Jerome Guery vervangt Olivier Philippaerts na val

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Jerome Guery vervangt Olivier Philippaerts na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 14:11

Equnews
Springen

Afbeelding
Jérôme Guery, foto door Stefano Grasso LGCT

In Göteborg is Olivier Philippaerts ten val gekomen tijdens hij op het paard Legend of Love H&M zat.

Tijdens Olivier zijn verkenning op de grote piste van Göteborg is hij ten val gekomen omdat zijn paard een onnatuurlijke beweging deed. Hij probeerde Legend of love H&M nog te pakken maar tevergeefs. Het paard was zijn hoofdstel kwijt en rende zo door de grote piste. Olivier kwam achter hem aan gestapt, voelend aan zijn arm.

Na een controle in het ziekenhuis werd een blessure aan de schouder vastgesteld en in overleg met de ruiter, de chef d’équipe Peter Weinberg en het medisch team werd de beslissing genomen om Olivier terug te trekken uit de ploeg.

"Ik was rustig mijn rondje aan het afwerken tot H&M Legend of Love plots weigerde en ik ten val kwam”, zegt Olivier Philippaerts. "Ik viel op mijn schouder, die raakte daarbij uit de kom. Het medisch team ter plaatse heeft me meteen geholpen maar het voelt niet goed. Deze avond vlieg ik terug naar België en morgen ga ik naar het ziekenhuis. Verder onderzoek zal dan uitwijzen wat er precies scheelt en hoe het nadien verder moet.
Dit is een enorme ontgoocheling. H&M Legend of Love en ikzelf waren er klaar voor. We kwamen met hoge verwachtingen naar dit EK maar deze val verandert alles. Sakkeren heeft geen zin. Wie aan topsport doet weet dat dit kan gebeuren. Het komt er nu op aan om morgen een juiste diagnose te krijgen om nadien met de revalidatie te starten."

De meegereisde reserve Jérôme Guéry en Grand Cru van de Rozenberg nemen zijn plaats in.

Klik hier voor foto's van Olivier Philippaerts en Legend of Love H&M.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 22-08-17 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangevuld met reactie Philippaerts