Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuidlaardermarkt is terug op het niveau van 2007

 
Profiel   

rtv noord
Overige


Vorig jaar werden er 1253 paarden en pony's verhandeld op de Zuidlaardermarkt. Deze jaargang waren dat er 1754. Het tekent de groei van de paardenmarkt die ieder jaar plaatsvindt op de derde dinsdag van oktober.

Daarnaast werden dit jaar 22 ezels verhandeld, ten opzichte van de 12 in 2016.

Impuls
Volgens marktmeester Jaap Mellema durven mensen tegenwoordig meer te handelen. 'Ouders die zijn eerder geneigd om bijvoorbeeld een pony te kopen voor hun kind. Of ik deze groei had zien aankomen? Nee, absoluut niet.' Mellema erkent dat het een belangrijke impuls is, ook voor Zuidlaren en omstreken.

Weigering
De organisatie heeft een Duits transport met 32 paarden teruggestuurd naar Duitsland, omdat het vervoersmiddel werd afgekeurd.

Vergelijking
In de jaren 2008 tot en met 2012 waren de aanvoercijfers van paarden en pony's relatief hoog, en kwamen ieder jaar ruim boven de 2000 uit. Van 2013 tot en met 2016 zakten de cijfers, met 2015 als dieptepunt: 1128. In 2007 betrof het 1815, vergelijkbaar met dit jaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 17:06 



 
Profiel   

Een afgekeurd vervoermiddel terugsturen??
Lekkerdan voor die dieren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 17:11 



 
Profiel   

Vraag mij af hoe ze dat geconstateerd hebben... de meeste wagens lossen in de omringende straten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 17:19 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Een afgekeurd vervoermiddel terugsturen??
Lekkerdan voor die dieren..


Ik dacht hetzelfde..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 17:29 



 

robert45 schreef
Vraag mij af hoe ze dat geconstateerd hebben... de meeste wagens lossen in de omringende straten.


Hoorde dat nvwa en politie op de aanvoerroute stond en alle buitenlandse kentekens eruit pakte. Maar da's van horen zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 17:44 



 
Profiel   

safina schreef
robert45 schreef
Vraag mij af hoe ze dat geconstateerd hebben... de meeste wagens lossen in de omringende straten.


Hoorde dat nvwa en politie op de aanvoerroute stond en alle buitenlandse kentekens eruit pakte. Maar da's van horen zeggen.

Niet alleen buitenslandse kentekens op de n34 maar wel bijna alle trailers die gecontroleerd werden en dat was dan aan het einde van de markt. Tegen 4en

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 17:53 



 
Profiel   

Om half 12 s ochtends stonden ze ook al te controleren op de n34.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 18:13 



 
Profiel   

Afgelopen nacht werd een Duits transport met 32 paarden onderschept, dat op weg was naar de markt
bron: rtvdrenthe
Misschien al eerder van de weg gehaald?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 18:39 



 

Hoe passen er 32 paarden in een wagen? Of pony's... Maar dan nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 18:41 



 

Joolien schreef
Hoe passen er 32 paarden in een wagen? Of pony's... Maar dan nog?


Misschien was dat wel het probleem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 18:48 



 
Profiel   

safina schreef
Joolien schreef
Hoe passen er 32 paarden in een wagen? Of pony's... Maar dan nog?


Misschien was dat wel het probleem?


Inderdaad, maar zeg nooit nooit want wij gingen vroeger ook met hele vrachtwagens naar concoursen. Sommigen hebben ook gewoon een extra oplegger hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 21:34 



 
Profiel   

Er zijn dus weer meer paarden verhandeld. Maar is er ook bekend wat de handelswaarde van die beesten was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 08:27 



 
Profiel   

Als ik het topic over de markt lees waren de prijzen best hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 08:57 



 
Profiel   

Prijzen zijn sowieso sinds dit jaar overal weer omhoog geschoten.
Begon vorig jaar al.
Maar nu is het sowieso bizar hoog soms :=
En dan over het hele geheel, niet alleen de markten.
Alleen maar goed ook toch denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 09:03 



 
Profiel   

True. Teveel paarden op marktplaats die te koop staan 'ivm persoonlijke omstandigheden'.. Relatie uit of baan kwijt kan altijd gebeuren maar als je zo goedkoop een paard kunt kopen is de drempel om te kopen wel heel laag, en zou je zo de onderhoudskosten vergeten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 09:38 



 
Profiel   

Binnenkort vast helemaal geen advertenties meer op marktplaats - hebben jullie al gezien hoe ze de prijzen voor advertenties hebben verhoogd? :=

Shetjes zijn amper groter dan varkens, en daarvan passen er heel veel op een veewagen. Tuurlijk is het een misstand, maar waarom dan bij varkens wel accepteren?

Wat ik altijd interessant vind: hoeveel van die dieren zijn ook daadwerkelijk verkocht en gaan naar huis met een andere eigenaar? Zie, geen hond koopt een dier met een raar papier van oudere leeftijd voor 12.000 euro, al heeft die nog zo'n bijzonder velletje. Die is dus gewoon met de aanleverende koopman mee naar huis gegaan, vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 09:47 



 
Profiel   

Dees schreef
Binnenkort vast helemaal geen advertenties meer op marktplaats - hebben jullie al gezien hoe ze de prijzen voor advertenties hebben verhoogd? :=


Ja, niet normaal meer! 30 euro!!
Tijd om niet meer via Mp te adverteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 10:02 



 
Profiel   

@dees

geloof mij een hoop wat meegaat gaat ook met een ander mee naar huis.

Wij hadden 9 mee en die zijn allen verkocht. Er zijn een hoop duitsers en anderen dus veel gaat naar het buitenland. Niet perse voor de slacht want dat is zon fabeltje...
Ik heb een shetlander verkocht naar italie. midden maat. Geloof mij voor de prijs kunnen ze daar echt geen salami van maken.

De tijd dat er rijen hengstveulens stonden die allemaal op de wagen naar italie gingen voor 25-30 euro is aardig voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 10:02 



 
Profiel   

@spaanse pony, maar welke goede verkoopsite is dan goedkoper en trekt net zoveel publiek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 10:03 



 
Profiel   

robert45 schreef
@spaanse pony, maar welke goede verkoopsite is dan goedkoper en trekt net zoveel publiek?


Ben ik ook nog niet overuit,
Veel gaat via Fb, maar wat een gezeur en ellende komen daar altijd voorbij dat ik liever daar niet adverteer. Sporthorses is goedkoop 8,50,- maar krijg daar de advertenties niet online/betaald. Blijft vast lopen.

Belgische site is gratis geloof ik.
En anders nieuwe marktplaats opzetten maar :+


robert45 schreef
@dees

geloof mij een hoop wat meegaat gaat ook met een ander mee naar huis.

Wij hadden 9 mee en die zijn allen verkocht. Er zijn een hoop duitsers en anderen dus veel gaat naar het buitenland. Niet perse voor de slacht want dat is zon fabeltje...
Ik heb een shetlander verkocht naar italie. midden maat. Geloof mij voor de prijs kunnen ze daar echt geen salami van maken.

De tijd dat er rijen hengstveulens stonden die allemaal op de wagen naar italie gingen voor 25-30 euro is aardig voorbij.


Wij hebben ook alles verkocht aan Duitsers, vooral onze fries voor de ingang al. Maar daar is de markt bekend van, alle Friezen gaan naar buitenland is daar zoveel meer handel in. Ze trekken je papieren zowat al uit je handen bij de ingang. :D

Net zoals alle bonte shets die aantrekkingskracht hebben naar Frankrijk en Italiƫ, en ze betalen grof geld voor grote maat en mooi getekend. Vaak 700 euro neertellen is er niks bij. Dus te dure salami

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 10:13 



 
Profiel   

Dat is goed om te horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 11:31 



 
Profiel   

Ik heb in ieder geval genoten, de kwaliteit van de dieren wisselt heel erg, maar er zat hier en daar best een pareltje tussen!

[EV-ITP] Zuidlaardermarkt 2017 - life is no missery

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 11:34 



 
Profiel   

Spaansepony schreef
Dees schreef
Binnenkort vast helemaal geen advertenties meer op marktplaats - hebben jullie al gezien hoe ze de prijzen voor advertenties hebben verhoogd? :=


Ja, niet normaal meer! 30 euro!!
Tijd om niet meer via Mp te adverteren


Tja facebook doet dat nog goed daar stijgt de handel erg en groot gelijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 14:14 



 
Profiel   

Ik vind die groei eigenlijk helemaal niet zo positief. Zo diervriendelijk zijn die markten niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 18:47 



 

Tazzey schreef
Ik vind die groei eigenlijk helemaal niet zo positief. Zo diervriendelijk zijn die markten niet.

Omdat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen