Sophie van der Steen herenigd met His Royal Badness DK

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Sophie van der Steen herenigd met His Royal Badness DK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 21:03

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
His Royal Badness DK. Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Na een succesvolle juridische strijd in de Nederlandse rechtbank is Sophie van der Steen herenigd met His Royal Badness DK.

His Royal Badness DK is een 8-jarige NRPS-pony. Zijn vader is Hesselteich Golden Dream en zijn moeder de voormalige internationale FEI-pony Nina van de Beekerheide. Hij is gefokt door Demi Kurstjens.

Isa Hollands
De voshengst behaalde de hoogste score tijdens de NRPS Verrichtingsproef van 2020-2021.

De pony werd getraind door Saskia van Es, en hij was in eigendom van Serve Frantzen. Hij beleefde zijn doorbraak in de sport onder Isa Hollands. Ze debuteerden in maart 2022 op CDI-niveau in Lier en ze gingen naar CDIO Compiegne, waar hij meerdere keren moest voordraven om door de veterinaire inspectie te komen. De combinatie won daarna de kür op muziek. Tijdens hun volgende CDI, in Exloo, werden ze gediskwalificeerd.

Sophie van der Steen
Op 27 februari 2023 werd de hengst uitgeleend aan Sophie van der Steen. De familie van de amazone nam alle kosten op zich en Sophie trainde bij Joyce Lenaerts and Marcel Sterrenburg, op De Beukenvallei. His Royal Badness DK testte positief op het gecontroleerde medicijn Acepromazine tijdens het FEI meetmoment in Saint-Lô, Frankrijk, op 28 april 2023. Dit wordt gebruikt als verdoving. Eigenaar Frantzen kreeg als verantwoordelijke een administratieve sanctie van de FEI.

Van der Steen bracht de hengst voor het eerst uit op CDI Deauville in juli 2023 en won alle drie de rondes. Ze heersten ook op CDI Kronenberg en werden in 2023 Nederlands kampioen bij de Pony's. Ze sloten dat jaar af op CDI Aken Indoor met drie plaatsingen in de top 4. Op 1 maart 2024 wonnen ze het indoor NK Pony's.

Juridische strijd
Eigenaar Frantzen haalde His Royal Badness DK op 4 maart 2024 op en Van der Steens moeder, Judith Sondag, klaagde Frantzen aan. "De pony was in erg slechte conditie toen hij in februari 2023 bij ons op stal kwam. We hebben duizenden euro's uitgegeven aan zijn revalidatie en mijn dochter behaalde alleen maar grote successen met hem", vertelt Sondag aan Horses.nl. "Het is niet te geloven dat ze hem zonder kennisgeving hebben weggehaald."

De eigenaar kon de pony niet terugbrengen omdat hij hem vier weken naar paardenkliniek Equitom in België had gebracht. Daar werd vastgesteld dat de hengst een peesblessure in zijn linker voorbeen had. Hij moest tot 2 april 2024 in de kliniek blijven om te revalideren.

De rechtbank in Roermond deed op 19 maart uitspraak en bepaalde dat de His Royal Badness DK terug moest naar amazone Van der Steen. De pony keerde op 2 april 2024 terug naar De Beukenvallei, na een verblijf van 30 dagen in de kliniek. De rechter bepaalde dat de hengst tenminste tot het EK voor Pony's in Opglabbeek op 25-28 juli 2024 bij Van der Steen moet blijven. Frantzen kan tegen deze uitspraak in beroep gaan.

Van der Steen kwam vorig weekend niet aan de start bij de eerste observatiewedstrijd van TeamNL in Tolbert vanwege gebrek aan voorbereiding, en de pony is nog steeds herstellende.

Eurodressage ontving op 17 april een verklaring van Serve Frantzen en zijn advocaat, die ook op Horses.nl is gepubliceerd. "De overeenkomst met Sondag was om de volgende redenen op 18 maart beëindigd: er werd doping gevonden, er werd niet betaald voor het gebruik van de pony, de pony bleek weer kreupel toen hij na het NK naar Equitom ging voor zijn periodieke controle (het is niet waar dat ik de pony onder valse voorwendselen meenam). Hij werd in overeenstemming naar Equitom gebracht, en een eerder voorstel om een andere trainer te nemen werd afgewezen door Sondag. Men kan natuurlijk niet van mij verwachten dat ik, gezien de omstandigheden, de pony nog langer bij Lenaerts en Sondag zou laten. Ik heb er alle vertrouwen in dat deze onplezierige zaak tot een goed einde wordt gebracht, in het belang van His Royal Badness."

De volledige uitspraak van de rechtbank is hier te lezen.


Afbeelding

senna21

Berichten: 11839
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:12

Raar verhaal. Vraag mij alleen af: wie is hier de bad boy of bad lady? De pony in ieder geval niet.

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:18

In de uitspraak van de rechter staat ook , dat de pony 2 april terug moest zijn , zodat ze 11 april in Tolbert konden starten.
Daar is hij gelukkig niet aan de start geweest.

Er zal vast genoeg zijn wat er nog speelt , maar vind t toch schandalig dat je als eigenaar niets te zeggen hebt over je eigen pony.
Hopen, dat ze m niet stuk terug krijgen.

Lijkt me toch ook dat de moeder van de amazone inziet dat het in ieders belang is , hem nu rustig op te bouwen.... Anders komt er sowieso geen EK.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:19

Sneu voor de pony als sport en ambities boven dierenwelzijn wordt gesteld.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:26

Getup schreef:
In de uitspraak van de rechter staat ook , dat de pony 2 april terug moest zijn , zodat ze 11 april in Tolbert konden starten.
Daar is hij gelukkig niet aan de start geweest.

Er zal vast genoeg zijn wat er nog speelt , maar vind t toch schandalig dat je als eigenaar niets te zeggen hebt over je eigen pony.
Hopen, dat ze m niet stuk terug krijgen.

Lijkt me toch ook dat de moeder van de amazone inziet dat het in ieders belang is , hem nu rustig op te bouwen.... Anders komt er sowieso geen EK.

Je eerste alinea, waar lees je dat? Ik lees dit: De voorzieningenrechter gaat er dan ook vanuit dat [pony] gedurende 4 weken voor de genoemde therapieën in de kliniek dient te blijven (derhalve tot 2 april 2024) maar dat hij daarna zijn revalidatie elders kan voortzetten. Nu uit voorgaande overwegingen volgt dat de overeenkomst die tussen partijen is gesloten nog steeds voortduurt nu deze niet is opgezegd of op een andere wijze is beëindigd is de voorzieningenrechter van oordeel dat [gedaagde] [pony] na afloop van deze periode terstond dient af te geven aan [eiser] middels het terugbrengen van [pony] naar stal [stalnaam] . Daar kan [pony] zijn revalidatie (volgens voorschrift van de behandelend dierenarts) voortzetten en (met instemming van de behandelend dierenarts) weer getraind worden door [amazone] . De vordering onder I wordt dus toegewezen, met dien verstande dat de datum waarop de afgifte moet plaatsvinden, wordt bepaald op 2 april 2024.

Datum van 2 april is dus omdat dan de behandeling klaar is. Althans, zo lees ik het.

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:31

4.2:
Aan [gedaagde] komt geen enkele opzeggingsgrond toe, terwijl het belang van [amazone] bij voortzetting van de overeenkomst zeer groot is. [eiser] vordert daarom afgifte van [pony] op straffe van verbeurte van een dwangsom.

De eerstvolgende (observatie) wedstrijd staat gepland op 11 april 2024. Daarmee is ook het spoedeisend belang gegeven.

En dan door naar 5.3:

Spoedeisend belang

5.3.
[eiser] heeft haar vorderingen ingesteld in een kort geding procedure. Een kort geding procedure is bedoeld voor spoedeisende zaken. Daarom moet eerst worden beoordeeld of [eiser] spoedeisend belang heeft bij haar vorderingen. [eiser] stelt dat de eerstvolgende (observatie)wedstrijd waaraan [amazone] , samen met [pony] , zou deelnemen staat gepland op 11 april 2024 in Tolbert. Indien zij die wedstrijd mist, dan slinken de kansen op deelname aan het EK. [gedaagde] betwist dat sprake is van spoedeisend belang. Hij stelt dat op basis van in het geding gebrachte veterinaire stukken vast staat dat [pony] op 11 april 2024 niet kan deelnemen aan de observatiewedstrijd.

[eiser] heeft spoedeisend belang bij haar vorderingen

5.4.
De voorzieningenrechter is van oordeel dat [eiser] spoedeisend belang heeft bij haar vorderingen. [eiser] wil via dit kort geding bewerkstelligen dat [pony] zo spoedig mogelijk weer in haar bezit komt, zodat [amazone] nog kans maakt op deelname aan het EK op 25 juli 2024 met [pony] en de trainingen zo spoedig mogelijk kan hervatten. Het spoedeisend belang is daarmee naar het oordeel van de voorzieningenrechter gegeven.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:33

Getup schreef:
4.2:
Aan [gedaagde] komt geen enkele opzeggingsgrond toe, terwijl het belang van [amazone] bij voortzetting van de overeenkomst zeer groot is. Bovendien heeft [gedaagde] geen redelijke termijn in acht genomen. [gedaagde] handelt onrechtmatig en pleegt wanprestatie2. [eiser] vordert daarom afgifte van [pony] op straffe van verbeurte van een dwangsom.

De eerstvolgende (observatie) wedstrijd staat gepland op 11 april 2024. Daarmee is ook het spoedeisend belang gegeven.

En dan door naar 5.3:

Dat is niet de uitspraak van de rechter. Dat is vanuit de eiseres aangedragen aan de rechter om mee in overweging te nemen

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Sophie van der Steen herenigd met His Royal Badness DK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:48

Dan nog. Ze hebben het over een geblesseerde pony. Daar zou je niet eens over spoed / observatie wedstrijd moeten kunnen spreken.

Had me misschien niet zo duidelijk uitgedrukt, maar t feit dat dit zo gesteld / omschreven wordt doet mij met m'n hoofd schudden. Lijkt net of t echt alleen maar om de sport gaat en t niet uit maakt hoe.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:52

Getup schreef:
Dan nog. Ze hebben het over een geblesseerde pony. Daar zou je niet eens over spoed / observatie wedstrijd moeten kunnen spreken.

Had me misschien niet zo duidelijk uitgedrukt, maar t feit dat dit zo gesteld / omschreven wordt doet mij met m'n hoofd schudden. Lijkt net of t echt alleen maar om de sport gaat en t niet uit maakt hoe.

Geblesseerd heb je echt in super veel gradaties… ik weet net als jij niet in hoeverre de pees beschadigd is, maar als de kliniek vier weken stappen adviseert en daarna opbouwen lijkt het me stug dat het om een zware peesblessure gaat waarvan de pony last heeft. De blessure werd ook pas opgemerkt bij routine onderzoek, dus niet omdat de pony kreupel was.

Ik vind dat je erg veel aannames doet zonder het hele verhaal te kennen. Sorry.

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Sophie van der Steen herenigd met His Royal Badness DK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:35

Zonde dat over zo'n goede pony een juridische strijd gevoerd moet worden... Ik heb het gevoel dat er veel kanten aa dit verhaal zitten en dat beide partijen het door hun eigen ogen bekijken.

Qua jurisprudentie kan dit wel een interessante uitspraak worden, want wat zijn in zo'n geval je rechten als eigenaar?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 06:46

996981 schreef:
Getup schreef:
Dan nog. Ze hebben het over een geblesseerde pony. Daar zou je niet eens over spoed / observatie wedstrijd moeten kunnen spreken.

Had me misschien niet zo duidelijk uitgedrukt, maar t feit dat dit zo gesteld / omschreven wordt doet mij met m'n hoofd schudden. Lijkt net of t echt alleen maar om de sport gaat en t niet uit maakt hoe.

Geblesseerd heb je echt in super veel gradaties… ik weet net als jij niet in hoeverre de pees beschadigd is, maar als de kliniek vier weken stappen adviseert en daarna opbouwen lijkt het me stug dat het om een zware peesblessure gaat waarvan de pony last heeft. De blessure werd ook pas opgemerkt bij routine onderzoek, dus niet omdat de pony kreupel was.

Ik vind dat je erg veel aannames doet zonder het hele verhaal te kennen. Sorry.

Hij is toch een paar keer gediskwalificeerd? Ze zouden hem ook kreupel gestart hebben.

Ik zou als eigenaar gek worden denk ik. Pony is al stuk, twijfels over trainingsmethode en een moeder die maar aan 1 ding kan denken.

Ik denk ook slechte zet van die moeder, wie brengt zn dier nog naar die ruiter met een gerust hart?

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:01

Cemlys schreef:
996981 schreef:

Geblesseerd heb je echt in super veel gradaties… ik weet net als jij niet in hoeverre de pees beschadigd is, maar als de kliniek vier weken stappen adviseert en daarna opbouwen lijkt het me stug dat het om een zware peesblessure gaat waarvan de pony last heeft. De blessure werd ook pas opgemerkt bij routine onderzoek, dus niet omdat de pony kreupel was.

Ik vind dat je erg veel aannames doet zonder het hele verhaal te kennen. Sorry.

Hij is toch een paar keer gediskwalificeerd? Ze zouden hem ook kreupel gestart hebben.

Ik zou als eigenaar gek worden denk ik. Pony is al stuk, twijfels over trainingsmethode en een moeder die maar aan 1 ding kan denken.

Ik denk ook slechte zet van die moeder, wie brengt zn dier nog naar die ruiter met een gerust hart?

Nee.

Hij is onder de vlag van de FEI met de vorige Amazone 1 keer gekwalificeerd.

Ik ken beide partijen niet, maar volgens mij is het beter bij de feiten te blijven dan te gaan speculeren of zelfs onwaarheden te gaan verspreiden.

Afbeelding

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:51

Statement eigenaar: de pony bleek weer kreupel toen hij na het NK naar Equitom ging voor zijn periodieke controle (het is niet waar dat ik de pony onder valse voorwendselen meenam). Hij werd in overeenstemming naar Equitom gebracht.

Dus ja....of het werd tijdens de periodieke controle vastgesteld.

Of hij was " weer kreupel" toen hij naar de controle ging.

Zoals je zegt , dat kunnen " we" niet weten. Lees ook alleen maar wat via de media gecommuniceerd wordt.

Voor mij stond 4 weken kliniek / behandeling niet voor iets kleins. Maar dat kan ik inderdaad ook niet weten.

Hoop alleen, dat de pony heel uit t verhaal komt .

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:58

Getup schreef:
Statement eigenaar: de pony bleek weer kreupel toen hij na het NK naar Equitom ging voor zijn periodieke controle (het is niet waar dat ik de pony onder valse voorwendselen meenam). Hij werd in overeenstemming naar Equitom gebracht.

Dus ja....of het werd tijdens de periodieke controle vastgesteld.

Of hij was " weer kreupel" toen hij naar de controle ging.

Zoals je zegt , dat kunnen " we" niet weten. Lees ook alleen maar wat via de media gecommuniceerd wordt.

Voor mij stond 4 weken kliniek / behandeling niet voor iets kleins. Maar dat kan ik inderdaad ook niet weten.

Hoop alleen, dat de pony heel uit t verhaal komt .

Ik maak daaruit op dat op de kliniek, tijdens zijn periodieke controle, werd vastgelegd dat de pony kreupel was.

We zullen het inderdaad niet weten. Juist daarom is het denk ik goed bij de feiten te blijven en niet een van de partijen de zwarte Piet toe te spelen op basis van de (summiere) info die ons beschikbaar is.

Voor de pony hoop ik dat hij de beste zorg krijgt en zijn gezondheid op 1 staat. Voor de eigenaar hoop ik dat hij/zij (in de toekomst) kan genieten van de pony zoals hij/zij dat voor ogen heeft en voor de Amazone hoop ik dat ze haar dromen waar kan maken…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41579
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:12

Citaat:
Ze debuteerden in maart 2022 op CDI-niveau in Lier en ze gingen naar CDIO Compiegne, waar hij meerdere keren moest voordraven om door de veterinaire inspectie te komen.


Dit was onder de vorige amazone. En best twijfelachtig.

Citaat:
His Royal Badness DK testte positief op het gecontroleerde medicijn Acepromazine tijdens het FEI meetmoment in Saint-Lô, Frankrijk, op 28 april 2023. Dit wordt gebruikt als verdoving. Eigenaar Frantzen kreeg als verantwoordelijke een administratieve sanctie van de FEI


Nu bleek de pony een peesblessure te hebben.

Ik vind dit allemaal maar raar, hoor... Ik kan me goed voorstellen dat de eigenaar een nare smaak krijgt hiervan.

Op mij komt het over als alles voor de sport, pony is bijzaak.

Melzazu
Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:14

_San87_ schreef:
Op mij komt het over als alles voor de sport, pony is bijzaak.



Zo voelt het voor mij ook.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Sophie van der Steen herenigd met His Royal Badness DK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:09

Snel de overeenkomst opzeggen met als datum direct na het EK. En zo zie je maar dat alles op schrift moet. Dan voorkom je dit soort dingen.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:20

_San87_ schreef:
Citaat:
Ze debuteerden in maart 2022 op CDI-niveau in Lier en ze gingen naar CDIO Compiegne, waar hij meerdere keren moest voordraven om door de veterinaire inspectie te komen.


Dit was onder de vorige amazone. En best twijfelachtig.

Citaat:
His Royal Badness DK testte positief op het gecontroleerde medicijn Acepromazine tijdens het FEI meetmoment in Saint-Lô, Frankrijk, op 28 april 2023. Dit wordt gebruikt als verdoving. Eigenaar Frantzen kreeg als verantwoordelijke een administratieve sanctie van de FEI


Nu bleek de pony een peesblessure te hebben.

Ik vind dit allemaal maar raar, hoor... Ik kan me goed voorstellen dat de eigenaar een nare smaak krijgt hiervan.

Op mij komt het over als alles voor de sport, pony is bijzaak.

Acepromazine is ook de werkzame stof in traquigel en stressless. Kan dus vrij onschuldig zijn

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:25

Dus:
1e ruiter: meerdere keren moeten voordraven. = ondanks twijfel toch laten starten. Desalniettemin gediskwalificeerd.

2e ruiter wordt geschorst wegens doping. Verdovend middel. Daarna moeten ze 1000en euro’s uitgeven aan revalidatie. Tis natuurlijk niet bewezen maar ik durf te gokken dat het geen stressless geweest is.

Vervolgens pony weer kreupel en een maand equitom.

Gaan we hier nu echt de ruiters verdedigen die dit duidelijk kreupele dier uit buiten?
Voor een simpel hoefzweertje staan ze geen maand op de kliniek.
Ze komen niet aan de start ‘door gebrek aan voorbereiding’ maar pony is ook nog steeds herstellende.

Echt… dat iemand op een paardenforum dit probeert te verdedigen. :n

Kabayo

Berichten: 13936
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:28

Ayasha schreef:
Dus:
1e ruiter: meerdere keren moeten voordraven. = ondanks twijfel toch laten starten. Desalniettemin gediskwalificeerd.

2e ruiter wordt geschorst wegens doping. Verdovend middel. Daarna moeten ze 1000en euro’s uitgeven aan revalidatie. Tis natuurlijk niet bewezen maar ik durf te gokken dat het geen stressless geweest is.

Vervolgens pony weer kreupel en een maand equitom.

Gaan we hier nu echt de ruiters verdedigen die dit duidelijk kreupele dier uit buiten?
Voor een simpel hoefzweertje staan ze geen maand op de kliniek.
Ze komen niet aan de start ‘door gebrek aan voorbereiding’ maar pony is ook nog steeds herstellende.

Echt… dat iemand op een paardenforum dit probeert te verdedigen. :n

Mee eens... arme pony

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:28

Ayasha schreef:
Dus:
1e ruiter: meerdere keren moeten voordraven. = ondanks twijfel toch laten starten. Desalniettemin gediskwalificeerd.

2e ruiter wordt geschorst wegens doping. Verdovend middel. Daarna moeten ze 1000en euro’s uitgeven aan revalidatie. Tis natuurlijk niet bewezen maar ik durf te gokken dat het geen stressless geweest is.

Vervolgens pony weer kreupel en een maand equitom.

Gaan we hier nu echt de ruiters verdedigen die dit duidelijk kreupele dier uit buiten?
Voor een simpel hoefzweertje staan ze geen maand op de kliniek.
Ze komen niet aan de start ‘door gebrek aan voorbereiding’ maar pony is ook nog steeds herstellende.

Echt… dat iemand op een paardenforum dit probeert te verdedigen. :n

Nee.

Lees de tijdlijn en feiten nog even door zou ik zeggen voor je met verwijten komt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41579
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:40

996981 schreef:
Acepromazine is ook de werkzame stof in traquigel en stressless. Kan dus vrij onschuldig zijn

Kan. Het is wel nog steeds een middel op de dopinglijst, en hoort niet op een wedstrijd.

En als je dan leest dat hij al eerder meerdere keren voor moest draven... Ik vind het twijgelachtig iig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:44

996981 schreef:
Ayasha schreef:
Dus:
1e ruiter: meerdere keren moeten voordraven. = ondanks twijfel toch laten starten. Desalniettemin gediskwalificeerd.

2e ruiter wordt geschorst wegens doping. Verdovend middel. Daarna moeten ze 1000en euro’s uitgeven aan revalidatie. Tis natuurlijk niet bewezen maar ik durf te gokken dat het geen stressless geweest is.

Vervolgens pony weer kreupel en een maand equitom.

Gaan we hier nu echt de ruiters verdedigen die dit duidelijk kreupele dier uit buiten?
Voor een simpel hoefzweertje staan ze geen maand op de kliniek.
Ze komen niet aan de start ‘door gebrek aan voorbereiding’ maar pony is ook nog steeds herstellende.

Echt… dat iemand op een paardenforum dit probeert te verdedigen. :n

Nee.

Lees de tijdlijn en feiten nog even door zou ik zeggen voor je met verwijten komt.

Oh ik lees ze. Ik verzin gewoon geen uitvluchten er voor. Eentje kan toeval zijn, twee is verdacht maar drie en meer… dan houdt het voordeel van de twijfel gewoon op.

Het zijn geen nieuwelingen, ze weten heus wel dat stressless op de dopinglijst staat. Tenzij ze ook nog achterlijk zijn denk ik niet dat ze zich daarop laten schorsen, daarbij, op dat niveau zou je toch wel met een gespannen pony om moeten kunnen lijkt me. :?

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:20

_San87_ schreef:
996981 schreef:
Acepromazine is ook de werkzame stof in traquigel en stressless. Kan dus vrij onschuldig zijn

Kan. Het is wel nog steeds een middel op de dopinglijst, en hoort niet op een wedstrijd.

En als je dan leest dat hij al eerder meerdere keren voor moest draven... Ik vind het twijgelachtig iig.

Klopt, dat is het ook. Maar hier worden allerlei conclusies getrokken die op basis van de info die we hebben gewoon niet getrokken kunnen worden.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:31

Ayasha schreef:
996981 schreef:

Nee.

Lees de tijdlijn en feiten nog even door zou ik zeggen voor je met verwijten komt.

Oh ik lees ze. Ik verzin gewoon geen uitvluchten er voor. Eentje kan toeval zijn, twee is verdacht maar drie en meer… dan houdt het voordeel van de twijfel gewoon op.

Het zijn geen nieuwelingen, ze weten heus wel dat stressless op de dopinglijst staat. Tenzij ze ook nog achterlijk zijn denk ik niet dat ze zich daarop laten schorsen, daarbij, op dat niveau zou je toch wel met een gespannen pony om moeten kunnen lijkt me. :?

Je hele feiten relaas klopt niet qua tijdlijn.

Ruiter 1 moest niet meerdere keren voordraven om op hetzelfde evenement alsnog gediskwalificeerd te worden. Op CDIO Compiegne in mei 2022 moest hij meerder keren worden voorgedraafd (om daarna de kür te winnen). Eliminatie was in Exloo in juni 2022.

In februari 2023 nam de huidige amazone de pony over. De moeder van amazone claimt op dát moment veel geld te hebben geïnvesteerd om de pony op te lappen. Dat was vóór haar eerste officiële start juli 2023. De positieve test was in april 2023 tijdens een meetmoment.

Het enige dat ik doe, is de feiten opnoemen. Dat heeft niets met verdedigen te maken. Er zijn echter mensen die op basis van summiere informatie (die ze ook nog verkeerd interpreteren) allerlei conclusies trekken die niet per definitie kloppen.

Dat is gewoon niet oké.