Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

BWG Stables doet goede zaken in Kronenberg

 
Profiel   

Persbericht
Springen

[ img ]
Gerco Schröder met Glock's Debalia. Foto: Eva van den Adel

“Het is altijd fijn als je met het hele team ergens bent en het gaat zoals nu”, lacht de beste Nederlander in de Stal Hendrix Prix, Gerco Schröder. Met Glock’s Debalia sprong de routinier uit Tubbergen net naast een podiumplaats. Voor Groot-Brittannië nam de 16-jarige Robert Murphy voor de tweede maal de leiding dit weekend in Kronenberg met de Nederlandse gefokte Del Fuego (v. Murano).

Murphy schreef donderdag de kwalificatie voor de Medium Tour al op naam en deed dat kunstje vanavond nog eens over. Achter in het 16-man sterke barrageveld wist de Brit met een perfect passende rit als enige onder de 30 seconden te duiken. “Dit is de eerste keer dat ik in Kronenberg ben, maar ik kom zeker terug”, lacht de winnaar. Twee van de drie paarden die Murphy start zijn van Hollandse bodem. “De fokker van mijn andere paard, Chablis, was speciaal hier naartoe gekomen. Dat vond ik wel mooi, helemaal omdat hij allebei de gereden proeven ook bij de top tien zat.” De Couleur Rubin-nazaat zag het levenslicht in Limburg bij H.J.M. Knops in Oirsbeek.

Stijgende lijn
Schröder kreeg in het 1.40m slotstuk tegengas van zijn eigen stalruiter Sjaak Sleiderink. Met Berlin-telg Esmee stopte Sleiderink de klok in 31.56, goed voor een zevende plaats. Glock’s Debalia (v. Numero Uno) liet in het slotstuk louter kwaliteit zien. De negenjarige merrie finishte na een vloeiende rit in 30.88 seconden. “Je ziet als alles klopt. Hier niet alleen met ons team, maar ook vanuit de Peelbergen zelf. Alles loopt gesmeerd en dat draagt ook bij aan goede resultaten”, vertelt Schröder. “We komen nu uit een wat mindere periode en dan geeft het goede moed als je je in een stijgende lijn bevindt”, waarmee Schröder refereert naar zijn succesvolle rentree in Mariënheem met Debalia na herstel van een blessure opgelopen op Outdoor Gelderland.

Top drie
Schröder werd in de Medium Tour finale van vanavond geflankeerd door Michael Christofoletti. Met de naamgenoot van Gerco’s paard, Debalia (v. Zürich), werd de Italiaan na een aanvallend gereden openingsrit tweede met precies 1 seconde meer op de teller dan de winnaar (30.43). Een van de stalruiters van Paul Schockemöhle, Philip Rüping, sprong met de veelvermogende Canani S (v. Chacco Blue) naar de derde plaats in 30.52 seconden.

BWG topklasseringen
Bijna alle ruiters opererend onder de BWG-vlag sprongen zich dit weekend in Kronenberg in de prijzen. Broer Ben werd vijfde in de Ranking proef over 1.45m op vrijdag, waarin Gerco tweede werd. Op donderdag werd de meester o.a. geklopt door zijn Poolse student Adam Grzegorzewski. Schröder eindigde als tiende in de 1.40m Big Tour, terwijl Grzegorzewski derde werd en Sleiderink zich als achtste plaatste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 23:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen