Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:56

fransje23 schreef:
bliver schreef:
Ik vind het trouwens erg vreemd dat wanneer je geschorst bent of ergens niet mag deelnemen aan een wedstrijd dat je wel gewoon als recreant mee kan rijden.



Hij heeft uiteindelijk niet meegereden met de wedstrijd ook niet als recreant. Hij is, geheel terecht, geschrapt door de jury waarna Marijke Visser zich teruggetrokken heeft en ze hebben op eigen houtje gereden/getraind in het exact hetzelfde gebied waar de wedstrijd was.

Je kunt iemand wel schorsen maar niet verbieden om te rijden.


Dat zeg ik toch de hele tijd.. Dan kan men nog l*llig doen over de definitie van recreant..

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:00

ah zo dat had ik ff niet goed gelezen. ze ehbben dus eigenlijk gewoon een "buitenritje" gemaakt?

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:04

Zo kan men het zien inderdaad..

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:08

Citaat:
Endurance belgium toonde op haar website kennelijk een valse foto van een Riding Permission van Pakistan. De foto lijkt inmiddels verwijderd te zijn.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:09

Cowboy55 schreef:
bliver schreef:
Erg diplomatiek is dit allemala niet


LOL! _O- _O- _O- Ya think?! Verschrikkelijk lompe en onhandige uithaal naar zo'n beetje alles en iedereen, gebasseerd op 3 dopingsfeiten waarvan het oudste 10 jaar geleden is. De ploegleiding en sponsors van de gemiddelde wielrenploeg zuipen zich helemaal klem met slechts 3 gevallen in 10 jaar tijd :D

Maar serieus, deze gevallen zijn dus allang bekend dus de tegenpartij beantwoord vragen hierover op de automatische piloot. Daar win je echt niks mee.


Helaas willen sommigen dit niet zien en blijven ze dit telkens weer aanhalen. Na het jongste vergrijp of geval is niets meer voorgevallen. Hij heeft het zich misschien de laatste x aangetrokken en schoon schip gemaakt met dit verleden..

Hij is zeg maar de Bjarne Riss of Boogerd van de hypische sport.. ;)

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:43

AlexVB schreef:
fransje23 schreef:

Ik vind het trouwens erg vreemd dat wanneer je geschorst bent of ergens niet mag deelnemen aan een wedstrijd dat je wel gewoon als recreant mee kan rijden,

Hij heeft uiteindelijk niet meegereden met de wedstrijd ook niet als recreant. Hij is, geheel terecht, geschrapt door de jury waarna Marijke Visser zich teruggetrokken heeft en ze hebben op eigen houtje gereden/getraind in het exact hetzelfde gebied waar de wedstrijd was.

Je kunt iemand wel schorsen maar niet verbieden om te rijden.


Dat zeg ik toch de hele tijd.. Dan kan men nog l*llig doen over de definitie van recreant..


De organisatie kan iemand van het parcours verwijderen, de regels voorzien daarin, het is het bekende gevalletje struisvogelpolitiek dat er net gedaan wordt dat het niet kan!

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:46

Maar ook al zou de organisatie dat kunnen en nu hebben nagelaten... een bondscoach zou toch beter moeten weten... en als die dat niet doet zou de KNHS er iig duidelijk in moeten zijn dat dit rare praktijken zijn en dat een bondscoach zich neutraler hoort op te stellen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:14

Somebitch schreef:
Citaat:
Endurance belgium toonde op haar website kennelijk een valse foto van een Riding Permission van Pakistan. De foto lijkt inmiddels verwijderd te zijn.


Wat moet zijn: Endurance belgium toonde op haar website kennelijk een foto van een valse Riding Permission van Pakistan. De foto lijkt inmiddels verwijderd te zijn.

Moet zeggen dat ik die foto er nooit op heb zien staan, ook niet toen via de FB pagina Clean Endurance dat bericht deelde. Hij is wel opvraagbaar trouwens..

Ik snap niet waarom mensen het nu gooien op, hij heeft helemaal niet meegereden dus wat is er aan de hand?
Hij WILDE mee rijden, maar MOCHT NIET!
Mensen toch wat naïef allemaal!
Daar draait het toch helemaal om?? Als die Belgische amazone hem niet had herkend op de startlijst en de officials hem niet hadden verboden te starten, had hij dood leuk wel meegereden!
En dan alsnog op het parcours je rondjes gaan rijden met de BC van NL in een UAE jas als groom.
Kan niet.

Het gaat mij niet eens meer om het later alsnog op het parcours bevinden, buiten de wedstrijd om. Het gaat mij om het feit dat hij wilde starten en dus een vervalste RP had. Plus een BC van NL die daar dan bij betrokken is.

Anzaq zal best een supertoffe man zijn en misschien inderdaad al jaren de paarden dopingvrij, maar dan is hij alsnog geschorst als zijnde van de UAE en hoort hij daar gewoon niet te zijn en zeker niet met de NL bondscoach...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:16

Alex, wat probeer je nu te verdedigen. Er is helemaal niets fout gedaan? Alles heel onschuldig?

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:18

Evelijn schreef:
Maar ook al zou de organisatie dat kunnen en nu hebben nagelaten... een bondscoach zou toch beter moeten weten... en als die dat niet doet zou de KNHS er iig duidelijk in moeten zijn dat dit rare praktijken zijn en dat een bondscoach zich neutraler hoort op te stellen.


precies, dat is ook wat de exacte titel van Marc van den Dungen probeert weer te geven.
Deze soap gaat op deze wijze al meer dan een jaar zo, elke keer weer zijn er nieuwe aanwijzingen en incidenten.
Een paard wat bij de Nederlandse bondscoach wordt gestald *\o/* *\o/* *\o/* ,
krijgen de andere kaderleden ook dezelfde behandeling?

In de sportwereld is het vaker dat mensen meerdere petten op hebben, vaak leid dat tot conflicten verwijten en integriteitskwesties. Ik kan de keuze voor UAE paarden heel goed begrijpen, evenals dat als je vrouw 50% van een miljoenen paard krijgt je iets minder kritisch wordt. Maar ik zie dit gevalletje als arrogant, hautain gedrag waarbij het belang van de UAE broodheer boven alle regels en fatsoen wordt verheven.
Jammer maar nu wel heel duidelijk hoe de kaarten liggen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:24

Daar gaat het ook niet om Djilan, er wordt in een artikel iets gezegd wat niet klopt. Om het voor iedereen duidelijk te krijgen wordt dat nu rechtgetrokken.

Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat het proberen te starten onder een RP die niet echt is not done is.

Maargoed hoeveel klopt er nog meer niet van alle artikelen... En nee hiermee zeg ik niet dat er niets aan de hand is en we niet zo moeten zeuren. Maar je ziet maar hoe snel fouten ontstaan door het omzich heen geschreeuw van mensen die de feiten niet kennen maar er wel op reageren en denken het te weten.

Zou graag een bericht van het KNHS zien want die zijn degene die hun mond stijf dicht houden waardoor er nu vanalles gespeculeerd wordt.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:27

Djilna schreef:
Alex, wat probeer je nu te verdedigen. Er is helemaal niets fout gedaan? Alles heel onschuldig?


er is absoluut wat fout gedaan.. Dat heb ik volgens mij niet 1 maar meerdere (Volgens Belgische begrippen vele) keren bevestigd en men dient daarvoor een sanctie te krijgen..

Mij gaat het erom dat er en op Facebook en hier op bokt en ook de super journalisten van De Hoefslag en Horses.nl dingen aangehaald worden die niet kloppen en de mensen dit klakkeloos als waarheid aannemen en als een schaapskudde achter elkaar aanlopen zonder de feiten de kennen en of te vragen voor de feiten.. Ik heb ondertussen van diverse aanwezige personen waaronder de hoofdjury de feiten mogen ontvangen en heb daar vrede mee en ben het dan ook eens dat er iets moet gebeuren..

Of heb ik hier en op Facebook wat anders geschreven?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:39

De Hoefslag en Horses hebben inderdaad wat details fout gehad, helemaal mee eens. En bovenstaande zin die SB aanhaalde is heel krom geformuleerd want dan wordt het ineens een heel ander verhaal.

Zelf had ik al contact met Leonard Liesens en heb hem zelf toegevoegd aan die besloten groep. Dus ik wist al dat die vervalste RP er daadwerkelijk was.
Mij viel op dat een aantal mensen maar bleef herhalen over geen hesjes en niet meedoen aan wedstrijd. En de rest leek te negeren. Die indruk kreeg ik bij jou ook Alex. Vandaar mijn opmerking hierboven.
In mijn ogen was dat echter een stuk minder relevant, ging tenslotte om het willen starten en ook de NL bondscoach in UAE kleding met die ruiter/trainer op het wedstrijdparcours..

En vooral, wat me eigenlijk nog het meeste stoort. Het uitblijven van enig bericht van de KNHS what so ever! Ze moeten nu eindelijk eens beslissen wat ze willen. Dit wel of niet accepteren. Maar de sport raakt nu alleen maar meer in een negatief daglicht (wereldwijd) en ook verdeeld. Lijkt me toch dat er uiterlijk volgende week een statement van de KNHS moet gaan komen hierover..

Jet

Berichten: 12087
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:02

Nog even wat links om aan te geven dat dit al langer speelt en dat niet alleen Marc het er niet mee eens is:
[VN] Frans Arts: "Medaille is belangrijker dan welzijn paarden" bericht van 3 januari 2015
Focussed @ [VN] KNHS blijft samenwerken met endurancestal in Midden-Oosten bericht van 4 september 2014
http://www.dehoefslag.nl/tag/endurance en dan het bericht van 10 april 2015.

Verder die internationale wedstrijd die vorig jaar in een paar dagen uit de grond gestampt is omdat Leersum toen niet doorging vanwege het slechte parcours door de vele regen. Er moesten nog ruiters gekwalificeerd worden voor de WEG. De KNHS heeft toen ook steun gehad van de UAE, toen was er ook commentaar, logisch.

_lautje_

Berichten: 9288
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:06

De knhs denkt maar aan 1 ding en die heeft er geen baat bij om hier een sterke stelling tegen te nemen....

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:08

Wat een ontzetténd slechte dienst wordt WEDEROM (want ook recent nog) de Endurance-sport bewezen doordat mensen niet redelijk met regels en paarden omgaan.

Dit blijft natuurlijk (terecht of onterecht) weer hangen bij de massa, waardoor de PR voor deze sport alleen maar afkalft.

Er moet maar eens flink de bezem doorheen, want zo gaat het de verkeerde kant op.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:14

Bovenstaande zin is een quote van Facebook op depagina van leonard...

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:09

Het is not done om als Nederlandse bondscoach in een uae jasje te lopen.
Je hebt een voorbeeld functie in mijn ogen en hoort daar dan niet.

Die Pakistan was van plan om mee te doen. Ze hebben goed gezien dat dat niet mocht. Dan moet hij gewoon naar huis gaan en niet de boel provoceren door daar rond te rijden.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:12

Tjonge jonge. Laat aub de KNHS eens stelling nemen en voor de sport kiezen. Dan maar geen medaille, maar bijv. een top 10 plaats of zo. Dan kunnen we tenminste weer trots zijn om onze ruiters in deze sport. De reputatieschade is toch veel erger dan het geld en de zogenaamde medailles ooit waard kunnen zijn. Het zal nu al jaren duren voordat de glans van prestaties van onze ruiters weer gloort. Nu hangt er een nare zweem omheen. Bah. Ik dacht dat de dressuur verziekt was, maar dit slaat toch wel alles.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:36

Zo zie je maar weer wat topsport en geld met je doet en waarom ik dat van mijn leven niet wil..

Mensen als Marijke Visser zullen ooit hartstochtelijk tegen dit alles zijn geweest en nu rijden ze op geleende paarden onder vreemde dealtjes die alleen maar om geld gaan..

Trieste zaak.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:44

Djilna schreef:
Somebitch schreef:

Endurance belgium toonde op haar website kennelijk een valse foto van een Riding Permission van Pakistan. De foto lijkt inmiddels verwijderd te zijn.


Wat moet zijn: Endurance belgium toonde op haar website kennelijk een foto van een valse Riding Permission van Pakistan. De foto lijkt inmiddels verwijderd te zijn.

Moet zeggen dat ik die foto er nooit op heb zien staan, ook niet toen via de FB pagina Clean Endurance dat bericht deelde. Hij is wel opvraagbaar trouwens..

Ik snap niet waarom mensen het nu gooien op, hij heeft helemaal niet meegereden dus wat is er aan de hand?
Hij WILDE mee rijden, maar MOCHT NIET!
Mensen toch wat naïef allemaal!
Daar draait het toch helemaal om?? Als die Belgische amazone hem niet had herkend op de startlijst en de officials hem niet hadden verboden te starten, had hij dood leuk wel meegereden!
En dan alsnog op het parcours je rondjes gaan rijden met de BC van NL in een UAE jas als groom.
Kan niet.

Het gaat mij niet eens meer om het later alsnog op het parcours bevinden, buiten de wedstrijd om. Het gaat mij om het feit dat hij wilde starten en dus een vervalste RP had. Plus een BC van NL die daar dan bij betrokken is.

Anzaq zal best een supertoffe man zijn en misschien inderdaad al jaren de paarden dopingvrij, maar dan is hij alsnog geschorst als zijnde van de UAE en hoort hij daar gewoon niet te zijn en zeker niet met de NL bondscoach...



Dit dus idd...dat mensen het hier nog enigszins goed praten door te zeggen dat hij de wedstrijd helemaal niet gereden heeft. So what, dat komt alleen maar omdat het van te voren ontdekt werd. Hij heeft zich niet terug getrokken. Hij heeft op een illegale manier geprobeerd mee te doen.

Bovendien heeft de huidige schorsing niet alleen maar te maken met doping, maar ook met de verzonnen wedstrijden die als kwalificatie dienden voor grote, belangrijke wedstrijden. En er zo ten onrechte toegang tot die wedstrijden werd gerealiseerd. Gaat allang niet meer om zoals cowboy55 het formuleerd 'om enkele gevalletjes van doping van 10 jaar geleden'.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:42

xxCYNNxx schreef:
Hij heeft zich niet terug getrokken. Hij heeft op een illegale manier geprobeerd mee te doen.


Dat onder begeleiding van de Nederlandse BondsCoach, zijn vrouw en een A-kaderlid, waarbij heel waarschijnlijk ook nog van een valse RP gebruik is gemaakt.
Alle genoemde personen wisten van de schorsing, hebben recent gezorgd dat een UAE paard overgeschreven is van de UAE naar een Nederlandse licentie, ivm het ontlopen van de schorsing voor dit paard.

Hoe duidelijk wil je het hebben dat sportvervalsing nog steeds dagelijkse praktijk is, en nu dus ook hier.
De KNHS blijft stil????? maar zit op dezelfde golflengte als de UAE!
Het houd vermoedelijke fraudeurs de hand boven het hoofd!

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:50

idd ook dat nog eens BMHP, ben het helemaal met je eens.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:53

Waardeloos, zeker ook voor het imago van de Endurance, een sportdie toch al de laatste tijd meer en meer in slecht daglicht komt te staan.....

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:53

AlexVB schreef:
Helaas willen sommigen dit niet zien en blijven ze dit telkens weer aanhalen. Na het jongste vergrijp of geval is niets meer voorgevallen. Hij heeft het zich misschien de laatste x aangetrokken en schoon schip gemaakt met dit verleden..

Hij is zeg maar de Bjarne Riss of Boogerd van de hypische sport.. ;)


Of hij heeft er van geleerd is en is slimmer geworden. Doping blijft een kat en muis -spel.. Ik zeg daarmee niet dat het het wel gebruikt maar dat het niet uit een bloedtest op een wedstrijd komt geeft geen 100% zekerheid. Hele tours zijn er gereden op doping en daar waren ook bloedtesten.

Overigens is het bloed van de gehuurde WK-paarden die in de aanloop van dat WK Engeland gestald waren niet door de teamveterinair afgenomen. Dit omdat de KNHS de onkosten niet wilde vergoeden. -O-