Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 16:01

www.blikopnieuws.nl


Een 36-jarige vrouw uit Oosterwijtwerd is woensdagmiddag op de Damsterweg gewond geraakt bij een ongeval. De politie trof de vrouw op haar huisadres aan, terwijl het paard al weer in de wei stond.

De 36-jarige reed op haar paard toen een trekker met aanhangwagen van achteren naderde. De bestuurder reed met onverminderde snelheid langs de vrouw. Hierdoor schrok het paard hevig en viel bovenop de vrouw. De 36-jarige belandde vervolgens met het beest in de sloot. Hierbij viel het paard (600 kilo) op de vrouw. De Oosterwijtwerder moest zich met letsel aan haar knie en schouder onder doktersbehandeling laten stellen.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:04

Ai, lullig!

Wat ik me wel afvraag: hoe komt ze dan weer thuis?

Canis
Berichten: 369
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Lochem

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:06

Lullig, maar zo kan dat blijkbaar gaan.
Ik snap dan ook nog steeds niet waarom er nog altijd zo weinig aandacht aan paarden in het verkeer wordt besteed.

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:06

imd schreef:
Ai, banketstaaf!

Wat ik me wel afvraag: hoe komt ze dan weer thuis?


dat snap ik ook ff niet..
ze vonden haar thuis en paard stond al weer in de wei

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:12

En die boer zeker weer doorgereden !!! Dat gebeurt bij ons ook zo vaak en als je ze maant met je arm zachter te rijden zitten ze je nog zo gek aan te kijken. Er zitten echt eikels tussen hoor die niet beseffen wat er kan gebeuren.

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:16

Misschien had ze 'aangifte' gedaan of iets dergelijks....
Wat een verhaal en wat zullen zij en dat paard geschrokken zijn!!! Nog een 'geluk' dat ze er zo vanaf gekomen is.....

Hier in het dorp houdt elke tractorberijder rekening met paarden op de weg. Iets waar veel automobilisten en vrachtwagenchauffeurs nog wat van kunnen leren!!! Ja

Wij hadden van de week een fijne joekel van een vrachtwagen, die ondanks mijn zwaaiende armen geen rekening hield met het feit dat er een ruiter te paard reed en ik naast mijn jonge paard liep langs de weg (ik rij wel op de hei en in het bos, maar op die weg stap ik van mijn paard af). Paard van mijn vriendin is doorgaans een geroutineerd dier op de weg, geen problemen, maar nu schrok ze heel erg. Die vent rijdt gewoon rakelings langs en nog veel en veel te hard ook Boos! . Je vraagt je af waarom mensen dat doen Verward . Echt onwetendheid of gewoon expres??? Beseffen ze wel hoe gevaarlijk ze bezig zijn? Juist vanwege dit soort excessen, wandel ik wel met mijn jonge paard naar de hei dan dat ik op de weg ga rijden. En ik neem tegenwoordig mijn zweep mee en als ze te dicht langs rijden, geef ik een mep op de auto, want ik ben het zat dat aso's zo rijden. Ja

Is niet mijn normale manier van doen, maar ik ben het echt spuugzat. Normaal gesproken staan er ook flitspalen langs die weg, maar die doen het al jaren niet meer. Hierdoor creeer je blijkbaar snelheidsduivels. Scheve mond

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:26

larixfire schreef:
En die boer zeker weer doorgereden !!! Dat gebeurt bij ons ook zo vaak en als je ze maant met je arm zachter te rijden zitten ze je nog zo gek aan te kijken. Er zitten echt eikels tussen hoor die niet beseffen wat er kan gebeuren.


He ja laten we dat gewoon aannemen, zonder de feiten te kennen... misschien heeft hij haar wel thuisgebracht, zo kan je het ook bekijken!
Altijd maar gelijk van het slechtste uitgaan Lips are sealed

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:28

De feiten kennen we idd niet, maar ik zou persoonlijk toch wel aardig woest zijn als iemand zo langs reed en ik met paard en al daardoor in een sloot zou belanden en gewond zou raken..........

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:30

Dat ben ik met je eens! Maar dat wil nog niet zeggen dat die bestuurder na het ongeluk gewoon door is gereden, ik vind niet dat je daar gewoon maar vanuit kan gaan.

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:34

Dat klopt, dat weten we inderdaad niet...... Bij nieuwsberichten wordt er altijd veel gegist en ingevuld hier op bokt. Haha!
(Overigens, ik denk dat iedereen dat thuis doet, ook bij de nieuwsuitzendingen, het lezen van de krant, e.d.) Knipoog

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:34

Twiggy2008 schreef:
Dat klopt, dat weten we inderdaad niet...... Bij nieuwsberichten wordt er altijd veel gegist en ingevuld hier op bokt. Haha!
(Overigens, ik denk dat iedereen dat thuis doet, ook bij de nieuwsuitzendingen, het lezen van de krant, e.d.) Knipoog


Daar heb je ook wel gelijk in, maar ik probeer er op te letten dat niet te snel/makkelijk te doen.

Liselot11
Berichten: 484
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:37

Tja, soms vinden mensen het gewoon leuk om jou en je paard te laten schrikken van zo'n grote trekker. De meeste paarden blijven dit toch een grote herrieschopper vinden als het langskomt.
Hopelijk is de amazone er snel weer bovenop.

Ik denk trouwens dat de vrouw nog wel in staat is geweest naar huis te lopen met haar paard, vandaar dat ze thuis gevonden werd.

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:41

Of je zorgt dat je normaal met een paard langs de weg kan lopen.. Als jij die tractor aan ziet komen dan ga je toch tussen het voertuig en je paard instaan en zet je paard even stil. Je kunt altijd verwachten dat het paard van het voertuig wegspringt als hij schrikt en tja als jij daar dan staat dan ga je inderdaad met paard en al de sloot in..

Neemt niet weg dat ik het sneu vind, maar tegelijkertijd ook erg dom. Zulke situaties kunnen erg makkelijk voorkomen worden.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:44

Gister was ik ook met mijn pony een buitenrit aan het maken, en ze reden continu af en aan met die onwijs grote tractoren met aanhang er achter. Mijn pony is niet zo snel bang, maar ook ik lag bijna in de sloot met pony en al. Ben nog nooit zo bang geweest, uiteindelijk ben ik aangedraafd en heb de hele weg terug naar de manege gedraafd opgejaagd door 3 tractoren achter mij en een grote vrachtwagen van voren toen kneep ik hem wel even hoor. (normaal ga ik altijd een pad in ofzo, zodat ze even kunnen passeren. Maar helaas net op het moment dat je zoiets nodig hebt is t er niet Vork )

GirlyMelis
Berichten: 1586
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Kamerik

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:45

Verschrikkelijk dat zulk soort dingen gebeuren. Bij ons stond de postbode pas ook tegen m'n pony aan terwijl ik er gewoon naast liep en stond te zwaaien met m'n armen. Het is echt zo'n smal boerenweggetje als hij nou gewoon gestopt was kon ik in zo'n inham. Heb hem toen maar de huid vol gescholden. Ook al is dat niet mijn manier van handelen, maar ik was woest.

Ik hoop dat de vrouw en het paard natuurlijk er goed vanaf gekomen zijn Lachen.

_Emm_
Berichten: 1526
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Bodegraven

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:13

Redrumfox schreef:
Of je zorgt dat je normaal met een paard langs de weg kan lopen.. Als jij die tractor aan ziet komen dan ga je toch tussen het voertuig en je paard instaan en zet je paard even stil. Je kunt altijd verwachten dat het paard van het voertuig wegspringt als hij schrikt en tja als jij daar dan staat dan ga je inderdaad met paard en al de sloot in..

Neemt niet weg dat ik het sneu vind, maar tegelijkertijd ook erg dom. Zulke situaties kunnen erg makkelijk voorkomen worden.

Daar ben ik het ook wel mee eens.. Je kunt niet zomaar met een paard de weg op, en je zal het voor jezelf en je paard zo veilig mogelijk moeten maken.
Ik loop hier heel vaak over een smal boerenweggetje met ondoorzichtige bochten. Ik ben continu gefocussed of ik een trekker/vrachtwagen hoor en ga dan zsm ergens een dam op. Ookal is mijn paard echt nergens bang voor, ik ga geen risico's nemen.

Al weet je natuurlijk niet precies hoe het gegaan is, maar je kunt niet altijd zonder iets te weten de trekkerbestuurder de schuld geven (wat ik hier mensen alweer zie doen...)

Anoniem

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:16

Tja, dit had de onfortuinlijke zwemster kunnen voorkomen.
En natuurlijk krijgt de bestuurder van de trekker van de gemiddelde Bokker de schuld........
Mijn stelling is dat je, als je paard bang is van tractoren, ze zelf uit de weg dient te blijven. Op een dam gaan staan, op een erf of zelfs helemaal niet op de openbare weg komen.
Ik ben ook ooit een keer met paard en al in een sloot beland en echt, dat was te voorkomen geweest, beest was panisch voor groot landbouwverkeer maar ik besloot toen het toch maar even te wagen.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:21

Tsja, je bent er niet bij hè, dus je weet nooit hoe het gegaan is.

Maar het blijft natuurlijk ook een feit dat je je paard wel goed verkeersmak moet maken voordat je de weg op gaat. Ik heb zelf een behoorlijke hittepetit, kan ook best schrikkerig zijn. Maar flink trainen en ze gaan echt overal langs. Gewoon in de wei met auto's en trekkers en vanalles aan de gang gaan net zo lang tot ze nergens meer van opkijken. Dan pas de weg op.

Blijft natuurlijk dat een tractorbestuurder wel een fatsoenlijke afstand behoort te bewaren, net zoals bij fietsers of voetgangers, daar scheuren ze toch ook niet op 20cm afstand langs?

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:43

appart atikel dit...

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:45

Twiggy2008 schreef:
Misschien had ze 'aangifte' gedaan of iets dergelijks....
Wat een verhaal en wat zullen zij en dat paard geschrokken zijn!!! Nog een 'geluk' dat ze er zo vanaf gekomen is.....

Hier in het dorp houdt elke tractorberijder rekening met paarden op de weg. Iets waar veel automobilisten en vrachtwagenchauffeurs nog wat van kunnen leren!!! Ja

Wij hadden van de week een fijne joekel van een vrachtwagen, die ondanks mijn zwaaiende armen geen rekening hield met het feit dat er een ruiter te paard reed en ik naast mijn jonge paard liep langs de weg (ik rij wel op de hei en in het bos, maar op die weg stap ik van mijn paard af). Paard van mijn vriendin is doorgaans een geroutineerd dier op de weg, geen problemen, maar nu schrok ze heel erg. Die vent rijdt gewoon rakelings langs en nog veel en veel te hard ook Boos! . Je vraagt je af waarom mensen dat doen Verward . Echt onwetendheid of gewoon expres??? Beseffen ze wel hoe gevaarlijk ze bezig zijn? Juist vanwege dit soort excessen, wandel ik wel met mijn jonge paard naar de hei dan dat ik op de weg ga rijden. En ik neem tegenwoordig mijn zweep mee en als ze te dicht langs rijden, geef ik een mep op de auto, want ik ben het zat dat aso's zo rijden. Ja

Is niet mijn normale manier van doen, maar ik ben het echt spuugzat. Normaal gesproken staan er ook flitspalen langs die weg, maar die doen het al jaren niet meer. Hierdoor creeer je blijkbaar snelheidsduivels. Scheve mond

dit klinkt me bekend in de oren!
die mensen hier rijden ook zo roekeloos als het maar kan, wat betreft in het bijzijn van paarden!
Woon je soms ook ik het gooi Tong uitsteken?

Even over het je paard in de hand houden.. Dit kan toch niet altijd! een paard is en blijft een levend wezen en kan altijd schrikken, hoe bomproof, of verkeersmak het ook is!

safari
Berichten: 54
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:31

_Emm_ schreef:
Redrumfox schreef:
Of je zorgt dat je normaal met een paard langs de weg kan lopen.. Als jij die tractor aan ziet komen dan ga je toch tussen het voertuig en je paard instaan en zet je paard even stil. Je kunt altijd verwachten dat het paard van het voertuig wegspringt als hij schrikt en tja als jij daar dan staat dan ga je inderdaad met paard en al de sloot in..

Neemt niet weg dat ik het sneu vind, maar tegelijkertijd ook erg dom. Zulke situaties kunnen erg makkelijk voorkomen worden.

Daar ben ik het ook wel mee eens.. Je kunt niet zomaar met een paard de weg op, en je zal het voor jezelf en je paard zo veilig mogelijk moeten maken.
Ik loop hier heel vaak over een smal boerenweggetje met ondoorzichtige bochten. Ik ben continu gefocussed of ik een trekker/vrachtwagen hoor en ga dan zsm ergens een dam op. Ookal is mijn paard echt nergens bang voor, ik ga geen risico's nemen.

Al weet je natuurlijk niet precies hoe het gegaan is, maar je kunt niet altijd zonder iets te weten de trekkerbestuurder de schuld geven (wat ik hier mensen alweer zie doen...)


Niet alle paarden zijn zo makkelijk aan de hand als jullie hier beschrijven. Persoonlijk zit ik er liever op.
Gedeeltelijk kan je natuurlijk in de wei een heel hoop oefenen om je paard wat makker te maken maar dat is niet altijd afdoende om ze bomproof te krijgen. Niet iedereen heeft bovendien de beschikking over een tracktor.
Aan de kant gaan is een idee. Maar punt 1 moet je je paard niet banger maken dan hij al is... dus op het laatste moment omkeren en terugrijden naar een zijweggetje kan ook versterkend werken. En je moet maar net op tijd kunnen zien dat er iets aankomt EN een zijweggetje vinden.
Ik ben het er mee eens dat je er zelf best iets aan kan doen. Maar bestuurders van grote voertuigen moeten ook rekening houden met het feit dat paarden snel schrikken.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:37

Denk dat het niet mogelijk is om nav dit artikel een oordeel te vellen over wie er 'schuldig' is, zulke dingen kunnen nou eenmaal gebeuren.

Kan best zijn dat paard goed verkeersmak was, maar toch schrok, blijven dieren he Knipoog . Ben het er wel mee eens dat je met een paard dat niet verkeersmak is niet zoveel op de weg te zoeken hebt.

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:39

''Niet alle paarden zijn zo makkelijk aan de hand als jullie hier beschrijven.''

Dan moet je er zelf iets aan doen voordat je jezelf en je paard in gevaar brengt. Dat lijkt me toch wel vanzelfsprekend.. Knipoog
Door aan de kant te gaan en je paard stil te zetten zodat hij het gevaarte aan ziet komen maak je hem niet bang hoor, en onverstoord doorlopen is ook niet altijd de beste oplossing; blijkt wel uit dit nieuwsbericht. Knipoog

Maar bestuurders mogen inderdaad wel wat rekening met paarden houden, ik vind echter wel dat het van twee kanten moet komen: als bestuurder zijnde verwacht je toch zeker dat iemand alleen maar met een paard de straat op gaat die verkeersmak is.

Ookal is een paard verkeersmak, het blijven dieren dus je moet altijd tussen je paard en de voertuigen inlopen en zelf goed opletten. De makste dieren zijn het gevaarlijkst, omdat de ruiter/begeleider dan niet op scherp staat en altijd maar denkt 'oh gaat wel goed hij is braaf': daar komen ongelukken van.

Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:54

Ik woon in het oosten van het land midden tussen de boeren en ik moet eerlijk zeggen dat de boeren hier altijd keurig rekening met mij houden. Iedereen in mijn buurt kent mij inmiddels ook wel, omdat ik veel met de paarden over de weg loop (mijn weiland is 800m verderop). Gelukkig zijn er dus ook mensen die zich wel aan de andere weggebruikers aanpassen.
Natuurlijk maak ik ook nog weleens asociale weggebruikers mee, maar dat zijn meestal de automobilisten. Het scheelt dat mijn paarden behoorlijk bomproof zijn...

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:56

Ik heb 2 jaar lang iedere dag buitenritten gemaakt op mn werk met touristen.
De paarden die ik reed waren echt super braaf omdat we ook vaak minder ervaren ruiters mee hadden. Maar wat me opviel is dat automobilisten, boeren in traktoren, vrachtwagen- en buschauffeurs heel weinig rekening ermee houden dat paarden levende wezens zijn en dat ruiters ook deel uitmaken van het verkeer. Dit is gevaarlijk. Hoe braaf de paarden ook zijn ze kunnen altijd schrikken. En in dit geval als een traktor er met een vaart aankomt en je rijd langs een sloot kun je ook niet uitwijken en afstappen is dan ook niet altijd de beste oplossing om je paard rustig en veilig te houden. Ik hoop dat ze deze man aanklagen want dit had veel erger kunnen aflopen voor ruiter en paard.