Bewoners Bergen (N-H) bang voor dierenbeul

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Bewoners Bergen (N-H) bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:45

http://www.rtvnh.nl/ / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokkers Axel_Valerie en JPitty


De schrik zit er in Bergen, Noord-Holland goed in door de onbekende dierenbeul die al een jaar lang paarden mishandelt.

Paardeneigenaren in de buurt van de Bergerweg en andere omwonenden uiten hierover hun zorgen via Facebook en verschillende fora. De geruchten gaan namelijk dat daar paarden zijn mishandeld. Ook op Bokt zijn hierover berichten verschenen. Echter, concrete aanwijzingen dat deze mishandelingen écht zijn gebeurd, zijn er niet. Eén bron meldt aan de nieuwsredactie dat er aan de Bergerweg wel degelijk een recente mishandeling heeft plaats gevonden en dat de politie sporenonderzoek doet.

De politie kan de mishandelingen overigens niet bevestigen tegenover RTV NH. Wel heeft het meerdere telefoontjes gekregen van bezorgde mensen. Wie meer weet of wie iets verdachts ziet, wordt opgeroepen om zich bij de politie te melden.

Vorige week werd duidelijk dat een of meerdere mensen in een jaar tijd in zo'n 60 paarden heeft mishandeld. De mishandeling vond onder andere plaats door de paarden te bewerken met een mes. Zeker zeven mishandelingen vonden plaats in Noord-Holland. Aan de mishandelingen werd vorige week door Opsporing Verzocht speciale aandacht gegeven in één van hun uitzendingen.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:06

Ik vraag me alleen af of dit recente meldingen zijn of de meldingen die al in behandeling zijn en in opsporing gezocht geweest zijn..

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:36

De meldingen zijn recent lees ook maar t verhaal van Axel_Valerie
Vind t maar dood eng t is dichtbij

devon04

Berichten: 990
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Medemblik

Re: Bewoners Bergen bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:17

Ik vind het allemaal maar dood eng, het komt steeds dichterbij.
Merrie's en veulens horen in de zomer gewoon op het land te kunnen lopen maar door dit soort verhalen durf je dat bijna niet te doen.
ik hoop maar dat ze die gekken snel oppakken!

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:19

De dierenpolitie is nu bij ons op zoek naar een verloren schoen.

Devon, dat heb ik ook aan de politie gevraagd maar het maakt niet uit of de paarden op stal staan of in het land lopen.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Bewoners Bergen bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:52

Dat het eng is dat het dichterbij komt snap ik maar iedereen moet gewoon op passen... Nu is die misschien in noord holland maar volgende week misschien wel in groningen of wat dan ook. Hoop dat die gek snel gepakt word..

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:40

idd fourseasons..ik begrijp de paniek, maar het gebeurt in het hele land en niet alleen in NH. En ik lees op internet alweer de eerste wildwstverhalen na dr uitzending vorige week. Iedereen moet gewoon opletten.

Ik wacht officieel nieuws maar af, want zolang de politie niet wil bevestigen zullen ze daar een reden voor hebben.

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bewoners Bergen bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:42

Bah wat eng zeg..

Zijn alle slachtoffers makkelijk te pakken geweest? Dus echt het land aan de straat bijvoorbeeld..

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:44

NeverGiveUp schreef:
Bah wat eng zeg..

Zijn alle slachtoffers makkelijk te pakken geweest? Dus echt het land aan de straat bijvoorbeeld..



Wat ik uit verhalen begrepen heb lagen de weilanden strak naast een weg.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Bewoners Bergen bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:45

Ik snap niet waarom er zulke enge mensen bestaan.
Hopelijk worden ze snel gevonden.

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:08

NeverGiveUp schreef:
Wat ik uit verhalen begrepen heb lagen de weilanden strak naast een weg.


In bergen liggen bijna alle weilanden aan de weg.

Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:15

Hoop echt dat hij/zij snel gepakt word(en).
Hele tijd gedacht dat het nog wel ver weg was, en dat ze vast ondertussen dat ze in deze regio waren weg opgepakt zouden zijn, niet dus.
Maar mijn pony staat nu toch wel tè dichtbij... en begin nu wel wat bang te worden... :\ :\

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Bewoners Bergen bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:25

Komt inderdaad erg dichtbij...mijn 2 jarige loopt daar in de buurt in de opfok......ik hoop dat ze die Hufter(s) snel pakken en ook even een speciale behandeling geven ... #)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:27

ik denk toch dat ik mijn tent op zou zetten in het weiland...met een grote hond mee :7

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Bewoners Bergen bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:42

Ok het begon bij het vinden van een vaag fb bericht over een mishandeling van paarden op de bergerweg. Daarop heb ik de politie gebeld. De politie heeft dit aan mij en ook andere personen bevestigd. De volgende tips werden mij toegespeeld. Probeer vluchtroutes moeilijker te maken (draden met een klap stroom over de grond, waakverlichting), bij auto's die op vreemde plekken geparkeerd staan of ronddwalende mensen gelijk 112 bellen. De mensen die dit doen zijn waarschijnlijk in een klein groepje. Ze lijden aan psychische stoornissen die te maken hebben met agressiviteit en seksualiteits problemen en zijn gewapend.

Ik kreeg gisteravond ook nog het bericht van de buurvrouw dat er iemand op het erf was geweest bij hen. Ze hebben de man proberen in te sluiten maar deze vluchtte. Hij is door de sloot naar ons land gegaan en is daarbij zijn jas, schoen en plastic tas kwijt geraakt. De jas is gevonden de rest word nog gezocht. De man is tussen de 30 en de 40 had een rugzak en een plastic tas bij zich en had zijn spijkerbroek opgestroopt bij de pijpen. Verder is er nog niks bekent. De politie heeft nog geen officieel signalement van de man en andere daders dit is wat de buurvrouw en haar man gezien hebben.

De politie komt straks om de jas op te halen. Nogmaals ik heb drie keer met de politie aan de telefoon gezeten inmiddels. Ik ben niet de enige aan wie dit verhaal bevestigd is.

Evti
Berichten: 128
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:29

Vind het zowiezo een naar gedoe, laat het maar snel ophouden :j

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:58

Axel_Valerie schreef:
Ok het begon bij het vinden van een vaag fb bericht over een mishandeling van paarden op de bergerweg. Daarop heb ik de politie gebeld. De politie heeft dit aan mij en ook andere personen bevestigd. De volgende tips werden mij toegespeeld. Probeer vluchtroutes moeilijker te maken (draden met een klap stroom over de grond, waakverlichting), bij auto's die op vreemde plekken geparkeerd staan of ronddwalende mensen gelijk 112 bellen. De mensen die dit doen zijn waarschijnlijk in een klein groepje. Ze lijden aan psychische stoornissen die te maken hebben met agressiviteit en seksualiteits problemen en zijn gewapend.

Ik kreeg gisteravond ook nog het bericht van de buurvrouw dat er iemand op het erf was geweest bij hen. Ze hebben de man proberen in te sluiten maar deze vluchtte. Hij is door de sloot naar ons land gegaan en is daarbij zijn jas, schoen en plastic tas kwijt geraakt. De jas is gevonden de rest word nog gezocht. De man is tussen de 30 en de 40 had een rugzak en een plastic tas bij zich en had zijn spijkerbroek opgestroopt bij de pijpen. Verder is er nog niks bekent. De politie heeft nog geen officieel signalement van de man en andere daders dit is wat de buurvrouw en haar man gezien hebben.

De politie komt straks om de jas op te halen. Nogmaals ik heb drie keer met de politie aan de telefoon gezeten inmiddels. Ik ben niet de enige aan wie dit verhaal bevestigd is.

Kijk, hier kunnen we wat mee. Bdankt voor het verduidelijken. :)

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Bewoners Bergen bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:05

Alstublieft!

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bewoners Bergen bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:08

Mijn paard staat daar ook dichtbij... Zo eng.. Hoop dat de dader snel gepakt word en we ons niet meer zoveel zorgen hoeven maken...

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bewoners Bergen bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:17

Bah Axel, wat eng!!! Ik hoop dat de dader gauw gepakt wordt.. Misschien een idee om beveiligingscamera op te hangen?

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:21

Die hebben we gelukkig sinds vanavond dan..

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:34

Dames en heren bij de kruidvat kun je nu beveiligings camera,s kopen waarmee je ook via ipad en telefoon kunt kijken
Al is t maar om op je paard te kunnen letten
Hier komt er in ieder geval 1 voor op t land

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Bewoners Bergen (N-H) bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:47

Via facebook helaas al meer verdachten zaken gelezen hier in de regio.
Oa een veulen die ernstig verwond was die het helaas niet overleefd heeft. Dit was overigens in de gemeente Hollands Kroon.
https://www.facebook.com/groups/Marktplaatsvoorpaarden/
Hier loopt ook een waarschuwing erover, je moet je wel even aanmelden om te kunnen lezen.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:36

NathalietjeB schreef:
Dames en heren bij de kruidvat kun je nu beveiligings camera,s kopen waarmee je ook via ipad en telefoon kunt kijken
Al is t maar om op je paard te kunnen letten
Hier komt er in ieder geval 1 voor op t land


Maar dan moet je wel stroom hebben op je weiland?
En kan je er ook in het donker [alles] mee zien?

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Bewoners Bergen (N-H) bang voor dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:03

Gohya geen idee hoe en wat qua stroom enz... maar denk geef t ff door..
Ik ga er wel 1 bestellen