Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Zuidlaardermarkt is terug op het niveau van 2007

 
Profiel   

Believe schreef
Tazzey schreef
Ik vind die groei eigenlijk helemaal niet zo positief. Zo diervriendelijk zijn die markten niet.

Omdat?


Ben je er wel eens geweest? Dan zou je deze vraag niet stellen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 18:53 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Believe schreef

Omdat?


Ben je er wel eens geweest? Dan zou je deze vraag niet stellen.


Diervriendelijk misschien niet, maar het was ook geen ondraaglijk lijden. Overal lag hooi, redelijk ruim opgezet, niet meer in de herrie van de kermis en ze maken allemaal kans op een fijn huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 19:31 



 
Profiel   

Heel eerlijk vind ik het verschil tussen een markt en een dag lang op wedstrijd/concours niet heel erg groot... :o
Ja er staat een hoop bij wat geen toppaarden zullen worden maar die worden niet door de handelaar zelf gefokt. Veel mensen nemen dan niet hun eigen verantwoording om zelf hun paard op pensioen te zetten / in te laten slapen en dan zie je inderdaad een oude friese merrie met een doorgezakte rug op de markt terecht komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 19:51 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Ben je er wel eens geweest? Dan zou je deze vraag niet stellen.


Ben JIJ dit jaar geweest? Ik heb weinig zieligs gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 20:36 



 
Profiel   

Citaat
Heel eerlijk vind ik het verschil tussen een markt en een dag lang op wedstrijd/concours niet heel erg groot...

Daar heb je wel een punt ja :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 20:54 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Ben je er wel eens geweest? Dan zou je deze vraag niet stellen.


Ik ben er wel eerder geweest. Ik vind het ook niet meer van deze tijd. Die dieren staan daar al aan het einde van de avond voorafgaand aan de markt. En dan hebben sommigen al een lange reis achter de rug. Gelukkig zijn de controles veel strenger geworden en dat scheelt al een hoop leed. Niet alleen de paarden wachten lang. Er stonden al aardig wat Duitse auto's en trailers maandagochtend om 8.00 uur. Waaronder een gezin die waarschijnlijk in de auto geslapen hebben. Ze hebben in ieder geval de hele maandag in de auto doorgebracht zag ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 22:55 



 
Profiel   

Vanuit dierperspectief vind ik zo'n markt helemaal niet zo akelig.
Man, als je eens wist wat mensen met dieren doen BUITEN je zichtveld om.. Geloof me, dan is zo'n markt echt een makkie.
Persoonlijk vind ik het verschil tussen een dag naar wedstrijd en een dag naar de markt ook niet zo groot. En die markt is dan maar 1 dag per jaar.... zet dat eens af tegen ieder weekend weer op wedstrijd.

Als je de "schokkende diermishandeling"-filmpjes ziet op FB, dan komen zelfs dierenactivisten dit jaar niet verder dan een jong beestje dat probeert te slapen en aan een touw staat/hangt, maar verder wel royaal in het hooi ligt. Tuurlijk, sneu genoeg, maar diermishandeling.... nee. Ook de suggestieve teksten erbij maken het geen diermishandeling.

Als je het per saldo gaat bekijken: het verkopen van dieren is altijd sneu. Ook vanaf Sporthorses.nl, want dat dier snapt echt niet waarom het ineens van huis en haard wordt getrokken en elders opnieuw moet beginnen, die dacht het voor elkaar te hebben. Of het afspenen van veulens, al zo zielig.
Maar het leven gaat niet over rozen, he, ook voor ons niet. Dus waarom zou 1 dag per jaar aan een touw tussen vele soortgenoten moeten doorbrengen dan zielig zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 07:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen