Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dierenartsen waarschuwen voor extreem gefokte paarden

 
Profiel   

[quote="
[ [url=m/ZIWp7M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ga ik van binnen nou echt heel hard van huilen. Ik weet dat menselijke emoties niet op dieren geprojecteerd kunnen worden maar paniek is voor paarden toch zeker duidelijk te voelen, en dit paard kán niet anders dan in paniek te zijn geweest. Ik kan er echt niet bij dat mensen dit doen. Die arabier, die quarter, die saddlebred, en die tientallen andere rassen die kapot gemaakt worden voor 'de mooi'. En over honden en katten nog maar te zwijgen (wist je dat katten met dubbelgevouwen gefokte oortjes altijd worden aangevallen of vermeden door andere katten omdat dubbelgevouwen oortjes in kattentaal agressie betekend? Leuk man, je kat vanaf zijn geboorte al buitenspel zetten en in gevaar brengen omdat jij het zo koetsie koetsie schattig vond). Ik ben zelf ook al jaren op zoek naar een Duitse Herder fokker die gewoon rechte ruggen fokt, probeer die maar eens te vinden. Echt, de stommiteit van de mens drijft me regelmatig tot complete waanzin!
[/quote]

Dat vermoedde ik al toen ik er foto's van zag ja. -O-
Met de scottish fold is trouwens meer mis: het gen dat zorgt dat die oortjes zo gevouwen zijn, heeft invloed op het kraakbeen (oren bestaan uit kraakbeen dus vandaar die vervorming). Alleen heeft een kat niet alleen kraakbeen in zijn oren natuurlijk... dus... heeft het ook invloed op kraakbeen elders in het lichaam. Kan dus nog meer gevolgen hebben voor de kat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 15:00 



 
Profiel   

Jeetje, als dat zo doorgaat zie je straks nog van die extremen bij MENSEN %)






Oh wacht ....

olie in de armspieren
[ img ]

in het achterwerk
[ img ]

implantaten
[ img ]

Belangrijk verschil is natuurlijk wel dat die malloten er zelf voor gekozen hebben. Maar toont wel aan hoe ver het kan gaan met bedrijfsblindheid. Mensen wennen heel snel aan iets en gaan dan net een stapje verder. Voor je het weet zit je met de excessen die in dit topic genoemd worden :(

Moderne Friezen of Sporthaflingers heb ik overigens geen probleem mee. Zien er anders uit dan de klassieke Fries of Haflinger, maar zijn nog steeds gewoon functionele paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 16:23 



 
Profiel   

Zoolgangster schreef
Ik heb even de voorouders van de arabische zielepiet gecheckt... zitten paarden tussen die CA dragers zijn, is doodleuk mee doorgefokt... nou, daar fok je gezonde paarden mee, met wobblergenen. Dat is nog los van die misvormde snuit. Ik vond op het filmpje dat paard al onregelmatig overkomen... :(


Een drager is wat anders dan een lijder. Een drager is geheel en al vrij van symptomen.
Op zich is er niets mis met fokken met CA-dragers, mits er geen drager x drager combinatie wordt gemaakt (hetgeen risico geeft op een lijder, en da's wel een probleem!). Het kan nu eenmaal voorkomen dat een drager verder wel zeer gewenst is voor de fokkerij. Is niks mis mee, in veel gevallen komt er vroeg of laat een vrije nakomeling uit die óók weer waardevol is voor de fokkerij.
Nogmaals: CA-drager is geen enkel probleem. CA-lijder wel.

Ontopic; ook bepaald niet mijn cup of tea, veel te extreem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 16:26 



 
Profiel   

[ img ]

Ach wat rottig dat de airbag per ongeluk is geactiveerd.

ik houd ook niet van het doorgefokte. Niet bij honden, koeien, paarden, bij geen enkel dier.
Normale selectie begrijp ik wel maar het slaat zo door. Zelfs lijden is geen maatstaf meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 16:59 



 
Profiel   

Dit soort dingen zijn niet alleen van ‘de tijd van nu’, hoor. De neus van buldogs, bijvoorbeeld, begon al meer dan een eeuw geleden met veranderen, o.a. dankzij de invloed van mopshondjes die eind negentiende eeuw gekruist werden met buldogs.

De zgn. ‘old-fashioned’ buldog had in de negentiende eeuw meer iets weg van een mastiff:
[ img ]

Prijswinnende buldog in 1905-1906, je ziet dat de neus al wat korter wordt:
[ img ]

Sprong naar 1908:
[ img ]

Moge het verschil duidelijk wezen:
[ img ]
(Boven: beeld van het schedel voor 1890, onder: 1935)

[ img ] [ img ] [ img ]
1817, 1850, 1879, 1886

[ img ]
1903
http://messybeast.com/history/1925-bulldogs.jpg
1925

[ img ]
1938 omschrijving gewenste bouw

[ img ]
Illustratie hoofd van de Engelse buldog nu.
(Foto's en omschrijving met dank aan Messy Beast, GAIA Research en Bulldog Club Nederland)

Ik weet er overigens niet genoeg van om te kunnen zeggen dat het goed of fout is, dus ik laat het aan anderen over om hierover een mening te hebben... :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 18:11 



 
Profiel   

Nikass schreef
[quote="
[ [url=m/ZIWp7M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ga ik van binnen nou echt heel hard van huilen. Ik weet dat menselijke emoties niet op dieren geprojecteerd kunnen worden maar paniek is voor paarden toch zeker duidelijk te voelen, en dit paard kán niet anders dan in paniek te zijn geweest. Ik kan er echt niet bij dat mensen dit doen. Die arabier, die quarter, die saddlebred, en die tientallen andere rassen die kapot gemaakt worden voor 'de mooi'. En over honden en katten nog maar te zwijgen (wist je dat katten met dubbelgevouwen gefokte oortjes altijd worden aangevallen of vermeden door andere katten omdat dubbelgevouwen oortjes in kattentaal agressie betekend? Leuk man, je kat vanaf zijn geboorte al buitenspel zetten en in gevaar brengen omdat jij het zo koetsie koetsie schattig vond). Ik ben zelf ook al jaren op zoek naar een Duitse Herder fokker die gewoon rechte ruggen fokt, probeer die maar eens te vinden. Echt, de stommiteit van de mens drijft me regelmatig tot complete waanzin!


Wat een afschuwelijke foto, met welk idee doen mensen dit??

Mocht je interesse hebben in gezonde, rechte Duitse herders, wel met een iets ander karakter dan de "standaard" DH, kan ik je een Harzer Fuchs aanraden ;)[/quote]


Of je neemt een Oost Europese herder.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 18:39 



 
Profiel   

aikon schreef
Laat zo'n pleasure paardje hier eens bij de DA klinisch keuren, word afgekeurd omdat het niet rad is. Dan is het al gauw " nee, is pleasure gefokt, loopt normaal" -O-

Menig dressuurpaard loopt ook kreupel, iets met het diagonale benenpaar wat bij de voorbeenzwaaiers niet parallel gaat en een achterhand die er achteraan komt ipv draagt.

Die winnen gewoon GP's...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 18:44 



 
Profiel   

Daar kan ik dus echt niet naar kijken. En elke keer als ik mensen vol lof hoor spreken over arabieren laat ik ook het duistere kantje zien met zo'n soort foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 18:45 



 
Profiel   

LBLGypsyCobs schreef
aikon schreef
Laat zo'n pleasure paardje hier eens bij de DA klinisch keuren, word afgekeurd omdat het niet rad is. Dan is het al gauw " nee, is pleasure gefokt, loopt normaal" -O-

Menig dressuurpaard loopt ook kreupel, iets met het diagonale benenpaar wat bij de voorbeenzwaaiers niet parallel gaat en een achterhand die er achteraan komt ipv draagt.

Die winnen gewoon GP's...

Helaas eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 18:47 



 
Profiel   

xxCYNNxx schreef
ben ik helemaal met je eens hoor Ikke, de dressuurwereld gaat ook steeds meer die kant op en is ook al jaren aan de gang.
Mag je idd dan niks van zeggen....tja of je moet een filmpje kunnen laten zien waarop jij je paard de moeilijkste dressuuroefeningen correct (liefst natuurlijk perfect) t uitvoeren...want anders weet je niet waar je over praat en mag je je mening niet geven.
Van de zotte natuurlijk.


LBLGypsyCobs schreef
aikon schreef
Laat zo'n pleasure paardje hier eens bij de DA klinisch keuren, word afgekeurd omdat het niet rad is. Dan is het al gauw " nee, is pleasure gefokt, loopt normaal" -O-

Menig dressuurpaard loopt ook kreupel, iets met het diagonale benenpaar wat bij de voorbeenzwaaiers niet parallel gaat en een achterhand die er achteraan komt ipv draagt.

Die winnen gewoon GP's...



Want je moet natuurlijk een Rembrandt zijn om een Picasso niet mooi te mogen vinden. :j

Oa hier op Bokt is het al lang duidelijk hoe normaal het abnormale ondertussen gevonden wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 18:59 



 

Ik vind het al heel schokkend om dit paard te zien, maar wat ik nog een schokkender idee vind, is dat het waarschijnlijk de bedoeling wordt om hiermee in de toekomst te gaan fokken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 19:05 



 
Profiel   

Ruim 20 jaar terug verzorgde ik Shetlanders bij een fokker.

Dan werd er een dwergje geboren, ding klopte voor geen meter, maar oh wat prachtig klein.
'Gelukkig' ging het beestje dood voor er mee gefokt kon worden.

Alles voor het kleurtje en zo klein mogelijk.

De Shets van een meter of iets meer, het type mijnpony, dat zie ik toch liever hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 19:10 



 
Profiel   

LBLGypsyCobs schreef
Ruim 20 jaar terug verzorgde ik Shetlanders bij een fokker.

Dan werd er een dwergje geboren, ding klopte voor geen meter, maar oh wat prachtig klein.
'Gelukkig' ging het beestje dood voor er mee gefokt kon worden.

Alles voor het kleurtje en zo klein mogelijk.

De Shets van een meter of iets meer, het type mijnpony, dat zie ik toch liever hoor.


Mee eens idd. Hier een shettie (nog nooit gemeten) maar heb het idee dat ie net geen meter is. Maar verder wel helemaal correct gebouwd, dat vind ik veel belangrijker. Deze is gelukkig niet gefokt met als doel klein blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 19:44 



 
Profiel   

Je kunt je ook afvragen wat het bestaansrecht is van bepaalde zware koudbloeden met een extreem hoge kans op CPL.

Waar leg je de lat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 20:06 



 
Profiel   

Joolien schreef
Ik vind het al heel schokkend om dit paard te zien, maar wat ik nog een schokkender idee vind, is dat het waarschijnlijk de bedoeling wordt om hiermee in de toekomst te gaan fokken...

Op de website staat een apart kopje voor hem onder ‘Our horses’ en hij wordt, als je gewoon op ‘Our horses’ zelf klikt, aangeduid als ‘The King’ onder de lijst met merries... := Ik denk dat je gelijk hebt, ja.

Wat ik het meest apart vind is dat de meeste van hun merries niet eens zo'n extreme dish hebben—sommige zelfs géén—en dat ook zijn voorouders niet allemaal een dish hebben. Dan vraag ik me af of hier bewust op gefokt is.
Maar ik vraag me ook wel af hoeveel je, zoals iemand hier al eerder ook al zei, nog zal zien van zijn dish naarmate hij ouder wordt. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 20:55 



 
Profiel   

Wat een vreselijk lelijk dier, net een misvormd zeepaardje. Valt me trouwens op in het filmpje dat de neusgaten continu wijd open staan/zwaar bewegen... of dat moet heel toevallig net telkens op film staan...

Djilna schreef
Dit soort extremen bij de Quarters zijn ook vreselijk trouwens:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... cation=ufi
Dat is dan een jaarling!

Vooral de Amerikanen dus weer, alles moet daar blijkbaar extreem :\


Dit is toch ook (deels) Photoshop... je ziet iig dat er een en ander aan bewerkt is... hopelijk aardig veel, arm dier anders :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 21:18 



 
Profiel   

Nee, dit is helemaal niet bewerkt- dit is het paard... er zijn er meer die er zo uit zien helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 21:32 



 
Profiel   

Je kan oa aan de grond zien dat er iets bewerkt is, maar in hoeverre dat het paard is is lastig te zeggen :+ Denk dat de hoek van de foto het ook wel erger maakt. Maar inderdaad, heb helaas al vaker Quarters voorbij zien komen met van die absurde bilspieren. Front ook trouwens. Heeft er wel vaker eentje op bokt gestaan die echt praktisch vierkant was van voren af gezien, te triest.


Laatst bijgewerkt door Fenrir op 15-10-17 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 21:36 



 
Profiel   

https://www.google.nl/search?q=champion ... AA#imgrc=_

hier staan meer van die arme dieren tussen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 21:36 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
https://www.google.nl/search?q=champion ... AA#imgrc=_

hier staan meer van die arme dieren tussen


Google ‘voor de grap’ eens op halter horse :o (zo wordt dit type genoemd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 21:58 



 
Profiel   

Fenrir schreef
Je kan oa aan de grond zien dat er iets bewerkt is, maar in hoeverre dat het paard is is lastig te zeggen :+ Denk dat de hoek van de foto het ook wel erger maakt. Maar inderdaad, heb helaas al vaker Quarters voorbij zien komen met van die absurde bilspieren. Front ook trouwens. Heeft er wel vaker eentje op bokt gestaan die echt praktisch vierkant was van voren af gezien, te triest.


Waar op de grond zie je dat? Ik ben benieuwd of ik er echt overheen kijk...

Bedoel je bij de voorhoeven? Want dat is niet slecht gekopieërd; daar heeft de handler met zijn schoenen tegen de hoeven getikt om die gelijk te zetten.

Ik meen dit paard op meer foto's te hebben gezien, in dezelfde staat. Helaas kan ik me vergist hebben- er zijn meer paarden die zo gebouwd zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 22:48 



 

Ik zie in de link maar 1 a 2 waarvan ik denk dat is extreem en ongezond :? De rest zijn getrainde quarters, ja die zijn er anders uit dan de standaard kwpner .....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 22:57 



 
Profiel   

Daarom denk ik ook dat ze zegt dat er meer tussen staan, die link vind ik niet heel veel buitensporige qhs tussen staan, maar ook ik zie er een paar die niet meer voor het functionele gefokt zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 23:00 



 
Profiel   

Nummer 2, 5, 7, 22, die vind ik alle niet meer normaal.
Gelukkig staan er nog genoeg normale tussen, maar toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 06:57 



 
Profiel   

Als ik me niet vergis zijn de foto's van t paard in de openingspost nu verwijderd van de site :?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 09:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen