Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:55

Milkberry schreef:
Bij mij doet de kaart het gewoon. Ik zie al stipjes enzo.


Hier nu ook! Hopelijk lukt het me om vanaf morgen gelijk de twee Nederlanders precies te kunnen volgen. Als hetm e niet lukt dan meld ik me gelijk, want vind het veels te leuk.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:27

Geef maar een gil als het niet lukt, dan kijk ik of ik je helpen kan. Ik ben de hele dag al een beetje excited! Morgen naar de tattooshop. Moet dan stilzitten dus kan ik mooi de meiden volgen

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:14

Leuk dat er een blog komt! Ik heb het topic vorig jaar ook gevolgd. Eerst snapte ik het enthousiasme over de stipjes niet zo goed, maar in de laatste paar dagen was ik ook helemaal verslaafd. Het ging me alleen net te ver om er s nachts voor op te blijven.

Kan iemand mij vertellen hoe laat Nederlandse tijd ze ookalweer ongeveer vertrekken en aankomen? Dan zit ik niet voor niks stilstaande stipjes te kijken ;)

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:59

mirriezz schreef:
Leuk dat er een blog komt! Ik heb het topic vorig jaar ook gevolgd. Eerst snapte ik het enthousiasme over de stipjes niet zo goed, maar in de laatste paar dagen was ik ook helemaal verslaafd. Het ging me alleen net te ver om er s nachts voor op te blijven.

Kan iemand mij vertellen hoe laat Nederlandse tijd ze ookalweer ongeveer vertrekken en aankomen? Dan zit ik niet voor niks stilstaande stipjes te kijken ;)


De riding time loopt van zeven uur in de morgen tot negen uur in de avond en hier is het acht uur vroeger dan daar.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:11

Uurtje langer uitslapen dan in 2011 ;)

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:20

Novalues schreef:
mirriezz schreef:
Leuk dat er een blog komt! Ik heb het topic vorig jaar ook gevolgd. Eerst snapte ik het enthousiasme over de stipjes niet zo goed, maar in de laatste paar dagen was ik ook helemaal verslaafd. Het ging me alleen net te ver om er s nachts voor op te blijven.

Kan iemand mij vertellen hoe laat Nederlandse tijd ze ookalweer ongeveer vertrekken en aankomen? Dan zit ik niet voor niks stilstaande stipjes te kijken ;)


De riding time loopt van zeven uur in de morgen tot negen uur in de avond en hier is het acht uur vroeger dan daar.


Dus dan zouden ze om 23.00 uur vandaag beginnen als ik goed reken.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:43

pien_2010 schreef:
Novalues schreef:

De riding time loopt van zeven uur in de morgen tot negen uur in de avond en hier is het acht uur vroeger dan daar.


Dus dan zouden ze om 23.00 uur vandaag beginnen als ik goed reken.


Dat reken ik ook ja!
En na 13.00 bewegen de stipjes dus niet meer, omdat ze slapen

Dankjewel voor de info novalues!

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:03

Aha vanaf 23.00 zit ik dus aan mijn telefoon gekluisterd ;)

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 18:14

Milkberry schreef:
Aha vanaf 23.00 zit ik dus aan mijn telefoon gekluisterd ;)


Niet helemaal waar. De start is altijd om 09.00 uur gepland, maar voorafgaand is er nog een zegeningsceremonie en hoe lang die duurt is altijd maar de vraag.. ;)

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:48

Ok dan gaan we voor vanavond gewoon op tijd naar bed. :D

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:22

Haha wat Pien zegt ;)
Ach ik word toch altijd 4 keer per nacht wakker. Ik zie vanzelf de stipjes verplaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:26

Leuk zeg! Een paardrijvakantie in Mongolië staat nog op mijn wensenlijstje :D

Leuk om ze zo op de kaart te kunnen volgen, maar moet je ze nu iedere keer in de lijst opzoeken? Of is er een handiger manier?

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:05

Marie_Anne schreef:
Leuk zeg! Een paardrijvakantie in Mongolië staat nog op mijn wensenlijstje :D

Leuk om ze zo op de kaart te kunnen volgen, maar moet je ze nu iedere keer in de lijst opzoeken? Of is er een handiger manier?


Door op de stipjes te klikken krijg je ook de naam van de ruiter naar voren.

Over een dag of 2 zijn de deelnemers waarschijnlijk meer verspreid en wordt het makkelijker. Tenminste, als je onthoud wie ongeveer waar was .

Vorig jaar waren er volgens mij globaal 3 groepen. Kopgroep, middengroep en de 'langzamere'. S middags kwamen er volgens mij berichten op de Twitter wie waar geëindigd was die avond.

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:09

die stipjes zijn grappig. Die Lode is al uitgevallen? (pas 19 km)
En camille heeft zich helemaal alleen afgesplitst en een shortcut genomen :D

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:16

Duhelo schreef:
die stipjes zijn grappig. Die Lode is al uitgevallen? (pas 19 km)
En camille heeft zich helemaal alleen afgesplitst en een shortcut genomen :D

Babs ligt vrij achteraan en Josine zit op een afstand van haar. Door alsmaar op +++ te drukken zie je hoe iedereen precies de route neemt en waar ze liggen. De NL dames liggen een stuk achterop maar dat geeft niets. Uitrijden vind ik belangrijker dan winnen.
Grappig om Camillie totaal anders te zien rijden.
Krista D ligt Heide Helstar e.a. zijn al ver vooraan, wouw, knap hoor.

Hoe laat stoppen ze NL tijd, weet iemand dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:37


Anoniem

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:12

Uitrijden is zeker belangrijker dan winnen! Maar het lijkt me met zo'n zware rit best moeilijk om de moed erin te houden als het tegen zit, als je ver achter de rest ligt.

Maar wat die Camille doet mag dus gewoon, een andere route nemen? Is dat dan een moeilijker maar korter route ofzo?

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:15

Leuk! Na vorig jaar gevolgd te hebben kan dit jaar natuurlijk niet ontbreken!

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 16:11

Marie_Anne schreef:
Uitrijden is zeker belangrijker dan winnen! Maar het lijkt me met zo'n zware rit best moeilijk om de moed erin te houden als het tegen zit, als je ver achter de rest ligt.

Maar wat die Camille doet mag dus gewoon, een andere route nemen? Is dat dan een moeilijker maar korter route ofzo?


Ja, het mag, maar het is vaak niet aan te raden. De route zoals wij hem zien is de makkelijkste route, over het makkelijkste terrein. Camille lijkt door de bergen te zijn gegaan. Dat is vaak voor de paarden vermoeiender omdat het omhoog en omlaag gaat, en daarnaast is het mogelijk erg rotsig en stevig wat het tempo ook niet ten goede komt. Dus ja, het mag wel, maar vaak is het niet aan te raden. Plus, stel dat er iets gebeurd, dan is die plek vaak minder makkelijk te bereiken dus ook in die zin neem je als ruiter meer risico. Maar goed, het kan natuurlijk ook zijn dat het navigeren haar niet soepel afgaat, of dat er een andere reden was om die kant op te rijden zoals een heel stug paard dat achter een kudde aanrende ofzo. :Y)

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 17:28

Bijna iedereen slaapt nu wel buiten zie ik en niet op de horse stations :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:47

Novalues schreef:
Ja, het mag, maar het is vaak niet aan te raden. De route zoals wij hem zien is de makkelijkste route, over het makkelijkste terrein. Camille lijkt door de bergen te zijn gegaan. Dat is vaak voor de paarden vermoeiender omdat het omhoog en omlaag gaat, en daarnaast is het mogelijk erg rotsig en stevig wat het tempo ook niet ten goede komt. Dus ja, het mag wel, maar vaak is het niet aan te raden. Plus, stel dat er iets gebeurd, dan is die plek vaak minder makkelijk te bereiken dus ook in die zin neem je als ruiter meer risico. Maar goed, het kan natuurlijk ook zijn dat het navigeren haar niet soepel afgaat, of dat er een andere reden was om die kant op te rijden zoals een heel stug paard dat achter een kudde aanrende ofzo. :Y)


Ah, duidelijk, bedankt. Ik zag dat een van de Nederlanders voor het 2e punt ook een soort rondje/driehoekje had gereden, maar dat zou dus ook een eigenwijs paard kunnen zijn geweest :D

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:53

Dapper hoor! Buiten slapen. Maar waarschijnlijk zitten de meesten dus bij locale families. Al weet je dat natuurlijk niet van tevoren.

Wel een goed moment om je skills te testen.

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 20:43


pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:14

Mooi beschreven en leuk dat je een aantal foto's die ik ook al had gezien, in de blog hebt geplaatst.

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 21:19

Dankjewel :)