Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Queen Elizabeth bevordert paard tot majoor

 
Profiel   

Nieuwsblad
Overige

[ img ]
Paukenpaard , foto door Jon via Wikimedia Commons

Dinsdag trok koningin Elizabeth naar de koninklijke stallen en gaf er een negen jaar oud paard de titel van majoor. Voortaan krijgt het muziek in zijn stal. Die muziek is zeker niet alleen als entertainment. Het paard moet namelijk gewend raken aan geluid en trillingen, want het Britse leger heeft grootse plannen met Perseus. Perseus start straks een opleiding als drumhorse of paukenpaard.

Links en rechts van het paard komt een pauk te hangen waarop de ruiter zal slaan. Het paukenpaard voerde 150 jaar geleden nog de Britse troepen aan, toen die ten oorlog trokken. Het paukenpaard liep voorop, recht de vijand tegemoet, met op de rug een majoor die het tempo op de twee pauken sloeg. Omdat de majoor niet op een gewoon paard kon rijden, kreeg zijn rijdier ook de titel van majoor.

Gisteren bevorderde koningin Elizabeth het paard Perseus tot majoor. Straks start hij zijn opleiding. ’s Ochtends wordt hij eerst een uur verzorgd, daarna leert het paraderen met de twee trommels. Op het einde van de opleiding mag Perseus mee stappen met de House Cavalry Band op de verjaardagsoptocht voor de koningin.

Klik hier voor een foto van Perseus.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 08:47 



 
Profiel   

Dit doet me toch vooral denken aan Caligula die een paard tot senator benoemde _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 08:51 



 
Profiel   

Zijn hoofd is haast net zo lang als de koningin :+ (oke, half zo lang)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 08:52 



 
Profiel   

Mooi beestje met fijne uitstraling :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 08:56 



 
Profiel   

Ik dat toen ik de titel las; oke ze heeft haar verstand verloren, morgen wordt haar terugtrekking bekend gemaakt.

Maar het is nog logisch ook, maar wat klinkt het gek...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 08:56 



 
Profiel   

Citaat
Op het einde van de opleiding mag Perseus doen, waarvan elk Brits paard droomt: mee stappen met de House Cavalry Band op de verjaardagsoptocht voor de koningin.

_O-

Wel een enorm gaaf paard, en het blijft knap met zoveel herrie om je heen en nog op je rug kalm doorlopen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 08:58 



 
Profiel   

Gaaf dier!
Maar ‘een opleiding starten als drumhorse’.. is een drum horse niet het ras? Beetje verwarrend :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:07 



 
Profiel   

"Voortaan is er ook een speciaal dieet met kruidenthee en Granny Smiths."
Heel gezond :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:15 



 
Profiel   

Drum horse paarden. Daar komt de term ook vandaan worden ook vaak gebruikt als benaming voor kruising tinkers gemixd met shire oid. Omdat die vroeger idd gebruikt werden als drum horse.

Verrassend dat dit dier egaal gekleurd is en geen bonte. Wel een lieverd en idd hoofd bijna even groot sls dat van de koningin. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 17:23 



 
Profiel   

Ailill schreef
"Voortaan is er ook een speciaal dieet met kruidenthee en Granny Smiths."
Heel gezond :j

Ik hoop dat dat britse humor is. _O-

Tja of de knol er zo blij mee is betwijfel ik dan weer maar goed. :) Mooi dier is het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 10:28 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ailill schreef
"Voortaan is er ook een speciaal dieet met kruidenthee en Granny Smiths."
Heel gezond :j

Ik hoop dat dat britse humor is. _O-

Tja of de knol er zo blij mee is betwijfel ik dan weer maar goed. :) Mooi dier is het wel.
Het stond in een Belgische krant :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 10:32 



 
Profiel   

Ja maar dat is gewoon vertaald lijkt me... := Toch? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 10:33 



 
Profiel   

Daar laat ik me voor de rest niet over uit O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 10:37 



 
Profiel   

chamion schreef
Ik dat toen ik de titel las; oke ze heeft haar verstand verloren, morgen wordt haar terugtrekking bekend gemaakt.

Maar het is nog logisch ook, maar wat klinkt het gek...


Ik dacht echt exact hetzelfde _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen