Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nicole den Dulk voorlopig niet in het zadel

 
Profiel   

DVB Foundation
Overige

[ img ]
Nicole den Dulk met Wallace N.O.P. Foto door aniek1985

Paralympisch dressuuramazone Nicole den Dulk heeft eind september een operatie ondergaan en is nu al drie weken aan bed gekluisterd. Nicole is vanaf borsthoogte verlamd en voelt zodoende niet als zij wonden heeft aan haar onderlichaam. Een nare wond aan haar bil houdt haar voorlopig uit het zadel.

"Ik had wel gezien dat ik een wond op mijn bil had, maar ik smeerde het in en reed weer verder. Soms was de wond dicht, maar tijdens de Paralympische Spelen in Rio was de wond door de warmte weer open gegaan. Ik heb het goed verzorgd en heb toch gewoon gereden. Na een tijd was het wel weer helemaal dicht. Ik kreeg wel af en toe zweetaanvallen en dat bleek achteraf te komen door de wond die inwendig was gaan ontsteken, ook al was hij aan de buitenkant dicht. De pijn voel ik niet. Ik zit natuurlijk de hele dag in een rolstoel en daarnaast op het paard en dat is beide niet bevorderlijk geweest."

Nicole besloot om er toch iets aan te laten doen. "De arts had een echo gemaakt en toen bleek dat er onder de huid een hele holte was, waar de ontsteking zat. Drie weken geleden hebben ze me daaraan geholpen in het ziekenhuis door het open en schoon te maken. Het gat bleek echter veel groter dan de arts van te voren dacht. Aanvankelijk zou ik tien dagen op bed moeten blijven liggen, maar ik lig nu al drie weken en het duurt zeker nog twee weken voor het goed dicht is. Ik heb nu een vacuĆ¼mpomp op de wond. Die haalt al het vuil eruit en zuigt het gezonde weefsel naar voren, zodat de wond sneller heelt."

Over twee weken zou de wond in principe dicht moeten zijn, maar dan kan ze niet meteen weer te paard. "Ik denk dat ik dit jaar niet meer zal rijden. Als het gat dicht is, moet de huid nog helen en sterker worden. Ik neem nu echt de tijd, want ik wil niet het risico lopen dat het weer mis gaat. Gelukkig hebben we dit jaar geen belangrijke wedstrijden meer. Volgend jaar ga ik weer lekker met Wally aan de slag", blikt ze positief vooruit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 09:14 



 
Profiel   

sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 09:16 



 
Profiel   

Ach wat naar. Veel beterschap en snel weer in het zadel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 10:04 



 
Profiel   

Oe dat is vervelend. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 11:27 



 
Profiel   

Wat zit ze er mooi op...
Paralympische sport is echt een ondergewaardeerde sport.. vooral nu ik dit lees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 12:44 



 
Profiel   

Sterkte Nicole, helaas ben ik zeer bekend met dit soort wonden en weet hoe ellendig het kan zijn. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 12:45 



 
Profiel   

Wat waardeloos voor je, Nicole, Hoop dat je snel weer in het zadel bent!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 02:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen