Verbod blokstaarten bij trekpaarden nog steeds genegeerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liedje89
Berichten: 7158
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:32

kwita schreef:
Billy schreef:
Dat kan mijn kwpnner ook gewoon hoor en daar heb je gewoon oplossingen voor...
Een verlengde culeron lost dat probleem gewoon op


ja dat hebben wij nu maar tja toen was dat anders !
Dus reden te meer om een langstaart te hebben!


Toen wilde men het ook gewoon doen zoals men het wilde doen natuurlijk. Een tuig bedenken waarbij je leidsel niet gegrepen wordt is in principe geen raketwetenschap dat had men als men had gewild best wat eerder kunnen bedenken?
Bovendien weet ik eigenlijk vrij zeker dat de werkpaarden vroeger bij mijn opa en oma gewoon een staart hadden, terwijl daar ook mee op het land werd gewerkt, dus ik vraag me af of ze die dan niet al gewoon op een of andere manier vast bonden?

Susie1992

Berichten: 166
Geregistreerd: 22-08-10
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:34

Billy schreef:
Nou lees ik dit allemaal, en er valt me een grote tegenstrijdigheid op...
De staarten moeten er af, want anders slaan ze er in het werk mee over de leidsels en dat is gevaarlijk.
Er wordt ook gezegd, dat de staarten zo zwaar zijn, dat ze er toch geen vliegen mee kunnen verjagen en dat ze er daarom net zo goed af kunnen.
Dus ik begrijp dat vliegen verjagen niet kan, maar staart over de leidsels wel?
Heel bijzonder.
Zo blijkt maar weer dat mensen praten naar wat ze uitkomt....
Ik denk trouwens dat er wel grotere problemen bij deze paarden zijn als de staart...
De poten rotten er onder vandaan door de zware beenbeharing, maar ook dat mag niet anders, want dat is mooi.....


Graag eerst ergens in verdiepen voordat je zn ongezoute mening eruit gooi! De cpl komt niet alleen door of van de beenbeharing! Was dat maar waar dan zou het probleem makkelijk op te losen zijn... Helaas |(