Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:59

Cowboy55 schreef:
Ik denk dat 'ie een beetje veel gelijk heeft zelfs. Je moet niet met vuil spel van welke soort dan ook geassocieerd willen worden. Maar als je tegen oliedollars wilt gaan vechten krijg je het sowieso al zwaar....en zul je het handiger moeten aanpakken dat dit. Nu maak je van de KNHS, de betrokken ruiters en de oliemannetjes gezworen kameraden (het kado doen van een toppaard helpt natuurlijk ook wel. Hou je graag even een UAE vlaggetje voor in de handen na de finish, toch?!)


Juist om die vele dollars vind ik het zo een moedig besluit van de FEI om de UAE te schorsen! Reken maar dat er een hoop oliedollars in de internationale paardensport omgaan. Lijkt mij taak van de nationale bonden omdat ook te respecteren. Overigens staat het volgende WK 2016 wat in Dubai zou plaats vinden nu ook op losse schroeven.

BMHP schreef:
Dat onder begeleiding van de Nederlandse BondsCoach, zijn vrouw en een A-kaderlid, waarbij heel waarschijnlijk ook nog van een valse RP gebruik is gemaakt.
Alle genoemde personen wisten van de schorsing, hebben recent gezorgd dat een UAE paard overgeschreven is van de UAE naar een Nederlandse licentie, ivm het ontlopen van de schorsing voor dit paard.


Bedek even dat de vrouw van de bondscoach ook nog eens in de technische commissie endurance van de KNHS zit.

Gechonken toppaard was geschrost maar is door de KNHS met terugwerkende kracht overgeschreven op naam van Marijke Visser en de vrouw van de bondscoach.

En ja dit is een soap en doet de sport geen goed :n Maar ik heb hoop dat er schoon schip kan worden gemaakt!

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:56

fransje23 schreef:
En ja dit is een soap en doet de sport geen goed :n Maar ik heb hoop dat er schoon schip kan worden gemaakt!


Schoon schip betekend dat mensen die vals spelen uit de sport worden verbannen, het is een mentaliteitskwestie. Alles wat in de UAE de laatste tijd gebeurd is, wordt door deze mensen gewoon gevonden en mede gefaciliteerd.
last minute kwalificaties voor de Nederlandse WEG / UEA paarden, het organiseren van een last minute CEI*** op de Veluwe, daar stond nog prestige (de WEG) op het spel.
Hier geheel onnodig worden internationale schorsingen weggewoven voor een trainingsritje.
Regels gelden blijkbaar niet voor dit clubje, ze hebben hun ware gezicht laten zien.

Het ergste vind ik nog dat er ver weg misschien nog wel goud glimt in de verte, als Sjeik Maktoum betrokken is bij fraude kan dan zijn WEG 2014 goud in gevaar komen?
Na deze gebeurtenissen hoop ik het niet meer, omdat de nummer 2 blijkbaar uit hetzelfde hout is gesneden.

janouk
Blogger

Berichten: 17914
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:25

:r gatver wat een wespennest.

ik mag toch hopen dat de KNHS stelling neemt in het belang van paardenwelzijn en fair play.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:32

Jet schreef:
Nog even wat links om aan te geven dat dit al langer speelt en dat niet alleen Marc het er niet mee eens is:
[VN] Frans Arts: "Medaille is belangrijker dan welzijn paarden" bericht van 3 januari 2015
Focussed @ [VN] KNHS blijft samenwerken met endurancestal in Midden-Oosten bericht van 4 september 2014
http://www.dehoefslag.nl/tag/endurance en dan het bericht van 10 april 2015.

Verder die internationale wedstrijd die vorig jaar in een paar dagen uit de grond gestampt is omdat Leersum toen niet doorging vanwege het slechte parcours door de vele regen. Er moesten nog ruiters gekwalificeerd worden voor de WEG. De KNHS heeft toen ook steun gehad van de UAE, toen was er ook commentaar, logisch.

Jammer dat je dan het artikel van het Bit van Maart dan weer niet opnoemt...
Daarin staat namelijk de kant van het verhaal van de 2 ruiters die met de paarden van de UAE hebben gereden.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten, maar het is wel erg makkelijk om via Internet anderen door de slijk te halen... :o

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:10

M_D_H schreef:
Daarin staat namelijk de kant van het verhaal van de 2 ruiters die met de paarden van de UAE hebben gereden.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten, maar het is wel erg makkelijk om via Internet anderen door de slijk te halen... :o


Dat interview past precies bij wat er nu gebeurt. Marijke Visser zegt in de toelichting na de gebeurtenis met Bundy het volgende: “Mijn reactie op de vraag wat ik vind van het feit dat de KNHS een startverbod heeft gegeven voor NL ruiters in de UAE: Ik vind dat je als ruiter zelf verantwoordelijk bent voor de ritten die je gaat rijden. Enkel als je op een kampioenschap voor je land uitkomt is inmenging van de bond zinvol. "
Geeft in mijn ogen aan dat de KNHS eigenlijk niet serieus genomen wordt tenzij je ze nodig hebt om op een kampioenschap te starten.

Hier nog even de link naar de aanvulling op het interview in Bit: http://www.bitmagazine.nl/algemeen/krit ... ken/36762/

Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:35

M_D_H schreef:
Jet schreef:
Nog even wat links om aan te geven dat dit al langer speelt en dat niet alleen Marc het er niet mee eens is:
[VN] Frans Arts: "Medaille is belangrijker dan welzijn paarden" bericht van 3 januari 2015
Focussed @ [VN] KNHS blijft samenwerken met endurancestal in Midden-Oosten bericht van 4 september 2014
http://www.dehoefslag.nl/tag/endurance en dan het bericht van 10 april 2015.

Verder die internationale wedstrijd die vorig jaar in een paar dagen uit de grond gestampt is omdat Leersum toen niet doorging vanwege het slechte parcours door de vele regen. Er moesten nog ruiters gekwalificeerd worden voor de WEG. De KNHS heeft toen ook steun gehad van de UAE, toen was er ook commentaar, logisch.

Jammer dat je dan het artikel van het Bit van Maart dan weer niet opnoemt...
Daarin staat namelijk de kant van het verhaal van de 2 ruiters die met de paarden van de UAE hebben gereden.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten, maar het is wel erg makkelijk om via Internet anderen door de slijk te halen... :o


Dat artikel heb ik niet gezien, heb je een link?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 07:40

Interessante reacties in de bit. Met een lang verhaal van het is niet zoals jullie denken maar hoe het dan wel is wordt ook niet gezegt. Er wordt gesproken over misstanden in de sport maar de gefraudeerde wedstrijden worden verzwegen. Ik persoonlijk vind iemand die to finish is to win niet meer het hoofddoel vind wel een beetje het spoor bijster zijn.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 07:46

Jet schreef:
M_D_H schreef:

Jammer dat je dan het artikel van het Bit van Maart dan weer niet opnoemt...
Daarin staat namelijk de kant van het verhaal van de 2 ruiters die met de paarden van de UAE hebben gereden.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten, maar het is wel erg makkelijk om via Internet anderen door de slijk te halen... :o


Dat artikel heb ik niet gezien, heb je een link?

Het Bit heeft het artikel helaas niet online staan, de link boven jou post is een aanvulling op het artikel.
Jammer, want het is wel een aanvulling op een gedeelte van de discussie die hier plaats vind.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 10:59

Citaat:
maar het is wel erg makkelijk om via Internet anderen door de slijk te halen... :o


Het gaat er niet om om iemand door het slijk te halen, het ging over zaken die in de UAE spelen, de Dames herkenden zich niet in die gevallen waarbij ze uit eigen ervaringen een heel ander beeld schetsen. prima dat is hun beleving / verhaal.

Hier gaat het om dat de volgende leden van de KNHS nl, de Nederlandse BC, een bestuurslid (technische commissie endurance) en een A-kaderlid een geschorste rijder geregistreerd in de UAE begeleiden bij een endurance wedstrijd.

zie hier de inschrijving https://www.equibel.be/media/events/54142-TIMING.pdf

alle betrokkenen weten van de schorsing en zijn betrokken bij het onttrekken van het paard Laiza de Jalima door het van de UAE over te schrijven naar een Nederlandse licentie.

buiten het negeren en ontduiken van de schorsing wordt waarschijnlijk ook een vervalste RP gebruikt door AM. Hoe geloofwaardig zijn verklaringen van Marijke

Citaat:
k ben mij ervan bewust dat ik niet alles moet willen goed praten, want die neiging krijg ik als ik opmerkingen lees waar je de onwetendheid vanaf kunt lezen…”

Waar halen wij Nederlanders de kennis vandaan om de grootte van de problemen daar in te kunnen schatten?’

“Mijn reactie op de vraag wat ik vind van het feit dat de KNHS een startverbod heeft gegeven voor NL ruiters in de UAE: Ik vind dat je als ruiter zelf verantwoordelijk bent voor de ritten die je gaat rijden. Enkel als je op een kampioenschap voor je land uitkomt is inmenging van de bond zinvol. Daarnaast snap ik niet zo goed wat de KNHS ermee wil bereiken en wordt op deze manier heel de UAE over één kam geschoren. Het is voor mijn gevoel een zinloze reactie op de problemen die er nu spelen.


hier een stukje uit de deelnemers overeenkomst voor KNHS kader
https://www.knhs.nl/media/1203/knhs-dee ... n-2015.pdf
Citaat:
2.
De deelnemer zal zich opstellen als een “ambassadeur” van de KNHS.
De deelnemer verklaart zich te allen tijde correct en fatsoenlijk te gedragen, opdat een positief beeld van de sport wordt overgebracht, ook ten opzichte van de KNHS, de andere deelnemers of KNHS sponsors. Als onbehoorlijk gedrag naar buiten toe geldt elk optreden van de deelnemer in woord, geschrift of daad, waardoor de belangen van de KNHS en / of haar sponsors en / of collega kaderleden worden geschaad, dan wel aan de sport in het algemeen afbreuk wordt gedaan.


sorry maar uit dit soort dingen kan ik maar een conclusie trekken de KNHS (BC, lid tech com, en leden A kader) zwijgen om heel andere redenen, ze deden en doen nog steeds zaken met UAE geregistreerde trainers en stallen. Ze werken actief mee om de schorsing te ontlopen/ontduiken. Zij staan met hun er neus bovenop, ergo ze hebben het zelf georganiseerd en herkennen zich niet in de situatie.

2 kanten van het verhaal? er zijn er vele maar wie is nog geloofwaardig?

_lautje_

Berichten: 9278
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:31

Het jammere is dat ze niet alleen zichzelf volkomen belachelijk maken maar ook de paardensport in NL algemeen.

Dergelijke fratsen zijn gewoon niet hoed voor het imago van de paardensport. Een sport die altijd onder een vergrootglas ligt aangezien er wordt gewerkt met dieren. Nu scheelt het dat endurence maar een kleine tak is.

Ik rij zelf eventing en ook over onze tak van sport is men kritisch. En daar is wat voor te zeggen!
Echter bij ons gebeuren dingen als in de endurence gewoon echt niet!

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:39

Tja kunnen we sowieso de verklaringen van een Marijke Visser nog serieus of überhaupt geloofwaardig vinden. Ze rijd notabene een paard van Sjeik Maktoum; een van de personen die verdacht wordt van fraude door middel van niet bestaande kwalificatie wedstrijden op te geven, met fantastische (letterlijk en figuurlijk) uitslagen. Bij een wedstrijd is zelfs sprake van een deelname veld die voor 90% uit zijn stal kwam.
En dan stug blijven verklaren dat je geen verkeerde dingen hebt gezien?

Ze rijdt toch al een behoorlijke tijd voor/bij die man toch? Correct me if I'm wrong btw. Ga je mij niet wijsmaken dat je niks mee gekregen hebt. Maar goed; ze wil natuurlijk dr nieuwe toppaard ook niet kwijt. Denk dat dat toch wel de voornaamste reden is van deze steun.

Ruud_O

Berichten: 2199
Geregistreerd: 13-01-03

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:52

Marijke reed geen paard van Maktoum, maar van een sheikh uit een ander Emiraat.
Dat paard heeft ze inmiddels gekregen van die sheikh. Ze is mede met Kristel vd Abeele eigenaar.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:16

aah ok dan heb ik me vergist...dacht dat het dezelfde was. Excuus dan.