[VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koeke

Berichten: 872
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:31

Op RVO.nl staat heldere info over in beslag genomen dieren. Voor opvang van paarden is in 2013 een aanbesteding geweest, waarvan de overeenkomsten nog lopen. Dus geen liefdewerk oudpapier ;)

Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:01

Ik zie trouwens wel dat die schimmel pony niet dik is. Die foto van de shets in de vrachtwagen leek heel anders

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:54

IHN schreef:
Ok...dus als mensen zich ergens voor inzetten mag je niet meer kritisch zijn en moet je ze de hemel inprijzen??? Ze worden niet afgebrand..er worden vraagtekens gezet bij hun handelen in deze...meer specifiek op het filmpje...


Niemand vraagt om ze de hemel in te prijzen. Maar een officiële instantie heeft ze blijkbaar geschikt gevonden. Omdat ze voldoen aan de norm? Wie het weet mag het zeggen. Misschien wel om dat de beste stuurlui drukker zijn met zeuren over kinderachtige filmpjes op het internet dan zich zelf inzetten voor deze dieren. En als ik sommige reacties hier lees dan zijn die van het zelfde infantiele niveau als de filmpjes.
Maar als je zo principieel kritisch wil zijn moet je die kritische hand ook eens in eigen boezem steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:57

Change3x schreef:
Het ging mij nog niet zozeer om de filmpjes, dat die niet volwassen zijn daar ben ik het mee eens, en dat ze die niet hadden moeten plaatsen ook.

Oke, dus in principe zijn de pony's nog van de eigenaresse totdat er is beslist door de rechter? Of begrijp ik dat verkeerd. Ik kreeg namelijk het idee door de foto's die hier werden geplaatst dat de pony's al worden herplaatst.


Hoe het simpel gezien zit:
PZB krijgt een vergoeding voor de verzorging van de pony's, een bepaald bedrag per dag per pony tot er een uitspraak is van de rechter. Eigenlijk staan ze daar dus in pension. Dierenartskosten en dergelijke worden ook gewoon vergoed.
De eigenaresse heeft op dit moment niets over de pony's te zeggen en mag ze ook niet opzoeken.
Als er een uitspraak is geweest dan kan er verder gekeken worden, PZB kan de pony's overnemen en verkopen/plaatsen, ze kunnen naar een 3e partij gaan die ze verkoopt/plaatst of ze moeten terug naar de eigenaresse.
Tot er een uitspraak is kan niemand dus verder iets met de pony's omdat nog niet duidelijk is wat er uiteindelijk besloten zal worden.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:30

Jennyj01 schreef:
IHN schreef:
Ok...dus als mensen zich ergens voor inzetten mag je niet meer kritisch zijn en moet je ze de hemel inprijzen??? Ze worden niet afgebrand..er worden vraagtekens gezet bij hun handelen in deze...meer specifiek op het filmpje...


Niemand vraagt om ze de hemel in te prijzen. Maar een officiële instantie heeft ze blijkbaar geschikt gevonden. Omdat ze voldoen aan de norm? Wie het weet mag het zeggen. Misschien wel om dat de beste stuurlui drukker zijn met zeuren over kinderachtige filmpjes op het internet dan zich zelf inzetten voor deze dieren. En als ik sommige reacties hier lees dan zijn die van het zelfde infantiele niveau als de filmpjes.
Maar als je zo principieel kritisch wil zijn moet je die kritische hand ook eens in eigen boezem steken.


Weet je?? Ook dat vind ik weer zoooon dooddoener...niet omdat het je wat aangaat, maar ik heb hier aardig wat paarden met verhaal staan gehad...duizenden euro's tegenaan gegooid uit eigen zak betaald. Geeft me dat dan nu het recht mijn mening over het filmen van in beslag genomen paarden te geven????
Als je nou eens even begrijpend zou lezen had je begrepen dat het niet gaat om de verzorging van de paarden, maar juist om het feit dat daar filmpjes van gemaakt worden wat ook nog met toestemming vd officiele instanties is gebeurd. Dáár gaat het om. Dit hoort gewoon niet. Ik vind het sowieso raar dat er kennelijk niks meer over is van privacywetgeving...je hoort als officiele instantie geen olie op het vuur te gooien...je hoort geen details over wat paarden hebben op internet te flikkeren, zeker niet als opvangadres en je hoort al helemaal niet met een kutgrijns op je smoel een halsdoorsnijgebaar te maken om aan te geven dat eentje het niet redt....het hoort gewoon niet...en zeggen dat het goed is want officiele instanties is natuurlijk een drogreden pur sang...grappig genoeg zie ik dat soort argumentatie nogal vaak voorbij komen bij een bepaald type "dierenvrienden".

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:50

Wanneer dieren in beslag genomen worden zou je toch mogen verwachten dat ze naar een opvangplek gebracht worden waar ze rustig en correct behandeld worden. Niet naar ergens waar er een bende kinderen loopt te giechelen en druk te doen. Zo te zien genieten die meisjes volop van de situatie en van de aandacht die ze zo kunnen krijgen ten koste van die pony's.
Waar zit het gezond verstand van de dierenbescherming? Dit is van de wal in de sloot voor de pony's.

eszsie86
Berichten: 115
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:59

Ze vertelde in het filmpje dat ze een baal van 320 kilo per week voerde dus niet elke dag maar zelfs dat lijkt nog ongeloofwaardig want dat zijn 21 kilo per dag. Als ik dat aan mijn paarden gaf kon ik ze rond rollen.[/quote]
320 gedeeld door 7 is ergens rond de 45 kilo per dag. Dat vind ik niet veel voor 16 dieren. Die twee van mij kauwen in de winter tegen de 20 kilo per dag weg.[/quote]

Ik had idd een rekenfout gemaakt —> niet slim .. 45 kilo per dag voor zoveel dieren is veel te weinig.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:05

IHN schreef:
Weet je?? Ook dat vind ik weer zoooon dooddoener...niet omdat het je wat aangaat, maar ik heb hier aardig wat paarden met verhaal staan gehad...duizenden euro's tegenaan gegooid uit eigen zak betaald. Geeft me dat dan nu het recht mijn mening over het filmen van in beslag genomen paarden te geven????
Als je nou eens even begrijpend zou lezen had je begrepen dat het niet gaat om de verzorging van de paarden, maar juist om het feit dat daar filmpjes van gemaakt worden wat ook nog met toestemming vd officiele instanties is gebeurd. Dáár gaat het om.


En ik moet begrijpend lezen? Misschien moet je de openingspost nog even terug lezen. Die gaat namelijk helemaal niet over de filmpjes en of de filmpjes wel mogen. Dus daar gaat het helemaal niet over.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:09

Jennyj01 schreef:
IHN schreef:
Weet je?? Ook dat vind ik weer zoooon dooddoener...niet omdat het je wat aangaat, maar ik heb hier aardig wat paarden met verhaal staan gehad...duizenden euro's tegenaan gegooid uit eigen zak betaald. Geeft me dat dan nu het recht mijn mening over het filmen van in beslag genomen paarden te geven????
Als je nou eens even begrijpend zou lezen had je begrepen dat het niet gaat om de verzorging van de paarden, maar juist om het feit dat daar filmpjes van gemaakt worden wat ook nog met toestemming vd officiele instanties is gebeurd. Dáár gaat het om.


En ik moet begrijpend lezen? Misschien moet je de openingspost nog even terug lezen. Die gaat namelijk helemaal niet over de filmpjes en of de filmpjes wel mogen. Dus daar gaat het helemaal niet over.


En iemand post hier de link van het filmpje en daar reageer ik op evenals anderen...het ging daar dus inmiddels ook over in ieder geval mijn reactie en om dan te gaan roepen dat ik het heb over de verzorging terwijl ik het overduidelijk over filmpjes heb gaat nergens over...maar ik hou ermee op...een normale volwassen discussie voeren is kennelijk niet mogelijk...ik ga mijn tijd zinniger besteden. De groet'n.

Edit: het gaat ook niet ober pzb...dus als je bij het onderwerp had willen blijven had je dat deel ook kunnen negeren. Enfin..inhoudelijk op zaken ingaan is met jou niet mogelijk...fijne dag verder.

Yentaah

Berichten: 1138
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:18

eszsie86 schreef:
Ze vertelde in het filmpje dat ze een baal van 320 kilo per week voerde dus niet elke dag maar zelfs dat lijkt nog ongeloofwaardig want dat zijn 21 kilo per dag. Als ik dat aan mijn paarden gaf kon ik ze rond rollen.
320 gedeeld door 7 is ergens rond de 45 kilo per dag. Dat vind ik niet veel voor 16 dieren. Die twee van mij kauwen in de winter tegen de 20 kilo per dag weg.

Ik had idd een rekenfout gemaakt —> niet slim .. 45 kilo per dag voor zoveel dieren is veel te weinig.


Even goed luisteren..
Ze zegt 2300 kilo per week. Gedeeld door 7 is +\- 330 per dag. Gedeeld door 16 is 20 kilo per paard per dag.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:19

Volgens mij moet je echt wel wat verkeerd doen als je pony mee genomen wordt Hebben hier in de buurt ook zo iemand al regelmatig dierenbescherming langs geweest en elke keer een waarschuwing dus dit zal wel niet de eerste keer zijn dat mevrouw daar over bezoek krijgt. En mager zegt soms niets wij hebben een hele magere koe in de wei lopen als je maar kan bewijzen dat je er genoeg aan doet om het dier beter te maken nemen ze het dier niet maar zo mee koe is heel ziek en hopen dat ze nog opknapt met medicijnen als je dieren hebt zorg er dan voor welk dier dan ook

Rizette
Berichten: 4415
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:25

Ik ben zelf ooit bij de dierenbescherming wezen kijken om 2 opgevangen ponytjes een goede plek te kunnen geven. De opvangplek werd geheim gehouden totdat er hier thuis een screening was gedaan van waar ze terecht zouden komen door een deskundig iemand van de dierenbescherming. Pas toen wij goedgekeurd waren qua plek en kennis mocht ik bij ze gaan kijken en werd mij dringend verzocht het adres waar ik heen ging niet bekend te maken of ooit ergens te laten vallen .Ik had daar alle begrip voor want je wilt de dieren beschermen tegen ex eigenaren enz enz. Ik heb ook nooit tegen iemand iets gezegd over waar ik geweest was. Ik schrik dan wel van het feit dat hier zo open en bloot alles tentoongesteld wordt over waar de pony's verblijven. Ik heb begrepen dat PZB alle paarden in pension heeft staan voor een megahoog bedrag. De dierenbescherming had ik waar ik kwam een eenvoudiger opvangplek qua stallen maar goed dat vind geen paard een probleem Ze stonden heel dik in het stro en hadden goed voer en stonden er allemaal tevreden bij. Alle paarden kwamen ook overdag naar buiten en haddeen het supergoed daar. Dus ja ik vind de gang van zaken ook helemaal zoals de dierenbescherming in het verleden niet werkte ( ik spreek over enkele jaren terug) En kan deze switch ookniet volgen dus ik begrijp de bokkers heel goed die dit echt not done vinden.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:33

Rizette schreef:
Ik ben zelf ooit bij de dierenbescherming wezen kijken om 2 opgevangen ponytjes een goede plek te kunnen geven. De opvangplek werd geheim gehouden totdat er hier thuis een screening was gedaan van waar ze terecht zouden komen door een deskundig iemand van de dierenbescherming. Pas toen wij goedgekeurd waren qua plek en kennis mocht ik bij ze gaan kijken en werd mij dringend verzocht het adres waar ik heen ging niet bekend te maken of ooit ergens te laten vallen .Ik had daar alle begrip voor want je wilt de dieren beschermen tegen ex eigenaren enz enz. Ik heb ook nooit tegen iemand iets gezegd over waar ik geweest was. Ik schrik dan wel van het feit dat hier zo open en bloot alles tentoongesteld wordt over waar de pony's verblijven. Ik heb begrepen dat PZB alle paarden in pension heeft staan voor een megahoog bedrag. De dierenbescherming had ik waar ik kwam een eenvoudiger opvangplek qua stallen maar goed dat vind geen paard een probleem Ze stonden heel dik in het stro en hadden goed voer en stonden er allemaal tevreden bij. Alle paarden kwamen ook overdag naar buiten en haddeen het supergoed daar. Dus ja ik vind de gang van zaken ook helemaal zoals de dierenbescherming in het verleden niet werkte ( ik spreek over enkele jaren terug) En kan deze switch ookniet volgen dus ik begrijp de bokkers heel goed die dit echt not done vinden.


Bij mij valt net het kwartje....paard zoekt baas kreeg niet het verwachte en gewenste applaus op het zogenaamd redden van de zuidlaardermarkt pony's...sterker nog...een hoos kritiek..die hebben gewoon flink lopen drammen om hun zin te krijgen waarschijnlijk om de kritiek op hun vorige optreden teniet te doen...

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:53

Sclimpre schreef:
Wanneer dieren in beslag genomen worden zou je toch mogen verwachten dat ze naar een opvangplek gebracht worden waar ze rustig en correct behandeld worden. Niet naar ergens waar er een bende kinderen loopt te giechelen en druk te doen. Zo te zien genieten die meisjes volop van de situatie en van de aandacht die ze zo kunnen krijgen ten koste van die pony's.
Waar zit het gezond verstand van de dierenbescherming? Dit is van de wal in de sloot voor de pony's.


Wie zegt dat die paarden niet correct behandeld worden???
Iedereen maakt ervan alsof ze op hun 2e mishandel/verwaarloos adres staan.
Als ze een vergoeding krijgen vind ik dat ook niet meer als normaal als je een officiele opvang bent anders kun je gewoon niet bestaan.
En wat ik weet van inbeslagname's is dat de rekening van deze opvang gewoon naar de eigenaar gaat.
Zo heb ik het al een paar keer meegemaakt met honden en katten.
Je bent je beesten kwijt maar mag nog wel even het achterstallig onderhoud betalen.

Het grootste punt is dat de in beslag genomen dieren zijn gefilmd. Het filmen op zich is niet verkeerd want het kan als bewijs materiaal worden gebruikt. dat dit bewijs materiaal vervolgens zonder pardon op het internet word gekwakt is natuurlijk een hele kwade zaak.
Ongeacht hoe het filmpje in elkaar steekt en hoeveel pubers erop staan.

Maar gaat deze zaak echt via de dierenbescherming? Die nemen niet eens dieren in beslag.
Dat gaat allemaal via andere wegen

Anoniem

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:03

Misschien hebben ze de eigenaresse inmiddels zover dat ze afstand van de ponys heeft gedaan. Ik heb geen idee hoor. Het enige dat ik weet is dat wij ook niet alles weten. En je kunt pas een zinvol oordeel hebben over dat filmen als je 100% zeker weet dat je over alle info beschikt. Dus ik vind deze discussie eigenlijk niet zo zinvol.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:25

Moderatoropmerking:
Wij merken dat er veel commentaar komt op PZB zelf, zoals over hoe zij paarden zouden behandelen en hoe er gefilmd wordt etc. Let erop dat dit geen topic wordt over PZB als bedrijf, maar dat het over de zaak van de desbetreffende pony’s blijft gaan.

Rizette
Berichten: 4415
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:41

safina schreef:
Misschien hebben ze de eigenaresse inmiddels zover dat ze afstand van de ponys heeft gedaan. Ik heb geen idee hoor. Het enige dat ik weet is dat wij ook niet alles weten. En je kunt pas een zinvol oordeel hebben over dat filmen als je 100% zeker weet dat je over alle info beschikt. Dus ik vind deze discussie eigenlijk niet zo zinvol.

Dat zou inderdaad kunnen. Dat paard zoekt baas via de politie de dieren opgevangen heeft. Ik dacht dat bij inbeslagname altijd de dierenbescherming ingeschakeld werd maar misschien is dat in Enschede heel anders en gaan ze daar niet naar de dierenbescherming. Maar naar Paard zoekt Baas die een hele andere manier van werken heeft dan de dierenbescherming.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:56

Rizette schreef:
safina schreef:
Misschien hebben ze de eigenaresse inmiddels zover dat ze afstand van de ponys heeft gedaan. Ik heb geen idee hoor. Het enige dat ik weet is dat wij ook niet alles weten. En je kunt pas een zinvol oordeel hebben over dat filmen als je 100% zeker weet dat je over alle info beschikt. Dus ik vind deze discussie eigenlijk niet zo zinvol.

Dat zou inderdaad kunnen. Dat paard zoekt baas via de politie de dieren opgevangen heeft. Ik dacht dat bij inbeslagname altijd de dierenbescherming ingeschakeld werd maar misschien is dat in Enschede heel anders en gaan ze daar niet naar de dierenbescherming. Maar naar Paard zoekt Baas die een hele andere manier van werken heeft dan de dierenbescherming.


In de Link hier boven aan de pagina van het rvo staat inderdaad ook dat de dieren door de dierenbescherming herplaatst moeten worden. Dus ik ga er van uit dat pzb ze zelf niet mag herplaatsen, tenminste niet als het via de officeele regels gaat.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:22

Ik ga er vanuit dat PZB helemaal niks mag. Het is gewoon tijdelijke opvang in opdracht.

Verder zie ik niet wat het probleem is van kinderen er omheen als dat betekend meer aandacht en verzorging. Ik neem aan dat ze niet dag en nacht er storend aanwezig zijn.

Wat betreft herkenbaarheid, ik vind ze helemaal niet zo herkenbaar als men beweerd. Wij kennen toevallig het verhaal en doen 1 + 1 = 2, zoveel zwarte paardjes op drie benen zijn er niet, maar iemand die alleen die vlog ziet, weet toch helemaal niet om welke dieren het gaat, lijkt mij? Als die op drie benen er niet bij had gestaan, had ik niet geweten dat dit dezelfde dieren waren als van het filmpje in de OP en de verhalen op Facebook.
Daarbij, het filmpje is goedgekeurd, dus kon het openbaar gemaakt. En ja infantiel gedoe wellicht, maar het is dan ook gemaakt door en gericht op jongeren, het is geen docu voor op TV ofzo.

Is er kijk op hoe lang het gaat duren voordat er uitspraak is over het lot van de dieren?

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:31

Soms kan het maanden tot over een jaar duren voordat ervaren definitieve uitspraak is rondom het wel of niet terugkrijgen van dieren. ;)

Zoolgangster

Berichten: 9713
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:56

Daniellejody schreef:
Ik ken mevrouw. Heeft ooit een pony "een goed huisje" geboden van een collega van mij. Pony werd later als bottenpakketje in de wei gezien en niet veel later kreeg collega het bericht dat de pony naar de slacht is gegaan.
Toen ik een goed huisje zocht voor mijn pony kwam mevrouw ook. Belooft gouden bergen, maar mijn collega waarschuwde me direct. Pony heeft nu gelukkig elders een goed huisje gekregen.


Daarbij is het ook nog zo dat al zouden mensen uit wraak een valse aangifte doen, dan nemen ze nog je dieren niet mee als ze er goed uitzien.
Heb het gezien hier in de buurt, er was een persoon die (uit pesterij, plus had een hekel aan katten) iemand vals beschuldigde van dierenmishandeling/verwaarlozing. Persoon kon bewijzen dat dierenarts regelmatig bezocht werd en dat de dieren goed verzorgd werden. Niets aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:16

Rizette schreef:
safina schreef:
Dat zou inderdaad kunnen. Dat paard zoekt baas via de politie de dieren opgevangen heeft. Ik dacht dat bij inbeslagname altijd de dierenbescherming ingeschakeld werd maar misschien is dat in Enschede heel anders en gaan ze daar niet naar de dierenbescherming. Maar naar Paard zoekt Baas die een hele andere manier van werken heeft dan de dierenbescherming.


Door wie ze ook in beslag genomen zijn: het is de rechter die uiteindelijk beslist of de inbeslagname definitief is of dat ze weer terug kunnen naar de eigenaar. Er gaat tijd overheen voordat het voor de rechter komt. En in die tijd kan een eigenaar natuurlijk altijd besluiten vrijwillig afstand te doen van de dieren. En als dat gebeurt dan is er natuurlijk geen enkel bezwaar meer tegen filmen en foto's.

Ik heb geen idee of daar sprake van is in deze situatie. Ik heb sowieso geen idee hoe het allemaal precies in elkaar steekt. En ik denk niemand hier. Dus wat zijn al die oordelen over dat filmen hier dan waard? Helemaal niks toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-17 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:54

cobiie schreef:
Soms kan het maanden tot over een jaar duren voordat ervaren definitieve uitspraak is rondom het wel of niet terugkrijgen van dieren. ;)

Dank je wel. Hier zij de regels heel anders, dus ik heb geen idee.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:43

Iemand zei dat z'n oude pony er een van was, nu zoeken ze op instagram de oude eigenaars dus misschien kan je je melden om aan je oude pony te komen ;)