[VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 06:38

Snap de ophef over het vervoer ook niet zo... Mijn paarden worden ook altijd los vervoerd, in boxen. Staan ze veel rustiger, en wij maken behoorlijke ritten af en toe. Alleen op hele korte stukjes zet ik er wel eens schotten in... En dat zijn dressuurpaarden, geen Shetlanders :D

Dit zijn Shets en die vallen sowieso niet zomaar om... Ik zou ze zelf ook gewoon zo vervoerd hebben. sterker nog, veel schotten zijn gevaarlijk met Shetlanders omdat ze eronderdoor passen! Dan moet je dus al vervoer regelen met aangepaste schotten, of helemaal dichte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 07:10

Libera schreef:
Snap de ophef over het vervoer ook niet zo... Mijn paarden worden ook altijd los vervoerd, in boxen. Staan ze veel rustiger, en wij maken behoorlijke ritten af en toe. Alleen op hele korte stukjes zet ik er wel eens schotten in... En dat zijn dressuurpaarden, geen Shetlanders :D

Dit zijn Shets en die vallen sowieso niet zomaar om... Ik zou ze zelf ook gewoon zo vervoerd hebben. sterker nog, veel schotten zijn gevaarlijk met Shetlanders omdat ze eronderdoor passen! Dan moet je dus al vervoer regelen met aangepaste schotten, of helemaal dichte.


Precies dit.

Triest dat die ene blijkbaar al maanden rondliep met die fractuur.

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:36

Tranen rollen over mijn wangen.
de pon die je daar ziet staan met die fractuur is mijn pony geweest.
triest dit als je niet voor de dieren kan zorgen doe ze dan weg!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:32

Maar als die ene al maanden rondliep met een fractuur dan is de dierenpolitie ook te laat en flink te kort geschoten.
Want op zo'n moment is er wel meteen te handhaven.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:55


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:36

lianne304 schreef:
Tranen rollen over mijn wangen.
de pon die je daar ziet staan met die fractuur is mijn pony geweest.
triest dit als je niet voor de dieren kan zorgen doe ze dan weg!


Wat erg. Heel veel sterkte.

tamary

Berichten: 29229
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:25

sanso schreef:

Pony's onherkenbaar filmen ivm veiligheid, maar op je eigen kanaal en vol alle gezichten in beeld. Wil de eigenaar kwaad doen of de pony's terug halen, dan weet die precies waar die heen moet, want waar ze staan is glashelder zo. Maak dan zo'n filmpje zonder de mensen in beeld, zonder geluid, zonder duidelijk herkenbare achtergrond en zet dat op het yt kanaal van de dierenbescherming/politie. Op deze manier ben je als opvangadres echt niet veilig en je medewerkers ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:39

Ik mag hopen dat de samenwerking meteen opgeheven word als dit inderdaad de betreffende pony's zijn. De rechtszaak is nog niet geweest, pony's horen 'verdwenen' te zijn tot deze geweest en dan doodleuk op Youtube zetten? Wauw.. áls dit zo is dan is dit echt een flinke blunder..

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:32

Nou...dat zijn ze, hoor. Zelfs het bilkoord van memory hangt nog los. Tijd klopt etc. Een tenenkrommend filmpje (echt...hoe krijg je het voor elkaar 8 minuten vol te lullen over het feit dat je niks mag zeggen). En kennelijk vind de LID het normaal om paarden onder te brengen bij een zooi pubers? Paarden kunnen vanalles onder de leden hebben maar de complete kleuterklas huppelt eromheen...henk of hoe heet ie vind het normaal om maar ff een hals doorsnij gebaar te maken en dat ook nog met een domme grijns op zijn smoel.....geen woorden voor dergelijk amateurisme.

Als je paarden opvangt hoor je respectvol met de dieren maar ook met de gevoelens van de eigenaar om te gaan...je mag er vanalles van vinden, maar een professioneel opvangadres hoort dit niet op deze manier naar buiten te brengen...vind ik. Was het mijn paard geweest die was infeslapen en staat daar een henk een keeldooesnijgebaar te maken had ik die grijns van zijn smoel geslagen...interessant doen ten koste van anderen...zum kotzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:57

IHN schreef:
Nou...dat zijn ze, hoor. Zelfs het bilkoord van memory hangt nog los. Tijd klopt etc. Een tenenkrommend filmpje (echt...hoe krijg je het voor elkaar 8 minuten vol te lullen over het feit dat je niks mag zeggen). En kennelijk vind de LID het normaal om paarden onder te brengen bij een zooi pubers? Paarden kunnen vanalles onder de leden hebben maar de complete kleuterklas huppelt eromheen...henk of hoe heet ie vind het normaal om maar ff een hals doorsnij gebaar te maken en dat ook nog met een domme grijns op zijn smoel.....geen woorden voor dergelijk amateurisme.

Als je paarden opvangt hoor je respectvol met de dieren maar ook met de gevoelens van de eigenaar om te gaan...je mag er vanalles van vinden, maar een professioneel opvangadres hoort dit niet op deze manier naar buiten te brengen...vind ik. Was het mijn paard geweest die was infeslapen en staat daar een henk een keeldooesnijgebaar te maken had ik die grijns van zijn smoel geslagen...interessant doen ten koste van anderen...zum kotzen.


Dit dus inderdaad. Ik kan er niet bij dat instanties verwaarloosde paarden onderbrengen bij amateuristische pubers! En dat filmpje krijg ik ook de kriebels van. 'kijk hij is ingeslapen en ligt daar onder een zeiltje' giegel giegel. Bah doe niet zo nep!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:00

IHN, compleet met je eens.
Vooral dat nek snij gebaar met die grijs kwam hier ook verkeerd binnen.

Daarnaast de vraag waarom dat paard niet op de wei is nagekeken door een da?
Nu moest hij op en af die wagen, de hele rit nog mee.
Niet erg diervriendelijk.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:08

Makkelijk oordelen vanaf een paar foto’s, maar ik vind de pony’s wel zorgelijk. De leefomgeving lijkt op het oog veel te klein voor zoveel paarden, zeker de droge plekken (daar passen echt geen vijftien pony’s op..). Op t filmpje van die stichting wordt dat bevestigd.. Enorm dikke buiken of juist flink dun en een aantal pony’s lopen in mijn opinie ook niet fijn. Ik vind het persoonlijk inderdaad wel vreemd dat de paarden hier geplaatst zijn. Goede, professionele zorg en een juiste (her)plaatsing lijken me in dit geval belangrijk..

Waar komt de bron vandaan dat de pony’s terug gaan/ de stichting vervolgd zou worden?

@IHN helemaal mee eens. Komt over alsof het totaal niet serieus wordt genomen, zowel de paarden, de zorg daarvoor en daarbij draagt het ook een heel verkeerd beeld uit naar ‘jonge kijkers’.

@bruintje daar verbaas ik me inderdaad ook over.. dit is duidelijk geen kwestie van kreupelheid oid.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:26

Volledig met jou eens IHN.. dat was ook de reden dat ik de link deelde zonder commentaar, geen woorden voor werkelijk waar..

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:44

Ja verbaasde mij ook dit op youtube terug te zien. Ik werd erop geattendeerd .... Kan ook niet

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:14

Ik vraag mij af waarom de instantie die hun de pony's heeft gebracht goedkeuring hebben gegeven om het filmpje online te zetten. En die afspraken waar ze het steeds over hebben stellen volgens mij ook niet veel voor. Als het echt strenge afspraken waren hadden ze nooit goed keuring mogen geven om dit online te plaatsen lijkt mij. Ben al geen fan van pzb, en vind dit echt weer aandacht trekkerij.

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:30

Ik zag dit topic voorbijkomen en heb net het filmpje bekeken...is dit serieus een opvang?? Idd een puberklasje dat grinnikend en continu in beeld om wat ponies heen loopt te springen, het amateurisme druipt ervan af. Tenenkrommend dit.
En zeer pijnlijk om te zien dat een pony die een heupfractuur heeft nog even door deze `kenners` betast en bevoeld wordt en meegetrokken wordt om te lopen.
Hoe is het mogelijk dat die dieren hiernaartoe zijn gegaan..

Celine_Famke

Berichten: 6740
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:50

Tosadog schreef:
Ik zag dit topic voorbijkomen en heb net het filmpje bekeken...is dit serieus een opvang?? Idd een puberklasje dat grinnikend en continu in beeld om wat ponies heen loopt te springen, het amateurisme druipt ervan af. Tenenkrommend dit.
En zeer pijnlijk om te zien dat een pony die een heupfractuur heeft nog even door deze `kenners` betast en bevoeld wordt en meegetrokken wordt om te lopen.
Hoe is het mogelijk dat die dieren hiernaartoe zijn gegaan..


Diegene die aan die pony voelt en duwt is toch de dierenarts?

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:07

Alle pony's worden behandelt waar nodig is dus ze zullen het niet slecht hebben.

Je zou blij moeten zijn dat er mensen zijn die de zorg van zulke pony's op zich nemen. :j

tamary

Berichten: 29229
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:12

Change3x schreef:
Alle pony's worden behandelt waar nodig is dus ze zullen het niet slecht hebben.

Je zou blij moeten zijn dat er mensen zijn die de zorg van zulke pony's op zich nemen. :j

De vraag is eerder of een dier dat zo duidelijk op 3 benen staat uberhaupt vervoerd had moeten worden. Waarom is er geen DA daar bij geweest of heeft die DA toestemming gegeven om die pony te vervoeren, zeker omdat pony niet rechtstreeks naar de dichtstbijzijnde kliniek gebracht is. Lijkt mij nl dat pony in zo'n staat onder wrak vee valt en die mag je niet zomaar vervoeren.

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:13

Maar daar gaat het nu toch niet over? Die vraag kan ik ook niet beantwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:23

AmyJamess schreef:
Ik vraag mij af waarom de instantie die hun de pony's heeft gebracht goedkeuring hebben gegeven om het filmpje online te zetten. En die afspraken waar ze het steeds over hebben stellen volgens mij ook niet veel voor. Als het echt strenge afspraken waren hadden ze nooit goed keuring mogen geven om dit online te plaatsen lijkt mij. Ben al geen fan van pzb, en vind dit echt weer aandacht trekkerij.


Normaal gesproken zijn die afspraken dus wel heel 'streng'.. mag een collega dierenambulance niet eens weten welke instantie de opvang verzorgt, maakt de instantie niet bekend dat ze opvang verzorgen (ook niet na die tijd) en zijn er binnen die instantie een paar mensen die de dieren verzorgen en komen er verder geen mensen bij. Ik ben dus ook echt verbaasd dat dit mag en dat zij inderdaad die opvang verzorgen omdat je van pubermeisjes niet kan verwachten dat ze zich bijvoorbeeld op school stil houden over de dieren die er zijn. Ook is de rechtszaak nog niet geweest en is het gewoon niet handig om dan uitspraken te doen over de dieren. Ik heb het stukje inbeslagname via verschillende kanten meegemaakt en kan gelukkig zeggen dat het hier in de omgeving een stuk beter geregeld is qua discretie en professionaliteit. Toch grappig dat meneer hoog van de toren blaast over wat er allemaal fout zou gaan tijdens de verzorging van dieren die in beslag genomen zijn terwijl hij dus zelf ook opvangt..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:35

IHN schreef:
Nou...dat zijn ze, hoor. Zelfs het bilkoord van memory hangt nog los. Tijd klopt etc. Een tenenkrommend filmpje (echt...hoe krijg je het voor elkaar 8 minuten vol te banketstaaf over het feit dat je niks mag zeggen). En kennelijk vind de LID het normaal om paarden onder te brengen bij een zooi pubers? Paarden kunnen vanalles onder de leden hebben maar de complete kleuterklas huppelt eromheen...henk of hoe heet ie vind het normaal om maar ff een hals doorsnij gebaar te maken en dat ook nog met een domme grijns op zijn smoel.....geen woorden voor dergelijk amateurisme.

Als je paarden opvangt hoor je respectvol met de dieren maar ook met de gevoelens van de eigenaar om te gaan...je mag er vanalles van vinden, maar een professioneel opvangadres hoort dit niet op deze manier naar buiten te brengen...vind ik. Was het mijn paard geweest die was infeslapen en staat daar een henk een keeldooesnijgebaar te maken had ik die grijns van zijn smoel geslagen...interessant doen ten koste van anderen...zum kotzen.

Ik kan me helemaal bij deze post aansluiten.Kindjes vinden zichzelf reuze intressant.Hoop voor de pony's echt dat ze goed terecht komen.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:51

dees_daan schreef:
AmyJamess schreef:
Ik vraag mij af waarom de instantie die hun de pony's heeft gebracht goedkeuring hebben gegeven om het filmpje online te zetten. En die afspraken waar ze het steeds over hebben stellen volgens mij ook niet veel voor. Als het echt strenge afspraken waren hadden ze nooit goed keuring mogen geven om dit online te plaatsen lijkt mij. Ben al geen fan van pzb, en vind dit echt weer aandacht trekkerij.


Normaal gesproken zijn die afspraken dus wel heel 'streng'.. mag een collega dierenambulance niet eens weten welke instantie de opvang verzorgt, maakt de instantie niet bekend dat ze opvang verzorgen (ook niet na die tijd) en zijn er binnen die instantie een paar mensen die de dieren verzorgen en komen er verder geen mensen bij. Ik ben dus ook echt verbaasd dat dit mag en dat zij inderdaad die opvang verzorgen omdat je van pubermeisjes niet kan verwachten dat ze zich bijvoorbeeld op school stil houden over de dieren die er zijn. Ook is de rechtszaak nog niet geweest en is het gewoon niet handig om dan uitspraken te doen over de dieren. Ik heb het stukje inbeslagname via verschillende kanten meegemaakt en kan gelukkig zeggen dat het hier in de omgeving een stuk beter geregeld is qua discretie en professionaliteit. Toch grappig dat meneer hoog van de toren blaast over wat er allemaal fout zou gaan tijdens de verzorging van dieren die in beslag genomen zijn terwijl hij dus zelf ook opvangt..


Als ambu medewerker heb ik ook wel dieren naar een depot gebracht maar het zijn idd voor de buitenstaanders onbekende plekken. Het mag ook niet bekend worden ivm onderzoek etc etc dus het filmpje verbaasd mij ook ontzettend.

Paard zoekt Baas heeft waarschijnlijk de beste bedoelingen. Ik wil best geloven dat ze daar goed staan. Maar dit op youtube zetten is echt zo onwijs dom.
Door het puber gedrag heb ik maar ff heen gekeken trouwens. :x

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [VIDEO]Eigenaresse wil in beslag genomen pony's terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:55

Paard zoekt baas is echt een vreselijke penny bende. Betwijfel of ze genoeg verstand van zaken hebben, Henk noemt altijd alle uren die ze erin stoppen en hoe toegewijd die meiden zijn. Een was jarig en die bleef toch zorgen voor de paarden. Ja wat wil je dan, dat is de paarden wereld.
Zou als dierenbescherming ook niks te maken willen hebben met die bende, paarden worden er niet beter op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:00

Voor sommige ambu's zelfs onbekend.. niet alle ambu's mogen ze brengen in ieder geval. Ik heb zelfs eens meegemaakt dat er een hond van een gedetineerde in de opvang kwam, wij mochten toen ook niet weten waar de hond vandaan kwam en waar hij dus de eerste periode gezeten had.. 1+1 was wel 2 dus ik wist het wel maar bevestiging kregen we niet. Andersom heb ik ook nooit uitspraken gedaan toen ik aan de andere kant stond.