[BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:17

Jakkie is nu ook binnen!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:18

Unseen schreef:
Ik vond in ieder geval dat deze editie voorbij gevlogen is :') Maar dat kan ook aan mij liggen haha.

Dat gevoel had ik dus ook, maar ik weet niet waar dat aan ligt. Misschien omdat ik dit jaar niet echt een favoriet had?

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:21

Hilli schreef:
Unseen schreef:
Ik vond in ieder geval dat deze editie voorbij gevlogen is :') Maar dat kan ook aan mij liggen haha.

Dat gevoel had ik dus ook, maar ik weet niet waar dat aan ligt. Misschien omdat ik dit jaar niet echt een favoriet had?

Ze zijn ook een dag eerder dan gepland binnengekomen toch? In de op staat in elk geval 16 augustus als verwachte dag. Of komt dat door het tijdverschil?
Maar ik heb dat gevoel inderdaad ook.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:25

Ik was even in de war met tijdsverschil dus kijk nu pas (dacht dat ze dan nu ongeveer gingen finishen, stom van me). Maar onwijs spannend dus alsnog. Wel apart dat ze gelijk kwamen, omdat Ed wel de indruk wekte gewoon te willen winnen

MoonWencke

Berichten: 5454
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:09

Volgens mij is het ook wel iets sneller dan verwacht gegaan. Maar hé; het is nog niet voorbij hè ;) . Er zijn nog steeds ca. 30 (nu 29?) ruiters en amazones op weg naar de finish.

elinedeau95

Berichten: 1195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:32

Ik vind dit altijd zo leuk om te volgen :D

fenix_sion
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:35

Ik val even binnen. Ik was mee op de delivery run dit jaar wat betekend dat ik 5 dagen geleden bij de mongol derby start was. Daar werd al gezegt dat de route van dit jaar super snel gereden kon worden omdat er weinig hoogte verschillen te overbruggen waren. Daarbij was deze zomer extreem heet en droog wat betekend dat de normaal moerassige hobbelige gebieden, zelfs met de regen van de afgelopen 2 weken, droog staan en dit betekend weer dat daar een drafje mogelijk is. Dus dat verklaart de snelheid waarmee deze mongol derby gereden is.

Kruipt weer onder de eeuwige meelees-steen :)

pien_2010

Berichten: 43446
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:54

Leuke aanvulling fenix_sion. Dank je wel, en wat een ervaring om bij de start aanwezig te zijn.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:06

er zijn vandaag flink wat deelnemers binnen gekomen!
Ook behoorlijk vlot :)

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:18

Petje af hoor voor de deelnemers.
Pittig om zoveel dagen in het zadel te zitten, en ook nog op vreemde pony's.
Ik zou al blij zijn wanneer ik de finish zou halen als laatste. :D

Santos_05

Berichten: 3074
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:27

Mooie foto van Jakkie! Zelf je zadel nog kunnen tillen na al die km's en zijn pony kan afkoelen!

Knap hoor! Ja, die finish zou ik ook allang blij mee zijn! En die kleine pony's, alsof je geen pony onder je kont hebt :+

RyanneZarita

Berichten: 516
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:48

heerlijk om al die blije gezichten te zien bij de finish! Wat moet dat een goed gevoel geven!

Edit: weet iemand hoe het is gegaan met Warren Sutton en Dingo? Ik dacht dat zij vandaag zouden finishen maar Warren's GPS staat nu bij de laatste Urtuu. Ik heb het even gemist.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:40


Alvaron

Berichten: 1766
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:11

Ze zijn samen gefinished. Gedeelde 4e plaats.

Mongol Derby schreef:
Will Comiskey, known to his fans as Dingo, sling-shotted (sling-shat?) himself to the top of the Mongol Derby Hall of Fame at 11:10 this morning as the most successful Derbyist ever - a first place and a fourth place, 2 finishes from two starts. He is now The Best Finisher, a title we are sure he will bandy around all the relevant internet dating sites as soon as he is back in phone reception. Not just a technician, nor indeed just a fabulous horseman, he has genuine panache, stopping to pick some wild flowers for Head Vet Emma on the way in. And taking his lovely horse into the lake as soon as he had passed the (still blushing) vet, somersaulting off his bottom into the water, helmet still on. Safety first and all. His new Bromance Warren Sutton tied for 4th with him, they have forged a formidable partnership over the last 500kms, and like an owner with their pets, folks are struggling to tell one from the other now.

RyanneZarita

Berichten: 516
Geregistreerd: 02-07-12

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:41

mooi mooi mooi! (is Dingo echt single?! ;) )

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:00

Zo te zien gaan de laatste uurtjes in voor de laatste ruiters. Wat is het toch snel gegaan!

Geen blog gisteren?

Santos_05

Berichten: 3074
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:30

Weer een grote groep vlak voor de finish *\%/*

Zijn er nog veel uitvallers?

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 09:51

Nee gister geen blog omdat het lijkt alsof ze niet zo heel veel gelezen worden (tov vorig jaar) dus hebben we besloten alleen te bloggen tot aan de eerste finishers. Waarschijnlijk komt er nog wel een afsluitend stuk. :) Misschien had ik het even moeten aangeven.

Bij mijn weten nog steeds slechts 8 uitvallers. Olivia is na een bezoek aan het ziekenhuis weer opgestapt.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:55

Vorig jaar deden er ook Nederlands mee. Zal ook wel verschil hebben gemaakt

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:59

Jammer dat er geen blog komt, maar als er geen Nederlandse ruiter is zal er inderdaad minder vaak meegelezen worden dan wanneer er wel een NL ruiter is. Ik heb in elk geval alle blogs erg graag gelezen tot nu toe.

Waar jij niks mee kunt, maar de NR of het beheer wél: ik moet zeggen dat het sinds tijden de meest relevante blog is die op Bokt is verschenen. Tussen alle topics met onderwerpen die al elders zijn verschenen omdat die media gewoon sneller zijn (en het topic op Bokt ook geen nieuwe feiten beschrijft), community-news met de relevantie van een leeg bierblikje voor de gemiddelde gebruiker en suffe blogs zijn deze blogs een verademing. Er wordt inside-kennis met de informatie van verschillende media gecombineerd tot een fijn leesbaar blog, zodat ik een goed beeld krijg van wat er speelt. Graag meer van dit soort dingen, Bokt!

Anoniem

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:16

Ik post niet veel, heb ook de tijd niet om fanatiek de ruiters te volgen. Deste blijer ben ik met de updates en de blogs van Novalues! Ik vind ze heerlijk om te lezen, en verhelderend om gelijk de visie van een ervaringsdeskundige mee te krijgen! :)

Santos_05

Berichten: 3074
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:30

Een complimentje is inderdaad op zijn plaats hier, ook ik ben heel blij met de blogs Novalues! Net als Hilli vind ik dit de beste blogs, fijn om te lezen, toegevoegde waarde door de extra informatie die je hebt en je (edit: ik dus ;) ) leeft echt mee met de Derby!
Laatst bijgewerkt door Santos_05 op 17-08-17 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:41

Novalues, ik ben ook super blij met je blogs! Je schrijft heel fijn en duidelijk. Ook vind ik de uitleg fijn. Doordat ik niet zoveel tijd geb dit jaar om het te volgen vond ik je updateblog super fijn om het toch nog Een beetje te volgen! Hartelijk bedankt voor alle fijne updates! :D

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:04

Alvaron schreef:
Mongol Derby schreef:
Will Comiskey, known to his fans as Dingo, sling-shotted (sling-shat?) himself to the top of the Mongol Derby Hall of Fame at 11:10 this morning as the most successful Derbyist ever - a first place and a fourth place, 2 finishes from two starts. He is now The Best Finisher, a title we are sure he will bandy around all the relevant internet dating sites as soon as he is back in phone reception. Not just a technician, nor indeed just a fabulous horseman, he has genuine panache, stopping to pick some wild flowers for Head Vet Emma on the way in. And taking his lovely horse into the lake as soon as he had passed the (still blushing) vet, somersaulting off his bottom into the water, helmet still on. Safety first and all. His new Bromance Warren Sutton tied for 4th with him, they have forged a formidable partnership over the last 500kms, and like an owner with their pets, folks are struggling to tell one from the other now.


Wat lief dit :')

Ik lees de blogs ook graag Chris! Post inderdaad niet zo veel, maar lezen des te meer :)

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: [BLOG] Mongol Derby 2017: Olympiër, aardappelboer en bankier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:46

Het viel mij ook al op dat er überhaupt minder gevolgt en gepraat wordt over de derby. Ook ik volg het op de voet en vind de insiders kennis van jou gecombineerd met de huidige derby echt heerlijk om te lezen Novalues. Bedankt!