Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Daphne van Peperstraten's droom komt uit met zilver

 
Profiel   

knhs
Dressuur

[ img ]
Daphne van Peperstraten en Greenpoint's Cupido. Foto door Amanda

Daphne van Peperstraten won haar eerste individuele medaille op een EK. Het zilver in de individuele proef bij de junioren met Greenpoint’s Cupido. Het was de vijfde medaille voor Oranje op het EK Dressuur in Roosendaal. Goud en brons ging naar Duitsland. Goede resultaten waren er voor Thalia Rockx op de zevende, Sem Stiemer op de twaalfde en Florence Siemer op plaats 15.

“Super tevreden. Dit is mijn allereerste individuele medaille op een EK. Dat was een hele grote droom van mij. Cupido deed het gewoon weer top voor me. Geweldig om dit mee te maken”, lacht Daphne van Peperstraten. Het verschil met goud was gering. Na de derde plaats in de landenproef was er nu dus zilver. Donderdag was Cupido voor de proef geschrokken en was er veel spanning. In de proef vandaag werd Cupido aan het eind wat sterk.
“Cupido heeft zoveel zin om te lopen en dan komt die power van hem naar voren tijdens de proef. Dan moet ik echt denken: oke, bij me blijven. Volgens mij had ik geen fouten in de proef.”

Daphne kijkt uit naar de finale van de junioren. “Ik vind kür rijden heel leuk. Ik heb heel veel zin om morgen weer te rijden. Ik vind het heel gaaf dat ik me tussen de sterke Duitsers rijd.”

Vorig jaar reed Daphne nog het EK bij de pony’s. Later in het jaar kreeg ze Cupido te rijden waarmee ze snel een succesvolle combinatie vormde. “De band tussen ons is gewoon echt heel goed. Het klikt gewoon. Ik kan op hem vertrouwen en hij doet altijd zijn best. In de landenproef had hij wat spanning, maar ik kan hem dan toch blijven rijden. Het is gewoon een super paard om te rijden.”

Met vier combinaties bij de beste 15 gaven de Nederlandse junioren hun visitekaartje af. Thalia Rockx eindigde als zevende met Verdi de la Fazenda. Sem Stiemer mag morgen finale rijden met Waldemar. Voor Florence Siemer zit het EK er op. Slechts drie landgenoten mogen de finale rijden. Maar de junioren hebben teamzilver op zak.

Uitslag Individuele proef Junioren, EK Dressuur Roosendaal
Goud Lia Welschof (Dui), Liinus K (v.Locksley II), 75.474%
Zilver Daphne van Peperstraten - Greenpoint’s Cupido (v.Johnson), 74.789%
Brons Linda Erbe (Dui), Fierro (v.Fuerst Wettin), 73.184%
7. Thalia Rockx - Verdi de la Fazenda (v.Florett As), %
12. Sem Stiemer – Waldemar (v.Negro), 70.351%
15. Florence Siemer – Zidane (v.Inspekteur), 70.108%

Klik hier voor de volledige uitslag
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 21:52 



 
Profiel   

Vandaag in de kur GOUD voor Daphne! *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen