Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 159 van de 200 [ 4982 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162 ... 200  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Spelfouten op VN? Feedback voor de NR? Laat het hier weten!

 
Profiel   

Jij bent erg scherp _Karlijn! Goed gezien, ik heb deze kleine puntjes aangepast. Bedankt voor het melden!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 19:32 



 
Profiel   

Ze was toen al opzoek naar een paard om George in de toekomst de kunnen opvolgen.

moet te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 22:29 



 
Profiel   

Dat is ook heel scherp gezien YvonneV! Dank je wel dat je het laat weten, ik heb hem aangepast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 22:59 



 
Profiel   

Geen nieuws, wel een spelfout die me al een tijdje irriteert :P

Als je via de notificatie mail aan wil melden staat er dat je geënformeerd bent. Moet een i zijn uiteraard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 23:30 



 
Profiel   

Mag ik vragen hoe je dat bedoelt Prairy en welke notificatie mail we het hier over hebben? Want dan kan ik het iets makkelijker doorkoppelen achter de schermen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 14:58 



 
Profiel   

De mail die je krijgt als er een nieuwe reactie in een topic is en dan het inlogscherm als je op de link geklikt hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 15:31 



 
Profiel   

Aha, dat is al een stuk duidelijker. Dus je krijgt een mail als er een nieuwe reactie is. In de mail klik je op een link en dan krijg je een inlogscherm waarop een tekst staat. In deze tekst staat geënformeerd ipv geïnformeerd. Klopt dat zo? Want dan ga ik dit even achter de schermen neerzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 15:36 



 
Profiel   

Jep :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 16:59 



 
Profiel   

Mooi zo, dan is dat duidelijk. Dank je wel voor je feedback, ik ga dit even meenemen achter de schermen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 17:25 



 
Profiel   

[VN] Opvallend: amazone Charlotte Jorst verwelkomt gekloond veulen

Hij is weliswaar KWPN gefokt maar niet KWPN gekeurd. Wel NRPS.
Het moet dus zijn NRPS hengst en niet KWPN hengst. Of zeg KWPN gefokte, NRPS gekeurde hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 17:30 



 
Profiel   

Hij heeft een KWPN levensnummer en is hengst dus op zich klopt KWPN hengst wel.
Maar ik heb het aangepast, bedankt voor het melden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 17:34 



 
Profiel   

[VN] Van verjaardagscadeau naar preferente merrie .

Onder het kopje Preferent staat v. zie foto, maar die foto staat hier niet bij het artikel, dus dat zou beter weg kunnen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 17:10 



 
Profiel   

Je hebt helemaal gelijk Jet, goed gezien. Ik heb dat stukje eruit gehaald. Dankjewel voor het doorgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 17:29 



 
Profiel   

[VN] Drama bij manege in Lier: tweejarig kind overleden na trap van paard

In dit artikel wordt er gesproken over de burgemeester van Luik, maar ik vermoed dat dit Lier moet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:03 



 
Profiel   

Dat klopt inderdaad niet. Belgische topografie is helaas niet mijn sterkste kant, dat geef ik toe :D . Ik heb hem aangepast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 21:19 



 
Profiel   

:o Ik heb een paar dingen gezien in mijn eigen topic. :o Had maar een viertal uur geslapen toen ik dit schreef en na een klein dutje spotte ik nu toch wel wat dingetjes..

[VN] [Blog]Troubles in paradise: Vertrouwen ipv "winnen of verliezen".

Inmiddels rijd en werk ik al heel wat jaren met paarden waar de meeste mensen het mee op gegeven hebben. Dat terwijl naarmate er meer onderzoeken komen er elke keer opnieuw geconcludeerd wordt dat mijn lijf veel meer stuk is "dan in eerste instantie gedacht". Mijn eigen Rêve is een dochter van haar moeder en hoewel een verbetering op elk gebied, heeft ze nog steeds best wel wat dingetjes meegekregen van haar moeder. Sam is inmiddels wel bekend op bokt en ook mijn Rooie zal onder een aantal bokkers nog wel gekend zijn. Maar doorheen de jaren heb ik ook met paarden van anderen gewerkt.

Veelal paarden die vooral erg gevoelig waren, en waar men of moe werd van hun eeuwig angstige manier van reageren. Of zich liet misleiden door de “fight” respons. Ik noem het nu een “fight” respons bij gebrek aan betere termen. Rêve bv. is een paard dat erg gevoelig is, maar zich als een enorme bulldozer kan opstellen. Zodra je dan écht gaat letten op haar lichaamstaal, kan je enkel concluderen dat de kern van haar reactie angst is. Reageer je op zo’n paard zoals je zou reageren op een paard dat werkelijk dominant is, maak je het gedrag enkel erger. Gedurende het halve jaar dat Rêve bij iemand op stal gestaan heeft mocht ik een dergelijke escalatie aanschouwen gezien er helaas niet naar mij geluisterd werd omdat de persoon in kwestie “meer ervaring” had. Nu wil ik die persoon haar ervaring niet teniet doen, maar wanneer je niet meer open staat om zelfs te overwegen wat iemand anders ziet, dan heb ben je uit geleerd en niet in positieve zin.

Toegegeven, iedereen zal wel eens momenten hebben (of zelfs paarden), waarvan men zegt “nee dit werkt niet”. Maar wanneer je consequent niemands mening overweegt blokkeer je jezelf. Daarover wilde ik het in deze blog niet hebben hoewel het wel een zijweg is die mee speelt in waar ik het dan wél over wil hebben, namelijk over dat nog vrij hardnekkige idee dat werken met paarden een soort spel is waar je kan winnen of verliezen van het paard. Hoe vaak wordt er nog gezegd dat je een paard “zijn zin niet mag geven” omdat ie dan “gewonnen heeft”? Veelal door dezelfde mensen, die van mening zijn dat een paard te dom is om zijn voorkant van zijn achterkant te onderscheiden. Toch zou een dergelijke denkwijze wel enig cognitief vermogen vereisen.

Ook onder het rijden is die mentaliteit nog steeds verdoken aanwezig. Men “moet” x gram in de hand hebben om aanleuning te hebben. Aanleuning is ontspanning maar indirect ook “overgave”. Ze mogen immers niet “tegen de hand in komen.”

Ik houd niet van die denkwijze, ik kan daar ook niets mee. Ik wil niet vechten met mijn paarden. Ik wil dat mijn paarden mij vertrouwen, en wel in zoverre dat ze er op vertrouwen dat ik hen niks zal vragen dat ze niet kunnen. Recent was ik bezig met het veulen dat bij mijn eigen veulen staat. Een erg sensitief veulen dat issues heeft met het halster. In die mate dat de eigenaresse zelf vaak het geduld niet heeft om hem zijn halster om te doen als hij het uit gekregen heeft en het dan “subtiel klaar legt” voor wanneer ik naar Joy ga.

Inmiddels is het voor mij ook gewoon geen moeite meer om het om te doen, omdat de jaarling in kwestie en ik vertrouwen opgebouwd hebben. De eerste keer dat het halster om moest zijn we een uur met hem bezig geweest. Niet omdat het niet perse sneller kon, maar omdat ik wilde dat hij het halster zou gaan zien voor wat het was: iets waar hij zich niet voor moet op jagen. Halfweg gaf de eigenaresse aan dat zij hem “al lang zou hebben laten winnen.” maar dit dier was niet aan het winnen, integendeel. Hijis was bang. Er was geen enkele winnaar in die situatie.

Dus hij kreeg tijd om tot rust te komen wanneer ik zag dat hij te dicht bij zijn kookpunt kwam. Zodra hij zelf naar het halster toe bewoog kreeg hij een beloning en rust en geleidelijk aan kwamen we op het punt dat ik het halster over zijn neus kon schuiven zonder dat hij weg wilde schieten.

Inmiddels zijn we op het punt dat ik dus de enige ben die dat dier een halster aan krijgt. Niet omdat hij zo verschrikkelijk moeilijk is, want het is gewoon nagenoeg even snel geklaard als met elk ander paard, maar omdat zijn eigenaar “hem” niet wil zien. Ja, een halster aan doen is basis, maar het is niet zijn schuld dat hij het eng vindt. En omdat de mentaliteit waarmee hij benaderd wordt eentje is waar hij niks mee kan, blijft het een punt van ergernis dat vermoedelijk gaat maken dat de eigenaresse afstand van hem gaat nemen, ook al was het de bedoeling dat hij bij haar zou blijven. Hij kan niks met frustratie, ongeduld en onbegrip. Dat geeft hem alleen maar méér reden om zich op te spannen. Hij kan wél iets met duidelijkheid, rust en beloning. Dus de oplossing is in wezen echt heel simpel en haalbaar.

Ook mijn eigen paarden worden op diezelfde manier benaderd. Wanneer het moet (als ze mij of zichzelf in gevaar brengen.) krijgen ze absoluut een correctie, maar wanneer er gewoon angst of nervositeit is kan ik niks met uitspraken als “voor dat uurtje moet ie gewoon doen wat ik vraag.” want zo redeneren mijn dieren niet. Zij weten niet dat ze “maar” een uurtje moeten werken. Ze weten alleen wat ze spannend en moeilijk vinden en wat niet en dáár speel ik op in.

En dat kan soms in houden dat ik een paar keer wat langer bezig ben maar op lange termijn hoef ik veel minder vaak “het conflict” aan te gaan. Het eindresultaat is bovendien ook dat ik paarden heb die heel veel rust en vertrouwen hebben in alles wat er met ze gedaan wordt, ondanks dat zeker Sam van nature geen paard is dat makkelijk ontspant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 22:33 



 
Profiel   

Dank je wel voor het doorgeven Ayasha. Ik heb ze voor je aangepast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 22:52 



 
Profiel   

Thx, jij bent ook nog laat in de weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 23:26 



 
Profiel   

[VN] Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

"Bestieren" in de tweede regel moet besturen zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 17:43 



 
Profiel   

Ik ga het aanpassen, dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 17:57 



 
Profiel   

[VN] Febe van Zwambagt: "Ze zijn allemaal mijn kindjes, stuk voor stuk"

Er mist een puntje bij de naam van een van de paarden in het rijtje.

Ook is de naam van het paard onder de eerste foto anders gespeld dan de naam in het rijtje erboven

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:56 



 
Profiel   

Ik heb het aangepast, dank je voor de oplettendheid:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 09:05 



 

[VN] [AG] Een paard dat groot springt, hoe zit je die uit?
Onderdeel 1: 'Secure your position' heeft niets te maken met beveiligen, maar met het verstevigen van je zit. Dit geldt ook voor alle andere vertalingen van 'veilig' voor 'secure' in deze alinea.

Onderdeel 3: 'To be unseated' is eraf vallen of eraf geworpen worden, niet 'losraken van je zadel.' 'Awkwardly' is meer 'ongemakkelijk' dan onhandig in deze context.

Onderdeel 5: Een 'neck strap,' de naam zegt het al, zit om de hals, een bokriempje is wat anders, want die zit aan het zadel vast. Halsriem is dus een passendere vertaling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 18:26 



 
Profiel   

Ik ga het even aanpassen, dank je wel!
Klopt hij zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 20:11 



 
Profiel   

In artikel Annemiek van der Vorm: Van sport wordt je blij
Daar is word zonder t.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 11:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 159 van de 200 [ 4982 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162 ... 200  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen