Visser en KNHS reageren op persbericht Van den Dungen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Visser en KNHS reageren op persbericht Van den Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 14:30

http://www.horses.nl / https://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl


"De KNHS en endurance-amazones Marijke Visser, Joyce van den Berg en Carmen Romer hebben zaken gedaan met de stal van sjeik Qasimi en trainer Anzaq, die in verband staan met bewezen dopinggevallen."
Dat stelt voormalig voorzitter van de technische commissie endurance, Marc van den Dungen.
Van den Dungen heeft de zaak een maand eerder al gemeld bij de KNHS, maar omdat reactie uitbleef heeft hij gisteren een persbericht naar buiten gebracht.

Het persbericht is hier te lezen.

In het persbericht is onder andere te lezen dat Marijke Visser de Nederlandse nationaliteit zou hebben verruild voor die van de Verenigde Arabische Emiraten. Daarnaast plaatst hij diverse beschuldigingen aan het adres van de eigenaar van Laiza de Jalima, het paard waarmee Visser zilver behaalde tijdens de WEG in Frankrijk afgelopen jaar.
In een reactie hierop meldt Visser vandaag op Horses.nl dat ze helemaal niet de nationaliteit van de Verenigde Arabische Emiraten heeft aangenomen. Over het land zelf zegt ze:
“Ik heb heel veel aan de eigenaar van Laiza te danken. Nederland heeft veel aan de Verenigde Arabische Emiraten te danken. Ik ga af op wat ik zelf meemaak, niet op wat anderen over anderen beweren. Ik ben daar nu vijf keer geweest en ik heb zelf geen verkeerde dingen meegemaakt. De mensen met wie ik contact heb zijn super goed voor de paarden. Natuurlijk keur ik het niet goed als er verkeerde dingen in de sport of met de paarden gebeuren. Ik lééf zelf voor de paarden! Maar er worden dingen totaal uit hun verband gehaald. Het is maar net hoe je de dingen beleeft. Ik sprak laatst een springruiter die heel trots vertelde dat zijn paarden wel vier uur per dag buiten komen. Mijn paarden komen op z’n hoogst vier uur per dag binnen!”

Marijke Visser is inmiddels, na een rustperiode van het paard, weer begonnen met de training van Laiza de Jalima.

Gisteren heeft ook de KNHS op haar site gereageerd:
"Vandaag heeft Marc van den Dungen, voormalig voorzitter van de KNHS technische commissie endurance, een persbericht uitgedaan waarin hij paarden, mensen en instanties met naam en toenaam in diskrediet brengt.

Het gaat hier om niet bevestigde aantijgingen jegens personen en instanties en dat is buitengewoon beschamend. De KNHS neemt elke klacht of aantijging rondom paardenleed uiterst serieus. Wij nemen dit altijd in behandeling en zullen onze conclusies ook altijd staven op onderzochte en bewezen feiten. Op dit moment loopt er een onderzoek en de heer Van den Dungen is daarvan op de hoogte. Afhankelijk van de conclusies van dit onderzoek zal de KNHS, indien nodig, krachtige maatregelen nemen. Dat de heer van den Dungen lopende het onderzoek besloten heeft de publiciteit te zoeken vinden wij bijzonder spijtig. Op deze wijze wordt de endurance sport en het welzijn van paarden op geen enkele manier verder geholpen en het onderzoek belemmerd."

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Visser en KNHS reageren op persbericht Van den Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:53


bella24

Berichten: 835
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:06

Lijkt mij handig om in de titel sowieso even te zetten dat het om de Endurancesport gaat.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Visser en KNHS reageren op persbericht Van den Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:50

Alsof de KNHS gaat toegeven dat ze fout zitten _O-

weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:15

:x wat je niet ziet gebeurd niet. Juist. :\

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:28

bella24 schreef:
Lijkt mij handig om in de titel sowieso even te zetten dat het om de Endurancesport gaat.


haha indd ik dacht eerlijk gezegd ook dat het over dressuur ging aangezien je daar ook een Van den Dungen en een Visser hebt. :j

troi
Berichten: 17035
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:45

weslyjune schreef:
:x wat je niet ziet gebeurd niet. Juist. :\


Idd! Die keurige mensen daar worden gewoon helemaal verkeerd begrepen, lijkt me duidelijk! ;(

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:47

Ik vind het wel apart dat ze nu wel reageren en op eerdere zeer negatieve berichten uit het midden oosten niet. Ben blij dat iemand het durft aan te halen en de discussie gaande probeert te houden. Het zijn dingen die ook door mijn hoofd zijn gegaan.