te zweten, maar er gelukkig niet op ingegaan werd. En dan zit je maar berichten terug te lezen; Wie, wat heeft een goed idee? En je komt er maar niet achter. Frustrerend!!!

Al enkele jaren is 1 april voor veel Bokkers een spannende dag, want eerlijk is eerlijk de teammies verzinnen elk jaar weer iets geweldigs. Vorig jaar werd Bokt nog bestookt door allemaal verschillende ‘Tweaker’ guys, gelukkig ben ik al heel lang aan de man dus heb ik deze grap aan mij voorbij laten gaan ook is 1 april gewoon een keer helemaal overgeslagen. Eerlijk gezegd was dat wel lekker rustig!

En dan is het eindelijk 1 April en kan je prijzen winnen en tomatengooien naar de teammies! Nu ben ik niet zo goed in tomaten gooien, maar ben ik wel gek op win spelletjes! Uiteraard zag ik een reisje naar Nieuw-Zeeland wel zitten, want ook dat land is voorbijgekomen in het topic waar alle voorpret al begonnen is.
Helaas had ik al wel snel door dat dat er niet inzat. Maar een dagje naar het hottentottententententoonstelling zag ik ook wel zitten! Want Bokt verzint vast weer iets wat geweldig is! Of misschien wel een leuke nieuwe avatar? Of een kleurtje in mijn naam? Roze heeft de voorkeur! En wat mij nou het geweldigst leek om zelf lid van de teammies te worden.

En dan is het 11.00 uur! Tijd voor de eerste trekking. Je ziet je huiskamergenootje geel kleuren, je ziet onderschriften veranderen, avatars verdwijnen en er komen nieuwe in de plaats en sommige krijgen zelfs een heuse ondertitel maar leest ook de gewonnen ban prijzen! Natuurlijk top en ontzettend lief van de teammies om ons ook een dagje vrij te gunnen, maar stiekem hoopte ik wel dat die prijs mij voorbij zou gaan! En dan krijg je zelf een pbtje en durf je het eigenlijk niet te openen. De zenuwen gieren door je lijf, want ik wil ook wel een mooi kleurtje, een leuke avatar of misschien wel een ondertitel met ‘April Fooled’ erin. Na enige twijfel besluit je je PB maar te openen en springt gelijk het woord; BAN VOOR 1 DAG naar voren! Slik.. nee dit wil ik niet. Gelukkig zijn de Teammies zo vriendelijk om mij een alternatief aan te bieden en dat moet dan een verhaal worden van wel zevenhonderd vijftig woorden! En daar moeten dan ook nog verplichte woorden in komen te staan, maar gelukkig gaat mij dat wel lukken en hoop ik zo mijn ban te omzeilen. Want ik zou niet weten hoe ik mijn dag, avond door kom zonder mijn geliefde Bokt.

De hele dag heerlijk kletsen en lezen over verschillende mensen met allemaal een eigen Paardjuh of verzorgPaardjuh, maar uiteraard komen er ook andere dieren bij bijvoorbeeld; koeien, honden, katten, spinnen en egels. Van Bokt kan je veel leren, maar ik geef toe dat sommige topics ook echt vermakelijk zijn. Lief en leed wordt met elkaar gedeeld, van de geboorte tot het overlijden. Bokkers met een verhaal die je in stilte blijft volgen. Het is raar, maar via Bokt leer je mensen echt kennen ook al is het alleen via een forum. Vriendinnen kijken mij vaak vragend aan als ik weer met een nieuwtje kom. Waar heb je dat nou weer vandaan? Uhh Bokt?

Zonder Bokt wordt het leven voor vele onder ons, maar saai. Want wees eerlijk? Bokt is voor velen een echte verslaving, maar er ontstaan ook veel dierbaren vriendschappen door Bokt. Bokkers kopen en verkopen paarden van elkaar, praten over van alles en nog wat, delen 1 grote passie en daarnaast vaak ook verschillende hobby’s.

En dit alles wordt mogelijk gemaakt door een geweldige groep Bokkers, maar uiteraard ook door de Teammies. Want af en toe komt er nog wel eens een Bokker de sfeer verpesten en dan springen onze Teammies zo in! Soms moeten zij ook wel eens terecht gewezen worden en heel eerlijk ben ik het ook niet altijd met ze eens, maar zonder jullie Teammies was Bokt lang niet zo succes geweest!
Dus voor alle teamies: I Love you!!!!!!!!!!!!



Ban-Ontwijker 4
Citaat:
Ergens ver weg in een diep donker woud woonde eens een oude vrouw met een klein kindje. Het kindje was een meisje van een jaar of vier, die er heilig van overtuigd was dat de oude vrouw haar oma was. Ze woonde in een oud hutje met een houtvuur als verwarming en de oude vrouw had het meisje wijsgemaakt dat ze in Nieuw-Zeeland woonden. Het meisje was gek op tomatensoep, maar het oude vrouwtje had geen geld om haar elke dag tomatensoep voor te schotelen. Daarom hield het oude vrouwtje koeien en organiseerde ze hottentottententententoonstellingen. Uiteraard ging het oude vrouwtje zelf ook naar de hottentottententententoonstelling als die gehouden werd. En ja, het meisje kon niet alleen blijven bij de koeien, dus ging ze mee naar de hottentottententententoonstelling om daar toe te kijken hoe de hottentottententen tentoongesteld werden. Het oude vrouwtje had ook mensen in dienst om haar te helpen bij de tentoonstellingen, die het kleine meisje de teammies noemde. Ze vond het altijd werkelijk geweldig bij de hottentottententententoonstellingen. Er was één jongen die zich onder de schuilnaam ‘Paardjuh’ voordeed. Niemand kende zijn naam, en het leek ook wel alsof niemand die naam wilde weten. Toen het kleine meisje vijf jaar oud was, was Paardjuh een jaar of tien. Paardjuh was voor het kleine meisje als een grote broer, maar Paardjuh zelf was stiekem verliefd op haar. De jaren gingen voorbij en vele hottentottententententoonstellingen werden afgegaan. Het vrouwtje werd rijk en schotelde het kindje tomatensoep voor totdat ze geen tomatensoep meer kon zien. Alleen, helaas, het meisje, wat ondertussen een jaar of twaalf was, moest persee tomatensoep blijven eten van het oude vrouwtje. Elke ochtend, middag en avond, en het liefst ook nog tussendoor. Het meisje werd op een duur ziek van de tomatensoep en op een nacht vertrok ze van huis. Ze nam alleen wat eten mee, tomatensoep in dit geval. Geen idee waar ze heen ging, ging ze op pad op zoek naar avontuur en natuurlijk vooral om weg te komen vanuit dat verschrikkelijke oude vrouwtje waarvan ze niets anders mocht dan tomatensoep eten. Als het meisje een paar uur had gelopen kwam ze in de vroege ochtend aan bij een klein dorpje. Op een bordje stond: “Welkom in Tweaker, hier wonen de Tweakers. Inwoneraantal staat momenteel op 59” Ze liep vol goede moed het dorpje in op zoek naar iemand die haar aan eten en een baantje kon helpen. Een oude man was bezig in zijn tuintje en ze liep op hem af: “Meneer, ik ben op zoek naar een baan en wat eten, kunt u mij helpen?” Hij schudde zijn hoofd, daarvoor moet je niet hier zijn lieve meid, maar in Bokt, daar waar de Bokkers wonen, een dorpje iets verder op, loop maar richting het zuiden.” Het meisje bedankte en ging op weg. Na een klein halfuurtje lopen zag ze een dorpje aan de horizon, iets groter dan het dorpje Tweaker. Het laatste stukje ging ze steeds langzamer lopen, ze had zo’n honger en was bang dat ze weer teleurgesteld zou worden. Al haar tomatensoep was al op en heel stiekem had ze toch weer een beetje zin in tomatensoep. Het was ondertussen een uur of tien en ze had het dorpje bereikt. Toen ze het dorpje Bokt inliep viel haar gelijk op dat er overal paarden liepen en gestald stonden. Ze keek haar ogen uit en huppelde vrolijk rond door het dorpje, alle mensen groetend. Maar plotseling stond ze helemaal stil, ze was op het marktplein aangekomen en daar stond een bordje: ‘Hottentottententententoonstelling om twaalf uur, komt allen!’ Ze draaide zich snel om om zo hard mogelijk weg te rennen, maar dat kon helaas niet, want er stond iemand achter haar. Ze botste heel hard tegen hem op en mompelde “sorry, sorry”. Ze wilde al weer op staan om verder te rennen maar het persoon hield haar tegen, ze keek op en zag dat het Paardjuh was, van vroeger! “Waar gaan we zo snel heel madame?” vroeg hij. Hij fronste even en zijn gezicht klaarde op: “Oh jij bent het! Wat fijn je hier te ontmoeten, ik dacht dat jij en je oma er nog niet waren?”
“Je moet niets zeggen!” fluisterde het meisje, “ik ben weggelopen!” Paardjuh knikte. “Waarom?” vroeg hij. Ze liepen ondertussen een steegje in. “Ik moest heel veel tomatensoep eten.” antwoordde het meisje. Weer knikte Paardjuh. Het meisje keek hem aan en vroeg: “Wat is je echte naam eigenlijk, Paardjuh?” Hij haalde zijn schouders op en zei niets. Het meisje keek hem vragend aan waardoor hij wel moest antwoorden: “Ik heet echt Paardjuh,” bekende hij “ik ben een Twokker, kind van een Tweaker en een Bokker, mijn broertje heet Laptopjuh, dus ik heet vanzelfsprekend Paardjuh.” Het meisje grinnikte en zei: “Och, ik vind het wel leuk klinken.” Paardjuh leek opgelucht en lachte weer breed, hij pakte het meisjes handen vast en keek haar diep in de ogen. Hij zei: “I love you.” Het meisje keek verrast en zei: “Wat is dat voor een rare taal, wat betekend dat?” Paardjuh keek haar stralend aan: “Of je tomatensoep lust!"



Ban-Ontwijker 5
Citaat:
De teammies van Bokt gingen weer los op 1 april
Wachtend, duimen draaiend om te zien of ik zou krijgen wat ik wil.

Dit was eerst mijn naam in geel
Geweldig de namen in die kleur ookal waren het er ineens wel veel.

De tweede was schrikken nu werd ik toch wat bang
Een ban maar bokt I love you ook zonder toegang

Een gedicht leek mijn enige redding waar was ik beland..
Woorden moest gebruikt worden zoals tweaker en nieuw Zeeland

Direct begonnen met een kom tomatensoep op schoot
Wat is dat lastig, alles wat ik schrijf is rommel of schroot

Woorden schieten door mijn hoofd wat te schrijven
Hottentottententententoonstelling een woord wat maar in mijn hoofd wil blijven.

Nu ik terug kijk lijkt een gedicht te ontstaan
Ook de laatste woorden gebruiken moet dat is me niet ontgaan

Een einde moet er nu toch echt komen
Om de ban te verkomen

De laatste woorden van dit rijm
Moeten dan ook koeien en paardjuh zijn.



Ban-Ontwijker 6
Citaat:
Het is weer zo ver! Jullie raden het bijna niet maar het is weer is 1 april. De dag dat alle lolbroeken hun eigen grappen helemaal geweldig vinden en ik vaak niet te genieten ben want ik trap altijd over in. Grapjes als "jullie zijn eerder vrij vandaag!" kunnen toch ook niet leuk zijn?

Zoals iedereen wel zal weten is dit natuurlijk niet alleen in het gewone leven de dag van grappen. Nee zelf bokt zal er weer een heel spektakel van maken *graaft nog even in der geheugen naar de grap van vorig jaar*. Vandaag de dag zullen alle Teammies van bokt er weer klaar voor zijn om weer eens een flinke grap met ons uit te halen. Vraag me niet hoe ze dit altijd weer bedenken maar phoe wat zijn ze hier enorm goed in.

Het begint al goed met een openingspost over de bus missen, laat die nou net voor mijn voeten weg zijn gereden. Zal er iemand van bokt op de uitkijk liggen om mij in de gaten te houden? Of zal de buschauffeur gewoon gedacht hebben als jij al op je telefoon kijkt tijdens je wandeltocht naar de bushalte wacht dan nog maar wat langer op die bus jonge dame. Maar goed buiten dat daar ga je dan, ook ik ga toch maar de gok wagen. Ondanks dat het half 8 in de ochtend is en ik nog niet helemaal snap wat een ban kan inhouden druk ik vol spanning toch maar op de rode kop om mee te mogen doen aan de Bokt-tombola! Ja mensen ook ik heb dit even op moeten zoeken want hier had ik toch nog nooit van gehoord.
Toen het heerlijke en ook hoopgevende stukje "Dank je wel voor het aanmelden bij deze loterij. Met je deelname aan deze loterij maak je in ieder geval geen kans op een Toyota Aygo of € 200.000,- belastingvrij.

De trekking wordt hier en daar bekend gemaakt." kwam kreeg ik lichtelijk een hartaanval. Whut? Maak ik door bokt kans op een auto of zelfs 200.000 euro? Na nog een paar keer in mijn ogen te hebben gewreven kwam ik er achter dat er NIET stond *hè balen*...

De eerste loting zal pas om 11:00 plaats vinden en ja wat dan? *telt nog even op de vingers hoeveel uur dit nog zijn* Wel z'n 3,5 uur moet ik nog in spanning afwachten. Hmmm, wat doet een Tweaker (of wel lid van bokt) als die moet wachten? Juist, gezellig kletsen in het huiskamer topic. Niks is leuker dat de spanning van iedereen terug te lezen in het topic en dan vooral de reacties van mensen die het niet aandurven.

Als het inmiddels bijna tegen 11e loopt ontploft het topic toch wel enorm. *zo jammer want ik wou nog zo graag even een berichtje in het topic gooien maar ik kwam er totaal niet doorheen* Iedereen is helemaal wild omdat er nog geen berichtje is en niemand zijn prijs dus weet. Achteraf had ik van dat moment moeten genieten, zie je die Teammies van bokt niet zwetend rondrennen achter de schermen?
En dan komt het de eerste bokkers hebben een berichtje met "best wel leuke" prijzen! Van gekleurde namen tot nieuwe avatars en voor de pechvogels onder ons een onderschrift waarin staat dat je geen kaarten hebt voor Horse Event. Ik zie al die getreurde gezichtjes al voor me. :=

Maar dan komt het mijn berichtje: spannend!! In mijn nog wat vrolijke en lacherige bui, omdat mijn klasgenootjes zich weer niet kunnen gedragen, open ik mijn bericht. Lees snel het bericht door en kijk weer naar de docent die nog altijd bezig is met zijn saaie verhaal.... Huh? Oké bericht nog is lezen dit kan je niet menen dacht ik? :evaw:

Jaja, tijdens mijn saaie schoolleventje (waar bokt het toch net wat leuker maakt) krijg ik 2 dagen een huiskamer ban. Nog best schokkend als je lichtelijk verslaafd raakt aan het bokken en meelezen van topics. Op dat moment denk je toch echt alleen maat 'i love you' (vergeet dit niet sarcastische te lezen) naar de Mod die je het berichtje gestuurd heeft. Het spijt me Olina, ik weet dat ik aardig had moeten blijven denken.

Dat worden 2 lange, saaie en slaperige dagen luisteren en kijken naar de hottentottententententoonstellingen van al die docenten hier op school. Geloof me die broek van de docent op dit moment is net een tent. Hoe zwaar zal die vrouw zijn? Kilootje of 50 en dan in een broek die een persoon met obesitas nog aan kan! Daarnaast is ze aan het demonstreren hoe je een 'ruggenkrabber' zo goed mogelijk op de markt weet te zetten. Dan mag ik toch wel spreken van een tentoonstelling.

Inmiddels zijn alle Teammies al begooit met 'tomatensoep', sorry jongens ik heb ze fijn geknepen in mijn hand. Net na mijn laatste potje 'tomatensoep' gooien is er niks meer aan te veranderen en kun je niks anders doen dan 'adem in en adem uit' en vooral rustig blijven. Wat kan ik nou nog doen aan die ban, een verhaal van 1000 woorden is ook niet zo gemaakt.

Terwijl iedereen zich uitleeft op Facebook over zijn 1 april grap en er zelf een vriend naar Nieuw-Zeeland gaat zonder dat het een grap is heb ik maar besloten dat ik straks de oren van mijn geliefde paardjuh ga bekijken. Niet is beter dan de rust op de zandpaden en de koeien in de wei. Of zal ik toch maar aan dat verhaaltje beginnen? Wie zegt dat ik de komende 2 dagen zonder huiskamer topics ga overleven omdat je net die 2 dagen tot 4 op school moet zitten.

Oh wacht dit is pas de eerste verrassing van bokt, we hebben nog 2 lotingen te gaan.... Wie weet wat de dag nog met zich mee gaat brengen. Kan maar zo zijn dat dit verhaal niet goed word gekeurd of dat de volgende verrassing nog 10 malen erger is. Je weet het nooit met bokt en al helemaal niet op 1 april.



Ban-Ontwijker 7
Citaat:
Op 1 april hebben de teammies het extra druk
Want dan nemen ze de leden van Bokt even tuk
Dit jaar hebben ze een tombola neergezet
Met vele prijzen en voor iedereen pret
Dus drukte ik op de knop, zo geweldig groot
En ook nog als tomatensoep zo rood

Vol verwachting las ik de uitslag van trekking één
Een reis naar Nieuw-Zeeland?? Daar wil ik best heen!
Helaas heeft het lot anders beschikt
Een nieuwe avatar werd op mijn account geprikt
Maar geen stress, want er zijn maar liefst drie kansen
Misschien bij de tweede ronde reden om te dansen?

Opnieuw wachtte mij een milde teleurstelling
Geen kaarten voor de hottentottententententoonstelling
Ook was er geen handige Tweaker beschikbaar gesteld
Niet eens een lievv paardjuh voor op mijn grasveld
Nee, mijn ogen werden als koeien zo groot
Toen het Bokt-team tot een ban-prijs besloot

Wel was er een mogelijkheid tot schikken
Door minstens 100 woorden in een gedicht te mikken
Bokkers I love you, voor alle support!
In een vat zit een kurk anders verliest het zijn vulling snel
Oké dat laatste rijmt niet... maar het dicht wél ;-)


Ban-Ontwijker 8
Citaat:
Nu zit ik vandaag, 2 april, op school. Helaas hebben de teammies van bokt mij goed te pakken gehad en zit ik vast aan een ban van 3 dagen te pakken.
En dan valt mijn whatsapp er ook nog uit, nu heb ik dus echt geen leven meer.

Vorig jaar kon ik de geweldige 1 april grap weerstaan en heb ik niet mee gedaan met de tweakers samen, maar dit jaar kon ik de grote rode knop niet weerstaan.
Omdat ik in de les zit kan ik mij niet verplaatsten naar een leuke bezigheid zoals mijn paardjuh, koeien aaien of een bezoek aan de hottentottentententoonstelling.

Ik droom weg in mijn fantasie en droom over mijn koeachtige paardje en mijn geweldige stalletje waar ik een heerlijk kopje kippen- of tomatensoep kan nuttigen.
Dan droom ik verder over mijn geweldige vakantieplannen; waar zal ik eens heen gaan? Turkije, Spanje, Australië of nieuw zeeland? Alles vind ik mooi en leuk, maar niet te lang want dan moet ik mijn paardjuh te lang missen.

Terug naar de les, sociale psychologie, nee dit vind ik leuk. Dan ga ik maar kijken of ik iets leuks op bokt zie staan? Nee daar heb ik een ban.
Misschien een leuk gesprek op whatsapp, nee daar is een storing.

Snel begin ik aan het schrijven van het verhaal voor bokt in de hoop van de ban af te komen, maar 500 woorden zijn heel heel heel veel woorden. Zouden de teamies wel zin hebben om al deze verhalen te lezen? Dit super geweldig stel bokkers zijn al overwerkt geraakt door het verzinnen van de 1 april grap. Al was het bannen van mensen natuurlijk al eerder gedaan dus lichtelijk achterhaald.

Even proberen te concentreren op de les en automatisch typ ik op mijn mobiel bokt.nl in. Ik vraag mij af hoeveel uur per dag ik eigenlijk in bokt investeer? Iedere keer weer typ ik het in maar inloggen gaat nogsteeds niet, balen!

We kijken naar een filmpje over bystander-effect, over dat mensen meestal doorlopen als er iemand lijkend op een zwerver op de grond ligt te creperen op de grond. Dit komt omdat je de groep volgt. Best raar om te zien dat dit filmpje eigenlijk hetzelfde is als de 1 april grap van bokt: iedereen volgt omdat ze bij de groep willen horen, ik doe dat dus ook.

Mijn eerste appje komt binnen, whats app doet het weer! Nu alleen mijn bokt nog terug zien te krijgen. Zodat ik weet kan genieten van mijn normale dagbesteding: tijdens school mijn bokt, facebook en whatsapp bijhouden en na school genieten van mijn tomatensoep op stal bij mijn paardjuh.

Dus lieve lieve teammies, jullie hebben een geweldige 1 april grap neer gezet waarmee jullie mij goed te pakken hebben gehad! Ik word de rest van de maand hieraan herinnerd dankzij mijn ondernaam en onderschrift. Maar geef me alsjeblieft mijn o zo geliefde bokt terug!

Bokt, i love you!

Met de vriendelijkste groet,
Een wanhopig bokkertje


Aangezien het team zich best kan voorstellen dat jullie nieuwsgierig zijn naar de impact die onze grap heeft gehad, hier enkele stats:

Aanmeldingen voor de Bokt Tombola:
Code
+----------+-------+
| trekking | total |
+----------+-------+
|        1 |  1048 |
|        2 |   632 |
|        3 |   358 |
+----------+-------+

In totaal 2038 deelnemers :)

Post-stats van het VN tombola - topic:

Code
+--------------+-------+
| username     | posts |
+--------------+-------+
| Ladybird     |   331 |
| takkie_muis  |   169 |
| Murthul      |   103 |
| Nayomie      |   100 |
| saskiakefie  |    96 |
| Maureen95    |    84 |
| Iris82       |    82 |
| MarlindeRooz |    78 |
| xDonja       |    74 |
| Iselda       |    74 |
| Doanique     |    72 |
| KimD         |    70 |
| [***]       |    70 |
| love_horse1  |    66 |
| Muurp        |    65 |
| Giolli       |    65 |
| Winged       |    64 |
| LynnDenise   |    62 |
| tabaflab     |    61 |
| FLOVE        |    60 |
+--------------+-------+


Na deze prachtige Tombola waren er een aantal prijswinnaars die meerdere keren dezelfde ondertitel onder hun naam gewonnen hebben. Zij hebben als troost de ondertitel "Über-Fool" gekregen!

Op 1 april zijn er in totaal 6653 berichten geplaatst in het topic.
Samen met het tomaten-topic zijn dat er bijna 7000 in totaal *\o/*

We hebben begrepen dat niet alle winnaars contact met ons opgenomen hebben. Je kunt alsnog je prijs ophalen door je te melden!
* M&G's bij Animal
* Bannerpakket bij BartvB (niet te verwarren met Ban-pakket :+ )
* Uitgelicht bij Amanda
* Fb-pagina bij RoWi
* Overige prijzen bij delerium

We hopen dat jullie van jullie prijzen genoten hebben of nog gaan genieten!
Laatst bijgewerkt door BartVB op 01-05-14 16:57, in het totaal 7 keer bewerkt
Reden: .

Regendans

Berichten: 4986
Geregistreerd: 17-01-12

Re: Terugblik op 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:20

Een top 1 april!

Maar ohh wat zou een hk ban een hel zijn :=

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:22

Ja leuk! En die van ontwijkers! :oo Ben ik even blij dat ik die bij voorbaat al ontweken had! _O_

Anoniem

Re: Terugblik op 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:26

Ik sta nog in de lijst van meeste posts ook _O-! Lachen joh!

Is er niet bekend wie wat heeft gewonnen?

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:31

Doanique schreef:
Ik sta nog in de lijst van meeste posts ook _O-! Lachen joh!

Is er niet bekend wie wat heeft gewonnen?


Dat is wel bekend, maar wordt uit privacy-overwegingen niet bekend gemaakt.
Tevens is het een enorme klus om alle gebruikers die meegedaan hebben en hun prijzen
in dit overzicht te plaatsen.

Bij de eerste trekking zijn er 1048 winnaars, bij de tweede trekking 1680 en bij de derde trekking 2038.
Dan moeten we dus 4766 rijtjes maken van winnaars en bijbehorende prijs :D

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:32

Het was heel leuk!

Geweldig die Ban-Ontwijker verhalen :')

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:34

Ik vond dit jaar weer hilarisch :D
Ik ben benieuwd wie kaartjes voor Horse Event heeft gewonnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:35

Animal schreef:
Doanique schreef:
Ik sta nog in de lijst van meeste posts ook _O-! Lachen joh!

Is er niet bekend wie wat heeft gewonnen?


Dat is wel bekend, maar wordt uit privacy-overwegingen niet bekend gemaakt.
Tevens is het een enorme klus om alle gebruikers die meegedaan hebben en hun prijzen
in dit overzicht te plaatsen.

Bij de eerste trekking zijn er 1048 winnaars, bij de tweede trekking 1680 en bij de derde trekking 2038.
Dan moeten we dus 4766 rijtjes maken van winnaars en bijbehorende prijs :D

Op die fiets :D

Logisch ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:36

Oh geweldig die verhalen :') , heb er smakelijk (letterlijk XD) om gelachen :') En 2de in de statjes :o Oopsie ik zal nooit meer zeuren om tomatenzaadjes :+

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:37

Animal schreef:
Bij de eerste trekking zijn er 1048 winnaars, bij de tweede trekking 1680 en bij de derde trekking 2038.
Dan moeten we dus 4766 rijtjes maken van winnaars en bijbehorende prijs :D


Ik zeg doen! :D ;)

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:37

Deze 1 april was echt top +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:41

Leuk topic weer, en wat een mooie orginele verhalen en rijmpjes. Petje af hoor, ik doe het niet na.

Deelname aan de tombola vallen me mee moet ik zeggen. Ik had verwacht dat er meer mensen de durf hadden op de knop te duwen. :D maar helaas hier geen mooie kleur of tomatenzaadjes gewonnen maar een ondertitel en twee keer een onderschrift. :') manlief had meteen een dagban gewonnen maar die heeft geen verhaaltje geschreven. Die heeft hem ondergaan.

Ben benieuwd wat er volgend jaar bedacht wordt, de ideeen die we hebben aangedragen waren erg creatief :D .

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:43

nou.. ik word gwn geskipt bij de vn tombola topic plaatsers statjes!!!

DeEenhoorn
Berichten: 2941
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:47

Ik had niet genoeg berichten geplaatst -O- maar wel bedankt voor mn os en ot!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Terugblik op 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:57

Ohh leuk leuk leuk leuk :D * gaat lezen :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Terugblik op 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:08

Oke, mijn berichten aantal is wel heeeel erg in vergelijking met Takkie_muis :') bijna een keer zoveel :=

oeps _O- maar wat heb ik een lol gehad :D

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Terugblik op 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:22

wat nee?? Ik op de 5e plaats met 96 berichten?? Grapje zeker... dat is niet zo best.. :')

Ik heb de eerste 3 ban ontwijkers gelezen, geweldig, ga de rest ook nog lezen vanavond. Moet geloof ik eerst mar eens gaan afkicken ofzo := pff en dan na te gaan dat ik de hele avond weg was anders was het wss nog wel een stuk meer geweest.

Roosje01

Berichten: 10744
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:23

Ik had tog ook wel verwacht in dat rijtje te staan :o maar blijkbaar kletsen jullie meer :D

Autumnn

Berichten: 8073
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:32

Geweldig! _O-
Jammer alleen dat ik 2 x een onderschrift heb 'gewonnen' -O-
die ik ondertussen al heb verandert }:)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Terugblik op 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:45

Dat kan niet, want je hebt ook een kleur en een ondertitel. Er waren maar drie prijzen, dus je hebt 1x een onderschrift :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Terugblik op 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:53

Echt een geniale 1-aprilgrap :D

Ik ben heel blij met m'n gele kleurtje en zit vol spanning te wachten tot de tomatenzaadjes in de bus vallen :D
Een onderschrift had ik ook, maar die heb ik ook alweer veranderd O:)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:53

Hahahaha mooie 3e plek :D

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:06

Hahaha zie mn eigen gedicht terug komen als ban ontwijker 5 :D

Super deze statjes

Calice

Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Terugblik op 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:24

Jullie gaan toch niet vertellen dat ik de leukste 1 april-grap heb gemist door mijn bruiloft :') ?!

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Terugblik op 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:25

Ben je op 1 april getrouwd? :D Iedereen die een uitnodiging heeft gehad, geloofde het ook meteen? :+