Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OdysseusJarig

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:56

* http://www.bokt.nl


Afbeelding
De betreffende foto. Docquier is hier te zien, tezamen met Mahmood en Van den Abeele.
Het paard achter Mahmood wordt gereden door Visser. Foto: Mel Griffith.

"De ultieme opgestoken middelvinger van de bondscoach van Nederland". Zo noemt Marc van den Dungen de foto die is opgedoken op internet. De voormalig voorzitter van de technische commissie van de KNHS geeft openlijk commentaar op de huidige bondscoach endurance, Emile Docquier.

Afgelopen weekend werd er een endurancewedstrijd verreden in het Belgische Schilde. Er verschenen foto's van de wedstrijd op internet, waar de Pakistaanse trainer Anzag Mahmood te zien was op een van de paarden, bijgestaan door de Nederlandse amazone Marijke Visser die ook te paard was en de bondscoach Emile Docquier die als groom fungeerde. Het feit dat de Pakistaanse trainer meedeed aan de wedstrijd strookte echter niet met het onlangs geheven schorsing van de Verenigde Arabische Emiraten, gezien Mahmood onder de vlag van die natie rijdt en traint.

Bij de start werd opgemerkt dat Mahmood niet mocht starten, maar later verscheen hij toch op het parcours. Volgens Endurance Belgium zou hij met een vervalste permissie toch op het parcours zijn toegelaten.

"Emile Docquier zet de Nederlandse paardensport te kakken. Wat we op deze foto zien is de ultieme opgestoken middelvinger van de bondscoach van Nederland. De KNHS is nog na aan het denken hoe om te gaan met een trainer die een dopingverleden heeft, maar daar gaat geen zinnig denkend mens op wachten, dus waarom Emile Docquier wel? Hij maakt gewoon een helder statement met Marijke Visser erbij: Anzaq is heilig en nu moet het maar eens afgelopen zijn met al dat gezeur. Als ik, Emile Docquier, de heer Anzaq een beetje wil groomen dan doe ik dat gewoon. Emile en Marijke maken hier een statement waar je U tegen zegt, want een betere manier om de KNHS op haar plek te zetten is er niet." aldus van den Dungen in een cynische reactie.

Vorig jaar hing van den Dungen zijn functie als voorzitter aan de wilgen vanwege onvrede over het inzetten van paarden uit het Midden-Oosten voor het Nederlandse enduranceteam. Volgens hem zouden de paarden van "dopingstallen" afkomstig zijn. Marijke Visser wist met de schimmel Laiza de Jalima een zilveren medaille te behalen op de Wereld Ruiterspelen in Normandiƫ.

Klik hier voor de reactie van Marc van den Dungen.

Gerelateerd nieuws:
[VN] Visser en KNHS reageren op persbericht Van den Dungen
[VN] Onderzoek FEI: UAE per direct geschorst
[VN] Marc v/d Dungen trekt zich terug als voorzitter TC Endurance
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 01-05-15 16:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Relevante foto zichtbaar in openingspost geplaatst

JKiya

Berichten: 2259
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:12

Misschien ligt het aan mij en/of het tijdstip maar heb het stuk even 2 keer moeten lezen voor ik het verhaal (volgens mij) duidelijk had. Ik vind het nogal warrig uiteengezet maar ken de voorgeschiedenis niet dus misschien ligt het gewoon daaraan

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:19

Het ligt ook aan mij denk ik :'). Ach, het is al laat!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:21

Jalenka_Kiya schreef:
Misschien ligt het aan mij en/of het tijdstip maar heb het stuk even 2 keer moeten lezen voor ik het verhaal (volgens mij) duidelijk had. Ik vind het nogal warrig uiteengezet maar ken de voorgeschiedenis niet dus misschien ligt het gewoon daaraan


Ik snap er ook vrij weinig van..

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:23

Ik vind het ook super warrig geschreven :o?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:25

Wat ik ervan begrijp heeft de Nederlandse bondscoach en een Nederlandse ruiter... een Pakistaanse ruiter/trainer die officieel niet mag starten geholpen met groomen tijdens een wedstrijd waarvoor hij eigenlijk is uitgesloten.
Na ophef over doping in Midden-Oosten en toen die gebroken benen etc. bij wedstrijden hebben sportbonden zich uitgesproken tegen die praktijken.. en nu helpt de bondscoach dus zo'n soort ruiter bij een wedstrijd waar die ruiter niet eens had mogen meedoen.
Beetje rare zaak inderdaad... al zou ik wel graag dan ook de betreffende foto zien.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:28

Ik vind t wel meevallen eigenlijk. Ik weet alleen niet of ik de 4e alinea sarcastisch moet lezen of niet. Dacht het wel :P

En wat Evelijn zegt idd... Jammer dit, en tijd dat er een nieuwe bondscoach komt zou ik zeggen. :D

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:42

Bedankt voor de uitleg!

Ik dacht dat het ook aan mij en mijn vermoeidheid lag ;)

Ik weer niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Waren zij op de hoogte van de situatie?

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:44

Als Marc een persoonlijk probleem heeft met de bondscoach
Moet hij dat persoonlijk oplossen.
Niet steeds alles zo openbaar
om aandacht te vragen wat hij wel en niet goed vind.

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:58

splenius schreef:
Als Marc een persoonlijk probleem heeft met de bondscoach
Moet hij dat persoonlijk oplossen.
Niet steeds alles zo openbaar
om aandacht te vragen wat hij wel en niet goed vind.


Dit argument wordt vaker aagehaald maar ik denk dat alleen een probleem tussen Marc en de bondscoach als argument gebruiken het probleem bagatalliseren is. De kern van het probleem zit dieper dan dat.
Daarbij laat de KNHS telkens stoicijns niets van zich horen op dit gebied. Ruim 2 weken riepen ze dat er een onderzoek gaande was naar de vermeende dopingverleden maar een deadline waar op we mogelijk het resultaat daarvan mogen horen nog steeds niet. Meerdere keren is er ook door diverse mensen geroepen om een echte reactie van de KNHS op meerdere zaken betreffende A-kaderleden en de bondscoach maar de KNHS zwijgt.

Hier staat het artikel waar het verhaal van Marc van den Dungen over gaat: http://www.endurance-belgium.com/. Foto zal ik er even bij zoeken

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 01:02

Afbeelding

Sorry beetje klein... -O- :')

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:00

Je mag niet starten maar rijd gewoon mee. Hoe kan dit? En dat een bondscoach zich daar voor laat lenen. Duidelijk geen respect voor de regels en was dat nou net niet de kern van het probleem in deze sport.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:30

Ik snap er helemaal niks van. Maar dat kan aan mij liggen :')

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:38

splenius schreef:
Als Marc een persoonlijk probleem heeft met de bondscoach
Moet hij dat persoonlijk oplossen.
Niet steeds alles zo openbaar
om aandacht te vragen wat hij wel en niet goed vind.


Altijd leuk: gefrustreerde (wannabe) bobo's die gaan roeptoeteren terwijl 99% van de toehoorders zich afvraagt: wie bent u eigenlijk en waarom roeptoetert u?

Anoniem

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:13

Ben ik dan de enige die het erg vind ?

- De nederlandse bondscoach met een UAE jas aan !
- Groomt een trainer/ruiter daar helemaal niet mag zijn, die onderzocht wordt en een dopingverleden heeft.



Dat is echt een stuk erger dan Sjef die Rath trainde... daar was namelijk niet illegaals aan.

Overigens is dit stuk op bokt niet helemaal duidelijk geschreven

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:01

Nee hoor je bent niet de enige. Zo'n bondscoach kan wat mij betreft gelijk eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:09

Jennyj01 schreef:
Je mag niet starten maar rijd gewoon mee. Hoe kan dit? En dat een bondscoach zich daar voor laat lenen. Duidelijk geen respect voor de regels en was dat nou net niet de kern van het probleem in deze sport.
Ik vind dit ook heel vreemd!

Waarom is hij niet van het terrein verwijderd?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:09

Afbeelding

Heb nu ook de foto gevonden. Ben geen enduranceruiter...en weet ook niet wie wie is in die wereld...
maar een bondscoach in een jasje van een land dat onderzocht wordt door de FEI een ruiter helpen die officieel uitgesloten is ... dan lijkt me dat er wel iets mis is met hoe de bondscoach naar de wereld/de sport kijkt.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:27

Cowboy55 schreef:
splenius schreef:
Als Marc een persoonlijk probleem heeft met de bondscoach
Moet hij dat persoonlijk oplossen.
Niet steeds alles zo openbaar
om aandacht te vragen wat hij wel en niet goed vind.


Altijd leuk: gefrustreerde (wannabe) bobo's die gaan roeptoeteren terwijl 99% van de toehoorders zich afvraagt: wie bent u eigenlijk en waarom roeptoetert u?



Marc is geen wannabe bobo in onze sport...loopt al jaren mee in de endurance op het hoogste niveau met zn vrouw Jannet van Wijk.
En de grote meerderheid van endurance rijdend Nederland is het met hem eens.....

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:06

Misschien zie ik het verkeerd hoor,
Maar ik zie hier foto's verschijnen van Marijke Visser naast het paard...
Terwijl er duidelijk staat dat zij op het paard zat.
En dat de bondscoach haar groom was...

Waarom verschijnen hier dan totaal andere foto's?
En foto's die dus eigenlijk helemaal niet relevant zijn, net als de opmerking dat de Nederlandse Bondscoach een jas draagt van een land dat uitgesloten is...
Aangezien dit (als ik het artikel goed lees) niet de goede foto's zijn kun je daar mijn inziens ook niks over zeggen.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:09

Misschien had ik de bron er even bij moeten zetten
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=700295113414859&set=a.554625351315170.1073741826.100003031301595&type=1&theater

Dit is de facebook post van Marc van Dungen... en het kan natuurlijk ook zijn M_D_H dat de tekst van het artikel niet helemaal klopt en de foto wel... maar je hebt gelijk dat het niet helemaal duidelijk is.

De foto is van Mel Griffith https://www.facebook.com/melgriffithfotografie die ruim 200 foto's heeft gemaakt in Schilde ... (de foto is te vinden in haar album van die dag nr.69)
Ik herken Marijke Visser niet maar op foto nr 70 staat de amazone van de andere schimmel.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 01-05-15 10:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:12

Naar wat ik begrepen heb wordt de andere schimmel die deels op de foto te zien is gereden door Marijke Visser en is zij niet de persoon die je op de foto op de rug ziet.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:19

splenius schreef:
Als Marc een persoonlijk probleem heeft met de bondscoach
Moet hij dat persoonlijk oplossen.
Niet steeds alles zo openbaar
om aandacht te vragen wat hij wel en niet goed vind.


Ik vind Marc niet altijd even diplomatiek, maar dit zijn geen persoonlijke problemen.
De KNHS is met het endurance team (Marijke, Joyce, de bondscoach Emile) een UAE traject gestart. De KNHS wil niet alle UAE stallen over een kam scheren (er zijn ook goede stallen).
meer commentaar of uitleg komt er niet, de gestelde vragen (oa van Marc) blijven systematisch onbeantwoord.
Wel zolang de onderste steen niet boven is kan je de onschuld van de UAE theoretisch blijven verdedigen.

Door geheel onnodig, een voor zover ik weet geschorste rijder / trainer te begeleiden (Anzaq) in UAE kleuren ga je doelbewust tegen de door de FEI opgelegde schorsing in.
(discipline endurance UAE geschorst, ander disciplines mogen niet in UAE kleuren maar wel onder FEI vlag aan evenementen deelnemen).

Marc wees nu een keer iets vriendelijker, zoveel hulp om jouw verhalen en bewijzen te ondersteunen heb je niet eerder van de bondscoach gehad.

De bondscoach heeft namelijk last van belangenverstrengeling, wie jouw brood betaald diens jas trek je aan! Emiele en Marijke bedankt voor de duidelijkheid!

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:22

Flew schreef:
Naar wat ik begrepen heb wordt de andere schimmel die deels op de foto te zien is gereden door Marijke Visser en is zij niet de persoon die je op de foto op de rug ziet.

Denk je dat "naar wat ik heb begrepen", in deze situatie en gelinkt aan zulke uitspraken, voor een nieuwsredactie afdoende is?

De OP is bijzonder moeilijk te lezen en klopt niet met het bericht verschenen op Facebook en de getoonde foto's.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:28

De vrouw op de foto met het blonde haar die niet op het paard zit is de vrouw van de bondscoach Kristel. Misschien zou het handig zijn als bokt de juiste foto plaatst in de OP en en even de voorgeschiedenis erbij vermeld wat er allemaal speelt momenteel, want dit is voor de leek idd een warrig verhaal, en zo komt het totaal niet tot zn recht.