Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nederlandse Bondscoach Bettina Hoy Duits kampioen eventing

 
Profiel   

*knhs
Eventing
[ img ]
Bettina Hoy en Designer Foto: Eric KNOLL/FEI

In het Duitse Luhmühlen is afgelopen weekend de bekende vier- en driesterren eventingwedstrijd verreden. De CIC3* is gewonnen door Bettina Hoy, de Nederlandse eventing bondscoach. Met haar Seigneur Medicott was ze oppermachtig, ze won niet alleen de wedstrijd maar ook het Duits kampioenschap. In de CCI4* wedstrijd eindigde Tim Lips met zijn toppaard Bayro op een 11e plaats. Hoy eindigde in deze zware wedstrijd als derde met haar paard Designer.

Voor Hoy was het een topweekend. Lachend vertelt ze aan de pers dat ze de KNHS enorm dankbaar is, omdat ze sinds dat ze bondscoach is alleen maar beter is gaan rijden. Iets serieuzer vertelt ze over de wedstrijd. “Ik wilde eigenlijk alle twee mijn paarden in de vierster rijden, maar bedacht dat dit misschien wel mijn laatste kans was om Duits kampioene te worden. Daarom heb ik besloten om Seigneur Medicott toch in de driester wedstrijd te rijden, wat ook het Duits kampioenschap was. Hij hoeft ook niets meer te bewijzen, hij heeft de laatste vier internationale wedstrijden die hij heeft gelopen gewonnen en heeft alle kwalificaties die we nodig hebben om het EK te mogen rijden. De eigenaar wilde hem bovendien eigenlijk verkopen, gelukkig heeft hij nu aan onze bondstrainer beloofd dat niet te doen voor het EK. Dat is voor mij wel een hele opluchting. Het zou mooi zijn om dit jaar nog een keer mijn land te vertegenwoordigen. Daarna leg ik mij nog meer toe op het coachen. Dit jaar zal de combinatie van bondscoach en ruiter zijn druk worden, maar dat wisten we vooraf. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.”
De Nederlandse amazones Alice Naber, Merel Blom en Sanne de Jong reden alle drie een goede wedstrijd. Naber reed haar Olympische troef Peter Parker naar plaats 16. Blom en De Jong reden beide met hun pas achtjarige paarden een degelijke wedstrijd, met foutloze cross. In dit top deelnemersveld niet genoeg om mee te strijden om de prijzen, maar vooral gericht op de ontwikkeling van deze combinaties.

Elfde plaats voor Lips
Lips begon de beroemde viersterren wedstrijd direct met een goede dressuurproef, en reed een foutloze cross, waarin hij slechts vier seconde te langzaam was. Daarmee stonden Lips en Bayro op een mooie vijfde plaats na deze eerste twee onderdelen. In het afsluitende dikke springparcours verliep het helaas iets minder voorspoedig. Bayro staat te boek als een goed springer, maar helaas kreeg de combinatie ditmaal drie springfouten waardoor hij terugzakte in het klassement naar de elfde plaats.
Bettina Hoy ging aan de leiding voor aanvang van het springen, ook zij wist niet foutloos te blijven, maar hield de schade beperkt tot 7 strafpunten en kwam uiteindelijk op een knappe derde plaats.

Uitslag CCI4* Luhmühlen:
1. Julia Krajewski (Dui) – Samourai du Thot, 41,10 strafpunt
2. Nicola Wilson (Eng) – Bulana, 41,70
3. Bettina Hoy (Dui) – Designer, 43,00
11. Tim Lips – Bayro, 54,00

Uitslag CIC3*:
1. Bettina Hoy (Dui) – Seigneur Medicott, 27,30 strafpunt
2. Michael Jung (Dui) – Star Connection, 35,60
3. Sandra Auffarth (Dui) – Opgun Louvo, 36,20
16. Alice Naber-Lozeman – ACSI Peter Parker, 51,30
36. Merel Blom – The Quizmaster, 63,80
39. Sanne de Jong – Enjoy, 70,30

Klik hier voor alle uitslagen.


Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 11:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen