[HE] Op bezoek bij Eva Roemaat & Jesse Drent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

[HE] Op bezoek bij Eva Roemaat & Jesse Drent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 00:07

*Bokt.nl
Bokt community, Horse Event


Aankomend weekend vindt de 16e editie van Horse Event plaats. Op het leukste paardenevenement van Nederland mogen het populaire duo Eva Roemaat en Jesse Drent van Nalanta natuurlijk niet ontbreken. Om te kijken hoe zij zich op een evenement als dit voorbereiden waren wij (aMomentLT en Fleurjacbs) deze week bij hen te gast.

Afbeelding


Zo trots als een pauw kwamen ze ons bij aankomst tegemoet gelopen. Eva Roemaat (24) en Jesse Drent (21) betrokken onlangs hun eigen stal in het Gelderse Geesteren en hebben hiermee een goede, eigen plek gevonden waar ze o.a. samen kunnen trainen, hun lessen vrijheidsdressuur kunnen geven en open dagen kunnen houden. Wij hadden de eer om als één van de eersten op dit ruime complex te gast te zijn.

Opvallend was dat de voorbereidingen op Horse Event vooral bestaan uit organisatorische zaken, zoals de stand, zorgen voor voldoende en nieuwe producten en de bevoorrading hiervan. De voorbereidingen op de show zijn vooral gericht op het onderwerp, de inhoud hiervan wordt vrijwel niet voorbereid. "Wij dwingen onze paarden nergens toe. Wanneer we alle details zouden voorbereiden zou dit een bepaalde druk geven bij de paarden. Dat is tegen onze principes in", legt Eva uit.

Afbeelding


Uiteraard nemen Eva en Jesse op Horse Event uitgebreid de tijd voor hun fans. Toch moeten ze hun fans wel eens teleurstellen. Jesse vertelt: "Op een evenement als Horse Event zijn er in alle drukte wel eens momenten waarop we bijvoorbeeld niet met onze fans op de foto kunnen. We willen onze fans echt niet teleurstellen, dit blijft altijd moeilijk, ook voor ons."

Afbeelding


In de aanloop naar dit interview hebben we jullie op Bokt gevraagd wat jullie graag van Eva en Jesse willen weten. We hebben hen een selectie uit deze vragen voorgelegd:

Kwita en asm_keyleigh: Hoe hebben jullie elkaar leren kennen, en hoe zijn jullie erop gekomen om samen te gaan doen wat jullie nu doen?
Eva: "Ik was al een tijd bezig met vrijheidsdressuur toen ik Jesse via Hyves leerde kennen. Hij vroeg me of ik hem niet een keer een lesje vrijheidsdressuur wou geven. Zo gezegd zo gedaan, en na verloop van tijd kwamen we erachter dat het goed klikte. Zo ontstond er een vriendschap. Onze eerste show verliep niet vlekkeloos, zo viel ik bijvoorbeeld van mijn paard. Toch wisten we het vanaf dat moment zeker dat ons team Nalanta een feit was."

Saar88: Hoe gaan jullie ermee om als een paard een aangeleerde oefening tegen je gaat gebruiken?
"We beginnen vooral met kleine kunstjes, zodat het paard onze manier van aanleren leren kennen, en wij het paard leren kennen. Wanneer het paard vervolgens iets doet dat niet mag, kan je dat corrigeren of negeren. In ieder geval niet straffen, want dan straf je het paard voor iets dat je hem zelf geleerd hebt. Dat is verwarrend."

Afbeelding


4leggedmates: Welk vrijheidsdressuur kunstje vinden jullie het leukst?
Eva: "Ik vind het paard op het blok het leukste kunstje. Wanneer een paard eenmaal op het blok kan staan, voelt hij zich meestal heel trots en wil het kunstje dan ook heel graag doen." Jesse vindt het ‘kusje’ het leukst.

Eva20: Wat zouden jullie in de toekomst graag nog met jullie paarden bereiken?
Jesse: "We willen graag doorgaan op de manier waarop we nu bezig zijn en ons hier nog verder in ontwikkelen. Dit zijn bijvoorbeeld de dingen die je in onze shows ziet, onze lessen, maar ook het trainen van paarden voor anderen waar ik me mee bezighoud."

Afbeelding


Isabel_K: Heeft de aanschaf van de baby Schwarzwälder te maken met een toekomst voor dit paard op jullie nieuwe stal?
Eva: "De aanschaf van Rede is eigenlijk ‘per ongeluk’ gegaan. Ze stond bij een bekende, toen ik haar daar zag was ze gelijk erg aanhankelijk en voelde ik gelijk een klik tussen ons. Daardoor heb ik besloten Rede te kopen. Misschien wil ik in de toekomst samen met Andorra een showteam met haar vormen."

Wij willen Eva en Jesse graag bedanken voor hun gastvrijheid, en wensen hen veel succes met hun nieuwe stal en op Horse Event 2017. Kijk voor meer info over Nalanta op http://www.nalanta.nl. Meer info over Horse Event vind je op http://www.horse-event.nl

Afbeelding

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [HE] Op bezoek bij Eva Roemaat & Jesse Drent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:10

Veel succes met jullie eigen stal!

asm_kayleigh
Berichten: 845
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HE] Op bezoek bij Eva Roemaat & Jesse Drent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:09

Leuk dat mijn vraag er tussen zit!

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 11:33

asm_kayleigh schreef:
Leuk dat mijn vraag er tussen zit!



We hebben ons best gedaan om iedereen zijn of haar vraag te beantwoorden.
Mocht het niet duidelijk aangegeven staan tussen de vragen, dan is de vraag al beantwoord in het eerste stukje.

De interactie zo met de bokkers vind ik persoonlijk wel heel leuk!

asm_kayleigh
Berichten: 845
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:34

aMomentLT schreef:
asm_kayleigh schreef:
Leuk dat mijn vraag er tussen zit!



We hebben ons best gedaan om iedereen zijn of haar vraag te beantwoorden.
Mocht het niet duidelijk aangegeven staan tussen de vragen, dan is de vraag al beantwoord in het eerste stukje.

De interactie zo met de bokkers vind ik persoonlijk wel heel leuk!


Het was niet sarcastisch hoor hahah, hij zit er echt tussen.

Meave
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:47

Leuk! Ik ben benieuwd wat ze in de toekomst nog gaan laten zien!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:50

Wat een leuk stukje!

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HE] Op bezoek bij Eva Roemaat & Jesse Drent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:59

Wat een leuk stukje! Grappig geschreven :) Grappig dat mijn vraag er ook tussen zit, ik was het helemaal vergeten :') Maar leuk dat ik antwoord heb haha

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Re: [HE] Op bezoek bij Eva Roemaat & Jesse Drent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:53

Wat super leuk en goed gedaan! _/-\o_

fleurjacbs

Berichten: 5
Geregistreerd: 26-05-17
Woonplaats: Limburg

Re: [HE] Op bezoek bij Eva Roemaat & Jesse Drent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:50

Bedankt voor al jullie leuke reacties!

Jante
Berichten: 159
Geregistreerd: 15-11-06

Re: [HE] Op bezoek bij Eva Roemaat & Jesse Drent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:16

Leuk, vandaag Eva gezien, bij de pennyponyclub hoek.......veel belangstelling