Eigenaresse paard in elkaar geslagen voor oog kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:12

Icrack schreef:
Is er ergens ook terug te vinden dat de vrouw het (slaan) er bij liet? Het kan toch ook zo zijn dat de vrouw ook zelf door is blijven slaan (en ja, zelfs toen ze op de grond lag)? Natuurlijk...ik was er zelf, evenals de rest, niet bij.
Het is evenmin dat ik "partij" kies oid. Ik probeer alleen meerdere kanten van het hele verhaal/mogelijkheden te belichten.
Ik wijs geen schuldige aan en dat kan ik van de meesten niet zeggen welke de man op voorhand al in een hokje geplaatst hebben. Tenslotte zijn vrouwen ook niet heilig verklaard...of wel soms.



Nou en? Want stel dat, wat jij zegt waar zou zijn, kan ik daar alleen maar respect voor opbrengen, mooi dat ik mijn eigen ook dood vocht als er zo een schoft na mijn eerste waarschuwing, mijn paarden niet te voeren ( en met cushing , ir en hb, ben ik extra giftig ja!) het vieze vuile gore lef heeft om mij een zooi klappen te gaan verkopen, echt dat ik mijn stinkende best zou doen om er toch op zijn minst een paar rake terug te kunnen geven zeker?
Hij heeft nog geluk dat hij nu alleen de politie op zijn dak krijgt, mooi dat ik een paar andere telefoontjes had gepleegd na zo een voorval...

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Eigenaresse paard in elkaar geslagen voor oog kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:13

Ik ben het helemaal eens met je, ohjajoh6!
Leuke naam trouwens :D

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:17

Er is geen énkele reden/smoes/excuus voor deze vent aan te voeren om zo agressief uit z'n dak te gaan en een vrouw neer te slaan en te schoppen en maar door te gaan als ze al op de grond ligt ook nog, zó door het lint te gaan dat een buitenstaander er nota bene tussen moet komen.
Wat ben je dan voor een vent? dan ben je een laffe flapdrol die hoognodig een verplichte cursus agressiebeheersing moet ondergaan, alsmede eens een aantal daagjes cel om eens na te denken of die idioterie het allemaal waard was. De mafketel.

Nog maar te zwijgen over het geweldige voorbeeld dat hij de kinderen meteen heeft meegegeven.
Walgelijk.

Zo iemand IS geen man, ik ben er WEL een en vind het aldus maar een zielige ellendeling. Geen enkele vent
"in his right mind" gaat zo belachelijk tekeer. Je zal er mee getrouwd zijn als vrouw...
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 30-04-15 14:23, in het totaal 3 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:18

We hebben teveel tokkies in Nederland....

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:19

Icrack schreef:
Is er ergens ook terug te vinden dat de vrouw het (slaan) er bij liet? Het kan toch ook zo zijn dat de vrouw ook zelf door is blijven slaan (en ja, zelfs toen ze op de grond lag)? Natuurlijk...ik was er zelf, evenals de rest, niet bij.
Het is evenmin dat ik "partij" kies oid. Ik probeer alleen meerdere kanten van het hele verhaal/mogelijkheden te belichten.
Ik wijs geen schuldige aan en dat kan ik van de meesten niet zeggen welke de man op voorhand al in een hokje geplaatst hebben. Tenslotte zijn vrouwen ook niet heilig verklaard...of wel soms.


Al had de vrouw de man aangevlogen is het nog niet terecht dat ze het ziekenhuis in geslagen wordt. Dan heb je toch jezelf niet onder controle? Natuurlijk kan het zijn dat de vrouw iets gedaan heeft maar door de reactie van de andere is dat eigenlijk niet eens meer zo belangrijk. Omdat iemand dusdanig te mishandelen gaat gewoon te ver.
Je kan ook iemand overmeesteren zonder zulk geweld te moeten gebruiken.
Zeker als iemand al op de grond ligt dan is het wel klaar lijkt me dan moet je niet aan de gang blijven.

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:34

bliver schreef:
Helemaal mee eens hoor, maar het is soms voor buitenstaanders totaal niet bekend dat je paarden niet zomaar kan voeren net als op een kinderboerderij. Het zou dan ook handig zijn voor een paardeneigenaar die zijn paard aan d eopenbare weg heeft staan een bordje ophangt met aub niet voederen oid. <KNIP>


Nee, om de dooie dood niet! Niks geen bordjes, gewoon van zo'n beest af blijven! Typische stroming in dit land om maar alles te doen wat je in je domme kop opkomt tenzij iemand je met een bordje expliciet vertelt dat het niet mag.

Zet je ook een bordje naast je auto: SVP niet achter het stuur gaan zitten?
Een bordje op je dressuurzadel: Zadel svp niet zomaar pakken en op jouw paard gooien?
Een bordje bij de grafzerk: SVP niet openen?

-:(- -:(- -:(-

Sorry Bliver, het is niet tegen jou gericht hoor. Ik wordt alleen witheet van dit soort 'oplossingen'. Ik ben (heeeeeeeel lang geleden :D ) opgegroeid in een landelijk gebied met paarden, koeien en schapen langs de openbare weg en die beesten liet je gewoon met rust. Het waren jouw beesten niet, dus bleef je er vanaf.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:43

Cowboy55 schreef:
bliver schreef:
Helemaal mee eens hoor, maar het is soms voor buitenstaanders totaal niet bekend dat je paarden niet zomaar kan voeren net als op een kinderboerderij. Het zou dan ook handig zijn voor een paardeneigenaar die zijn paard aan d eopenbare weg heeft staan een bordje ophangt met aub niet voederen oid. <KNIP>


Nee, om de dooie dood niet! Niks geen bordjes, gewoon vanaf blijven! Typische stroming in dit land om maar alles te doen wat je in je domme kop opkomt tenzij iemand je met een bordje expliciet vertelt dat het niet mag.

Zet je ook een bordje naast je auto: SVP niet achter het stuur gaan zitten?
Een bordje op je dressuurzadel: Zadel svp niet zomaar pakken en op jouw paard gooien?
Een bordje bij de grafzerk: SVP niet openen?

-:(- -:(- -:(-


En dan krijg je weer het gemekker dat je het niet beleefd vraagt. Dat je s.v.p zegt i.p.v. alstublieft....

Is mij jaren geleden overkomen toen ik een picknickende familie van mijn land stuurde. De paarden stonden hun brood te vreten, de kinderen renden achter mijn kippen aan en de bende lag overal. Maar ik moest netjes vragen volgens die mevrouw ... _-:(

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:30

mylittlejoy schreef:
Kaja schreef:
Elk verhaal heeft twee kanten...


Nou, het moet toch wel een behoorlijk bijzondere kant zijn, wil het het neerbeuken van een vrouw voor het oog van twee kinderen goedpraten. :n



Nou idd, al was de eigenaresse er vloekend en tierend er aan komen stampen...dan nog heb je toch zoiets van 'ok laat ik maar de wijze zijn van ons tweeen en gewoon maar doorlopen' .

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:50

Palmera schreef:
Cowboy55 schreef:


Nee, om de dooie dood niet! Niks geen bordjes, gewoon vanaf blijven! Typische stroming in dit land om maar alles te doen wat je in je domme kop opkomt tenzij iemand je met een bordje expliciet vertelt dat het niet mag.

Zet je ook een bordje naast je auto: SVP niet achter het stuur gaan zitten?
Een bordje op je dressuurzadel: Zadel svp niet zomaar pakken en op jouw paard gooien?
Een bordje bij de grafzerk: SVP niet openen?

-:(- -:(- -:(-


En dan krijg je weer het gemekker dat je het niet beleefd vraagt. Dat je s.v.p zegt i.p.v. alstublieft....

Is mij jaren geleden overkomen toen ik een picknickende familie van mijn land stuurde. De paarden stonden hun brood te vreten, de kinderen renden achter mijn kippen aan en de bende lag overal. Maar ik moest netjes vragen volgens die mevrouw ... _-:([/quote]

whahahahaha dat MEEN je niet; wat een ongelooflijke dombo was die vrouw dan; svp is namelijk gewoon alsjeblieft in het Frans; sil vous plait.....omg toch wel een zeer algemeen bekende versie van aub ook nog. Over het verdere gedrag van dat gezin zullen we het maar niet hebben 8)7

Verder ben ik het met cowboy55 eens; wat een onzin bordjes op moeten hangen. Gewoon met je klauwen van andermans spullen en of dieren afblijven.


edit; quote ging gigantisch fout zie ik nu -O-

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:57

Kaja schreef:
Elk verhaal heeft twee kanten...

elk verhaal heeft 2 kanten idd, maar dat betekent niet dat je voor eigen rechter mag gaan spelen _-:( _-:(

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:00

Toydoll schreef:
LadyMadonna schreef:
We hebben teveel tokkies in Nederland....

Dat dus

En het fokt nog kinderen ook, <KNIP>


Zo'n beetje het enige waarvoor je in NL geen vergunning, diploma of certificaat voor moet hebben.........

Anoniem

Re: Eigenaresse paard in elkaar geslagen voor oog kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:02

Een kind hoeft niet hetzelfde te worden als zijn ouders hè...

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:06

Nou idd KBK, als ik hier zo lees, zou ik dus een racistische, alles los en vast zittende stelende aso zijn, die ook nog eens 2 kinderen op deze aardkloot zet om vervolgens financieel uit te buiten.

Gelukkig is de werkelijkheid HEEL anders :)


Neemt niet weg overigens dat ik het ten dele zeker met die opmerkingen eens ben, maar dan meer in de zin dat iedere idioot maar een kind op de wereld mag zetten.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 30-04-15 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:06

KoudbloedKim schreef:
Een kind hoeft niet hetzelfde te worden als zijn ouders hè...


Nee, maar het wordt verrekte lastig om ooit Champions League te gaan spelen als je moet beginnen in de 6e klasse onderafdeling in San Marino (met excuses als je in de 6e klasse onderafdeling in San Marino voetbalt overigens)....

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:11

Domi_94 schreef:
Verschrikkelijk, waarom blijft men niet gewoon van andermans spul (in dit geval een dier) af! :\ Goed dat hij is opgepakt. Is ie nou helemaal? Er waren kinderen bij.
Sterkte voor de vrouw


Als waren er geen kinderen bij.. :n

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:16

Ketaki schreef:
Kaja schreef:
Elk verhaal heeft twee kanten...

elk verhaal heeft 2 kanten idd, maar dat betekent niet dat je voor eigen rechter mag gaan spelen _-:( _-:(
tja, in dit geval had ik dan toch echt even manlief gebeld, die hem dan heel doortastend zijn domme hoofd van zijn romp had geschroeft :o

dormy

Berichten: 458
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:16

Werkelijk ongelofelijk dit!!

Ik durf straks niet eens meer voor mijn EIGEN dieren op te komen want voor het zelfde geld krijg je een knal.

Ongeacht de omstandigheden, of wélke "kanten" er ook zijn aan een verhaal, vind ik het NOOIT een excuus om iemand het ziekenhuis in te schoppen, kom op zeg!

En dan zijn er ook nog eens kinderen bij.. lekker voorbeeld |o Geen wonder dat je dan "rare" kinderen krijgt. Hier was laatst ook al een kind in het dorp dat een volwassene met een mes heeft bedreigd. Ik zeg niet dat er "vroeger" alleen maar lievertjes rondliepen, maar de agressie lijkt wel toe te nemen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:22

Cowboy55 schreef:
KoudbloedKim schreef:
Een kind hoeft niet hetzelfde te worden als zijn ouders hè...


Nee, maar het wordt verrekte lastig om ooit Champions League te gaan spelen als je moet beginnen in de 6e klasse onderafdeling in San Marino (met excuses als je in de 6e klasse onderafdeling in San Marino voetbalt overigens)....


Dit, sowieso, monkey see monkey do. Het is allang bekend dat je ouders een hele grote stempel op je drukken. Het is niet onmogelijk om ooit champions league te gaan spelen als je moet beginnen in de 6e klasse onderafdeling in San Marino, maar het is wel minder waarschijnlijk.

Max verstappen da's ook zoiets, daar is geen toeval bij hoor.

Maar goed, wat afschuwelijk voor deze vrouw.... Ik wens haar veel sterkte.

dormy

Berichten: 458
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Eigenaresse paard in elkaar geslagen voor oog kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:35

Cowboy55 helemaal mee eens hoor, vandaar de aanhalingstekens. Ik ga natuurlijk uit van mijn eigen referentiekader. Als kind heb ik hier altijd heerlijk kunnen spelen en gelukkig nog nooit iemand met een mes gezien. Ik kon ook gerust mijn speelgoed of fiets ergens laten liggen om het later weer op te halen. Nu hoor ik van ouders dat hun kinderen niet eens meer met een bal kunnen spelen op het veldje, omdat andere kinderen ze bedreigen en het afstelen. Vandaar mijn conclusie.

Zoolgangster

Berichten: 9651
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:48

xxCYNNxx schreef:
Nou die dingen die je nu op noemt gebeurde vroeger ook wel hoor. Ik weet nog toen ik nog een 8 jarige uk was en dat we in Emmen woonden; we woonden eerst in een goede buurt, maar mijn vader verloor zijn baan en huis werd verkocht en we verhuisden naar een buurt met heel veel bijstandsgezinnen. Nou geloof me; al die dingen die je nu in je laatste post op noemt; heb ze allemaal zien gebeuren op mn 8ste.
Ben nu 41. Alleen toen had je geen internet en dus al helemaal geen social media, dus dat soort incidenten bleef aardig in de wijk zelf.

Je fiets laten liggen of je voetbal; vaarwel fiets en voetbal, die zag je nooit weer. Oudere kinderen die jongere bedreigden? Yup ook genoeg gezien.


Klopt. Maar tegenwoordig lijkt het wel een trend om "anti-autoritair" op te voeden: want als je kinderen teveel remt (lees: leert hoe het hoort) zijn ze volgens zulke "anti-autoritaire ouders" niet brutaal genoeg om voor zichzelf op te komen, of om het beste baantje weg te kapen voor de neus van een ander.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Eigenaresse paard in elkaar geslagen voor oog kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:06

Weet je wel hoe 'anti-autoritair' kinderen in de jaren 60 werden opgevoed?
Criminaliteit is al jaren fors dalende!

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:19

Zoolgangster schreef:
Klopt. Maar tegenwoordig lijkt het wel een trend om "anti-autoritair" op te voeden: want als je kinderen teveel remt (lees: leert hoe het hoort) zijn ze volgens zulke "anti-autoritaire ouders" niet brutaal genoeg om voor zichzelf op te komen, of om het beste baantje weg te kapen voor de neus van een ander.


LOL! Naief volk, die ouders! Heeft niemand ze uitgelegd dat de beslissers over de vraag of hun brutaaltje een baan krijgt van die autoritaire oude eikels zoals ik zijn?! }:)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:21

KoudbloedKim schreef:
Vanessa schreef:
Lekker voorbeeld voor zijn kinderen! Die denken nu dat het zo hoort...
Nou, nee hoor... dat hoeft zeker niet het geval te zijn.

Maar het kan wel... want als papa, je grote voorbeeld, het doet dan is het vast goed. :j

Wat een achterlijk figuur, maakt niet uit wat die vrouw gezegd heeft dit doen kan gewoon niet.

Skittlez
Berichten: 678
Geregistreerd: 14-03-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:22

We hebben er echt een paar gekken in Nederland..

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:32

Sammyoo schreef:
Weet je wel hoe 'anti-autoritair' kinderen in de jaren 60 werden opgevoed?
Criminaliteit is al jaren fors dalende!


De 'misdaadparadox'. Je hebt helemaal gelijk Sammyoo.