Spannende strijd in marathon Beekbergen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14133
Geregistreerd: 20-04-16

Spannende strijd in marathon Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 20:26

Bokt.nl / Hoefnet
Aangespannen rijden

Afbeelding
Franciska den Elzen, foto door Amanda

Wat een spannende strijd was het vandaag in Beekbergen. Het programma begon met de para-menners. Vijf Nederlandse deelnemers gingen de strijd aan met elkaar. Op ruime afstand van de nummer twee in het klassement wist Franciska den Elzen de winst te pakken. Ze reed een totaalscore van 93,99. Op de tweede plaats zien we Martje Witvoet met een score van 99,75. Zij blijft hiermee Aad van Marwijk nipt voor, die als derde eindigde.

Bij de tweespannen was het de Hongaarse Martin Hölle die de winst wist te pakken met een score van 86,93. Gisteren pakte Hölle ook al de winst in de dressuur en blijft hierdoor de leider in het klassement. De Duitse Sandro Koalic eindigde als tweede in het klassement met een score van 89,06. Een knappe derde plaats was er voor de Nederlandse Stan van Eijk die met 89,99 de derde plaats pakte. Pech was er voor Erik Couwenberg die met zijn span in de eerste hindernis omviel. “We hadden in Valkenswaard al pech en nu weer, hoeveel pech kun je hebben. De paarden liepen goed, maar het zit gewoon niet mee dit seizoen. Ik wens de andere WK-kandidaten uiteraard heel veel succes toe!” meldt Couwenberg aan Hoefnet. Zowel Valkenswaard als Beekbergen golden als observatiewedstrijd voor het WK tweespannen in Lipica en Couwenberg besloot zich na het ongeval van vandaag, waarbij overigens zijn paarden en zijn groom ongeschonden uit de strijd kwamen, terug te trekken uit de WK-selectie. Couwenberg komt morgen ook niet aan de start tijdens de vaardigheid.

Bij de start van de vierspannen stroomde het publiek toe. Het was een spannende strijd waarin een aantal favorieten om de winst streden. Meervoudig wereldkampioen Boyd Exell was ook hier onverslaanbaar. Gisteren won hij de dressuur en vandaag wist hij met ruime afstand ook de marathon op zijn naam te schrijven. Onder veel gejoel van het massaal toegestroomde publiek stuurde hij haarscherp door de hindernissen en eindigde met een score van 95,14. Ook de Nederlandse deelnemers hebben van zich laten horen. Op de tweede plaats eindigde Peter de Ronde met een score van 103,72. Onder aanmoediging van vader IJsbrand wist Bram Chardon de derde plaats op zijn naam te schrijven met een score van 106,09. Hij bleef hier Mark Weusthof, die met 106,65 op een vierde plaats eindigde, nipt voor.

Klik hier voor de uitslagen van de marathon.
Morgen vindt het laatste onderdeel, de vaardigheid, plaats.

Gerelateerd bericht: [VN] [FOTO]Marathon CAI Beekbergen in beeld

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Spannende strijd in marathon Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:32

Het was echt weer heel gaaf dit jaar! Boyd Exell en zijn span waren echt van de buitencategorie. De toewijding van 1 van zijn grooms in de waterbak trouwens ook, die haalde met al zijn toewijding een nat pak 2.0. Maar hé, alles voor die eerste plaats :D

Jorex

Berichten: 9984
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:20

Ik vond vooral IJsbrand zijn enthousiaste commentaar een leuke toevoeging ook. Jammer genoeg dat natte pak niet gezien, wij stonden toen bij hindernis 7, omdat we al 2 keer mee hadden gelopen met een menner. Zowel Hölle als Chardon alle hindernissen gezien en poeh, die gingen beide ook hard.

Maar wat ik me nu vooral afvraag is waarom van alle vier de paarden van Boyd Exell de neuzen zijn geplakt met tape?

F_inley

Berichten: 6409
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:24

Fennadev schreef:
Ik vond vooral IJsbrand zijn enthousiaste commentaar een leuke toevoeging ook. Jammer genoeg dat natte pak niet gezien, wij stonden toen bij hindernis 7, omdat we al 2 keer mee hadden gelopen met een menner. Zowel Hölle als Chardon alle hindernissen gezien en poeh, die gingen beide ook hard.

Maar wat ik me nu vooral afvraag is waarom van alle vier de paarden van Boyd Exell de neuzen zijn geplakt met tape?


Ik heb gelezen dat ze paarden dan meer lucht krijgen je ziet het ook wel eens bij het springen.

Super leuk dat Peter zo'n goese marthon heeft gereden!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:46

Fennadev schreef:
Ik vond vooral IJsbrand zijn enthousiaste commentaar een leuke toevoeging ook.


Ja hij pakte zijn rol helemaal met een enorme berg enthousiasme, Pam kwam er soms helemaal niet doorheen haha :')

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:42

Amanda: bedankt voor je mooie actie foto's +:)+
En dat je de moeite hebt genomen om helemaal hierheen te gaan vanuit de hoekse waard.

Het is weer genieten van deze beelden.

Technische vraag: wat voor instellingen heb globaal gebruikt en wat voor materiaal ?

Daihyo

Berichten: 88078
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Spannende strijd in marathon Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:26

Was ook erg leuk om mee te maken. Wat een geweldige sfeer hing er :j
Toffe mensen ontmoet en mooie foto's kunnen maken inderdaad: [VN] [FOTO]Marathon CAI 3* Beekbergen in beeld
Vanwege het weer moest ik mijn iso wat hoger zetten, tussen 200 en 400. Dit om de sluitertijd op 640 of 800 te kunnen houden. Diafragma wisselde ook met de wolken en zon tussen 3,5 en 4.5/5.0.
Het was een beetje raar weer :D

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Re: Spannende strijd in marathon Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:56

Je mooie scherpte diepte was het eerste wat me opviel bij je foto's, heel constant verdeeld.
Had al wat gedacht dat zo op 1/1000 zit , en dan valt het niet mee om daar een laag diafragma bij te houden.

En die goede sfeer bij menners onderling, tja Je bent vast en zeker ook op het "kamp" geweest ??
Als je het treft kom je er niet meer weg..en zit je aan de bbq en bier met een ploegje..
Of sta je handen en kleren vies te maken bij hulp her en der.., super leuk die onverwachte dingen.

Er is zeker competitie in het veld , maar daarbuiten absoluut geen afgunst, men is behulpzaam en staat open voor de gekste vragen.
Daarom kom ik er ook zo graag, en laat ik bewust veel dressuur werk voor wat het is.