Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Alblasserdams veulen neemt graag een duik

 
Profiel   

_/-\o_ haha, ik vind het hilarisch, die gaat gewoon lekker een eindje zwemmen.
Maar als eigenaar wordt je denk gek. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 18:35 



 
Profiel   

Ze heeft ook een heerlijk ondeugend snoetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 18:45 



 
Profiel   

Dat ze niet eerder verantwoordelijkheid hebben genomen. Hier is er ooit eentje 's nachts in de sloot terecht gekomen, dus sindsdien zorgen wel dat ze 's nachts niet meer bij de sloot kunnen komen. Dat kan met stroomdraad, maar een ouderwets hek werkt ook prima. En zo kunnen ze wel 24/7 buiten paard zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 18:55 



 
Profiel   

superlotje schreef
Dat ze niet eerder verantwoordelijkheid hebben genomen. Hier is er ooit eentje 's nachts in de sloot terecht gekomen, dus sindsdien zorgen wel dat ze 's nachts niet meer bij de sloot kunnen komen. Dat kan met stroomdraad, maar een ouderwets hek werkt ook prima. En zo kunnen ze wel 24/7 buiten paard zijn.


Ik heb me dit ook wel afgevraagd hoor. Het is daar volgens mij minstens twee keer per jaar raak met een paard te water. Ook een ouder paard heeft daar al meedere keren in het water gelegen. Het gebeurd echt veel daar in die omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 19:05 



 
Profiel   

Klopt geregeld dat de brandweer een paard hier uit de sloot haal. Sommige boeren hebben zelf materiaal liggen voor het uit de sloot halen. Waar die van mij ooit stond had de boer zelf materiaal en daar kwam ook nooit de brandweer voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 19:13 



 
Profiel   

Dat koppie ook <3

Ik had een Belg die geregeld de sloot overstak om dan het gras van de buren op te eten :+
Tsja het gras is altijd groener aan de overkant :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 19:22 



 
Profiel   

Lijkt me eenvoudig op te lossen door een hek langs de sloot te zetten toch? Een degelijk hek en/of ten minste stroomdraad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 20:34 



 
Profiel   

Ze hebben/hadden nu dus voorzorgmaatregelen genomen.
Pony in een omheind stukje gezet. Maar de kleine blijkt dus een gaatje gevonden te hebben en was gisteren alweer de sloot in gedoken. Aldus RTV Rijnmond.


Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 05:33 



 
Profiel   

Dat beest is in het verkeerde lijf geboren :') had een zeepaard moeten zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 06:17 



 
Profiel   

Evel_Knievel schreef
Dat beest is in het verkeerde lijf geboren :') had een zeepaard moeten zijn!


:j :')

Geweldig hoe die staat te genieten in het water ! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 08:33 



 
Profiel   

Haha hoe die de camera man ook aankijkt als die het staat te filmen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 08:35 



 
Profiel   

ik denk dat er niets anders op zit dan een zwembadje te graven voor deze dame op het land...

Of een loop plankje te maken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 08:39 



 
Profiel   

Toch idioot dat de brandweer straks weer eens bezig is om dat beest uit de sloot te vissen, en daardoor te laat komt bij een echte calamiteit. Van mij mogen ze na 2x hetzelfde paard in de sloot mensen de kosten gaan rekenen. Wedden dat je opeens wel meer kunt dan dom lachen als het je zeg 400 euro per keer kost?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 08:45 



 
Profiel   

Zover als dat ik begrepen heb van de boer waar ik ooit gestaan heb is het gewoon vanaf de eerste keer al betalen daarom had hij zelf materiaal geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 08:47 



 
Profiel   

Mag hopen dat het dier er nirt snachts inkomt. Mijn haf is hierdoor heel erg spierbevangen geweest en het komt nooit meer helemaal goed..
Voor mij alleen nog afgezette weides.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 09:02 



 
Profiel   

horsii schreef
Mag hopen dat het dier er nirt snachts inkomt. Mijn haf is hierdoor heel erg spierbevangen geweest en het komt nooit meer helemaal goed..
Voor mij alleen nog afgezette weides.


Sterre staat gelukkig 's nachts op stal voor zover ik weet van de eigenaren :j .

Maar heb gelezen dat ze nu dan maar overdag in de bak gaat, daar kan ze echt niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 09:11 



 
Profiel   

_O- _O- whahaha dat blije hoofd alleen al :') :')
Ik denk dat er niks anders op zit dan een zwemkuil op t land graven, voor dit waterratje

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 13:03 



 
Profiel   

Marcella schreef
Zover als dat ik begrepen heb van de boer waar ik ooit gestaan heb is het gewoon vanaf de eerste keer al betalen daarom had hij zelf materiaal geregeld.


welllicht op een bedrijf dat door het grote aantal verschillende paarden "veel eerste keren heeft".

Toen mijn peerd onvrijwillig ging zwemmen, werd me verteld dat bij een eerste keer geen rekening gestuurd werd omdat de brandweer er is voor het redden van mens en dier. Gebeurt het vaker of door grote nalatigheid vaker, dan kunnen eer kosten in rekening gebracht worden.

on topic: wat een veulen. ziet-um-kijken: zo baas, ik sta hier mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:02 



 
Profiel   

Laat ik het zo zeggen het gebeurt regelmatig hier in het dorp en kijk er ook niet meer van op. :')

Enige waar ik zelden wat van hoor dat er paarden in de sloot liggen is bij stoeterij Broere en die hebben geen omheining om de sloten. Sommige weilanden tegenwoordig wel, maar niet alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:07 



 
Profiel   

Ach ja, normaal moet je fors betalen voor aquatraining...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:30 



 
Profiel   

Die bij ons zeiden ze van brandweer de tweede keer dat die echt opgehaald moest worden jaren terug. Hebben we ook gedaan voor die de derde keer erin dook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 19:56 



 
Profiel   

Hilarisch :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 20:04 



 
Profiel   

Dat hoofd ook hilarisch dus c heeft ze nu ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 23:15 



 
Profiel   

Amyd schreef
Ach ja, normaal moet je fors betalen voor aquatraining...


Inderdaad, gratis aqua training. Wat zal dat beesie zo dadelijk al lekker in haar spieren zitten.
Persoonlijk zou ik de sloot zelf afzetten en bij het begin, eind en midden een stukje realiseren waar ze erin en eruit kan komen. Kan ze zelf erin en eruit, en misschien dat in de zomer meer dieren haar gaan nadoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 09:27 



 
Profiel   

Standaard dubbele omheining ervoor. Een vlak bij de rand en de andere meter verderop met genoeg stroom erop dat e ook op blijft en niet uit gezet word... Als ik hier eentijdje met de omheining bezig ben staan sommige nieuwe paarden gewoon te grazen tegen het draad tot het aan staat. Meestal leren ze het meteen af.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 11:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen