NED en ITA positief over schrappen hoogste en laagste score

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

NED en ITA positief over schrappen hoogste en laagste score

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 22:38

Equnews
Dressuur

Afbeelding
Anky van Grunsven en Salinero. Foto: Kit Houghton /FEI


Het voorstel van het FEI om de hoogste en laagste score – per onderdeel – in het dressuur protocol te schrappen werd niet positief onthaald door de meerderheid van de dressuurlanden. De Judging Working Group kwam met dit voorstel naar het FEI en dat wordt in November op de General Assembly besproken.

In het rapport van de Dressage Judging Working Group werden 1.320 Grand Prix-proeven geanalyseerd die door vijf of meer juryleden werden beoordeeld.

Niet elk land gaf zijn mening, er zijn nog heel wat landen die het systeem graag eerst getest en geëvalueerd zien voor ze een standpunt innemen. Echter hebben wel Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Canada, Zweden, Spanje en de Verenigde Staten al laten weten dat ze het systeem maar niets vinden.

Nederland en Italië zijn dan wel positief over het voorstel. Ook de International Dressage Riders Club en de International Dressage Trainers Club zijn voor het voorstel.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: NED en ITA positief over schrappen hoogste en laagste score

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:09

Ik ben benieuwd naar het rapport, eens zien of ik het ergens online kan vinden. Dit soort onderzoeken hoef je niet per se prospectief te testen en evalueren. Je zou dit juist prima retrospectief kunnen toetsen (wat ze denk ik in het rapport gedaan hebben). Wilde zelf ook al eens kijken naar aanleiding van discussie na afgelopen OS. Ook ben ik benieuwd wat de argumenten zijn van de landen die er sceptisch tegenover staan :j

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Re: NED en ITA positief over schrappen hoogste en laagste score

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:43

In de Western (reining) gebeurt dit altijd al