Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Belgische landbouwer vindt trekpaard doodgeschoten in de wei

 
Profiel   

De wond leek niet oo de wond die een kogel uit een jachtgeweer zou voortbrengen.
Volgens mij kan het toch ook net zo goed kwaad opzet zijn geweest..
Iemand die even stoer zijn geweer wou uittesten? Ook gezien de hoek van de wond (kaak naar oor, Naar boven toe dus) lijkt me niet dat dit vanop afstand is gebeurd!
Het paard is misschien tot aan de draad gelokt en vervolgens geschoten waardoor deze op de draad is gevallen?

Welke manier dan ook..
Veel sterkte aan de boer en zonde van zo'n jong trekpaard en dat deze toch maar weer de dupe word..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 09:52 



 
Profiel   

BillyJ schreef
De wond leek niet oo de wond die een kogel uit een jachtgeweer zou voortbrengen.
Volgens mij kan het toch ook net zo goed kwaad opzet zijn geweest..
Iemand die even stoer zijn geweer wou uittesten? Ook gezien de hoek van de wond (kaak naar oor, Naar boven toe dus) lijkt me niet dat dit vanop afstand is gebeurd!
Het paard is misschien tot aan de draad gelokt en vervolgens geschoten waardoor deze op de draad is gevallen?

Welke manier dan ook..
Veel sterkte aan de boer en zonde van zo'n jong trekpaard en dat deze toch maar weer de dupe word..

Geen jagers volgens het artikel op HLN. Ze hebben sectie gedaan op het paard en er is enkel een uitgangswonde en geen ingangswonde. Rapport van de Dierenarts is inmiddels bij de politie afgegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 12:06 



 
Profiel   

Nee inderdaad. Volgens het artikel gaan ze er van uit dat iemand het paard door de neus geschoten heeft. Bah, ik zou echt bang worden van zo'n psychopaten in de buurt :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 13:43 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Nee inderdaad. Volgens het artikel gaan ze er van uit dat iemand het paard door de neus geschoten heeft. Bah, ik zou echt bang worden van zo'n psychopaten in de buurt :(

Ah gadverdamme zeg. Als dat echt zo zou zijn, wat een gek is dat dan zeg. Echt niet te geloven :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 13:47 



 
Profiel   

dang.... een verdwaalde kogel.
vermoed dat er iemand aan het schieten is geweest, paard kwam in de baan van de kogel.
Soms zijn er nu eenmaal heel veel rare toevalligheden.

En het andere paard gehoorschade door het schieten? de journalist of de eigenaar heeft wel veel fantasie.

Als ze hier jagen dan krijgen we bericht, laat dan de paarden binnen.
En hier gebeurd het ook wel eens dat ze een eigen hond raken, de jagers dragen opvallende kleding zodat ze elkaar niet overhoop knallen.
En loslopende honden zonder penning worden/werden ook geschoten als ze de hond niet kennen.
En ja een kat wordt wel eens per abuis geschoten.
Als een rode ergens in de bosjes of struiken zit wordt het al moeilijk te bepalen of het een vos of kat is.
bedenk dat niet ieder dier wat geschoten wordt afschiet klaar open en bloot op een vlakte zit.

en de arme vogeltjes etc... misschien moeten de dorpelingen en stedelingen weer eens een heg tussen de tuinen laten groeien ipv hout-beton of dergelijke, dan zien we ook weer meer zangvogels binnen de bebouwde kom.
Zo werden vroegah de zwaluwnesten verwijderd omdat de ramen anders zo vies werden.... dag zwaluw...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 15:47 



 
Profiel   

Het is toch te gek voor woorden dat je dieren niet op je eigen grond zouden mogen lopen. Verdwaalde kogel? En als die een mens raakt?
Nee, zo werkt het wettelijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 17:14 



 
Profiel   

Alane schreef
dang.... een verdwaalde kogel.
vermoed dat er iemand aan het schieten is geweest, paard kwam in de baan van de kogel.
Soms zijn er nu eenmaal heel veel rare toevalligheden.

En het andere paard gehoorschade door het schieten? de journalist of de eigenaar heeft wel veel fantasie.

Als ze hier jagen dan krijgen we bericht, laat dan de paarden binnen.
En hier gebeurd het ook wel eens dat ze een eigen hond raken, de jagers dragen opvallende kleding zodat ze elkaar niet overhoop knallen.
En loslopende honden zonder penning worden/werden ook geschoten als ze de hond niet kennen.
En ja een kat wordt wel eens per abuis geschoten.
Als een rode ergens in de bosjes of struiken zit wordt het al moeilijk te bepalen of het een vos of kat is.
bedenk dat niet ieder dier wat geschoten wordt afschiet klaar open en bloot op een vlakte zit.

en de arme vogeltjes etc... misschien moeten de dorpelingen en stedelingen weer eens een heg tussen de tuinen laten groeien ipv hout-beton of dergelijke, dan zien we ook weer meer zangvogels binnen de bebouwde kom.
Zo werden vroegah de zwaluwnesten verwijderd omdat de ramen anders zo vies werden.... dag zwaluw...

Ik begrijp dat niet van sommige jagers, als je een rood beest ziet en je twijfelt of het een kat of vos is, dan schiet je toch gewoon niet? Je loopt dan bewust het risico om iemands geliefde huisdier af te schieten, neem dan het zekere voor het onzekere en schiet niet. Of kijk beter indien mogelijk.

Dit bedoel ik trouwens absoluut niet boos naar jou hoor Alane :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 20:18 



 
Profiel   

Ayasha schreef
En als die een mens raakt?
Nee, zo werkt het wettelijk niet.

|( De Franse jagers hebben zeker een bril nodig. Dat zou eigenlijk bij hun standaard uitrusting moeten horen!

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/jage ... ~a42fc664/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 14:50 



 
Profiel   

Als je een haag ziet kan je toch wel bedenken dat dit geen terrein is voor een hert? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 15:02 



 
Profiel   

Ik ben precies de enige die een goede ervaring heeft met jagers :p
Bij ons hebben ze toestemming om op onze weides te jagen thuis.
Paarden staan slechts maar op één stukje tegelijk, dus zij mogen jagen op alle andere stukken wei.
Zij doen dit ook terwijl onze paarden buiten staan, onze paarden kijken er totaal niet vanop en blijven gewoon lekker gras eten. Nog nooit is er een kogel geschoten richting onze paarden, onze stallen of ons huis. Wij kunnen ook gewoon praten met de jagers, ze zijn vriendelijk en gedragen zich respectvol naar ons toe en naar onze paarden. :) (Die bestaan dus ook nog gewoon :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 12:56 



 
Profiel   

damian23 schreef
Ayasha schreef
En als die een mens raakt?
Nee, zo werkt het wettelijk niet.

|( De Franse jagers hebben zeker een bril nodig. Dat zou eigenlijk bij hun standaard uitrusting moeten horen!

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/jage ... ~a42fc664/


Noemen ze dat onvrijwillige doodslag? Die jagers moeten zich aan de wet houden. Levensgevaarlijk wat ze doen.

Ayasha, melden en blijven melden. Gewoon alles melden tot de politie er iets aan kan doen. Levensgevaarlijk wat er in jou buurt aan het gebeuren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:09 



 
Profiel   

Ik begrijp ook niet dat dat onvrijwillige doodslag is. Hij heeft toch bewust het risico genomen te schieten ook al wist hij niet zeker wat hij zou raken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:38 



 
Profiel   

nu,lijkt me wel duidelijk,ik denk niet dat de man schoot omdat hij dacht dat daar een mens stond.
dus is het onvrijwillig natuurlijk....
hoe stom en idioot die gedachte van 'geen idee welk beest,ik schiet' ook is,hij zal wel niet gedacht hebben dat daar een mens stond.

hier trouwens ook geen slechte ervaringen met jagers hoor,enkel respectvolle mensen die gevaarlijke situaties zoveel mogelijk uit de weg gaan.

mensen vergeten ook dat we bv echt konijnen en hazenplagen kunnen krijgen,vossenplagen,duivenplagen,....als niet iets hun vijand is,want natuurlijke vijanden bestaan er amper tot niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen