Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Aniek Poels ‘Leuke complimentjes, nu weer business as usual'

 
Profiel   

*Persbericht
Springen

[ img ]
Aniek Poels met Barry White. Foto: Equitext


KRONENBERG - Het eerste internationale indoorconcours bij het Equestrian Centre de Peelbergen, na het buitenseizoen, is in trek. Onder andere de nummer vijf op de wereldranglijst, Scott Brash, is van de partij evenals de Limburgse toppers Michel Hendrix en Aniek Poels. “Na een paar weken verdiende rust voor Barry White is dit CSI een mooie voorbereiding voor Maastricht.”

Alle 560 boxen voor het CSI in Kronenberg zijn bezet en de wachtlijst is flink. Deelnemers uit 24 verschillende landen hebben zich aangemeld. Een compliment voor de organisatie zegt Aniek Poels, een van de founders. “Niet veel concoursen bieden de faciliteiten zoals je die bij de Peelbergen ziet. Alles eromheen maakt dat het aantrekkelijk is om te komen rijden. Kijk naar Scott Brash, hij kan zowel zijn meer ervaren paarden meenemen als zijn jongere paarden en ook zijn pupillen”. Op het CSI staan zowel 2*, 1* en YH-rubrieken op het programma, waaronder twee Longines Ranking proeven.

Beroemd als Barry White
Zelf neemt Poels een van haar toppaarden mee: Barry White en daarnaast o.a. een dochter van haar andere topper Athene, Evivera. “Athene had ik ook graag gestart, maar die is nog niet helemaal fit. Ik rijd sowieso graag op de Peelbergen, dat is toch een soort thuiswedstrijd. Leuk voor het publiek en de sponsoren, dat maakt het extra mooi.” Door haar succes het afgelopen seizoen wordt de amazone uit Swolgen nu ook buiten de paardenwereld herkend. “Ik kan nog prima over straat hoor”, lacht de Limburgse. “Maar het gebeurt me nu wel af en toe dat mensen vragen: ‘Ken ik jou niet ergens van?’”

Complimentjes
“Het meest aparte was een brief die ik kreeg van een vrouw die me had zien rijden in Aken. Ze vroeg me of ik de brief met een handtekening terug wilde sturen. Er zat zelfs een retourenvelop met postzegel bij. Dat zijn wel grappige dingen, naast de leuke complimentjes die je krijgt. Maar nu is het gewoon weer ‘business as usual’ en kijken we vooruit, onder andere naar Maastricht.” Poels en haar concullega’s zijn van donderdag 19 tot en met zondag 22 oktober te zien op het ECdP. Het CSI stuit rond 15.15 uur het concours af met de 1.45m Grote Prijs.

Voor de deelnemerslijsten, het voorlopig programma en overige informatie: http://www.peelbergen.eu/csi-oktober-2017/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 10:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen