Spelfouten op VN? Feedback voor de NR? Laat het hier weten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49116
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:09

Firelight schreef:
Wij proberen nieuwsberichten en artikelen te plaatsen voor een zo'n breed mogelijk publiek. Dus ook voor de jonge gebruikers die misschien nog niet zo goed op de hoogte zijn van deze vorm van therapie.


Dit is geen uitleg of [AG] artikel, dit is een "advertorial" van een zorginstelling ergens in Zeeland, verstopt onder het sausje van een 'interview' / meelopen met een sessie.

Een artikel dat verder zonder introductie vanuit de NR wordt overgenomen. En dat is voor een paardenforum, waar een zeker mate van basiskennis bij het merendeel van de bokkers (dat "zo breed mogelijke publiek") gewoon aanwezig is, niet erg logisch.

Denkt de NR daarnaast dat je die kleine groep "jonge gebruikers" op deze manier bereikt/informeert? Kijken "jonge gebruikers" ooit op VN?

En waarom wordt dergelijk nieuws dan voor de minderheidsgroep "jonge gebruikers" geplaatst terwijl in dezelfde zin staat: "voor een zo breed mogelijk publiek"?

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 23:01

Ik denk dat het aantal clicks op zo'n artikel ook door de titel komt. Nu kan je nog uit nieuwsgierigheid erop klikken omdat je toch benieuwd bent over welk dier het gaat, om vervolgens te zien dat het 'gewoon' therapie met paarden is. Was dat gelijk duidelijk geworden uit de titel, dan zou het waarschijnlijk een stuk minder goed bekeken zijn.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13123
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:56


Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26843
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:23

Daar klopt inderdaad iets niet in de titel. Dank je wel, ik heb het aangepast :)

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:34

fohadie schreef:
Het is al eens eerder geschreven, maar kijken naar hoeveel keer er op geklikt is, zegt niets. Misschien zijn dit wel allemaal mensen die kijken wat voor schoolkrantstukje er nu weer staat, naar aanleiding van een bericht in dit topic. Of rellende gebruikers. Dus dat zegt niets over het interessante gedeelte.( Of het gebrek eraan.)


How how how, nu schiet de marketingmens in mij toch wel wakker. Het aantal klikken op een item is juist zeer belangrijk. Het is juist een van de belangrijkste parameters in de rapportering van verschillende soorten van online marketing (social media, email, website, ...) . Uiteraard kan je hier wel nog bepaalde conclusies aan verbinden, zoals in dit artikel neigt de titel inderdaad enorm naar clickbait wanneer het op een paardenforum geplaatst wordt. Maar met de uitspraak "hoeveel keer er op geklikt is, zegt niets" ben ik het pertinent oneens.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:37

Eens met Gini. Maar volgens Bart/Bokt is dit absoluut niet het geval hier op Bokt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:41

Sorry, mijn fout! :o

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:00

Gini schreef:
fohadie schreef:
Het is al eens eerder geschreven, maar kijken naar hoeveel keer er op geklikt is, zegt niets. Misschien zijn dit wel allemaal mensen die kijken wat voor schoolkrantstukje er nu weer staat, naar aanleiding van een bericht in dit topic. Of rellende gebruikers. Dus dat zegt niets over het interessante gedeelte.( Of het gebrek eraan.)


How how how, nu schiet de marketingmens in mij toch wel wakker. Het aantal klikken op een item is juist zeer belangrijk. Het is juist een van de belangrijkste parameters in de rapportering van verschillende soorten van online marketing (social media, email, website, ...) . Uiteraard kan je hier wel nog bepaalde conclusies aan verbinden, zoals in dit artikel neigt de titel inderdaad enorm naar clickbait wanneer het op een paardenforum geplaatst wordt. Maar met de uitspraak "hoeveel keer er op geklikt is, zegt niets" ben ik het pertinent oneens.


Dan heb ik het verkeerd verwoord. :+ Ik bedoel: hoe vaak iets aangeklikt wordt, zegt niets over hoe vaak het hele artikel gelezen wordt en hoe interessant het artikel is. Idd, een clickbait titel zal vaak aangeklikt worden en "natuurlijk" krijgt Bart hier geld voor maar dat iets vaak aangeklikt wordt, betekent net dat veel mensen het interessant vinden.

Dat er veel reacties in staan ook niet, trouwens, want de gemiddelde reactie is: is dit nieuw? En: zielig voor de paarden. Berichten die volgens de huidige regels verwijderd zouden moeten worden... Maar ja, dan staan er helemaal geen reacties meer in dat artikel.

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:46


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:50

Ik ga het even aanpassen, dank je wel!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:41


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:43

Dat is scherp gezien van jou. Ik ga het direct even aanpassen, bedankt voor het melden!

YvonneV
Berichten: 8778
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:53


Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26843
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:55

Bedankt! Ik heb het gelijk even aangepast.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:50


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 00:00

Scherp gespot, ik heb het intussen aangepast. Dankjewel voor het melden!

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 06:40


Cynn
Fotograaf

Berichten: 14469
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:40

Duidelijk dat ik zelf last had van de warmte met het schrijven van mijn stukje, jullie hadden al iets verbeterd n.a.v. het stukje dat ik het toegestuurd maar ik kwam nog een eigen gemaakte foutje tegen. Het gaat om het volgende topic

[VN] [FOTO] Marathon dag in Wierden, sfeerimpressie!

We volgen Marloes van 't Veld een aantal hindernissen, hier op hindernis 3. Zij werd na het vaardigheidsonderdeel op de zondag een knap tweede!

Woeps. My bad :')


Maar het volgende zinnetje onder de 3e foto van Saskia hebben jullie zelf aangepast: Ze ging vandaag niet voor niets vandaag want ze ging met de overwinning naar huis ging in deze klasse!

Loopt ook niet lekker. Ik had dit ingestuurd: En ook in hindernis 5 had Saskia er mooi de vaart in! Niks voor niks dat ze vandaag met de overwinning naar huis ging in deze klasse!
Misschien handiger om er iets van: En ook in hindernis 5 had Saskia er mooi de vaart in! Niet voor niks dat ze vandaag met de overwinning naar huis ging in deze klasse! van te maken?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26843
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:11

Beide berichten zijn aangepast. Dank jullie wel!

Hhilde

Berichten: 7439
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 00:28


YvonneV
Berichten: 8778
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 00:37


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 06:14

Dank jullie wel, ik heb de spelfout aangepast.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:35

Voordat ik niet steekhoudende feedback geef zou ik graag een vraag stellen; hoe worden de interviews voor het Voorpagina Nieuws afgenomen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:46

Steeph: dat verschilt… de ene persoon vindt het prettig om de vragen via de mail te krijgen, de andere persoon beantwoordt ze liever telefonisch en soms gaan we ook bij de mensen langs, als ze aangeven dat ze dat goed vinden :)

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:17

Banjer schreef:
Steeph: dat verschilt… de ene persoon vindt het prettig om de vragen via de mail te krijgen, de andere persoon beantwoordt ze liever telefonisch en soms gaan we ook bij de mensen langs, als ze aangeven dat ze dat goed vinden :)

Bedankt voor het antwoord. Waarschijnlijk voelen jullie nu de feedback al wel op de klompen aan; ik vind dat de interviews een stukje kwaliteit missen. En daarmee bedoel ik dat ik het compleet eens ben met de reden om de geïnterviewde personen te interviewen, denk een interessant beroep, een topsporter, para-sporter. Wat ik wel enorm jammer vind aan de (in ieder geval laatste paar) interviews is dat het lijkt alsof er een standaard selectie aan vragen plus nog een paar specifieke vragen naar de geïnterviewde worden gestuurd. De geïnterviewde stuurt vervolgens de antwoorden op deze vragen terug en dat wordt geplaatst.

Als ik er even wat uit mag pikken:

[VN] Interview met Marten Luiten: "het 'paard zijn' mag niet ontbreken"
Citaat:
* Je hebt intussen al vele grote wedstrijden gewonnen en een indrukwekkende erelijst
opgebouwd. Zijn er nog doelen die je wilt bereiken, of dromen die je hebt?
Ik hoop dat ik nog heel veel mooie wedstrijden mag gaan rijden. Hopelijk met verschillende paarden, ik vind het namelijk heel leuk om de paarden op te leiden en om samen met het paard zo veel mogelijk eruit te halen. Ik heb met Fynona al eens mogen deelnemen aan CHIO Aachen, dat zou heel gaaf zijn om nog eens te doen!

Na het lezen van het antwoord op deze vraag heb ik eigenlijk alleen nog maar meer vragen. CHIO Aachen nogmaals met Fynona? Denkt hij dat hij op dit moment een paard heeft met welke hij dit opnieuw zou kunnen bereiken? Wat is zijn ultieme doel, is dat een top-sport doel, of heeft hij ook persoonlijke doelen?

[VN] _Linda aan het woord: leven en werken als cowgirl
Citaat:
* Ik kan me voorstellen dat er waar jij zit dingen anders zijn dan hier in NL, qua medische zaken. Hoefsmid, tandarts en dierenarts zullen niet zo heel dichtbij zitten. Hoe ga je daarmee om? Kunnen jullie zelf je dieren helpen in geval van nood? En zo ja, hoe hebben jullie dat geleerd?
Mijn man is ook hoefsmid, dus dat is heel gemakkelijk voor ons. Wij zitten relatief dichtbij dierenartsen, de dichtstbijzijnde paarden kliniek is ongeveer 40 minuten rijden bij ons vandaan. We gebruiken de dierenarts enkel als het echt nodig is en het niet zelf kunnen oplossen. Voor het rundvee doen we ook alles zelf. Normaal gesproken zien we enkel de dierenarts voor het sperma testen van de stieren en drachttesten van de vaarsen. Je leert veel door hands-on ervaringen.

Kan ze wat vertellen over het verschil, bijvoorbeeld wat ze daar wel 'zelf oplossen' waarvoor wij in Nederland/België de dierenarts zouden bellen? Ik merk dat ik de leegte die achter blijft na zo'n antwoord zonder vervolgvraag bij bijna ieder interview wel een of twee keer kan aanstippen. Dat lijkt me te veel om hier allemaal uit te stallen, dus ik houd het bij deze twee.

Overigens, over het algemeen vond ik dit welk echt een mooi interview doordat de antwoorden wat meer 'body' hebben. Er wordt net wat meer verteld dan alleen het antwoord op de vraag. En veel foto's van goede kwaliteit! Props to that! +:)+

[VN] Vraag het de paardentandarts
Citaat:
* Vijl jij elektrisch of handmatig, en waarom?
Zie hierboven

:o

Citaat:
* Kan je uitleggen of er verschil in resultaat is tussen handmatig vijlen en elektrisch?

En iets verder:
Citaat:
* Wat is het verschil tussen handmatig en elektrisch vijlen en welke manier heeft de voorkeur? Of kan dit verschillen per situatie?


In dit interview staan ook veel vragen over een persoonlijke situatie, voor de gemiddelde Bokker dus eigenlijk niet interessant zonder de achtergrond van het betreffende paard. Veel antwoorden zijn ook een iets langere versie van "vraag je eigen behandelaar".

Samenvattend, gelezen over verschillende interviews, voelt het aan als: "ik stuur een vraag heen, iemand stuurt een antwoord terug, en dat is publiceerbaar". In veel gevallen zal dat ook absoluut publiceerbaar zijn, helemaal voor een klein team wat het compleet vrijwillig doet en hier geen scholing voor heeft gehad. Maar ik vind het oprecht jammer dat mijn nieuwsgierigheid door de interviews niet gestild wordt. Ik vind het jammer dat antwoorden op vragen niet verder uitgediept worden, dat er geen vervolgvragen worden gesteld na non-antwoorden. En, niet om een schop na te geven, maar ik denk oprecht dat de basis-skills van een interview afnemen niet aanwezig zijn of niet aanwezig kúnnen zijn in dit format. En als je die skills wel hebt, kun je die niet toepassen in een geschreven interview omdat je de non-verbale communicatie van de persoon die je interviewt niet kunt horen of zien. Op het internet zijn erg veel (gratis) tips te vinden om een dieper interview af te nemen, maar daarvoor moet wel het ping-pong-deur-dicht-interview de deur uit, en moet er een beetje extra energie gestoken worden in het aanleggen van interview skills. Ik ben oprecht van mening dat je als 'het platform Bokt' wel super toffe mensen kunt interviewen vanwege de grote naam, maar ik vind het eeuwig zonde dat er gewerkt wordt met een standaard (digitaal) vragenlijstje die één voor één afgegaan worden.